Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Z1000SX Kerst.jpg
 
Ik kan volgend jaar ook aan de bak.
kromme schijf aan de voorzijde.
Zal wel 2 nieuwe brembo schijven worden met nieuwe blokken, een beurtje en van de kettingset is ook het beste vanaf. De bandjes zullen ook ergens ververst mogen worden. Twijfel nog om de vering aan te pakken. Wordt een duur seizoen. :P
 
Een setje Michelin Power Pilot 2 CT. Zeer tevreden over die band, ook op mijn vorige motor (GSXR 750) gehad.
Hier heb ik jaren op rond gereden op mijn ZX9R, dit zijn fijne banden. Ik rijd nu op de MPP 3, deze bevallen ook heel goed.
 
Ik kan volgend jaar ook aan de bak.
kromme schijf aan de voorzijde.
Zal wel 2 nieuwe brembo schijven worden met nieuwe blokken, een beurtje en van de kettingset is ook het beste vanaf. De bandjes zullen ook ergens ververst mogen worden. Twijfel nog om de vering aan te pakken. Wordt een duur seizoen. :P
Kost heel wat geld maar dan heb je ook wat, nietwaar?
Waarom Brembo schijven en geen originele schijven?
 
Ik kan volgend jaar ook aan de bak.
kromme schijf aan de voorzijde.
Zal wel 2 nieuwe brembo schijven worden met nieuwe blokken, een beurtje en van de kettingset is ook het beste vanaf. De bandjes zullen ook ergens ververst mogen worden. Twijfel nog om de vering aan te pakken. Wordt een duur seizoen. :P
Ik heb zelf de Arashi schijven van ali expres (kosten zo'n 240,- uit het hoofd) eronder zitten en ik moet zeggen ze bevallen me prima, geen last van vibraties en staat met zo snel stil als met de originele schijven (ook na meerdere noodstops). Maar ik zie dat er inderdaad een leuke kostenpost voor je aan zit te komen aankomend seizoen, succes op voorhand en iedereen hier prettige dagen en op naar een mooi 2021🥳.
 

Bijlagen

  • 20201026_133835.jpg
    20201026_133835.jpg
    447,3 KB · Weergaven: 9
  • 20201026_132703.jpg
    20201026_132703.jpg
    200,1 KB · Weergaven: 9
Ik heb nu Bridgestone S22 er op zitten bevallen wel goed alleen is de voorband na 5500 km vierkant geworden heb ik nog nooit gehad,wel de achterband maar voorband nooit maar ze moeten er dus wel af
 
Kost heel wat geld maar dan heb je ook wat, nietwaar?
Waarom Brembo schijven en geen originele schijven?
Ja dat is zeker zo. Je krijgt er weer iets leuks voor terug. Al is het wel jammer dat de schijven nog lang niet versleten zijn. Ik denk dat ik brembo neem omdat ik op verschillende sites gelezen heb dat de originelen toch snel krom kunnen trekken. Ik begon het te merken rond de 20.000 en het is alleen maar erger geworden. Dat is best wel snel.
 
Ah ben dus niet de enige,enig idee hoe dit komt?
Ik heb geen idee. Ik denk dat het rubber vrij zacht is en mijn rechterhand zal hier ook debet aan zijn }) en vooral het hard remmend insturen in de bochten. Ik rij nu met de MPP 3 en deze banden bevallen prima. De voorband en achterband gaan ongeveer even lang mee, circa 10.000 km.
Deze banden sturen net ff scherper dan de Bridgestone S21 die er origineel op ligt.
Maar dit is zeer persoonlijk want er zijn genoeg mensen die de Bridgestone wel goed vinden.
De nadelen van Bridgestone zijn: slecht in de regen, zeer gevoelig op de zwarte strepen in het asfalt en de korte levensduur.
 
Ja dat is zeker zo. Je krijgt er weer iets leuks voor terug. Al is het wel jammer dat de schijven nog lang niet versleten zijn. Ik denk dat ik brembo neem omdat ik op verschillende sites gelezen heb dat de originelen toch snel krom kunnen trekken. Ik begon het te merken rond de 20.000 en het is alleen maar erger geworden. Dat is best wel snel.

Ik heb pas 2 keer de remschijven vervangen. 1x op mijn ZZR600 en dat was bij 70.000km en 1x bij mijn ZX9R bij 20.000 km.
Bij mijn ZX9R is de trilling waarschijnlijk al ontstaan bij de vorige eigenaar. Hij wilde wegrijden terwijl het remschijfslot er nog op zat met als gevolg een beschadigde remschijf. Ik heb toen van iemand uit de buurt een setje overgenomen die ongeveer even veel kilometers gereden hadden.
Deze schijven gaan inmiddels ook alweer bijna 60.000 km mee.

