Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Gistermiddag even een rondje gemaakt👍Bekijk bijlage 1479312

Helaas lekt mijn vacuum gestuurde brandstof kraan.. en is er van dit type geen revisieset te krijgen. Volgens Willem van classic kawa parts, betreft het een overgangsmodel. Ben dus genoodzaakt om een nieuwe kraan te kopen voor 97 euro!
Ik twijfel zeker niet aan Willems kennis maar uit nieuwsgierigheid; wat is er anders?
Tov:

liefst monteer ik oem, helemaal omdat het volgens Parts-diagram ooit los leverbaar was.
 
Heel netjes Coert!! Een zee van ruimte zo. Er is niets zo vervelend als geen sleutelruimte!
 
Ik twijfel zeker niet aan Willems kennis maar uit nieuwsgierigheid; wat is er anders?
Tov:

liefst monteer ik oem, helemaal omdat het volgens Parts-diagram ooit los leverbaar was.
Het rubber hoedje (origineel) is vervangen door een modificatie revisiesetje. Nu word er een rubber afdichtings ringetje gebruikt. Laat nou net dit afdichtings ringetje niet geheel afsluiten op de brandstof toevoer van de kraan. Ik heb een vroege z650 B2. Volgens Willem is dit model uitgerust met een ”overgangs” benzine kraan. Ik ben dus genoodzaakt om een andere kraan te monteren.
 

Bijlagen

  • 01C0B55D-CF2A-407C-AEFE-5FB00D3B3576.jpeg
    01C0B55D-CF2A-407C-AEFE-5FB00D3B3576.jpeg
    99,4 KB · Weergaven: 8
Dat rubber o-ringetje is ook bij ZRX'en een bekend euvel. En dat kan voor hele grote problemen zorgen. Als de benzine lekt en in je blok terecht komt, kun je ernstige motorschade oplopen..
 
  • Leuk
Waarderingen: zed1
Ik zag hem al op de Z650 owners group op FB voorbij komen inderdaad.
Er waren wel Zed's met turbo, maar volgens mij de 650 nooit.
 
  • Leuk
Waarderingen: zed1
Dankje Ron, de b1 is juist net wat donkerder. De lak ervan heeft ook meer diepte erin. De b2 is iets valer van kleur, maar ze lijken toch erg veel op elkaar.
Als je ze 6 meter uit elkaar zou zetten zou je het alleen zien als je het wist.
 
Ik zag hem al op de Z650 owners group op FB voorbij komen inderdaad.
Er waren wel Zed's met turbo, maar volgens mij de 650 nooit.
Klopt alleen op een GPZ 750 fabrieks. deze 650 heeft een set veel gebruikt op de Grote Broer Z 900 / Z 1000 / Z1 R ( ATP ) uit de USA eind jaren 70
 
Gistermiddag even een rondje gemaakt👍Bekijk bijlage 1479312

Helaas lekt mijn vacuum gestuurde brandstof kraan.. en is er van dit type geen revisieset te krijgen. Volgens Willem van classic kawa parts, betreft het een overgangsmodel. Ben dus genoodzaakt om een nieuwe kraan te kopen voor 97 euro!
Onderdelen voor die kraan zijn gewoon nog te koop,

 
Onderdelen voor die kraan zijn gewoon nog te koop,


Ik heb dit setje van Willem van Kawa classic gemonteerd. (Op de juiste manier). Helaas blijft de kraan lekken.Er zit een beluchtings gaatje in het vierkantte gedeelte (waarhet membraam zit), daar komt brandstof uit..
wat ik wel op jouw afbeelding (van de link) zie, is dat er een extra o-ring 4mm gemonteerd zit (nr 17). Deze o-ring zit volgens mij ook al op het membraam (nr 16). Deze ”extra“ o-ring heb ik er niet bij gekregen van Willem. Volgens mij is er ook geen plek voor.. Graag tips😄
 
Ik heb dit setje van Willem van Kawa classic gemonteerd. (Op de juiste manier). Helaas blijft de kraan lekken.Er zit een beluchtings gaatje in het vierkantte gedeelte (waarhet membraam zit), daar komt brandstof uit..
wat ik wel op jouw afbeelding (van de link) zie, is dat er een extra o-ring 4mm gemonteerd zit (nr 17). Deze o-ring zit volgens mij ook al op het membraam (nr 16). Deze ”extra“ o-ring heb ik er niet bij gekregen van Willem. Volgens mij is er ook geen plek voor.. Graag tips😄
Ik zie nu dat je toch een andere kraan heb dan die van mijn link,die van jou lijkt 1 van de oudste modellen,heb je wel alles goed schoon gemaakt,
want als hij door dat gaatje lekt lekt hij langs de rubberrand van dat condoompje wat de boel moet afsluiten,daar moet dus iets niet
goed zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan