Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83


Oké, komt goed. Als je even de dikte van je schijf voor me op wilt meten en dat doorgeeft aan me zoek ik een nette uit voor je, inclusief een rechterklauw. Maar je hebt ook een ander verdeelstuk nodig, het ding waar je remslang voor je schijf aan vast zit, die op het onderste t-stuk van je vork, of heb je die al? Die voor 1 schijf heeft maar 1 aansluiting, die voor dubbele schijven uiteraard 2.
Die heb ik ook wel mocht je die nodig hebben.
Laat het maar weten dan komt het goed.
 
Hoi,
Ik heb een Z750 verkregen door inruil van een RD250 (Helemaal gehad met luchtgekoelde 2takt, leuk maar o zo fragiel). Lijkt me dat er veel 650s rondrijden maar heel wat minder Z750s ?

De Z is door een vorige eigenaar verbouwd en kan nog afwerking gebruiken maar in zn geheel is ie lekker stoer. Veel moeite gehad met de carbs, slecht afgesteld en liepen over. Het blok houdt echt niet van koudstart maar eens het loopt, draait het soepel en trekt hard door, dit is een snelle motor.

Hier een prentje van Croix met 70s cycle run April 2018. Het is mijn zondagsbrommer maar 1 keer per jaar gaan we spelen op circuit

 
Toffe bike, toffe foto

tweetaktjes hebben aandacht nodig... maar mij lijkt het wel een goede ruil als je zo het circuit op wil, gaat toch wat harder hè.
 
Mooie 750!

@Carbafstelling: Ik zou eerst de powerfilters door echte K&N's vervangen.
En evt. een (europese) DynoJet-kit monteren.

Greetz, Q
 
Mooie Z750! Ik wil eigenlijk van mijn Z650, die ik voor onderdelen erbij gekocht heb ook zoiets maken, als ik klaar ben met mijn Z650 restauratie projectje. (ik heb er 2, 1 met kenteken en 1 zonder). Die kentekenloze word dan een racertje, endurance stijl.
Het spuitwerk is bijna klaar, hier alvast een voorproefje ervan:

Volgend weekend is alles klaar, in Candy super red, superstrak en met originele biesjes,

Ik zou, net als Mr.Q schreef eerst K&N filters monteren en dan je carb afstelling aanpassen.
 
Succes Coert. Ik ben heeeeel benieuwd naar het resultaat, maar ik volg dit topic sinds de oprichting, dus ga het zeker niet missen. Mooie kleur in combinatie met zwart.
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand hier me een detailfoto posten van hoe de remblokken in de ankerplaat vallen? zit het losse blokje echt volledig los? in de opening?
Voorste remklauw spaakwielversie.
 
Update!!

Vandaag mijn spuitwerk voor het Z650 project op wezen halen bij Fzrene.




Ik ben er zeer tevreden over, nu mijn nieuwe tankdop, en de emblemen + benzinekraan nog monteren vanavond,kan ik weer lekker verder.

 
Prachtig Coert!
Mooi klassiek rood. Candy red volgens Kawa toch? Heel mooi. Succes met de wederopbouw.
 
Ja, Candy Super Red, zoals het hoort!
Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat.
Het ziet er een stuk beter uit dan dat zwart wat ie eerst was. Heb alleen het kontje van de kentekenloze 1979 moeten gebruiken aangezien die van mijn 1977 b1 verzaagt was.
Ik ben er heel tevreden over, heb de emblemen en nieuwe tankdop er ook al op zitten.

Ik weet dat ik niet zo snel ben als de gemiddelde MF'er die restaureert maar ik kom er wel.

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allen, ik probeer het zo origineel mogelijk te houden.
Hier nog een foto van waar ik gisteravond ge-eindigt ben, voor het totale lakwerk plaatje.

Morgen weer lekker klussen aan het Zedje!