Het Kawasaki Z 1300 draadje

Omdat we op zondag niet teveel herrie willen maken niet te vroeg verder aan het terras, dus aan de gang met de ruit van het zijspan.
Helaas is er wel uv bestendig te krijgen in 2 mm dik, maar geen krasbestendige.

Het pakketje
SDC10001 (Groot).JPG


uitgepakt
SDC10002 (Groot).JPG


even extra beschermlaag erop, en hierom moet het vervangen worden, ineens krakeling/scheurtjes erin.
SDC10003 (Groot).JPG


oude plaat erop.
SDC10004 (Groot).JPG


en afgetekend.

SDC10005 (Groot).JPG


zometeen voorzichtig met de decoupeerzaag uitzagen.
 
Vandaag weer stukje gestuurd, had vorig jaar elke keer last van dat de motor ermee stopte als we een stukje harder reden dan 100.

Van alles nagekeken en gecontroleerd, benzineslangen vernieuwd, geisoleerd, nog een keer vernieuwd, omgeled, maar het probleem bleef terwijl de kraan goed loopt. Eind vorig jaar nog een keer de benzineslangen vernieuwd en verlegd (terug naar originele ligging) en toen ook de ontluchting doorgespoten.
Sindsdien niet meer gereden want de laatste keer stonden we stil op de gorcumse brug (geen pretje)

Dus vandaag was de test, de vrouw wilde niet mee, die durfde niet echt meer na de laatste keer.

Ruim 200 km gereden, met de aanhanger erachter, zelfs ruim 20 min 150 gereden en geen centje pijn, we zijn dus blij.
Waarschijnlijk is het dus de ontluchting van de tank geweest.
 
'86 DFI 130 pk op de krukas op de dynojet bank nog altijd 115 op het achterwiel was toen best veel.
 

Bijlagen

  • 20200816_172452.jpg
    20200816_172452.jpg
    165,5 KB · Weergaven: 21
  • 20200816_172515.jpg
    20200816_172515.jpg
    143,8 KB · Weergaven: 21
'86 DFI 130 pk op de krukas op de dynojet bank nog altijd 115 op het achterwiel was toen best veel.
In de jaren 80 reed ik met mijn toch niet echt langzame Honda 750kz achter een 1300,
die gast gaf flink gas en ik zag hem alleen maar kleiner worden in de verte😮,ik stond verbaasd hoe
hard zo,n 1300 accelereerde.
 
Toendertijd ook 120nm koppel, nu lachen ze je uit met 120nm koppel, maar toen was het echt megaveel.
 
Ik denk dat het wel meevalt, het merendeel van de motoren in Nederland zit daar dik onder. Een XJR1300 zit bijvoorbeeld op 108 Nm, de nieuwe Z1000R 111 Nm. Het is alleen de bovenklasse die er bovenuit gaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het wel meevalt, het merendeel van de motoren in Nederland zit daar dik onder. Een XJR1300 zit bijvoorbeeld op 108nm, de nieuwe Z1000R 111nm. Het is alleen de bovenklasse die er bovenuit gaat.
Mijn GL heeft 150Nm*O*
 
Laatst bewerkt:
Even ter informatie: de "n"in "nm" is genoemd naar mijnheer Isaac Newton en dient dus met een hoofdletter geschreven te worden dus "Nm". Ik weet het ik ben een zeikerd maar dit is er vroeger bij mij zo ingehamerd dat de juiste eenheden gebruikt moeten worden dat ik er nog steeds pijn in mijn ogen van krijg wanneer ik "nm" zie staan voor koppel. Dit lees ik dan alszijnde nanometer wat wel een correcte eenheid is maar niet in deze context. Dus sorry....ik kan het niet helpen. :$
 
Even ter informatie: de "n"in "nm" is genoemd naar mijnheer Isaac Newton en dient dus met een hoofdletter geschreven te worden dus "Nm". Ik weet het ik ben een zeikerd maar dit is er vroeger bij mij zo ingehamerd dat de juiste eenheden gebruikt moeten worden dat ik er nog steeds pijn in mijn ogen van krijg wanneer ik "nm" zie staan voor koppel. Dit lees ik dan alszijnde nanometer wat wel een correcte eenheid is maar niet in deze context. Dus sorry....ik kan het niet helpen. :$
😬 gauw veranderd ;)
 
In de jaren 80 reed ik met mijn toch niet echt langzame Honda 750kz achter een 1300,
die gast gaf flink gas en ik zag hem alleen maar kleiner worden in de verte😮,ik stond verbaasd hoe
hard zo,n 1300 accelereerde.
Hij klonk bij vol opendraaien als een "straaljager" ,wellicht iets overdreven maar hij had een serieuze zescilinder sound.
 
Hij klonk bij vol opendraaien als een "straaljager" ,wellicht iets overdreven maar hij had een serieuze zescilinder sound.

We hadden een z1300 dfi (met Busso replicadempers) en een Honda Valkyrie met vervangingsdempers naast elkaar in de werkplaats staan en die werden regelmatig gestart om ervan te genieten. Die klinken allebei serieus goed, lijkt best wel op een moderne Porsche die ervan door gaat ..
 
Ben trouwens al een hele tijd op zoek naar een rode DFI. Helaas lopen de prijzen al de spuigaten uit...
 
Ook een heel mooi geluid is een CBX met 6 in 1.

 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: RWB
Ook een heel mooi geluid is een CBX met 6 in 1.

Toen ik hem kocht zat er een open zes in één onder daar werd je echt gek van zo'n herrie ,vervolgens een originele bochten set erop met immitatie einddempers dat reed een stuk beter.
 
Toen ik hem kocht zat er een open zes in één onder daar werd je echt gek van zo'n herrie ,vervolgens een originele bochten set erop met immitatie einddempers dat reed een stuk beter.
Tja ik had standaard dempers en vond die te stil,heb er toen een aantal gaten in gemaakt dat klonk wat
beter ,maar vond het eigenlijk nog te stil. 🤫,maar ja tijden veranderen,mijn huidige 6 cilinder is muisstil en
dat vind ik prima;)
 
Net aangemeld, vandaar die nullen onder mijn naam en nog geen afbeelding (komt nog wel)
Kwam dit draadje tegen en kon het toch niet laten...
Hier meldt zich er nog eentje, eigenaar van twee Z1300's, één berijdbaar en één 'project' (laat ik het zo maar noemen) Laatste puntjes voor mijn 'goede' motor is een gang naar de spuiter en eens een keer praten met een verchromer voor het opnieuw verchromen van mijn (originele) einddempers!
 
Net aangemeld, vandaar die nullen onder mijn naam en nog geen afbeelding (komt nog wel)
Kwam dit draadje tegen en kon het toch niet laten...
Hier meldt zich er nog eentje, eigenaar van twee Z1300's, één berijdbaar en één 'project' (laat ik het zo maar noemen) Laatste puntjes voor mijn 'goede' motor is een gang naar de spuiter en eens een keer praten met een verchromer voor het opnieuw verchromen van mijn (originele) einddempers!
Prijs voor het verchromen ben ik benieuwd naar. Ben afgestapt van uitlaten verchromen in verband met de kosten en de soms tegenvallende resultaten. Voor de Z1300 heb ik steeds Busso replica dempers gebruikt, destijds 850 euro. Zien er precies uit als het origineel, inklusief de nummers, alleen het geluid is veel mooier. Zowel voor de carb versie als de DFI. Ik zag van de week op FB dat hun demperset nu is afgeprijsd van 750 euro naar 400 euro voor de set. Misschien interessant?

 
Wat foto's van mijn 'Big Zed'. Ben twee weken terug wezen toeren met een groepje, vanuit Duitsland Oostenrijk door, Italië door de Dolomieten en daarna via Oostenrijk weerterug naar Duitsland. Krap een week rondgereden, heerlijke tocht en mijn Z1300 gaf ook op 2750 meter geen klappie verkeerd. De foto's met sneeuw zijn genomen op de top van de Stelvio pas op 2760 meter, de twee in het zonnerje zijn thuis genomen na een poetsbeurt.
PHOTO-2021-07-25-11-39-34(1).jpg
PHOTO-2021-07-18-15-44-14.jpg
PHOTO-2021-07-18-15-43-13.jpg
PHOTO-2021-07-25-19-44-27.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan