Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Weer een update voor het Bimota replica project.
Zoals sommigen hebben gelezen, heeft @leotje60 voor mij de voorvork stabilisator klemmen op maat gemaakt voor me.
Die zit er nu op, de stofkappen voor de voorvorkkeeringen had ik dubbel, dus die ingekort, en op het over gebleven deel van de onderpoten gelijmt. Verder alles even gemonteerd, om te kijken hoe 1 en ander uitkomt qua maat.
Ook een foto van de kuip die erop komt, een Dogger, met 2 ronde lampen, een oudje uit die tijd dus. Ruitje heb ik er ook bij, maar dat zet ik er op als ik klaar ben met passen en meten, en de kuip ook gespoten heb, groen met wit uiteraard.
Replica projectje 1..jpg

Replica projectje 2..jpg

Replica projectje 3..jpg

Kuip voor het project..jpg

Vanavond ga ik weer verder ermee, je kunt ook zien dat ik het stuurslot verwijderd heb op de 3e foto, dus kan nu de kuipsteun gaan monteren,
dus dat word het volgende. Eerst maar eens eten koken, krijg honger nu, en m'n katten ook. 🙂 👍
 
creatief met Zedjes,knutsel,knutsel, rommelen,rommelen,passen+meten,slijpen+zagen,het wordt nog eens wat......lekker bezig dus.......ga zo door.......en pixies niet vergeten....
 
creatief met Zedjes,knutsel,knutsel, rommelen,rommelen,passen+meten,slijpen+zagen,het wordt nog eens wat......lekker bezig dus.......ga zo door.......en pixies niet vergeten....
Met de foto's komt het goed hoor!
Ik maak er vele, al gedaan, en binnenkort meer in dit theater der Z-liefhebbers. :Y
 
Gaat een leuke vintage bike worden Coert.
Mooi stuur ook. Komt het bij volledig insturen niet tegen de tank?
Daar had ik met deze bij mijn 1000 wel last van.
Bijzondere voorvorkstabi inderdaad. Ik dacht dat je er zoeen met een plaat tussen de twee onderpoten bedoelde. Die heb ik , maar past er niet op met een origineel spatbord. Ik ga 'm een keer op mij SV zetten. Zelfde klemdiameter bij de onderpoten.
 
Gaat een leuke vintage bike worden Coert.
Mooi stuur ook. Komt het bij volledig insturen niet tegen de tank?
Daar had ik met deze bij mijn 1000 wel last van.
Bijzondere voorvorkstabi inderdaad. Ik dacht dat je er zoeen met een plaat tussen de twee onderpoten bedoelde. Die heb ik , maar past er niet op met een origineel spatbord. Ik ga 'm een keer op mij SV zetten. Zelfde klemdiameter bij de onderpoten.
Nee, bij volledige stuuruitslag heb ik nog steeds een cm of 3 ruimte, tussen tank en stuur.
Die voorvorkstabi zag je in de jaren 70 en 80(begin dan), wel vaker, die met een plaat er tussen kwamen later. Ik heb er zo 1 op de ZRX zitten, met een plaat.
Trouwens, over SV's gesproken, ik heb nog een vrijwel nieuwe kettingset met tandwielen gevonden voor de 1st gen SV. Ligt al een tijd in de onderdelenschuur. Als je er iemand voor weet, hoor ik het wel. Weggooien is zonde.
 
Gaat een leuke vintage bike worden Coert.
Mooi stuur ook. Komt het bij volledig insturen niet tegen de tank?
Daar had ik met deze bij mijn 1000 wel last van.
Bijzondere voorvorkstabi inderdaad. Ik dacht dat je er zoeen met een plaat tussen de twee onderpoten bedoelde. Die heb ik , maar past er niet op met een origineel spatbord. Ik ga 'm een keer op mij SV zetten. Zelfde klemdiameter bij de onderpoten.
is de afstand tussen de poten ook het zelfde dan?
 
Van het weekend kwam er niks van sleutelen, vanmiddag na werk wel.
Heb de rearsets gemonteerd vandaag, na werk. De verbindingsstangetjes worden wel netter afgewerkt nog, nu zijn het draadeinden, komt wat nets overheen als afwerking.
Bekijk bijlage 1988179
Bekijk bijlage 1988180
Als de schakelstangetjes passen en goedbevonden dan op gladde rvs buisjes wat draad (laten) snijden, los uit de hand wat lastig maar dat wil vast wel iemand doen hier op MF met een draaibank
 
Als de schakelstangetjes passen en goedbevonden dan op gladde rvs buisjes wat draad (laten) snijden, los uit de hand wat lastig maar dat wil vast wel iemand doen hier op MF met een draaibank
Klopt, dat kan inderdaad ook. Maar ik heb een andere wijze gevonden ervoor. Beetje luchtslang met een interne diameter van 6mm.
In de kleur zwart, dat gebruiken we op de zaak voor luchtaansturing van machines, kleine machines dan.
Zo is het nu geworden dus,
Rearset remzijde 2.jpg

Rearset schakelzijde 2.jpg

Ziet er voor mij dan ook netjes uit, en alles werkt perfect.
Hier nog 2 foto's van hoe ie er nu bijstaat, ga na het eten nog de kuipsteun erop zetten trouwens. (op het balhoofd).
Replica projectje 4.jpg

Replica projectje 5.jpg
 
Klopt, dat kan inderdaad ook. Maar ik heb een andere wijze gevonden ervoor. Beetje luchtslang met een interne diameter van 6mm.
In de kleur zwart, dat gebruiken we op de zaak voor luchtaansturing van machines, kleine machines dan.
Zo is het nu geworden dus,
Bekijk bijlage 1988493
Bekijk bijlage 1988494
Ziet er voor mij dan ook netjes uit, en alles werkt perfect.
Hier nog 2 foto's van hoe ie er nu bijstaat, ga na het eten nog de kuipsteun erop zetten trouwens. (op het balhoofd).
Bekijk bijlage 1988496
Bekijk bijlage 1988497
Eet smakelijk
 
Gister avond de kuipsteunen nog geplaatst, vanmiddag na werk tijd om de kuip te monteren.
Kijken of alles netjes uitkomt, dat doet het gedeeltelijk, maar dat geeft niet, aanpassingen heb je nou eenmaal toch.
Niks onoverkomelijk. Word best wel een leuk fietsje als ie af is, kuip netjes gespoten, gietwielen erin met vers rubber. 🙂
Replica projectje 6..jpg

Replica projectje 7..jpg

Replica projectje 8..jpg

Replica projectje 9..jpg

Replica projectje 10..jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan