Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Mijn eerste gevoel: samengeraapt. RDW zegt eerste toelating feb 1977. Het frame is waarschijnlijk B1. De voorvork later. Het kenteken begint met ZR waarschijnlijk 1978/79. (Vreemd). De lakset is van een C2 de wielen zijn spaak. Het ontstekingsdeksel is van een later model. Klopt de motor bij het frame?
Hangt er dus vanaf wat je er mee wil. Hij ziet er ook een beetje ‘vergeten’ uit. Ik vind 1.300 veel, maar zoals gezegd als de motor netjes loopt en de velgen zijn roestvrij en alles past bij elkaar dan zou ik een bod doen maar wel veel lager.
Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het met Jan eens. Als ie netjes loopt kun je er wat moois van maken, maar dan moet ie wel een stuk goedkoper zijn. Anders krijg je wat ik heb gedaan met mijn B1, die heeft me meer gekost om origineel te krijgen dan ik er ooit voor terug kan krijgen. Geeft niet, ik doe hem niet weg.
 
Coert, wat vind je van deze ZRX?

Toch maar geen zrx ?

Ik zelf heb mijn keuze denk ik al gemaakt.
Volgende week proefrit op een fatboy.
 
Mijn eerste gevoel: samengeraapt. RDW zegt eerste toelating feb 1977. Het frame is waarschijnlijk B1. De voorvork later. Het kenteken begint met ZR waarschijnlijk 1978/79. (Vreemd). De lakset is van een C2 de wielen zijn spaak. Het ontstekingsdeksel is van een later model. Klopt de motor bij het frame?
Hangt er dus vanaf wat je er mee wil. Hij ziet er ook een beetje ‘vergeten’ uit. Ik vind 1.300 veel, maar zoals gezegd als de motor netjes loopt en de velgen zijn roestvrij en alles past bij elkaar dan zou ik een bod doen maar wel veel lager.
Jan
Ik heb ondertussen wat meer info: Framenummer is KZ650B-011067 En bloknr is KZ650BE-077888. Als ik het goed heb is het frame B1 en het blok B2. Matching nummers of niet?
 
Ik vind de ZRX prachtig! Maar ik denk dat ik er veel te weinig mee zal rijden.

Prachtig is hij zeker.
Ik heb ook een tijdje getwijfeld.

Maar heb de vorige weg gedaan omdat ik alleen maar lol had in het jagen op de zrx.

Hij nodigde mij namelijk aardig uit. :]
 
Ik heb ondertussen wat meer info: Framenummer is KZ650B-011067 En bloknr is KZ650BE-077888. Als ik het goed heb is het frame B1 en het blok B2. Matching nummers of niet?
Nee, helaas niet, maar dat geeft verder niet. Als je die covers naar B1 specificatie maakt weet niemand dat.
 
Prachtig is hij zeker.
Ik heb ook een tijdje getwijfeld.

Maar heb de vorige weg gedaan omdat ik alleen maar lol had in het jagen op de zrx.

Hij nodigde mij namelijk aardig uit. :]
Hehe, ik heb 2 ZRX'en..De 1100 die ik heb is redelijk snel, en, een waardige opvolger van de oude Z serie. Mijn hart blijft bij de z650, maar de ZRX is echt werelds.
Een brutus, en waardige opvolger van de oudere zed's.
 
20200418_121358_resized.jpg
20200328_132323_resized.jpg

Zed's rule. Ik kan er naast zitten natuurlijk, maar de ZRX is de enige die in de buurt komt van de oude Z serie. Zephyrs waren net niks, en de laatste Z900 retro vind ik nou ook niet echt geslaagd. Ze missen net dat beetje uitstraling, in mijn optiek dan.
 
Ik heb ondertussen wat meer info: Framenummer is KZ650B-011067 En bloknr is KZ650BE-077888. Als ik het goed heb is het frame B1 en het blok B2. Matching nummers of niet?

