Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Veel erger vind ik die klassieker verkrachters die ze verbouwen tot bobbers,streetfighters,cafe racers
en er dan veel hogere bedragen voor vragen,vaak is het frame voor een groot deel afgezaagd en verlast
en vol gehangen met goedkope Alie meuk.
Ik voel me (deels) aangesproken :) maar ik ben het wel met je eens dat er idiote bedragen worden gevraagd voor slecht verbouwde caferacers met ali-meuk. Ik heb de verbouwing van de mijne inmiddels ook wel klaar, er blijven altijd kleine dingen die je wil aanpassen en verbeteren en uiteindelijk zal ik de mijne ook wel weer verkopen, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik ervoor kan vragen en hier zit niets van aliexpress op en verlichting met e-keur, m-unit e.d. .
20220623_214750.jpg
 
Hij heeft hem voor 1500 gekocht. Winstpakker!
Ik vind de nieuwe vraagprijs op zich niet verkeerd. Tis een mooi motortje. Maar eigenlijk verwacht ik dan wel dat ie loopt en ook mooi loopt om deze prijs te rechtvaardigen. Hij heeft heel lang stil gestaan. Verder is de tank niet origineel en het spatbord afgezaagd en helaas geen spaakwielen. Maar… zoals jullie waarschijnlijk wel weten… ik ben een muggezifter. Groet, Jan
 
Laatst bewerkt:
Tja ik ook maar de realiteit is anders,zodra de handel ziet dat er met klassiekers wel leuk te verdienen valt duiken
ze er op,al vind ik dat deze handelaar geen exorbitant hoge bedragen vraagt,andere doen dat wel.
Veel erger vind ik die klassieker verkrachters die ze verbouwen tot bobbers,streetfighters,cafe racers
en er dan veel hogere bedragen voor vragen,vaak is het frame voor een groot deel afgezaagd en verlast
en vol gehangen met goedkope Alie meuk.
Mee eens...!
Ik heb niets met die meuk.
We hebben een klant bij ons op de zaak en die heeft twee caféracers, de man heeft blijkbaar tè veel geld en heeft een Z650 en een CB SevenFifty weliswaar zonder Alibaba spul, maar heeft voor de 650 €20000 betaald en voor de CB 30000.
Het ziet er niet uit, de zitpositie is schrikbarend en het rijdt als een krant.
Ieder zijn meug maar begrijpen doe ik het niet....
Zonde, een verbouwde fiets kan ik mij iets bij voorstellen maar niet zo'n gedrocht.
Helaas heb ik vorig jaar geholpen zoiets voor mijn baas te bouwen.....
Toen hij klaar was vroeg mijn baas wat ik van het resultaat vond.....
Antwoord was wel duidelijk neem ik aan.
 
Mee eens...!
Ik heb niets met die meuk.
We hebben een klant bij ons op de zaak en die heeft twee caféracers, de man heeft blijkbaar tè veel geld en heeft een Z650 en een CB SevenFifty weliswaar zonder Alibaba spul, maar heeft voor de 650 €20000 betaald en voor de CB 30000.
Het ziet er niet uit, de zitpositie is schrikbarend en het rijdt als een krant.
Ieder zijn meug maar begrijpen doe ik het niet....
Zonde, een verbouwde fiets kan ik mij iets bij voorstellen maar niet zo'n gedrocht.
Helaas heb ik vorig jaar geholpen zoiets voor mijn baas te bouwen.....
Toen hij klaar was vroeg mijn baas wat ik van het resultaat vond.....
Antwoord was wel duidelijk neem ik aan.
Ja baas mooi he 😎 🤭:+
 
Ik voel me (deels) aangesproken :) maar ik ben het wel met je eens dat er idiote bedragen worden gevraagd voor slecht verbouwde caferacers met ali-meuk. Ik heb de verbouwing van de mijne inmiddels ook wel klaar, er blijven altijd kleine dingen die je wil aanpassen en verbeteren en uiteindelijk zal ik de mijne ook wel weer verkopen, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik ervoor kan vragen en hier zit niets van aliexpress op en verlichting met e-keur, m-unit e.d. .
Bekijk bijlage 1777112
Hoi PK
Vraagje, hoe rijdt dit nou? Veel beter dan de originele? Of is dit voor de looks.
En motorisch? Loopt ie mooi met die Zephyr kop?
Groet, Jan
 
Ik zou er niet graag een afslag mee nemen....!
Ben bang dat de Marshall direct in het asfalt bijt....
Op zich een leuke fiets als je er op staat.
.........niet echt mijn ding.
Ook van mij niet,geef mij maar het origineel,nou ben ik ook niet anti streetfighter,resto mod of cafe racer als het op een fatsoenlijke manier is gedaan,zo vind ik sommige Engelse cafe racers wel mooi,
1656546198926.png
 
Hoi PK
Vraagje, hoe rijdt dit nou? Veel beter dan de originele? Of is dit voor de looks.
En motorisch? Loopt ie mooi met die Zephyr kop?
Groet, Jan
Ik ben nu nog bezig met het afstellen van de carburateurs, maar hij loopt al behoorlijk netjes en reageert goed op het gas, die zephyr kop doet zijn ding, maar ik kan nou niet zeggen dat het een enorme verbetering is tov oem. Ondanks dat hij al beter remt dan een origine z ben ik niet helemaal tevreden met de tokico 6 zuiger rem, het lijkt alsof ik de lucht er niet goed uit krijg, dus die gaan vervangen worden voor 4 zuigers.
Hij veert en rijdt goed, dat was nog wel spannend, want je weet niet hoe hij reageert op de brede banden (achter 180/55/17).
Ik heb hem nog niet superstrak door de bocht gehad, maar ik raak de grond niet.
 
Ik zou er niet graag een afslag mee nemen....!
Ben bang dat de Marshall direct in het asfalt bijt....
Op zich een leuke fiets als je er op staat.
.........niet echt mijn ding.
Het zal vast niet heel erg veel schelen, maar hij raakt de grond niet. Ik denk dat ik hem nog 2 cm ga verhogen aan de achterzijde, maar ik ben bang dat hij dan ook iets minder stabiel zal aanvoelen, uitproberen...zoals heel veel bij deze motor. En het zal inderdaad niet naar iedereen zijn smaak zijn, maar dat is prima.
 
Ach niet iedereen lust pindakaas,als je er zelf maar vrolijk van word dat is het belangrijkste:9~;)
Het is iedergeval geen bobber of ander gedrocht,persoonlijk zou ik er wel een ander voorspatbord op zetten,dat
past in mijn optiek niet bij de motor,zit ook nog eens verkeert om lijkt het.
 
Laatst bewerkt:
Is deze Z650 3500,- waard?
Origineel en niet verprutst. Alleen een deukje in de tank. 45000 km, org uitlaten (zeer goed), grote beurt gehad!
Staat in Belgie. Blok en framenummer matchen.
 

Bijlagen

  • 5B10DE16-C04C-4F3F-B4D0-9726F499413C.jpeg
    5B10DE16-C04C-4F3F-B4D0-9726F499413C.jpeg
    126,5 KB · Weergaven: 23
  • 3EDBA2C7-278B-48DB-B226-594A1DA3C79A.jpeg
    3EDBA2C7-278B-48DB-B226-594A1DA3C79A.jpeg
    154,8 KB · Weergaven: 26
  • 1095D197-86AF-4D51-B745-D1B4EFDAFC13.jpeg
    1095D197-86AF-4D51-B745-D1B4EFDAFC13.jpeg
    154,2 KB · Weergaven: 25
  • BDA48D2A-D901-49F2-9AE4-875979C014A5.jpeg
    BDA48D2A-D901-49F2-9AE4-875979C014A5.jpeg
    186,9 KB · Weergaven: 25
  • DFCD8FFE-0139-4537-8BAA-86830F810CEA.jpeg
    DFCD8FFE-0139-4537-8BAA-86830F810CEA.jpeg
    195,1 KB · Weergaven: 27
  • 3F7FB6CA-560D-4402-A18B-710C2C6309C5.jpeg
    3F7FB6CA-560D-4402-A18B-710C2C6309C5.jpeg
    221,3 KB · Weergaven: 26
  • D78BCFFF-4D47-462D-A2C1-884857B90330.jpeg
    D78BCFFF-4D47-462D-A2C1-884857B90330.jpeg
    219,9 KB · Weergaven: 24
Niks mis mee volgens mij. Alleen zijn de spiegels niet de goede, en het beugeltje en reflector ontbreken onder de nummerplaat.
 
Niks mis mee volgens mij. Alleen zijn de spiegels niet de goede, en het beugeltje en reflector ontbreken onder de nummerplaat.
De juiste spiegels zijn nog wel te krijgen. Reflector op het achter spatbord was me nog niet opgevallen! Goed gezien👍
Hier zie je de deuk in de tank. Dood zonde😩
 

Bijlagen

  • 82F95281-8848-4D76-98BC-0CE8315E8F43.jpeg
    82F95281-8848-4D76-98BC-0CE8315E8F43.jpeg
    127,9 KB · Weergaven: 14
Inderdaad zonde van die deuk, maar het lakwerk van de tank is zoals het hoort, en origineel. Dat beugeltje voor de reflector onder de nummerplaat is niet meer leverbaar helaas.
Ik heb er 1, maar die zit op het originele spatbord van m,n b2, daar zit nu een US spatbord op. Maar dat bewaar ik, ori spatbord en beugeltje +reflector.
 
Inderdaad zonde van die deuk, maar het lakwerk van de tank is zoals het hoort, en origineel. Dat beugeltje voor de reflector onder de nummerplaat is niet meer leverbaar helaas.
Ik heb er 1, maar die zit op het originele spatbord van m,n b2, daar zit nu een US spatbord op. Maar dat bewaar ik, ori spatbord en beugeltje +reflector.
Ik ga volgende week kijken.. ik heb nog een aantal kistjes met onderdelen, zal eens kijken of er een reflector beugeltje bij zit..
Als hij bevalt wil ik een bod doen!! Blijft toch altijd spannend🙈
 
Jaaah, mooie motor. Ziet er goed uit. Naast de punten van Coert, zie ik dat het dynamo deksel is vervangen. Later model. De ‘kawasaki’ letters staan rechtop ipv cursief. Succes!! Ben benieuwd! Die uitlaten maken hem echt interessant! En je hebt de oranje van dat bouwjaar al, kan de blauwe ernaast. :-))
Jan

(Ow ja, het zadel is ook van een later model)
 
De juiste spiegels zijn nog wel te krijgen. Reflector op het achter spatbord was me nog niet opgevallen! Goed gezien👍
Hier zie je de deuk in de tank. Dood zonde😩
Deuk zal er nog wel uit te krijgen zijn als de lak niet beschadigd is.
 
Jaaah, mooie motor. Ziet er goed uit. Naast de punten van Coert, zie ik dat het dynamo deksel is vervangen. Later model. De ‘kawasaki’ letters staan rechtop ipv cursief. Succes!! Ben benieuwd! Die uitlaten maken hem echt interessant! En je hebt de oranje van dat bouwjaar al, kan de blauwe ernaast. :-))
Jan

(Ow ja, het zadel is ook van een later model)
Dat was me nog niet opgevallen! Heel scherp van je Jan!
 
Weet je dat zeker? Lukt dat zonder beschadigingen van de lak?
Ja dat lukt zeker,heb wel ergere deuken eruit gehaald zien worden,probleem is iemand te vinden die dat kan.
Wij brachten vroeger tanks met deuken naar een zaak in Rotterdam,die man was een tovenaar en kreeg de meeste
deuken er uit zonder de lak te beschadigen,helaas bestaat deze zaak niet meer.
 
Ik vind de nieuwe vraagprijs op zich niet verkeerd. Tis een mooi motortje. Maar eigenlijk verwacht ik dan wel dat ie loopt en ook mooi loopt om deze prijs te rechtvaardigen. Hij heeft heel lang stil gestaan. Verder is de tank niet origineel en het spatbord afgezaagd en helaas geen spaakwielen. Maar… zoals jullie waarschijnlijk wel weten… ik ben een muggezifter. Groet, Jan
waarschijnlijk een c type jan en die hebben origineel geen spaakwielen
Jaaah, mooie motor. Ziet er goed uit. Naast de punten van Coert, zie ik dat het dynamo deksel is vervangen. Later model. De ‘kawasaki’ letters staan rechtop ipv cursief. Succes!! Ben benieuwd! Die uitlaten maken hem echt interessant! En je hebt de oranje van dat bouwjaar al, kan de blauwe ernaast. :-))
Jan

(Ow ja, het zadel is ook van een later model)
waarschijnlijk dynamo inclusief deksel vervangen jan en de spiegels zijn van zephyr goede vervanging voor de originele en beter verstelbaar.
als deze 3500 opbrengt zijn de z650,s echt behoorlijk in waarde gestegen.
is er ook iets bekend over de technische staat van deze z650?
 
nog iemand hier die een zijn/haar z650 wil voorzien van een volle toerkuip?
heb hier nog een mooi exemplaar.
kuip zelf nergens gescheurd.
klein scheurtje in de ruit onderaan(gaatje boren en hij kruipt niet verder)
koplamphuis is passend voor deze kuip alleen rand met lens ontbreekt (ori z650)
mag voor een zacht prijsje weg
 

Bijlagen

  • c3.JPG
    c3.JPG
    574,9 KB · Weergaven: 16
  • vooraanzicht.JPG
    vooraanzicht.JPG
    71,5 KB · Weergaven: 14
  • lowers.JPG
    lowers.JPG
    56,5 KB · Weergaven: 13
  • frame.JPG
    frame.JPG
    68,1 KB · Weergaven: 12
  • koffers 1.jpg
    koffers 1.jpg
    359,8 KB · Weergaven: 16
waarschijnlijk een c type jan en die hebben origineel geen spaakwielen

waarschijnlijk dynamo inclusief deksel vervangen jan en de spiegels zijn van zephyr goede vervanging voor de originele en beter verstelbaar.
als deze 3500 opbrengt zijn de z650,s echt behoorlijk in waarde gestegen.
is er ook iets bekend over de technische staat van deze z650?
Technische staat is volgens de huidige eigenaar dik in orde!
 
Terug
Bovenaan Onderaan