Het Kawasaki Versys 650 topic, de 2e kans..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik verwacht dat je die bij snelheden boven de 150 km/u wel gaat tegenkomen...
Het uit zich in een zwabberend effect aan de voorzijde en het voelt niet prettig... ;)

nou dat kan ik niet bevestigen; rij er regelmatig 160-180km/u mee op de autosnelweg, die Givi ruit geeft geen krimp hoor, stuur voel ik ook niets speciaal :)
 
nou dat kan ik niet bevestigen; rij er regelmatig 160-180km/u mee op de autosnelweg, die Givi ruit geeft geen krimp hoor, stuur voel ik ook niets speciaal :)

Meestal gaat een motor van het type Versys op hogere snelheden wat schudden met z'n kop. Mijne deed het ook (bij 185 op de teller), ondanks het varioscreen, maar het komt ook deels door m'n losse kleding, die wat meer wind pakt... ;)

Inmiddels heb ik het prima opgelost, de vering is zwaar bijgesteld en staat in een zeer harde, sportieve afstelling qua demping. Lekker stug dus...

De meeste hoge ruiten vibreren nu eenmaal bij veel rijwind, maar wellicht dat jouw Givi ruit er geen last van heeft. Juist door de hogere motor en een hogere ruit heb je vaak dat de motor op een hoge snelheid instabiel wordt. Maar het hoeft natuurlijk niet... ;)
 
ja hoor .....uitlaat kapot :Y
direkt aan het begin van de reis :( gaat weer lekker.. :Y
een takke herrie nu...niet normaal.
waarschijnlijk ergens iets gescheurd of zo..
bevind me nu in de plaats brno...
en ja kawa dealers hebben ze hier niet..
groet tom :W
 
ja hoor .....uitlaat kapot :Y
direkt aan het begin van de reis :( gaat weer lekker.. :Y
een takke herrie nu...niet normaal.
waarschijnlijk ergens iets gescheurd of zo..
bevind me nu in de plaats brno...
en ja kawa dealers hebben ze hier niet..
groet tom :W

Dat schijnt een Versys kwaaltje te zijn, zijn er meer die dat hier gehad hebben...
Succes en het zal vast goed komen... ;)
 
Hallo allemaal.
Ben nieuw op dit forum en heb sinds kort een nieuwe oranje kawa versys gekocht bij wim ter braake (model 2009). Heb er gelijk een hoge ruit van Givi opgezet en een topkoffer. Verder een hoog zadel, navigatie, handvatverwarming, aansluiting voor druppellader, wielstriping. Had hiervoor een honda cbf 600 maar die was te laag voor mij (1.95mtr). Wilde een makkelijk rijdende motor met een hoge zit. Welnu dat is gelukt met de versys. Geweldige bike om op te rijden en verrassend snel. Lekker compleet gemaakt met accessoires zoals ik hem wil hebben voor jaren lang plezier. Het enigste nadeel wat ik ondervind is dat er een vervelende resonantie in het dashboard zit bij zo'n drieduizend toeren. Hebben jullie dat ook en wat is er eventueel aan te doen? Groet Marcel
 
Heb net de eerste 4000km op mijn 2009 versys afgelegd. Wat een koopje, heb er een tijdens de speciale actie "zwarte handel" gekocht. De verschillen tussen 2010 en 2009 model zijn echt miniem, en zeker geen 1500 euro waard.

Verder vind ik de Versys een erg onderschatte motor. De meeste stoplicht sprintjes tegen veel snellere motoren win ik makkelijk. Niemand verwacht dat het Versysje zo snel naar 100 gaat en ook de bochten snelheid is prima. Uiteraard is 64pk maar 64 pk, dus boven de 120 komen die racemonsters er snel weer langs...........verbaasd kijkend waarom ze tot 100 niet wonnen ;) De reden is eenvoudig, ze durven het gas niet open te trekken. Bang voor wheelies, spin etc.

Het "geringe" vermogen in het blok van de Versys is zo opgebouwd dat je het gas helemaal open kan trekken zonder je druk te maken over wheelspin, wheelies etc. Het blok accelereert verder fel tussen 5000 en 9000 touren en de motor weegt niet veel in totaal, dus op de 100 zit je zo ;)

Mijn vorige bike was een Yamaha Thundercat, die was dan op papier veel sneller, in het dagelijks verkeer is de Versys veel bruikbaarder. Met de Thundercat kwam ik liever niet op de stoep in de stad, met de Versys stelt dat niks voor. Als laatste is de Versys erg wendbaar, wat ook fijn in de stad is.
 
Laatst bewerkt:
En weer twee tevreden Versys rijders erbij: gefeliciteerd met jullie goede keuze.
Wel even 'n foto van de motor plaatsen....

@King Korn: het geratel kwam bij die van mij van plaatsen af; de aansluiting van de zijkappen bij de tank op de zwarte binnenrand van het doorlopende dashboardpaneel en de aansluiting van dit dashboardpaneel boven de koplamp.
Dit heb ik opgelost door dunne zwarte tochtstrip op de rand te plakken zodat de zijkappen nu de rand niet meer raken. Het is nu wel wat lastiger de zijkappen te monteren want ze zitten lekker strak met de lippen aan de binnenkant om de rand heen.
Aan de voorzijde bij de koplamp heb ik er een stuk rubber tussen gestopt; de twee opstaande lippen aan de onderkant van het dashboardpaneel sneden door de tochtstrip heen dus na verloop van tijd begon het daar weer te ratelen, dus een iets harder materiaal er tussen gestopt.
Hopelijk is het duidelijk zo en anders kan ik wel kijken of ik wat piccies kan plaatsen.

Veel rijplezier, Paul
 
He paul,
Geweldig bedankt voor de tip. Ga kijken of ik het zo kan oplossen anders vraag ik wel of je wat foto's door kan sturen. Ga lekker toeren zo met mijn meissie. groetjes King Korn
 
Hallo allemaal.
Ben nieuw op dit forum en heb sinds kort een nieuwe oranje kawa versys gekocht bij wim ter braake (model 2009). Heb er gelijk een hoge ruit van Givi opgezet en een topkoffer. Verder een hoog zadel, navigatie, handvatverwarming, aansluiting voor druppellader, wielstriping. Had hiervoor een honda cbf 600 maar die was te laag voor mij (1.95mtr). Wilde een makkelijk rijdende motor met een hoge zit. Welnu dat is gelukt met de versys. Geweldige bike om op te rijden en verrassend snel. Lekker compleet gemaakt met accessoires zoals ik hem wil hebben voor jaren lang plezier. Het enigste nadeel wat ik ondervind is dat er een vervelende resonantie in het dashboard zit bij zo'n drieduizend toeren. Hebben jullie dat ook en wat is er eventueel aan te doen? Groet Marcel

Marcel,

Controleer eerst even je Givi ruitje.
Aan de onderkant trilt hij waarschijnlijk tegen de steun, tenminste, dat was bij mij het geval.
Stukkie schuim ertussen lost het op.

Overigens heb ik m'n Givi ruitje er weer af gehaald.
Werd helemaal gek van de resonanties op m'n helm.
Vanaf zo'n 90 km/h zorgen de lucht wervelingen voor onaangename trillingen op m'n helm, zelfs zo erg dat het zicht minder werd.
Standaard ruit weer gemonteerd, dan maar wat meer wind in m'n giechel.

Groet,

Paul

Trouwens.....mooie kleur ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi paul,
Volgens mij komt het niet van mijn ruitje maar komt het echt bij het dashboard vandaan. Dat merk ik als ik tijdens het rijden mijn hand er tegen houd. Ik heb overigens veel plezier van het givi ruitje. Heb hem in de hoogste stand staan en heb nauwelijks last van wervelingen. Pas bij 140 ofzo.
Vandaag lekker een tocht gemaakt met mijn vriendin naar de posbank. Erg mooi. Zij heeft een kawa ER6F in het groen.
Moet zeggen dat we wel opvallen met die felle kleuren. Mensen staan echt bij de motoren te kijken. Groet Marcel
 
Marcel,

Tsja, dan wordt het even verder zoeken waar het precies vandaan komt.
Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik er nu pas achter kom dat de luchtwervelingen vooral onstaan wanneer er iemand achterop zit. Waarschijnlijk geeft dat een verstoring in de luchtstroming. Toch nog maar even aankijken.....
 
Met duo zakt je kont... waardoor je ruit aan de voorzijde anders komt te staan en dat heeft gevolgen voor de luchtstroom... ;)
 
hee lui...en vooral clowntje natuurlijk.
de fiets houd zich prima alleen de uitlaat is gebroken, nou ja het zij zo.
zitten nu in roemenie, erg leuk.
groet tom
 
onderweg...bij het wild kamperen.
full
 
Hallo Versys-collega's-vrienden, ben op zoek naar een topkofferdrager-rek. Heeft er iemand nog één liggen voor een leuke prijs ? Hoeft niet mooi te zijn, als ie maar goed is. Of ideeën waar je leuk kan shoppen op een internet-site ?

Groeten van een zeer tevreden Versys rijder... :]
Aad.
 
zo mijn reis gaat verder...
en we ziiten weer in brazov omdat de zzr stuk ging :(
dit is een practig land om te zien :Y en door te rijden,
de fiets houd zich prima, en het bier is heerlijk :+
bekijk en lees het reis verslag maar bij reisen en touren.
reis verslag black sea tour...
groet tom :W
full
 
hee lui...even een update.
we hadden een ongeval en 1 rijder gaat naar huis met het vliegtuig :(
er stak een hond over 4 kliks voor de turkse grens :(
zodra het geregeld is gaan wij verder turkije in :Y
voor foto,s black sea tour reis verslag...
groet tom , en zo ziet een versys er uit van een reisiger :+
full
 
nou tis mooi kut dat we een team lid kwijt...
het rijden is eigenlijk helemaal top hier..
voor dit soort trips is de fiets bijna ideeal :Y we hebben bijna 3700 kliks gedaan.
en zitten 4 km voor de turkse grens, met een beetje geluk reisen we
vanmiddag nog verder :+
even afwachten wat er met ger gebeurt, die is nu naar burgas in het ziekenhuis.
clown de groeten tom.. :W
 
Hopelijk valt het met Ger mee en hebben jullie de pech achter je gelaten vanaf nu...
Veel plezier op weg naar die zwarte zee... en vooral lekker... :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan