Aussie-Tiger
MF veteraan
- 12 nov 2004
- 1.736
- 92
In ieder geval lekker zicht weer door de ruit Luco
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In de jaren 80 reed ik met mijn toch niet echt langzame Honda 750kz achter een 1300,'86 DFI 130 pk op de krukas op de dynojet bank nog altijd 115 op het achterwiel was toen best veel.
Mijn GL heeft 150NmIk denk dat het wel meevalt, het merendeel van de motoren in Nederland zit daar dik onder. Een XJR1300 zit bijvoorbeeld op 108nm, de nieuwe Z1000R 111nm. Het is alleen de bovenklasse die er bovenuit gaat.
gauw veranderdEven ter informatie: de "n"in "nm" is genoemd naar mijnheer Isaac Newton en dient dus met een hoofdletter geschreven te worden dus "Nm". Ik weet het ik ben een zeikerd maar dit is er vroeger bij mij zo ingehamerd dat de juiste eenheden gebruikt moeten worden dat ik er nog steeds pijn in mijn ogen van krijg wanneer ik "nm" zie staan voor koppel. Dit lees ik dan alszijnde nanometer wat wel een correcte eenheid is maar niet in deze context. Dus sorry....ik kan het niet helpen.
Dat is acceptabel.Hopenlijk kun je wel leven met achteraf gewijzigde teksten
Hij klonk bij vol opendraaien als een "straaljager" ,wellicht iets overdreven maar hij had een serieuze zescilinder sound.In de jaren 80 reed ik met mijn toch niet echt langzame Honda 750kz achter een 1300,
die gast gaf flink gas en ik zag hem alleen maar kleiner worden in de verte,ik stond verbaasd hoe
hard zo,n 1300 accelereerde.
Hij klonk bij vol opendraaien als een "straaljager" ,wellicht iets overdreven maar hij had een serieuze zescilinder sound.
Toen ik hem kocht zat er een open zes in één onder daar werd je echt gek van zo'n herrie ,vervolgens een originele bochten set erop met immitatie einddempers dat reed een stuk beter.Ook een heel mooi geluid is een CBX met 6 in 1.
Tja ik had standaard dempers en vond die te stil,heb er toen een aantal gaten in gemaakt dat klonk watToen ik hem kocht zat er een open zes in één onder daar werd je echt gek van zo'n herrie ,vervolgens een originele bochten set erop met immitatie einddempers dat reed een stuk beter.
Prijs voor het verchromen ben ik benieuwd naar. Ben afgestapt van uitlaten verchromen in verband met de kosten en de soms tegenvallende resultaten. Voor de Z1300 heb ik steeds Busso replica dempers gebruikt, destijds 850 euro. Zien er precies uit als het origineel, inklusief de nummers, alleen het geluid is veel mooier. Zowel voor de carb versie als de DFI. Ik zag van de week op FB dat hun demperset nu is afgeprijsd van 750 euro naar 400 euro voor de set. Misschien interessant?Net aangemeld, vandaar die nullen onder mijn naam en nog geen afbeelding (komt nog wel)
Kwam dit draadje tegen en kon het toch niet laten...
Hier meldt zich er nog eentje, eigenaar van twee Z1300's, één berijdbaar en één 'project' (laat ik het zo maar noemen) Laatste puntjes voor mijn 'goede' motor is een gang naar de spuiter en eens een keer praten met een verchromer voor het opnieuw verchromen van mijn (originele) einddempers!