Volgens mij zoek je een B1. Het frame is dus goed. De motor is later (78/79). Hoeft geen probleem te zijn. Je kunt er inderdaad een ontstekingsdeksel van een B1 op doen. Dat geldt niet voor het dynamo-deksel. De B1 heeft dat kenmerkende dynamodeksel met de drie inbusboutjes. Hangt er dus van af hoe ver je wilt gaan.
Ik denk dat deze motor is samengebouwd uit een B1 (frame en wielen) en een C2 (lakset, voorvork, motor). Ikzelf zoek in principe altijd naar juist model-jaar gedateerde onderdelen. Dus op mijn mening moet je niet al te veel letten. (Ook al heb ik heb een B3 waar niks van klopt).
Jan
 
Je hebt gelijk Jan. Maar, mocht @zed1 de motor toch kopen, heb ik nog een paar van die B1 dynamodeksels liggen hier, met de 3 boutjes.
Volgens mij heb ik er 3, maar zal even moeten kijken, 2 zeker.
 
  • Leuk
Waarderingen: zed1
Volgens mij zoek je een B1. Het frame is dus goed. De motor is later (78/79). Hoeft geen probleem te zijn. Je kunt er inderdaad een ontstekingsdeksel van een B1 op doen. Dat geldt niet voor het dynamo-deksel. De B1 heeft dat kenmerkende dynamodeksel met de drie inbusboutjes. Hangt er dus van af hoe ver je wilt gaan.
Ik denk dat deze motor is samengebouwd uit een B1 (frame en wielen) en een C2 (lakset, voorvork, motor). Ikzelf zoek in principe altijd naar juist model-jaar gedateerde onderdelen. Dus op mijn mening moet je niet al te veel letten. (Ook al heb ik heb een B3 waar niks van klopt).
Jan
Volgens mij kan ik de dynamo van een B2 niet zomaar vervangen door een B1 dynamo. Een dynamo van een B1 heeft toch een 3 fase aansluiting? Of heb ik het mis?
 
De B1 dynamo en het B1 vliegwiel horen bij elkaar. Geldt ook voor B2 componenten en zijn niet uitwisselbaar. Volgens mij kun je wel een B1 vliegwiel op een B2 as zetten, maar ik heb dat zelf nog nooit uitgeprobeerd.
Jan

hier staan ze naast elkaar
F1A0213F-A0AA-4BD4-BA23-95A97748A2A0.jpeg


FBA9C84A-D4A2-4FBE-85FE-6F89B1D36C32.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: zed1
Ik ben trouwens op zoek naar een origineel buddyseatslot (met sleutel ;-), de mijne is kapot, en ik vind het niks dat ik mijn buddy niet kan afsluiten. Wie kan mij helpen? Groet, Jeroen
p.s. zoek ook nog een oranje reflector voor onder de tank...
 
Ik ben trouwens op zoek naar een origineel buddyseatslot (met sleutel ;-), de mijne is kapot, en ik vind het niks dat ik mijn buddy niet kan afsluiten. Wie kan mij helpen? Groet, Jeroen
p.s. zoek ook nog een oranje reflector voor onder de tank...
Volgens mij kan je de reflector bestellen bij Willem van Classis kawasaki
 
Ik ben trouwens op zoek naar een origineel buddyseatslot (met sleutel ;-), de mijne is kapot, en ik vind het niks dat ik mijn buddy niet kan afsluiten. Wie kan mij helpen? Groet, Jeroen
p.s. zoek ook nog een oranje reflector voor onder de tank...
Ik ben trouwens op zoek naar een origineel buddyseatslot (met sleutel ;-), de mijne is kapot, en ik vind het niks dat ik mijn buddy niet kan afsluiten. Wie kan mij helpen? Groet, Jeroen
p.s. zoek ook nog een oranje reflector voor onder de tank...
Slotenset,
Slotenset voor de Z1000A1/A2, Z650B1, Z750B en Z400D
Bestaande uit contactslot, stuurslot en buddy slot.
€ 119,00
 
Terug
Bovenaan Onderaan