Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

hallo z1000sx-ers,
na een aantal jaren op een zrx1200s te hebben rondgespeeld vond ik het tijd voor ander speelgoed..

zien of ik hier ook aan kan wennen..


20210527_184830.jpg
 
Hallo iedereen,

Mijn naam is Mo en kom uit Noord Holland
Ik rijd momenteel mijn 4e SX... momenteel het 2018 model. ben begonnen met 2011, 2014 toen 2017 en nu een mooie zwarte van 2018.

Ik heb vele dingen aan de motor gedaan/laten doen en wil als laatste nog een ECU Remap laten uitvoeren....

Volgens mij las ik dat Rense 69 die heeft laten doen??

Graag zou ik wat meer informatie willen waar het is gedaan en natuurlijk hoe tevreden je hier over bent.

Zie foto voor mijn SX
Waarom niet een PC kopen?
 
Ik lees toch echt overal dat een ECU Remap beter is om hem naar wens aan te passen!

Of zie ik het verkeerd?
 
Het gekke als volgt:

Toen ik bij Pajic de Decat heb laten plaatsen reed ik daar weg en knalde en vlammen als een maloot....dit wilde ik dus vandaar deze keuze voor Pajic.

Toen vlak voor de winter de SX weggezet met een volle tank EUR98 dus E5....na de winter de SX uit z'n slaap gehaald en ben een stuk gaan rijden en wat denken jullie weg knallen en weg vlammen???

Op aanraden van velen een flesje Forte 1 erin gegooid in combinatie met een volle tank EUR98 maar tevergeefs geen verschil.
Toen daarna 3 volle tanken EUR95 getankt met de hoop dat de knallen en vlammen terug zouden komen maar ook dit heeft niet geholpen

Inmiddels zijn ook de Voorbochten van Akrapovic en heb nu dus een complete systeem van Akrapovic en zal de SX moeten worden afgesteld vandaar dus gevraagde informatie omtrent de ECU aanpassen.

Ik zelf denk dat de SX te arm loopt en dat dus verklaard waarom hij zich anders gedraagt dan voorheen?

Hoop dat jullie mij kunnen adviseren wat te doen

Dank allemaal!
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Mijn naam is Mo en kom uit Noord Holland
Ik rijd momenteel mijn 4e SX... momenteel het 2018 model. ben begonnen met 2011, 2014 toen 2017 en nu een mooie zwarte van 2018.

Ik heb vele dingen aan de motor gedaan/laten doen en wil als laatste nog een ECU Remap laten uitvoeren....

Volgens mij las ik dat Rense 69 die heeft laten doen??

Graag zou ik wat meer informatie willen waar het is gedaan en natuurlijk hoe tevreden je hier over bent.

Zie foto voor mijn SX
Ik ben zeer tevreden over de uitslag. Het ploffen van de uitlaat is iets minder en de afstelling is nu perfect in orde.
Het vermogen nam ook nog flink toe: 155,6 PK en 120,6 Nm koppel. Origineel 142 PK een 111 Nm. De Z1000SX was al sterk maar nu is het helemaal een beest. De motor pakt nog beter en nog vloeiender op, ook is het aan / uit effect van de injectie helemaal weg.
Ik heb de bochtenset en de carbon dempers van Akrapovic. De dempers zijn overigens euro 4 dus met db killers.
Het geluid is nu erg mooi en zeker niet asociaal. Ik heb de remap laten uitvoeren door Ruud Frederiks.
 
Het gekke als volgt:

Toen ik bij Pajic de Decat heb laten plaatsen reed ik daar weg en knalde en vlammen als een maloot....dit wilde ik dus vandaar deze keuze voor Pajic.

Toen vlak voor de winter de SX weggezet met een volle tank EUR98 dus E5....na de winter de SX uit z'n slaap gehaald en ben een stuk gaan rijden en wat denken jullie weg knallen en weg vlammen???

Op aanraden van velen een flesje Forte 1 erin gegooid in combinatie met een volle tank EUR98 maar tevergeefs geen verschil.
Toen daarna 3 volle tanken EUR95 getankt met de hoop dat de knallen en vlammen terug zouden komen maar ook dit heeft niet geholpen

Inmiddels zijn ook de Voorbochten van Akrapovic en heb nu dus een complete systeem van Akrapovic en zal de SX moeten worden afgesteld vandaar dus gevraagde informatie omtrent de ECU aanpassen.

Ik zelf denk dat de SX te arm loopt en dat dus verklaard waarom hij zich anders gedraagt dan voorheen?

Hoop dat jullie mij kunnen adviseren wat te doen

Dank allemaal!
Grappig dat jij juist wilt dat jouw motor ploft en knalt....ik wil het juist helemaal niet want ik vind het verschrikkelijk.

Ruud Frederiks krijgt het knallen niet helemaal weggewerkt, helaas.

Het is nooit verkeerd om je afstelling te laten controleren als je overstapt naar een volledig systeem.

Akrapovic geeft overigens aan dat het opnieuw afstellen niet per se nodig is. Volgens de meting bij Ruud bleek dit ook zo te zijn, de afstelling was helemaal niet verkeerd. Het vermogen nam niet echt toe door de afstelling (maar wel door de bochtenset) maar de gasrespons werd veel beter en bij het gas openen en sluiten is het aan/uit effect is helemaal weg. Het rijcomfort is enorm toegenomen.
 
Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg Rense!
Ik denk dat ik Ruud Frederiks even zal bellen voor een mogelijke afspraak.

Is Ruud Frederiks van Tovami toevallig?

Misschien een brutale vraag maar wat waren de kosten voor het remappen?

Dank!
 
Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg Rense!
Ik denk dat ik Ruud Frederiks even zal bellen voor een mogelijke afspraak.

Is Ruud Frederiks van Tovami toevallig?

Misschien een brutale vraag maar wat waren de kosten voor het remappen?

Dank!
Ik heb ook meteen een K&N luchtfilter laten monteren en ik was circa €500,00 kwijt.
 
Hallo iedereen,

Mijn naam is Mo en kom uit Noord Holland
Ik rijd momenteel mijn 4e SX... momenteel het 2018 model. ben begonnen met 2011, 2014 toen 2017 en nu een mooie zwarte van 2018.

Ik heb vele dingen aan de motor gedaan/laten doen en wil als laatste nog een ECU Remap laten uitvoeren....

Volgens mij las ik dat Rense 69 die heeft laten doen??

Graag zou ik wat meer informatie willen waar het is gedaan en natuurlijk hoe tevreden je hier over bent.

Zie foto voor mijn SX

Ik heb een 2016 model en heb mijn ECU laten flashen bij IVANperformance. Loopt gewoon veel soepeler, radiator fan komt sneller aan en luchtsensor voor katalysator is disabled. Aanrader. browse maar naar Ivanpowerproducts.
 
Ik heb een 2016 model en heb mijn ECU laten flashen bij IVANperformance. Loopt gewoon veel soepeler, radiator fan komt sneller aan en luchtsensor voor katalysator is disabled. Aanrader. browse maar naar Ivanpowerproducts.
Dank je ik heb wel eens eerder gelezen over Ivanpowerpruducts deze zit in de USA toch?

Ook ben ik niet echt een voorstander van het opsturen van de ECU per post...

Maar toch bedankt!
 
Zou hem niet kopen zolang er geen boekjes/factuur bij zitten....

Kmstand vertrouw ik niet helemaal en is dus ook moeilijk te achterhalen dus persoonlijk zou ik hem laten staan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan