Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Het is volgens mij dezelfde tendens als met de Z1 900, die is nu ook al onbetaalbaar geworden. Jaren geleden voorspelde men al dat dat ook met de z650 zou gaan gebeuren, alleen wel in iets mindere mate, maar toch.
Op de facebook groep Kawasaki z650 owners group zeiden ze dat al een paar jaar terug. Ze blijken gelijk te hebben.
Dat is een logisch gevolg van de dure Z900/1000,mensen die dat te duur vinden gaan naar de best next thing zoeken,
in dit geval de Z650,bij voldoende vraag stijgt ook deze in waarde totdat het ook niet meer leuk is en dan zal de GPZ
aan de beurt zijn,die ook al langzaam aan het stijgen zijn.
 
Normaal is het idd niet meer met de prijzen de laatste tijd....
In Engeland draaien ze kompleet door, een Kawasaki 350 S2 10 tot 11 duizend pond en zelfs een Yamaha FS-1 brommer (een Fuzzi heet het daar) doet zo'n 6 tot 7 duizend;(:?
 
Kocht je een jaar of 6 geleden nog een GPZ900R voor 500 euro, doen ze ondertussen al 2500 tot 3500 voor een later model.
Een 1984 model vanaf 6500....
Tja,de schuld van die nare Tom Cruise :Y ;)
1655330807696.jpeg

1655330928594.jpeg
 
Het valt inderdaad wel op de er de laatste maanden meerdere Z650’s te koop staan voor prijzen va 3000€. Lijkt me het moment om nog een mooie B1 voor geen al-te-gekke prijs op de kop te tikken.

Ik weet nog 1984 GPz (blauwe, niet zo iconisch als de rode maar nog steeds hele mooie fiets + rood laksetje is nog wel bij elkaar te sprokkelen) te koop staan voor 2.500€. Het is dat de garage te vol staat want da’s toch wel een beetje een droomfiets. Misschien de wasmachine en droogkast eens op MP flikkeren…
7BA2F1EA-A984-4ECA-8935-FD496B041502.jpeg
 
Het valt inderdaad wel op de er de laatste maanden meerdere Z650’s te koop staan voor prijzen va 3000€. Lijkt me het moment om nog een mooie B1 voor geen al-te-gekke prijs op de kop te tikken.

Ik weet nog 1984 GPz (blauwe, niet zo iconisch als de rode maar nog steeds hele mooie fiets + rood laksetje is nog wel bij elkaar te sprokkelen) te koop staan voor 2.500€. Het is dat de garage te vol staat want da’s toch wel een beetje een droomfiets. Misschien de wasmachine en droogkast eens op MP flikkeren…
Bekijk bijlage 1772514
Ja als je de Top Gun wil uithangen8-) een must have:Y;)
 
Mooier, en origineler dan die groene erboven. Die is wel erg mooi, maar de onderste striping op de tank klopt niet helaas.
Dat is inderdaad iets wat gelijk opvalt,toch is de groene gezien de behoorlijk lagere vraagprijs ook geen verkeerde
als je geen originaliteit freak ben.
 
Dat is inderdaad iets wat gelijk opvalt,toch is de groene gezien de behoorlijk lagere vraagprijs ook geen verkeerde
als je geen originaliteit freak ben.
Dat klopt, maar als je de moeite neemt om hem helemaal te laten spuiten in de originele kleur, wat die inderdaad is, neem dan ook de moeite om het goed te doen.
De prijs is inderdaad netjes. Het is verder een hele mooie b1, en met dubbele schijven voor. Dat zie je niet vaak.
 
Wat ik wel zielige figuren vind zijn die bieders die 100 of 150 onder de vraagprijs bieden,als je serieus ben neem je contact op met de eigenaar
bij voorkeur via de telefoon,zeg hem onder voorbehoud van bezichtiging dat die 2500,- akkoord is,je kan altijd ter plekke nog onderhandelen
als er meer dingen zijn die vervangen moeten worden,zo heb ik het altijd gedaan en ben eigenlijk altijd met de motor naar huis gegaan.
 
wat ik nog steeds niet begrijp is het feit dat deze 78 er de remklauwen voor de poten heeft zitten inplaats van er achter.
Dat komt omdat het een 78er is op kenteken Ron. Als je de foto's van de linkerkant ziet, zie je de 3 boutjes op het dynamodeksel zitten, wat aangeeft dat het een b1 is. Hij is dus, of later op kenteken gezet, of het was import.
Eigenlijk is dit dus een '77 b1.
 
prijzen gaan inderdaad stijgen dus krijg je ook vanzelf meer aanbod.
is bij de bromfietsen ook zo.
worden veel kreidlers aangeboden voor dikke prijzen.
de eigenaren stappen nu over op honda,s en drijven daar de prijs weer op
 
prijzen gaan inderdaad stijgen dus krijg je ook vanzelf meer aanbod.
is bij de bromfietsen ook zo.
worden veel kreidlers aangeboden voor dikke prijzen.
de eigenaren stappen nu over op honda,s en drijven daar de prijs weer op
Klopt, ik heb een CB 400 F staan hier, een hele nette. De prijzen die ze daar voor vragen nu..bizar gewoon.
 
Dat komt omdat het een 78er is op kenteken Ron. Als je de foto's van de linkerkant ziet, zie je de 3 boutjes op het dynamodeksel zitten, wat aangeeft dat het een b1 is. Hij is dus, of later op kenteken gezet, of het was import.
Eigenlijk is dit dus een '77 b1.
ja nu je het zegt klopt inderdaad
 
Ik denk dat hij wat langer bij de dealer in de showroom heeft gestaan. Model 1977 B1, verkocht en op kenteken gezet in 1978. Volgens RDW in mei van dat jaar. Het is een orgineel nederlands kenteken.
 
Geachte leden ik kan een z650 ruilen.
Hij is van 77 een b1
Waar moet ik op letten?
En wat is zoiets waard?
Helemaal origineel uitlaten origineel spaakwielen.
Twee buddyseats erbij.
 
Ik zou op het volgende letten, maar laat me graag aanvullen.
- is de motorfiets geheel origineel, ook het lakwerk (rood of groen)
- hoe is de staat, zowel lak, chroom, blok, zadel zonder scheuren?
- kilometer stand, hoe lager hoe beter (< 40.000km)
- loopt ie? Zonder bijgeluiden
- starten met startknop of kicken
- geen olie lekkages. (Kop-, voetpakking)
- standaard uitlaten zijn zeldzaam maar zijn ze niet doorgeroest?
- velgen netjes of met roest
De prijs? Kijk es op marktplaats. Er staan een paar hele mooie op. Een mooi ijkpunt voor deze.
(stuur een foto!)
Groet, Jan
 
Terug
Bovenaan Onderaan