Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

In Duitsland is er het een en ander te doen over een mogelijk rijverbod in de buurt van Holzminden (iets ten westen van de Harz) deze lente en zomer voor motoren die meer dan 90 decibel produceren als 'Standgeräusch' (stilstaande motor, half maximum toerental). Het is nog een omstreden pilot-project, maar het zou dit jaar wel eens op meer plekken in Duitsland en Oostenrijk (Tirol!) kunnen gaan gebeuren.
Gelukkig zag ik dat volgens diverse Duitse gegevens (Motorrad / Motorrad & Reisen) onze 1000SX net aan de veilige kant zou zitten met 90 decibel. Op mijn eigen motor zie ik dat ook staan op het plaatje links bij het balhoofd (gek genoeg zou volgens datzelfde plaatje de geknepen 85 Kw versie - geen idee in welk land die gebruikt wordt - echter 91 decibel produceren).
Misschien handig om te weten als je dit jaar hiermee te maken krijgt bij een geluidscontrole in het buitenland. Bij Duitse motorrijders staan deze gegevens namelijk in de motorpapieren vermeld, bij ons op het kenteken-creditkaartje echter niet.
Echt ongelofelijk dit, ik hoop niet dat dit de waarheid gaat worden.
Ze straffen weer een hele groep motorrijders in plaats van de kleine groep aan te pakken die zich niet aan de regels houdt.....
Weer een typisch voorbeeld hoe een kleine groep mensen (lees anti motorijders), hun zin kunnen doordrukken....bah bah bah
 
Echt ongelofelijk dit, ik hoop niet dat dit de waarheid gaat worden.
Ze straffen weer een hele groep motorrijders in plaats van de kleine groep aan te pakken die zich niet aan de regels houdt.....
Weer een typisch voorbeeld hoe een kleine groep mensen (lees anti motorijders), hun zin kunnen doordrukken....bah bah bah
Mee eens. Het zou beter zijn als ze de echte lawaaimakers en idioten aan de kant zouden houden. Maar ja, dat is blijkbaar teveel moeite vergeleken met een simpele controle van je motorpapieren of het plaatje bij het balhoofd.
Het bizarre is dat het Standgeräusch ook niet eens alles zegt over het daadwerkelijke geluidsniveau dat een motor al rijdende maakt.
Desondanks knap van Kawasaki dat ze de Ninja op 90 decibel hebben gekregen. In het rijtje van Motorrad zie ik zo snel maar drie andere viercilinders staan waarbij dat is gelukt (Goldwing, CB 600R en GSX-s 750).

Ps. Blijkbaar kun je maar een beperkt aantal artikelen lezen op de site van Motorrad, het kan dus zijn dat je de lijst niet meer in beeld krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag mijn Ninja weggebracht naar de dealer. Ik heb nog wat spullen over van mijn vorige Z1000SX en Ninja 1000SX.

Z1000SX
-> Akrapovic RVS bochtenset ( mooier geluid en meer vermogen )
-> Tankhoes Bagster zwart (gebruikt)

Ninja 1000SX
-> Bagster tankhoes zwart (nieuw) met Bagster tanktas
-> Givi tanktas ST 611 met tankring
-> Roadlok (schijfremslot op remklauw)
-> Optimate 4 druppellader
-> Originele Kawasaki afdekhoes

Ninja 1000SX
-> Evotech nieuwe ongebruikte kentekenplaathouder
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk.....het ketting set zit erop. Het voorste tandwiel ging doordraaien. 37000 km is dus iets te lang.
 

Bijlagen

  • 20240106_140011.jpg
    20240106_140011.jpg
    421,8 KB · Weergaven: 0
Haal ik de Z 1000 SX uit de schuur en merk dat mn voor rem geen druk meer heeft en voelt aan als een spons. Deze week word hij opgehaald om gerepareerd te worden. Heb 2e helft oktober voor het laatst gereden dus staat even stil. Gecontroleerd op lekkage maar ik kan geen lek vinden ook staat het rem vloeistof potje op een normaal niveau. Ondanks hij deze week opgehaald word ben ik wel nieuwsgierig wat het kan zijn iemand een idee? Heb dit in een verleden nooit eerder meegemaakt bij andere motoren. Dit ook even in topic techniek geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Haal ik de Z 1000 SX uit de schuur en merk dat mn voor rem geen druk meer heeft en voelt aan als een spons. Deze week word hij opgehaald om gerepareerd te worden. Heb 2e helft oktober voor het laatst gereden dus staat even stil. Gecontroleerd op lekkage maar ik kan geen lek vinden ook staat het rem vloeistof potje op een normaal niveau. Ondanks hij deze week opgehaald word ben ik wel nieuwsgierig wat het kan zijn iemand een idee? Heb dit in een verleden nooit eerder meegemaakt bij andere motoren. Dit ook even in topic techniek geplaatst.
Heb ik ook gehad, bij mij was de ontluchting plug boven op remhendel lek. Kwam langs de schroefdraad ook heel klein beetje olie uit.
 
Hoi allemaal,

Mijn Z1000SX '16 is terug van diefstal en gelukkig valt het wel allemaal mee...
enkel het stuurslot wat niet werkt, de steekpen komt er goed uit alleen is er geen weerstand vanuit de frame om de stuur op zijn plek te houden.
dit wil ik wel weer repareren voor de volgende eigenaar, zelf heb ik geen stuurslot nodig , stelt toch niks voor :)

in de video(bijlage) wijs ik met mijn vinger naar het plekje aan waarvan ik denk dat dat er een stukje 'aluminium' opgelast moet worden zodat het steekpen op zijn plek kan blijven..

hoor graag jullie 'creative' ideeen... of wellicht een adresje die dit kan doen voor me?

ik zal dit berichtje ook even plaatsten op de techniek forum.

bedankt.
 

Bijlagen

  • whatsapp-video-2024-01-08-at-191744_TmcPhuAo.mp4
    13,2 MB
Deze week de kuip maar eens verwijderd om de motor goed te poetsen. Als je dan daarna naar de motor kijkt, valt pas op hoe compact alles in elkaar gezet is. Elk plekje is zo'n beetje benut en ik vind het razend knap hoe ze dit zo ontworpen hebben.
Overigens na het terugplaatsen van de kuip nog een klein kruiskopschroefje (de andere zijn allemaal inbusschroefjes en van die duw klinknageltjes) overgehouden. Alles nog een keer gecheckt, maar ik kan geen plekje vinden, waar die zou moeten komen. Iemand een idee?

Ps. Mocht er nog iemand een GPS-houder voor de Ninja nodig hebben, ik heb er net een te koop gezet hier op het forum.
 
Laatst bewerkt:
Kan ik nog iemand blij maken met een originele Kawasaki Ruit? Komt van een z1000sx uit 2018 af.
 

Bijlagen

  • 17057487544947556904191768223454.jpg
    17057487544947556904191768223454.jpg
    177,4 KB · Weergaven: 0
  • 17057487774889073718576048897679.jpg
    17057487774889073718576048897679.jpg
    194,4 KB · Weergaven: 0
Vanwege het slechte weer had de motor bijna twee maanden binnen gestaan, maar vandaag kon het gelukkig weer. Hoog tijd ook, want ik begon al ontwenningsverschijnselen te vertonen.
Lekker rondje in de buurt gedaan waarbij ik toch ook wel weer moest wennen aan het vermogen van het ding. Wat een heerlijk blok zit er toch in. :]

98.JPG
 
je hebt gelijk!
mooi weer vandaag, inderdaad een boel vermogen..

en bij ons allemaal zal het kriebelen

bij mij wel in elk geval..
 
Nog iemand interesse in een Bagster tankhoes met bijbehorende tanktas? Past op een Z1000SX en op een NInja 1000SX.
De tankhoes is hageltje nieuw en nog nooit gebruikt en de tanktas is nog in zeer goede staat.
Je beschermt je tank er enorm veel mee en past perfect. Ideaal voor op vakantie en toertochten.
 
Met het nieuwe jaar eindelijk eens op die knop gedrukt om een circuit training sessie te reserveren eind maart. Het is locatie midland geworden en het lijkt me machtig mooi om daar wat rondjes af te leggen met deze bike.
Vraagje daarover: hebben anderen dat al eens eerder/vaker gedaan en misschien nog tips? Ik moet sws nog nieuwe banden halen dus dat komt wel goed. Maar ik ben nog benieuwd of het slim is om andere type remblokken te steken of niet. Momenteel heb ik voor deze: Brembo 07-SU-27-SA. Ik heb nog geen circuit ervaring dus zal nog lang niet langdurig maximaal knallen dus misschien niet nodig.
Vooral erg veel zin in het nieuwe jaar en vele kms!

Ps, het was zekers lekker weer afgelopen zondag 8-) 20240128_161649.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met het nieuwe jaar eindelijk eens op die knop gedrukt om een circuit training sessie te reserveren eind maart. Het is locatie midland geworden en het lijkt me machtig mooi om daar wat rondjes af te leggen met deze bike.
Vraagje daarover: hebben anderen dat al eens eerder/vaker gedaan en misschien nog tips? Ik moet sws nog nieuwe banden halen dus dat komt wel goed. Maar ik ben nog benieuwd of het slim is om andere type remblokken te steken of niet. Momenteel heb ik voor deze: Brembo 07-SU-27-SA. Ik heb nog geen circuit ervaring dus zal nog lang niet langdurig maximaal knallen dus misschien niet nodig.
Vooral erg veel zin in het nieuwe jaar en vele kms!

Ps, het was zekers lekker weer afgelopen zondag 8-) Bekijk bijlage 1969290
Maak je niet druk, motor wordt niet zwaarder belast vergeleken met straat gebruik 😉
 
Klopt, ik heb de bochtentraining 2 jr geleden gedaan. De snelheid is niet hoog, het is een korte baan met veel bochten. Qua remmen geen bijzondere belasting, maar de banden worden wel flink warm. Althans bij mij was dat wel het geval, maar het was toen ook 28gr. Je leert heel goed de techniek van het bochten nemen en bij mij was het verschil tussen de bochtensnelheid van de 1e sessie en de laatste aanzienlijk. Je kunt ook nog de knee-down training doen in de middag. Dan rijd je de grote ronde en kun je proberen de knie aan de grond te krijgen. Erg tof om te doen!
 
Heb nog zo goed als nieuwe Daytona AC dry gtx motorlaarzen te koop. Maat 46. Dit zijn absoluut toplaarzen van Daytona. Medium hoog. Draagt het beste onder een motorbroek waarbij de pijpen over de laarzen vallen. Vanwege de zithouding droegen deze erg comfortabel op de z1000sx.
Goretex dus waterdicht. Google de nieuwprijs maar, die was 275 euro. Ik heb ze 6 keer gedragen en ze zijn in absolute nieuwstaat. Prijs 125 euro Natuurlijk zijn er goedkopere maar kwaliteit kost wat. Zijn laarzen uit het topsegment.
 

Bijlagen

  • 20231014_093806.jpg
    20231014_093806.jpg
    200,5 KB · Weergaven: 0
  • 20231014_093752.jpg
    20231014_093752.jpg
    185,6 KB · Weergaven: 0
  • 20231014_093734.jpg
    20231014_093734.jpg
    160,4 KB · Weergaven: 0
  • 20231014_093726.jpg
    20231014_093726.jpg
    177 KB · Weergaven: 0
Ik zal me ff voorstellen.
Jeroen uit Leek.
2 week geleden is mij een nieuwe ninja 1000 sx geleverd door motorport Leek.
met het Performance Tourer pakket.
Dit jaar maar liefst 5 motorweekenden in planning, 4x keer duitsland en 1x keer België.
Verder nog 2 keer op het Juniortrack Assen en 2 keer op Midland lelystad gepland. 15 februari verloopt de winterstop, dan maar ff 1000 km normaal inrijden, daarna de 1000 km beurt en waarschijnlijk een Hyperpro streetkit box.
 

Bijlagen

  • 20240125_095908.jpg
    20240125_095908.jpg
    839,9 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan