Robfz1
MF'er
Allemaal een fijn 2024 gewenst !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Echt ongelofelijk dit, ik hoop niet dat dit de waarheid gaat worden.In Duitsland is er het een en ander te doen over een mogelijk rijverbod in de buurt van Holzminden (iets ten westen van de Harz) deze lente en zomer voor motoren die meer dan 90 decibel produceren als 'Standgeräusch' (stilstaande motor, half maximum toerental). Het is nog een omstreden pilot-project, maar het zou dit jaar wel eens op meer plekken in Duitsland en Oostenrijk (Tirol!) kunnen gaan gebeuren.
Gelukkig zag ik dat volgens diverse Duitse gegevens (Motorrad / Motorrad & Reisen) onze 1000SX net aan de veilige kant zou zitten met 90 decibel. Op mijn eigen motor zie ik dat ook staan op het plaatje links bij het balhoofd (gek genoeg zou volgens datzelfde plaatje de geknepen 85 Kw versie - geen idee in welk land die gebruikt wordt - echter 91 decibel produceren).
Misschien handig om te weten als je dit jaar hiermee te maken krijgt bij een geluidscontrole in het buitenland. Bij Duitse motorrijders staan deze gegevens namelijk in de motorpapieren vermeld, bij ons op het kenteken-creditkaartje echter niet.
Mee eens. Het zou beter zijn als ze de echte lawaaimakers en idioten aan de kant zouden houden. Maar ja, dat is blijkbaar teveel moeite vergeleken met een simpele controle van je motorpapieren of het plaatje bij het balhoofd.Echt ongelofelijk dit, ik hoop niet dat dit de waarheid gaat worden.
Ze straffen weer een hele groep motorrijders in plaats van de kleine groep aan te pakken die zich niet aan de regels houdt.....
Weer een typisch voorbeeld hoe een kleine groep mensen (lees anti motorijders), hun zin kunnen doordrukken....bah bah bah
Geregeld, de roadlok is voor jou.Hoi Rense, het versturen van een bericht aan jou lukt niet. Ik ben wel geïnteresseerd in het Roadlok slot.
Heb ik ook gehad, bij mij was de ontluchting plug boven op remhendel lek. Kwam langs de schroefdraad ook heel klein beetje olie uit.Haal ik de Z 1000 SX uit de schuur en merk dat mn voor rem geen druk meer heeft en voelt aan als een spons. Deze week word hij opgehaald om gerepareerd te worden. Heb 2e helft oktober voor het laatst gereden dus staat even stil. Gecontroleerd op lekkage maar ik kan geen lek vinden ook staat het rem vloeistof potje op een normaal niveau. Ondanks hij deze week opgehaald word ben ik wel nieuwsgierig wat het kan zijn iemand een idee? Heb dit in een verleden nooit eerder meegemaakt bij andere motoren. Dit ook even in topic techniek geplaatst.
In februari werd nét de nieuwe website online gezet.doubletronics bestaat niet meer denk ik, website offline
hmz ja blijft moeilijk idd ...dus denk dat ik t dan ook maar zo laat ...
Maak je niet druk, motor wordt niet zwaarder belast vergeleken met straat gebruikMet het nieuwe jaar eindelijk eens op die knop gedrukt om een circuit training sessie te reserveren eind maart. Het is locatie midland geworden en het lijkt me machtig mooi om daar wat rondjes af te leggen met deze bike.
Vraagje daarover: hebben anderen dat al eens eerder/vaker gedaan en misschien nog tips? Ik moet sws nog nieuwe banden halen dus dat komt wel goed. Maar ik ben nog benieuwd of het slim is om andere type remblokken te steken of niet. Momenteel heb ik voor deze: Brembo 07-SU-27-SA. Ik heb nog geen circuit ervaring dus zal nog lang niet langdurig maximaal knallen dus misschien niet nodig.
Vooral erg veel zin in het nieuwe jaar en vele kms!
Ps, het was zekers lekker weer afgelopen zondag Bekijk bijlage 1969290