Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

20200515_210557.jpg
20200515_210557.jpg

Sleutel gelijk aan het origineel.

Stuurslotje voor de Z650 is een standaard Neimann slotje, kan je daar ook bestellen en zelfs bij iedere Honda dealer.
Zat ook in bijna iedere jaren '70 Honda.
 
Vraagje ?
Een kennis van mij is een GPZ 1100 B2 aan het restaureren.
Wat nog ontbreekt is:
Zwarte uitlaatbochten 2 en 3 en de metalen plaat om de linkse uitlaat vast te zetten a/d voetsteun.
Die plaat zou hetzelfde kunnen zijn als die van een Z1000J ?
Heeft iemand nog wat restanten liggen ter aanbod ?
Sloperijen en E-bay hebben nog niet tot een goed resultaat geleid.
Dus daarom via deze weg ?
Alvast bedankt v/d aandacht.
 
Inderdaad! Mooi project!
Ik had al zo’n voorgevoel...
Die gaat richting Edam.
Hij loopt nog niet toch?
Heeft een paar jaar stilgestaan?
Jan
 
Inderdaad! Mooi project!
Ik had al zo’n voorgevoel...
Die gaat richting Edam.
Hij loopt nog niet toch?
Heeft een paar jaar stilgestaan?
Jan
Hoi Jan, prachtige z650! Heeft 5 jaar stil gestaan in vochtige garage.... Is geheel compleet. Hier en daar wat gebruikssporen en roestige delen. Vorige eigenaar heeft hem in bezit gehad vanaf 1988! Alle papieren waren nog aanwezig!
ik heb hem nog niet gestart, eerst de carburateurs reinigen, tank schoonmaken, verse brandstof, olie en filters, boughies verversen en hem dan eens een slinger geven.
 

Bijlagen

  • 2D064B29-953C-42E3-90E4-9917C3627B41.jpeg
    2D064B29-953C-42E3-90E4-9917C3627B41.jpeg
    425,2 KB · Weergaven: 13
  • 5027E15B-AC4F-4956-842F-E49FE9B3DF48.jpeg
    5027E15B-AC4F-4956-842F-E49FE9B3DF48.jpeg
    600,4 KB · Weergaven: 11
  • C00BCDA3-235A-46CA-A383-91235C79B861.jpeg
    C00BCDA3-235A-46CA-A383-91235C79B861.jpeg
    547,6 KB · Weergaven: 12
  • B45D20D8-0BB6-49EC-BF47-40030259166E.jpeg
    B45D20D8-0BB6-49EC-BF47-40030259166E.jpeg
    476,1 KB · Weergaven: 12
  • 5B747A7D-5A3A-4C1E-B574-6C57356457EA.jpeg
    5B747A7D-5A3A-4C1E-B574-6C57356457EA.jpeg
    434,5 KB · Weergaven: 14
  • 9F6795EF-2FB7-4ADF-8D66-7E6202887B42.jpeg
    9F6795EF-2FB7-4ADF-8D66-7E6202887B42.jpeg
    495,1 KB · Weergaven: 13
  • 17FE73A1-F60B-4751-9331-4D41E9EBDBE4.jpeg
    17FE73A1-F60B-4751-9331-4D41E9EBDBE4.jpeg
    473,9 KB · Weergaven: 15
  • 5DEE127F-4429-4B16-95F1-216DE3300A8F.jpeg
    5DEE127F-4429-4B16-95F1-216DE3300A8F.jpeg
    544 KB · Weergaven: 15
  • 1AC8C6BC-E1CD-424C-A134-B955F41A28C0.jpeg
    1AC8C6BC-E1CD-424C-A134-B955F41A28C0.jpeg
    421,8 KB · Weergaven: 15
Ik vind hem mooi!!! Ziet er nog erg goed uit voor zijn leeftijd en kilometerstand. Goed bewaard gebleven. Zorg dat je de nieuwe olie even goed door het blok pompt. Hij is bovenin natuurlijk gort droog.
Denk je dat je die deuk in de tank er nog weer uit krijgt?
Mooi vroeg kenteken trouwens. Maart 1977.
Jan
 
Ik vind hem mooi!!! Ziet er nog erg goed uit voor zijn leeftijd en kilometerstand. Goed bewaard gebleven. Zorg dat je de nieuwe olie even goed door het blok pompt. Hij is bovenin natuurlijk gort droog.
Denk je dat je die deuk in de tank er nog weer uit krijgt?
Mooi vroeg kenteken trouwens. Maart 1977.
Jan
Denk niet dat de deuk er uit gaat zonder de lak te beschadigen. lak is al iets gebarsten..
Eerst maar eens het brandstof gedeelte aanpakken!
 
Ergens komt het mij wel bekend voor, evenals het helmslotje met die rode knop bij de accubak.
Is volgens mij van begin '80.....
Helaas weinig documentatie over de Z650 te vinden.
 
Dat bakje waar je je papieren in kan bewaren hoort zo op een vroege b1, dat slotje is volgens mij van een later type. bij mijn b1, en bij m'n b2 zit er een simpel haakje, in de uitsparing die je ziet bij de passagiersgreep en de achterschokdemper, in het kontje op de foto die Jan plaatste. Daar kon je je helm aan hangen, en als je het zadel dicht doet kon ie er niet afgejat worden.
 
Ik zal mijn baas eens vragen waar hij de originele tank van zijn Z650 heeft.
Zit ook een deukje in maar zonder lakscheur.
Dezelfde kleur als jouw groene.
Ik heb vorig jaar in Zweden een nieuwe voor m'n baas gevonden, de oude moet dus nog ergens zijn.
Wordt vervolgd......
 
Ik zal mijn baas eens vragen waar hij de originele tank van zijn Z650 heeft.
Zit ook een deukje in maar zonder lakscheur.
Dezelfde kleur als jouw groene.
Ik heb vorig jaar in Zweden een nieuwe voor m'n baas gevonden, de oude moet dus nog ergens zijn.
Wordt vervolgd......
Dat zou wel heel top zijn!!
 
Hallo, even voorstellen en aanmelden hier. Ik heb vandaag een z650 uit 82 gekocht voor 400 euro. Tijd zal leren of het een goed bod was. Hij heeft duidelijk al een tijd stil gestaan en zal de nodige liefde nodig hebben. Om de een of andere reden hebben ze de achterkant er af gehaald, maar gelukkig niet in het frame gezaagd. Als dat nodig is doe ik dat liever zelf :) . Maar als ik hem zo bekijk is het frame nog behoorlijk goed in de lak en de tank zonder deuken, verder heeft hij wat liefde, aandacht en euro's nodig. Eerst maar even lopend krijgen, een accu regelen, carbs schoonmaken, remmen reviseren en verse benzine er in, daarna bedenken wat ik er mee ga doen. Caferacer, bratstyle of (semi)origineel, ik weet het nog niet.

Zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten bij de z650?
20200530_164539.jpg
 
Hoe kan ik het beste de binnenkant van mijn tank schoonmaken? De vorige eigenaar heeft er iets van lampenolie in gedaan om roestvorming te voorkomen. Zoals je op de foto‘s ziet is de tank wat aangeslagen van binnen. Als ik mijn vinger langs de binnenkant haal, dat laat dit een lichtbruine kleur achter. Op internet zie ik zoveel oplossing.....
 

Bijlagen

  • 5176134C-ACED-4122-ABC6-FBD812A0FA47.jpeg
    5176134C-ACED-4122-ABC6-FBD812A0FA47.jpeg
    35,2 KB · Weergaven: 7
  • DBEBED57-AE29-4C06-B7E7-49D02AAAA3CF.jpeg
    DBEBED57-AE29-4C06-B7E7-49D02AAAA3CF.jpeg
    22,3 KB · Weergaven: 5
  • 6AA45956-F4B5-4DA9-AAC3-2073D4A9AF53.jpeg
    6AA45956-F4B5-4DA9-AAC3-2073D4A9AF53.jpeg
    22,2 KB · Weergaven: 4
Bruin is roestaanslag,je zou de tank een tijdje in schoonmaak azijn kunnen laten weken.
 
Zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten bij de z650? Bekijk bijlage 1506738

leuke, late z650.
Waarschijnlijk nu met electronische ontsteking af fabriek. Je hebt in ieder geval geen kickstart meer.
Ik hoop dus dat de startkoppeling werkt... (via knopje aan het stuur). Ik weet niet of kawasaki bij de latere modellen een modificatie heeft aangebracht maar dat start mechanisme is een zwak punt (één van de weinige😁).
Als de accu er in zit en je drukt dan het knopje in, kun je een ratelend geluid horen.
Zo’n laat blok moet verder mooi kunnen lopen.
Achterlicht creatief.. maar verder ziet hij er redelijk uit hoor. Alles staat en valt met het blok...
Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan