Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het is gebeurd, ik ben aangereden.

Probleem is vaak dat experts geen idee hebben van wat motoren waard zijn want de meeste zijn puur op
auto,s afgericht,experts met verstand van motoren zijn zeldzaam,een goede motorzaak kan dan ook
het maximale voor je er uit slepen,die ballentent waar hij nu staat die begint over dagwaarde van 2 tot 3k
zou ik m,n motor zo snel mogelijk weg halen en het zelf regelen of door een zaak die niet die instelling heeft.
 
Kleine update.

Motor is voor de hoogste dagwaarde berekend. maar onderhandelen loopt nog.

Opkopers boden €150 voor de motor. Die heb ik dus terug genomen.

Motor provisorisch rechtop gezet. Tijdje laten staan. Geen lekkages… maar wel gelijk starten en lopen.

Ben bezig met het demonteren om te kijken wat ik allemaal tegenkom maar dat valt uiteindelijk erg mee allemaal.
Op de afgebroken spiegel, koppelingshendel en -pookje, en natuurlijk achterbrug en krassen op de kuip is er weinig kapot.
Subframe lijkt gebogen.

Ik heb een achterbrug en wiel besteld. En ik ga een afspraak maken met Bakker framebouw om even naar het frame te kijken/subframe rechtbuigen (of ander subframe kopen).

Daarna maar weer opbouwen.
Tot nu toe goede hoop
 

Bijlagen

  • 6C06F763-BEF3-49AD-AA38-32670DB2652A.jpeg
    293 KB · Weergaven: 147
  • B8AB6E2F-4AB1-4D50-9127-4B21C83E49E5.jpeg
    184,4 KB · Weergaven: 148
Dat zou geweldig nieuws zijn! Dan houd je zelfs hopelijk nog wat over om de "manuren" en wat letselschade van te bekostigen.
 
Laten we hopen.
Ik ga dit weekend de wrap van de kuip verwijderen. Kijken hoe erg de krassen zijn. Geen idee wat spuiten zal gaan kosten.
 
Valt altijd tegen, de kosten voor spuiten. En kuipdelen tweedehands? Misschien is dat een goede (goedkoper dan spuiten) oplossing?
 
Kijk ook eens op Ebay kleinanzeigen voor onderdelen.
Paar voorbeelden,
1 die in onderdelen verkocht word,
 
Laatst bewerkt:
Zal geen OEM kwaliteit zijn inderdaad, maar misschien goed genoeg. Een optie is om deze motor op te knappen en (eerlijk) te verkopen en met de opbrengst/winst een andere te kopen?
 
Ik heb de motor al ruim 10 jaar en ik zou nog steeds niks anders willen dan deze. Dus ik ga hem waarschijnlijk oprijden.

De meeste krassen/schafen vallen mee. Ik denk dat ik hem eerst in elkaar zet en de schade “wegverf” met de lak die ik kreeg bij de motor (originele lakstift).
De linkerspiegel kan ik wel lijmen.
Dan kan ik er in ieder geval mee de weg op en kijk ik af en toe wel in de tweedehands hoek.
 
Denk dat je dan het beste uit bent, dan kan je ook zoeken naar delen in kleur
 
Is dit een beetje goed dan? Ik heb ooit wel eens verhalen gehoord van rare pasvorm.
Voor kuipdelen zou ik dat niet doen,als je kwaliteit wil toch niet..
Als het alleen krassen zijn,gewoon laten spuiten,het is toch gewoon 1 simpele kleur.
En anders gebruikte originele kuipdelen zoeken.
 
Update:
Klaar voor het volgende seizoen. Alleen de spiegels nog. Linker heeft een beetje lijm nodig. De laatste paar butsen nog proberen weg te werken met de rode lakstift.
Heb even het topic teruggelezen. Mijn respect voor de tijd en effort die je in deze Ducati hebt gestoken. Resultaat ziet er goed uit.
Veel veilige probleemloze km’s toegewenst.
 
Update:
Klaar voor het volgende seizoen. Alleen de spiegels nog. Linker heeft een beetje lijm nodig. De laatste paar butsen nog proberen weg te werken met de rode lakstift.
Wow, geweldig dat ze weer strak op haar wielen zit!

Schade afhandeling nu ook achter de rug? En beetje ok gegaan?