Mijn ervaringen met de originele schijven zijn juist heel goed, vandaar mijn vraag.
 
Ja ik bedoel ook specifiek van de z1000sx de schijven sneller krom schijnen/kunnen trekken. Wat ik las regelmatig gevallen rond de 20.000. Was ook een man die zelf 2x de schijven van zijn Z1SX had vervangen door trillingen. Normaal zouden originelen schijven prima moeten zijn. Het is ook niet zozeer de slijtage, want dat zijn deze totaal niet. Maar elke 20k nieuwe schijven is een duur grapje.
Ik zal is kijken of ik het terug kan vinden.
Bij mijn eerste motor ben ik ook voor originele gegaan. Die waren ook 55.000 mee gegaan.
 
Ja ik bedoel ook specifiek van de z1000sx de schijven sneller krom schijnen/kunnen trekken. Wat ik las regelmatig gevallen rond de 20.000. Was ook een man die zelf 2x de schijven van zijn Z1SX had vervangen door trillingen. Normaal zouden originelen schijven prima moeten zijn. Het is ook niet zozeer de slijtage, want dat zijn deze totaal niet. Maar elke 20k nieuwe schijven is een duur grapje.
Ik zal is kijken of ik het terug kan vinden.
Bij mijn eerste motor ben ik ook voor originele gegaan. Die waren ook 55.000 mee gegaan.
Oké, dat wist ik niet. Als het nog kunt vinden deel het hier even a.u.b. Alvast bedankt.

Vaak trekken de schijven krom door verkeerd gebruik. Een slechte gewoonte van mij was na flink remmen de rem ingeknepen houden bij stilstand, bijvoorbeeld na een flinke afdaling of bij een verkeerslicht. Dit vinden de schijfjes niet zo leuk
 
Oké, dat wist ik niet. Als het nog kunt vinden deel het hier even a.u.b. Alvast bedankt.

Vaak trekken de schijven krom door verkeerd gebruik. Een slechte gewoonte van mij was na flink remmen de rem ingeknepen houden bij stilstand, bijvoorbeeld na een flinke afdaling of bij een verkeerslicht. Dit vinden de schijfjes niet zo leuk
🤔ze waren bij mij niet krom maar ik zat aan de minimale slijtage (44 mm) grens na 47.000 km, ondanks dat ik altijd netjes m'n blokjes op tijd verwisselde....

Momenteel ruim 3000 km gereden met de nieuwe en zit nog altijd tussen de 55 en 54 mm met de nieuwe schijven, redelijke nieuwstaat dus.
M'n broer heeft met z'n GTR1400 wel gekozen voor nieuwe OEM remschijven en blokken maar klaagt momenteel nog hevig over vibraties in z'n remhendel, we hopen dat dat zich er tzt vanzelf uitrijdt
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: heeft iemand hier smoke glaasjes op de originele knipperlichten aan de achterzijde? Zo ja, waar kan ik deze kopen?
Aan de voorzijde zijn de knipperlichtglaasjes in de smoke uitvoering gemakkelijk te vinden maar aan de achterzijde kan ik ze niet vinden.
Ik wil dus alleen het witte originele glaasje vervangen door een smoke uitvoering. Alvast bedankt voor het meedenken / zoeken.
 
Vraagje: heeft iemand hier smoke glaasjes op de originele knipperlichten aan de achterzijde? Zo ja, waar kan ik deze kopen?
Aan de voorzijde zijn de knipperlichtglaasjes in de smoke uitvoering gemakkelijk te vinden maar aan de achterzijde kan ik ze niet vinden.
Ik wil dus alleen het witte originele glaasje vervangen door een smoke uitvoering. Alvast bedankt voor het meedenken / zoeken.

Ik heb hier ervaring mee (ome Ali)! Ik geloof dat ik de foto al eens gedeeld heb, echter plaats ik de foto nog eens. Past perfect en zo gemonteerd!

Groet,
Dennis :]
 

Bijlagen

  • 9F064D18-04F5-4298-9991-B131BFA7EC69.jpeg
    9F064D18-04F5-4298-9991-B131BFA7EC69.jpeg
    201,8 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Ik heb hier ervaring mee (ome Ali)! Ik geloof dat ik de foto al eens gedeeld heb, echter plaats ik de foto nog eens. Past perfect en zo gemonteerd!

Groet,
Dennis :]
Ik heb volgens mij een ander model knipperlicht. Ik heb model 2018 / 2019. Toch bedankt voor het meedenken :t

20200815_123736b.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan