Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

OK, point taken. Ik zou voor wit gaan, maar het gaat sowieso een heel mooie en zeker niet alledaagse fiets worden.
Inderdaad, dat soort fietsen zie je tegenwoordig niet vaak. Vroeger, jaren 70 en 80 zag je dat soort motoren wel veel meer.
Zelf vroeger in die jaren een Suzuki GT750 gehad, met tank-zit combinatie erop, en racekuip. En een 3-1 die hemels klonk. :}
 
Mooi dat je ook jouw signature al hebt aangepast naar de Bimota replica z650 :t
 
Iemand trouwens nog een M-stuurtje over waar ie vanaf wil?
Heb meerdere sturen, maar niet wat ik op de z650 wil zetten.
 
Ja dat is een handige. Wel duur. Ik heb heel lang lopen 'kloten' om een geschikt stuur voor mijn z1000 te vinden. M-sturen kwamen bijna allemaal tegen de tank, of je moest ze heel hoog (vlak) zetten. Dat vond ik niet fijn zitten voor de polsen. Deze was wel handig voor bepalen welk model en hoek erop kon. Ik dacht te herinneren dat deze nog wel aardig zat ook. Uiteindelijk ben ik toch voor clipons gegaan.
 
1709138651427.png
 
Nog tijd en zin gehad? Met de Bimota replica bedoel ik uiteraard.
Ben wel bezig geweest met de voorste bevestiging van de kuip. Die moet tegen het balhoofd aan zitten, echter past dat niet, omdat het stuurslot in de weg zit. Dat word dus een klusje voor de slijptol en later de afbraamschijf op de tol zetten, en dan erna de boel weer lakken, dan past het wel.
Ik gebruik dat stuurslot toch nooit. Tevens is zaterdag het m-stuur binnen gekomen, een mooi Tomasselli exemplaar, en ben ik bezig met een paar rearsets voor de voetsteunen, de originele gaan er af, en de rearsets erop. Zodra ik die binnen heb dan.
Plannetjes genoeg dus voor het project. 🙂
 
Ik zoek een plaatje (motorsteun) wat op het frame gebout zit van de Z650. Locatie rechterkant, het steuntje van de achterremverlichting switch zit hier ook op gemonteerd.
Op de foto 1 is het onderdeel nr 27. Op foto 2 heb ik de locatie van het plaatje omcirceld.
Mocht iemand deze hebben liggen, dan heb ik zeker interesse!
 

Bijlagen

  • IMG_0202.png
    IMG_0202.png
    255,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0817.jpeg
    IMG_0817.jpeg
    788,7 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Ik zoek een plaatje (motorsteun) wat op het frame gebout zit van de Z650. Locatie rechterkant, het steuntje van de achterremverlichting switch zit hier ook op gemonteerd.
Op de foto 1 is het onderdeel nr 27. Op foto 2 heb ik de locatie van het plaatje omcirceld.
Mocht iemand deze hebben liggen, dan heb ik zeker interesse!
Ik ga morgen weer met m'n project bezig, zal er even naar zoeken in de onderdelen voorrraad van me. Volgens mij heb ik dat steuntje nog liggen namelijk.
 
Ik zoek een plaatje (motorsteun) wat op het frame gebout zit van de Z650. Locatie rechterkant, het steuntje van de achterremverlichting switch zit hier ook op gemonteerd.
Op de foto 1 is het onderdeel nr 27. Op foto 2 heb ik de locatie van het plaatje omcirceld.
Mocht iemand deze hebben liggen, dan heb ik zeker interesse!
Je krijgt zometeen een PB van me over dat steuntje, ik heb er 3, maar deze is het netste, en er zitten ook de originele Kawa boutjes bij:
 

Bijlagen

  • Motorsteuntje z650, met remlichtschakelaar lipje..jpg
    Motorsteuntje z650, met remlichtschakelaar lipje..jpg
    116,7 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan