Het Kawasaki Z 1300 draadje

Mooi ritje ! Hier zijn ze voor gemaakt en deed ik vroeger ook veel :-)
Die van mij heb ik 33 jaar en staat nu op 170.000km maar voor de verre ritten heb ik nu een andere fiets :-)
 
Mooi ritje ! Hier zijn ze voor gemaakt en deed ik vroeger ook veel :-)
Die van mij heb ik 33 jaar en staat nu op 170.000km maar voor de verre ritten heb ik nu een andere fiets :-)
170000,dan is de motor net ingereden:Ykijk hier maar eens naar,;)
Motorräder - 300.000 km - Klub
302.515
Kawasaki Z 1300 DFI​
1987​
Heine​
Alle Kilometer als Gespann gefahren.
Erst mit eine EML/S. Nach eine Unfall in 1997 umgebaut mit eine EML CT 2001. Rückwärtsgang. Bild auf www.z1300.dk
 
En als auto een renault, kan niet beter, ik heb nu weer een renault projectje, dus ff geen tijd voor de 1300
 

Bijlagen

  • Renault-TWINGO-TWINGO-1-2-16V-initiale-1.jpg
    Renault-TWINGO-TWINGO-1-2-16V-initiale-1.jpg
    89 KB · Weergaven: 24
  • lichtbalkje.mp4
    11,2 MB
  • uitlaat.jpeg
    uitlaat.jpeg
    124,8 KB · Weergaven: 25
  • uitlaat.mp4
    3,6 MB
  • wrap motorkap.jpeg
    wrap motorkap.jpeg
    139,9 KB · Weergaven: 26
Ik ook sinds kort bezitter van een Z1300.
Ontvoerd bij Hamburg in de buurt, ding had sinds 2003 stil gestaan.
Nu al op NL kenteken en de eerste km zijn al achter de rug.
 

Bijlagen

  • 14738E3D-746E-408C-A943-CD299FDD914A.jpeg
    14738E3D-746E-408C-A943-CD299FDD914A.jpeg
    442,2 KB · Weergaven: 88
  • 55A4CB43-2F1B-457D-9A69-75507546BDCF.jpeg
    55A4CB43-2F1B-457D-9A69-75507546BDCF.jpeg
    196,8 KB · Weergaven: 86
  • 0F880DF2-A43D-4104-9649-59DE42470395.jpeg
    0F880DF2-A43D-4104-9649-59DE42470395.jpeg
    316 KB · Weergaven: 87
  • 9239DCE3-462C-4339-96DA-2CE7C887719B.jpeg
    9239DCE3-462C-4339-96DA-2CE7C887719B.jpeg
    588,8 KB · Weergaven: 92
Ik denk dat ik de herkomst van deze fiets ken :-) is ooit gebouwd door Klasmo Bikes in Hamburg. Zaak bestaat al iets van 15 jaar niet meer maar ik had vroeger veel contact met de eigenaar . leuk zijn de verbrede wielen net zoals de andere remmen
 
Beste motorliefhebbers. Ik ben op zoek naar een chroom afdekkapje voor een z1300 bouwjaar 1980. Meerbepaald de linkerzijde (kapje dat luchtfilterhuis bedekt) Ik vertrek binnen 6 dagen naar Griekenland en zoek het op vraag van een vriend met een z1300. Iemand die me kan helpen?
Dank
Peter
 
Ik wens je veel succes, zijn bijna niet te krijgen en als ze er zijn, reteduur, je kan ze in duitsland nieuwe bestellen ik dacht ruim 400 euro voor een setje, zijn ze wel van metaal, dat dan weer wel
 
Even een vraagje...

Neef van mij heeft een probleem met zijn Z1300. Loopt soms wel en dan weer niet, moet zeggen heeft wel enige jaren stil gestaan. Dus alles zal nagelopen moeten worden.

Zijn hier hobbyisten die dit in de vrije tijd doen? Uiteraard tegen betaling maar naar een motorzaak brengen gaat aardig in de kosten lopen en ik ben van mening dat er specifieke kennis wellicht nodig is.
 
Even een vraagje...

Neef van mij heeft een probleem met zijn Z1300. Loopt soms wel en dan weer niet, moet zeggen heeft wel enige jaren stil gestaan. Dus alles zal nagelopen moeten worden.

Zijn hier hobbyisten die dit in de vrije tijd doen? Uiteraard tegen betaling maar naar een motorzaak brengen gaat aardig in de kosten lopen en ik ben van mening dat er specifieke kennis wellicht nodig is.
Dat is lastig, je moet dingen gaan controleren en uitsluiten, ik zou beginnen met de carbs ulktrasoon laten reinigen bij bv tovami.
kijken of de bobines niet gescheurd zijn en nog de juiste spanning geven, zomaar twee dingetjes waar het aan kan liggen.
benzine aftappen en nieuwe benzine erin. vacuumslangetjes controleren
 
Ik ken een goede motorzaak waarvan de eigenaar zelf ook een Z1300 heeft. En die loopt perfect. Ik breng daar al mijn carburateur fietsen omdat ik het zelf eigenlijk helemaal gehad heb met carburateurs. Maar die zaak zit dan wel helemaal in het zuiden.
 
Dat is lastig, je moet dingen gaan controleren en uitsluiten, ik zou beginnen met de carbs ulktrasoon laten reinigen bij bv tovami.
kijken of de bobines niet gescheurd zijn en nog de juiste spanning geven, zomaar twee dingetjes waar het aan kan liggen.
benzine aftappen en nieuwe benzine erin. vacuumslangetjes controleren
Het is een injectie Z1300 en mijn neef (niet zo handig met motoren) wil het niet zelf gaan dien...
 
Ik ken een goede motorzaak waarvan de eigenaar zelf ook een Z1300 heeft. En die loopt perfect. Ik breng daar al mijn carburateur fietsen omdat ik het zelf eigenlijk helemaal gehad heb met carburateurs. Maar die zaak zit dan wel helemaal in het zuiden.
Afstand is geen bezwaar maar als het een officiële motorzaak is gaat de meter qua uurtarief aardig oplopen. Vandaar mijn idee van een handig persoon met kennis van een Z1300 en uiteraard hoeft het niet voor niets!
 
Als je neef denkt dat het een benzineprobleem is, kan hij het ook proberen met nieuwe benzine met injector cleaner.
Nou er zijn al diverse dingen nagekeken, schoongemaakt en vernieuwd maar niet met het 100 % resultaat.

Wat ik begrepen heb is het niet constant rijden en afslaan van de motor met een vast interval.

Er moet dus iemand met kennis naar kijken en een vast stappenplan aflopen o.i.d.
 
Terug
Bovenaan Onderaan