Thx voor de info. Als het blok goed is was het een goede deal, eerst maar even de carbs eraf en de boel schoonmaken.Zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten bij de z650? Bekijk bijlage 1506738
leuke, late z650.
Waarschijnlijk nu met electronische ontsteking af fabriek. Je hebt in ieder geval geen kickstart meer.
Ik hoop dus dat de startkoppeling werkt... (via knopje aan het stuur). Ik weet niet of kawasaki bij de latere modellen een modificatie heeft aangebracht maar dat start mechanisme is een zwak punt (één van de weinige).
Als de accu er in zit en je drukt dan het knopje in, kun je een ratelend geluid horen.
Zo’n laat blok moet verder mooi kunnen lopen.
Achterlicht creatief.. maar verder ziet hij er redelijk uit hoor. Alles staat en valt met het blok...
Jan
Tank 2 dagen in de schoonmaakazijn laten staan vervolgens goed uitspoelen met water, is dat een goed plan? Is schoonmaakazijn schadelijk voor de 40 jaar oude lak?Hoe kan ik het beste de binnenkant van mijn tank schoonmaken? De vorige eigenaar heeft er iets van lampenolie in gedaan om roestvorming te voorkomen. Zoals je op de foto‘s ziet is de tank wat aangeslagen van binnen. Als ik mijn vinger langs de binnenkant haal, dat laat dit een lichtbruine kleur achter. Op internet zie ik zoveel oplossing.....
Top! Daar heb ik wat aan!Neem aan dat je het aan de binnenkant van tank doet dus zal geen probleem zijn.
Heb heel goede resultaten gehad met citroenzuur.
Kan je in iedere supermarkt kopen in korrelvorm, ruim in de tank strooien en kokend water toevoegen.
Tankdop dicht schudden tot het afgekoeld is, daarna ruim spoelen met water en leeg gooien.
Daarna nog een keer kokend water, nog een keer goed schudden en nog heet afgieten.
Goed het laatste water er uit laten lopen en luchten.
Uitblazen van de laatste waterresten met druklucht en drogen met een haarföhn in de tank opening (natuurlijk dan wel de benzinekraan weg laten)
Hij start! Zo dat wilde ik even kwijt. Lekt wat benzine, maar dat los ik wel op.Zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten bij de z650? Bekijk bijlage 1506738
leuke, late z650.
Waarschijnlijk nu met electronische ontsteking af fabriek. Je hebt in ieder geval geen kickstart meer.
Ik hoop dus dat de startkoppeling werkt... (via knopje aan het stuur). Ik weet niet of kawasaki bij de latere modellen een modificatie heeft aangebracht maar dat start mechanisme is een zwak punt (één van de weinige).
Als de accu er in zit en je drukt dan het knopje in, kun je een ratelend geluid horen.
Zo’n laat blok moet verder mooi kunnen lopen.
Achterlicht creatief.. maar verder ziet hij er redelijk uit hoor. Alles staat en valt met het blok...
Jan
Die heb ik wel, alhoewel die vast zijn gemaakt met een schroefje omdat die nokjes zijn afgebroken, dus die kan ik beter vervangen. thx voor de tipGoed nieuws! Dat is mooi!
Staan ook nog 2 zijkapjes op MP. Of heb je die nog wel?
Jan
Ja, dat is het backup plan. Eerst even kijken of ik hem kan fixen, als dat niet lukt heb ik een donor en een boel onderdelen die ik los kan verkopen en zo wel wat van de onkosten terug haal.Jammer dat ie niet loopt.
Is wel serieus aandacht aan besteed.
Dat zie je aan alles.
Gooi jouw blok hierin en je bent klaar!!
:-))
Jan
He coert, thx, maar ik wacht eerst even af of ik de grijze z650 aan de praat ga krijgen.Als de kapjes die je nodig hebt en op MP staan niks word, heb ik er eventueel nog wel een stel voor je.
Best scherp gezien, daar zit een zephyr kop op een z750 blok. Zaterdag ophalen en dan maar eens uitzoeken waarom hij niet loopt. dat gaat vast een uitdaging worden, met een andere kop, timing checken, compressie ook maar doen dan, ontsteking, kan vanalles zijn. Grote kans dat ik jullie expertise ga vragen volgende week. Worst case scenario is een ander blok erin hangen, maar rijden zal die.Zit daar nou een z900 kop op?
Is goed, ik had eigenlijk wel verwacht dat je eerst de grijze aan de praat wilde maken.He coert, thx, maar ik wacht eerst even af of ik de grijze z650 aan de praat ga krijgen.
0
Ja, dat moet ik wel nog even beoordelen of het goed is gedaan, het moet geen death-trap op wielen zijn. Anders laat ik hem opnieuw lassen. Ik wil toch ook die achterbrug opnieuw laten maken door de welbekende Jerryt, dit past niet bij de rest van het frame, maargoed dan kijk ik wel al ver vooruit. En die jerryt kan wel echt lassen, hij heeft ook mijn cx500 caferacer gelast en omgebouwd naar monoshock.Ik zie trouwens dat er flink gechopped is om die woeste achterbrug met mono shock passend te krijgen.
Is wel een creatieve gast geweest dat heeft uitgedacht en in elkaar gelast.
Jan
ben t met je eens,vind t zo ook wel een leuk ding en t lijkt me een grappig sleutel projectje.....Het is wellicht een beetje vloeken in de kerk, maar ik vind het echt wel een gaaf ding! Hopelijk kan je het eenvoudig oplossen. Ik neem aan dat je niet veel ruimte hebt tussen de ketting en de band en achterbrug en band en remreactiestang? Je laatste twee foto's zijn niet echt scherp.
en dat is het ook, een sleutelproject en dat is het al jaren. Morgen ga ik er eens een avondje aan besteden, sorry van de wazige foto's op mijn telefoon zag het er acceptabel uit, maar nu ik met mijn leesbril op achter de pc zit is het wel slecht ja.ben t met je eens,vind t zo ook wel een leuk ding en t lijkt me een grappig sleutel projectje.....
Jan, daar heb je helemaal gelijk in, eerst het blok, dan de ketting, dan het frame even goed inspecteren, ik heb al gezien dat niet alle lassen erg netjes zijn gedaan, maar dat kan ik wel oplossen. als een van de drie zaken onoplosbaar zijn of te duur gaat de grijze een donor worden. Ik zal morgen een paar fotos maken die wel scherp zijn."ben t met je eens,vind t zo ook wel een leuk ding en t lijkt me een grappig sleutel projectje.....”
ik zou met zo weinig mogelijk kosten deze z650 eerst rijdend proberen te maken. Het is inderdaad een z650... het frame en lakset zijn nog de enige overblijfselen en het frame is flink verbouwd. Ik hoop dat het technisch allemaal een beetje klopt.Naast die enorme achterbrug ook het balhoofd bijvoorbeeld. Als ik het voor het zeggen had dan zou ik eerst het blok onderzoeken en indien mogelijk lopend maken. Dan weet je in ieder geval dat dat goed (of fout) zit. En dan de anderde imperfecties aanpakken (zoals tandwielen en uitlaat). En dan kijken hoe dat rijdt voordat je die fries aan het frame laat lassen want dan beginnen de euro’s, denk ik, in het project te verdwijnen.
Jan