Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Ik stelde 2 jaar geleden al dezelfde vraag, maar de nieuwe banden zijn er in de tussentijd nog niet onder gegaan, nu moet het wel want ik zie nu het canvas in de achterband 🤭 zijn er inmiddels (betere) tips en ervaringen voor een nieuwe voor- en achterband ? Bovendien heb ik incidenteel dat de motor afslaat in de 6e versnelling, iemand ervaring mee of iets dergelijks ? Alvast bedankt allen 👍🏻😉!

Ik rij zelf altijd met Michelin. Deze band is altijd goed, ook in de regen en in koude omstandigheden.
Ik heb op de Z1000SX gereden met met Michelin Pilot Power 3 en Michelin Road 6GT.
De power 3 stuurt erg scherp en valt een beetje in de bochten. De road 6 is neutraler maar stuurt nog steeds erg licht.

Maar zoals Rien ook aangeeft de Bridgestone T32 is ook heel erg goed.

Ik denk niet dat de gerenommeerde A merken nog slechte banden maken. Het draait om persoonlijke voorkeur.
 
Ben onderweg naar de Vogezen, hier vlakbij Bouillon. Niet het mooiste weer, maar wel een prachtige route om heerlijk te rijden!
Bekijk bijlage 1876892
Wij waren in 2019 ook in de Vogezen. Het is daar idd erg mooi.

20190601_133047.jpg
 
Gisteren teruggekomen uit de Eifel. Veel regen gehad maar ook wel goed weer op vrijdagmiddag en deel van zaterdag. Super om de motor te leren kennen en ben alleen maar enthousiaster geworden! Heerlijk soepel rijden. Kawa comfortzadels bevallen mij is erg goed. Met leer heb je veel grip. Met een regenpak minder maar dat is zowiezo te vermijden :).

Een nadeel. Compleet onder de modder als enige van de groep. Wat een sproeimachine! De bagger zat op mijn helm en alles wat eronder zat. Maar goed. De prijs voor schoonheid zeg ik dan maar.

Stukje autobahn was ook super. Wat een stabiliteit zeg. Iedereen verdween uit mijn spiegels 😂. 200 tik je zo aan. Echt bizar…

IMG_6883.jpeg
 
Veel regen gehad?
Toch wel 4 van de 6 dagen gedeeltelijk regen gehad.
In de Vogezen een hele middag en op weg naar huis vanuit de Eiffel de hele ochtend echt flinke regen.
Vooral op wat hogere routes waren de temperaturen nog rond de 5 graden. Dan wordt het met een bui erbij wel fris en was ik blij met mijn handvatverwarming.
 
Toch wel 4 van de 6 dagen gedeeltelijk regen gehad.
In de Vogezen een hele middag en op weg naar huis vanuit de Eiffel de hele ochtend echt flinke regen.
Vooral op wat hogere routes waren de temperaturen nog rond de 5 graden. Dan wordt het met een bui erbij wel fris en was ik blij met mijn handvatverwarming.
Oei, 4 van de 6 dagen regen. Dat is best veel en vooral heel erg jammer.

Ik vrees dat ons hetzelfde staat te wachten als ik de voorspellingen mag geloven......ach we zien wel.
 
Gisteren teruggekomen uit de Eifel. Veel regen gehad maar ook wel goed weer op vrijdagmiddag en deel van zaterdag. Super om de motor te leren kennen en ben alleen maar enthousiaster geworden! Heerlijk soepel rijden. Kawa comfortzadels bevallen mij is erg goed. Met leer heb je veel grip. Met een regenpak minder maar dat is zowiezo te vermijden :).

Een nadeel. Compleet onder de modder als enige van de groep. Wat een sproeimachine! De bagger zat op mijn helm en alles wat eronder zat. Maar goed. De prijs voor schoonheid zeg ik dan maar.

Stukje autobahn was ook super. Wat een stabiliteit zeg. Iedereen verdween uit mijn spiegels 😂. 200 tik je zo aan. Echt bizar…

Bekijk bijlage 1879283
Ik had op mijn 1000SX nog de originele taartschep zitten, ook dan was het bij regen een compleet modderballet, niet dat ik daar last van had maar mijn duo des te meer!
Op mijn Ninja 1000 is de taartschep eraf gehaald, dus....niet fijn voor de freule achterop!
 
Mooi man. Top dat je een goede vakantie hebt gehad. Veel regen gehad?

Wij gaan nu met Hemelvaart naar de Dolomieten of naar Oostenrijk of naar het Zwarte Woud / Vogezen.
In september gaan we een rondje Zwitserland / Frankrijk rijden.

Niks zo veranderlijk als het weer en mensen...

De plannen zijn gewijzigd. We vertrekken maandag naar Zuid Schwarzwald voor 6 dagen.
2 dagtochten in Schwarzwald , 1 dagtocht in de Vogezen en 1 dagtocht in Zwitserland (zie onderstaande foto)

20200813_173313.jpg
 
vanmiddag rondje rijden met mijn vrouw. Even de veerspanning bekeken achter. Ik kon hem 26 klikken zwaarder draaien tot het eind. Dan stond hij toch wel erg zacht.
 
Ik vond zelf de navi op de kroonplaat ook niet prettig en heb met een speciale houder de navi voor het scherm gemonteerd. Gewoon op alie even zoeken naar navigatie houder Kawasaki Z1000SX en je hebt hem gevonden. Navi zit dan eigenlijk aa het scherm vast. Nadeel is dat, als je het scherm naar beneden klapt, je de navi niet meer ziet. Maar dat doe ik toch nooit. Daarom heb ik wel die op de kroonplaat laten zitten met een beschermkapje. Kan hem dus zo overzetten.
Ik heb hem ook besteld. Past alleen met het scherm op de hoogste stand zeker? Hoe groot is je navi? Ik heb een CarPlay display gekocht om erop te monteren.
 
Ik heb een verlenging op de clip-on waarbij ik mijn telefoon als navigatie gebruik. Werkt ook prima. Voordeel is dat het contact slot ook gewoon fatsoenlijk bereikbaar blijft tov bevestiging op de kroonplaat. Alleen zicht op de toerenteller is deels geblokkeerd.
Gewoon opties delen wat ook mogelijk is. DSC_0295.JPGDSC_0296.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik heb houder en CarPlay-scherm gemonteerd. Ik moet zeggen, ziet er keurig uit. Scherm boven de klokken. Beugel voor bijbesteld die je op het scherm monteert op de originele bouten. Prima plek. Op middelste stand goede invalshoek.

Nog niet mee gereden maar vooralsnog enthousiast. Goed scherm en direct probleemloos connectie gemaakt met iPhone. Werkt ook voor Android.
IMG_7045.jpeg
 
Ik rij zelf altijd met Michelin. Deze band is altijd goed, ook in de regen en in koude omstandigheden.
Ik heb op de Z1000SX gereden met met Michelin Pilot Power 3 en Michelin Road 6GT.
De power 3 stuurt erg scherp en valt een beetje in de bochten. De road 6 is neutraler maar stuurt nog steeds erg licht.

Maar zoals Rien ook aangeeft de Bridgestone T32 is ook heel erg goed.

Ik denk niet dat de gerenommeerde A merken nog slechte banden maken. Het draait om persoonlijke voorkeur.
 
Sinds afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van een Z1000sx uit 2016 | Black , met prachtige zijkoffers.

Jarenlang supersport gereden, maar ik heb toch het idee om meer reizen te maken binnen Europa.
De Dolomieten, Noorwegen, Pyreneeën en nog wat andere landen staan op de agenda :)

Qua uitstraling, blok, vermogen vindt ik het een fantastische machine, ben nog wel even aan het kijken naar een navigatiesysteem.
Alle aanbevelingen zijn welkom.

Geniet van het weekend, groeten Edwin
 

Bijlagen

  • black.jpg
    black.jpg
    466,1 KB · Weergaven: 49
Sinds afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van een Z1000sx uit 2016 | Black , met prachtige zijkoffers.

Jarenlang supersport gereden, maar ik heb toch het idee om meer reizen te maken binnen Europa.
De Dolomieten, Noorwegen, Pyreneeën en nog wat andere landen staan op de agenda :)

Qua uitstraling, blok, vermogen vindt ik het een fantastische machine, ben nog wel even aan het kijken naar een navigatiesysteem.
Alle aanbevelingen zijn welkom.

Geniet van het weekend, groeten Edwin
Mooie machine! Ga je veel plezier aan beleven. Ben erg tevreden met CarPlay op de motor. Zou dat zeker aanbevelen.
 
Iemand op zoek naar een navigatie beugel voor de z1000sx? Met telefoonhouder. Volledig van metaal met rubbere demping tegen trillingen.
 

Bijlagen

  • IMG_7205.jpeg
    IMG_7205.jpeg
    91,5 KB · Weergaven: 24
  • IMG_7201.jpeg
    IMG_7201.jpeg
    60 KB · Weergaven: 26
Afgekeken van Dennis motor op Facebook. Vond dat wrappen van de zijkoffers best mooi en de beschadigingen die er in de loop van de tijd op het zwarte gedeelte zijn gekomen zijn nu mooi letterlijk gecamoufleerd.
Wel best een lastig karweitje om het er mooi op te krijgen.
 

Bijlagen

  • 20230712_154516.jpg
    20230712_154516.jpg
    611,9 KB · Weergaven: 52
Tail tidy afgemaakt. Nieuwe beugeltjes op maat laten maken voor de knipperlichten. Ze moesten boven het achterlicht ivm de koffers en een tail tidy die niet voor koffers bedoeld was. Uiteindelijk super tevreden mee. Kellermann knipperlichten, zet je zonnebril maar op.
 

Bijlagen

  • IMG_7256.jpeg
    IMG_7256.jpeg
    233,9 KB · Weergaven: 34
  • IMG_7257.jpeg
    IMG_7257.jpeg
    186,1 KB · Weergaven: 34
  • IMG_7253.jpeg
    IMG_7253.jpeg
    147 KB · Weergaven: 33
Afgekeken van Dennis motor op Facebook. Vond dat wrappen van de zijkoffers best mooi en de beschadigingen die er in de loop van de tijd op het zwarte gedeelte zijn gekomen zijn nu mooi letterlijk gecamoufleerd.
Wel best een lastig karweitje om het er mooi op te krijgen.
Kawasaki had de afgelopen jaren een bijpassende kledinglijn onder de naam Camouflage.
Misschien kun je nog wat leuks scoren in de uitverkoop! :)
Bijvoorbeeld:

1689274505695.png
 
Afgekeken van Dennis motor op Facebook. Vond dat wrappen van de zijkoffers best mooi en de beschadigingen die er in de loop van de tijd op het zwarte gedeelte zijn gekomen zijn nu mooi letterlijk gecamoufleerd.
Wel best een lastig karweitje om het er mooi op te krijgen.
Camo staat hem goed..
Maar zie ook dat je topkoffer heb icm de zijkoffers??
Wist helemaal niet dat dat mogleijk was joh..

Of is het een zelfbouw creatie?
 
Google maar eens op:
Kawasaki Z1000 SX (17-20) SHAD Top Box Fitting Kit
Past trouwens ook op 14-16 volgens mij. Of die op de recentere modellen past durf ik niet te zeggen.

Bovenstaande kan icm zijkoffers. Er zijn ook top box modellen die ipv de zijkoffer beugels komt en dus niet samen gaan. Dus of zijkoffers of top box.
 
Of Of dat wist ik wel, maar EN EN...
Dat wist ik nog niet.

Het is reuze handig een topkoffer, maar het rek..
Heb het eigenlijk nooit mooi gevonden.
Op mijn Fje heb ik een bagage drager zitten, daar kan dan een adapterplaat opgezet worden, en daarop weer de koffer.
Geen koffer nodig, dan zie alleen nog maar een elegant bagage rekje zitten.

Maar ja joh, er gaat genoeg in de zijkoffers (zo ver ik het nog kan herinneren:+
 
De nieuwere generatie versys heeft ook een elegantere oplossing. Tussen de zijbeugels kan je eenvoudig een plate monteren voor topbox. Maar voor zover ik weet niet mogelijk/uitwisselbaar met de 1000sx. Helaasch
 
Of Of dat wist ik wel, maar EN EN...
Dat wist ik nog niet.

Het is reuze handig een topkoffer, maar het rek..
Heb het eigenlijk nooit mooi gevonden.
Op mijn Fje heb ik een bagage drager zitten, daar kan dan een adapterplaat opgezet worden, en daarop weer de koffer.
Geen koffer nodig, dan zie alleen nog maar een elegant bagage rekje zitten.

Maar ja joh, er gaat genoeg in de zijkoffers (zo ver ik het nog kan herinneren:+
Ik vind het ook echt niet mooi maar op wat langere toertochten van een een week of zo kom ik echt bagageruimte tekort. Bij normaal gebruik zit hij er echt niet op en het is echt teveel werk om steeds het rek er af te halen. Noodzakelijk kwaad dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan