Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

...hoe meer ik van deze fiets zie, hoe meer ik er van overtuigd ben dat dit voor mij de beste optie is...

Of de 310 GS moet al lekkerder rijden op het asfalt..

Er waren enkele mensen voor jou met hetzelfde afwegingskader.. ik zal niet verklappen wat de uitkomst was.. :)
 
Redelijk mooi en instelbaar. Maar vooral vanwege het tabelletje met hoogtes. Ik kan me voorstellen dat ze wat getest hebben voor ze hierop zijn gekomen.


Goed spul hoor... Ik heb deze destijds besteld voor mijn Kawasaki Versys-x 300 welke nu in bezit is van @maarten1973
Dit scherm beviel me zo goed dat ik voor mijn Zero SR die ik daarna gehad heb de zelfde hebt besteld.
Voor mijn huidige BMW R1250GSA is het niet nodig omdat daar al een goed scherm op zit.
 
Woeps, sorry. Dat weet ik, nog niet wakker denk ik :)

Wat vind je zelf van het scherm?
 
Onmisbaar! Ik ben zelf vrij lang (1,90) en zit door het hoge scherm en het opzet ruitje volledig uit de rijwind. Ruitje zelf is ook erg robuust en zowel in de hoogte als in de hellingshoek verstelbaar.
 
Ik wil wel graag zo'n ruit. Hoewel 250 dollar exc. verzenden erg prijzig is. Waar heb je die besteld? Bij Madstad zelf?

Een andere optie is de Puig-ruit. Die is er al vanaf 85,- maar lijkt wat flexibeler dan de madstad.. iemand hier al ervaring mee?

Ik heb met de originele ruit en clip-on ruit er boven op nog steeds turbulentie rond mijn helm. Minder dan origineel maar nog steeds te veel.. Ik wil dus wel graag nóg iets meer windbescherming.
 
Probeer hem er eens af te halen. Schone wind klinkt een stuk fijner dan turbulentie. De extra winddruk wen je vrij snel aan.

Is de goedkoopste oplossing om van turbulentie af te komen. ;)
Ik had bij m'n V-Strom een stuk van de ruit afgezaagd met de Dremel. Verademing! Headset kon meteen 2 standjes zachter.
 
Onmisbaar! Ik ben zelf vrij lang (1,90) en zit door het hoge scherm en het opzet ruitje volledig uit de rijwind. Ruitje zelf is ook erg robuust en zowel in de hoogte als in de hellingshoek verstelbaar.

Cool, mooi spul.

Ik wil wel graag zo'n ruit. Hoewel 250 dollar exc. verzenden erg prijzig is. Waar heb je die besteld? Bij Madstad zelf?

Een andere optie is de Puig-ruit. Die is er al vanaf 85,- maar lijkt wat flexibeler dan de madstad.. iemand hier al ervaring mee?

Ik heb met de originele ruit en clip-on ruit er boven op nog steeds turbulentie rond mijn helm. Minder dan origineel maar nog steeds te veel.. Ik wil dus wel graag nóg iets meer windbescherming.

Jazeker, wordt op bestelling gemaakt. Je kan ze via mail gerust om een kortings code vragen die je tijdens het bestellen kan invullen. Doen ze niet moeilijk over.

Toevoeging: Vergeet de inklaringskosten van de douane niet. Aan de andere kant... je krijgt er geen spijt van... is het wel in 1 keer goed.
 
Laatst bewerkt:
Probeer hem er eens af te halen. Schone wind klinkt een stuk fijner dan turbulentie. De extra winddruk wen je vrij snel aan.

Is de goedkoopste oplossing om van turbulentie af te komen. ;)
Ik had bij m'n V-Strom een stuk van de ruit afgezaagd met de Dremel. Verademing! Headset kon meteen 2 standjes zachter.
Heb ik al eens geprobeerd. Mij beviel het niet. Alleen van 50 tot 70kmu ongeveer dat het wel fijner is. Daaronder sowieso geen last. En volgens mij geeft de kale kuip nog steeds genoeg richting aan de wervelingen dat je er van je borst tm je helm in zit. Terwijl nu alleen de helm.
 
Ik denk dat ik gewoon een hogere ruit nodig heb. Naked rijden is op lange stukken ook erg vermoeiend..

De Madstad is van beduidend beter kwaliteit/robuuster. Ik vind alleen de 250+ euro voor een madstad ruitje wel erg veel. De puig-ruit lijkt me een prima alternatief, zeker gezien het prijsverschil 250 vs 85 euro.
 
Ik denk dat ik gewoon een hogere ruit nodig heb. Naked rijden is op lange stukken ook erg vermoeiend..

De Madstad is van beduidend beter kwaliteit/robuuster. Ik vind alleen de 250+ euro voor een madstad ruitje wel erg veel. De puig-ruit lijkt me een prima alternatief, zeker gezien het prijsverschil 250 vs 85 euro.
t ruitje maakt t verschil niet denk ik , ik heb nu op de ZRX t org ruitje kleiner is er niet ,zit ik wel lekker met m n schouders en hoofd in de wind ,lekker stabiel .
hoge snelheden zijn makkelijk vol te houden , t is meer hoe je de wind op je krijgt denk ik.
ik heb ook een hoger ruitje geprobeerd maar dan wordt je gek van de wervelingen om je hoofd
 
Ik denk dat ik gewoon een hogere ruit nodig heb. Naked rijden is op lange stukken ook erg vermoeiend..

De Madstad is van beduidend beter kwaliteit/robuuster. Ik vind alleen de 250+ euro voor een madstad ruitje wel erg veel. De puig-ruit lijkt me een prima alternatief, zeker gezien het prijsverschil 250 vs 85 euro.

Mijn advies is om toch voor de madstad te gaan. Ik ben van mening, en dat zeg ik uit eigen ervaring, dat het de prijs waard is.
 
Ik merk op de snelweg dat ik steeds lager achter het ruitje probeer te gaan zitten om de herrie en turbulentie te reduceren. Hoewel ik best goede oordoppen gebruik heb ik sinds kort weer fluittonen in mijn oren.

Het gevolg is dat ik volkomen ineengedoken en verstijfd op de motor zit. Er moet echt een flink stuk ruit bij maar ik vermoed dat zowel madstad als puig nog niet hoog genoeg zullen zijn..
 
Op de website van Madstad staan de verschillende formaten welke leverbaar zijn. Vraag anders ook eens om advies bij hun. adhv het type motor en je lengte kunnen ze wel bepalen wat het beste voor je is.
 
Mja het lage ruitje van de ZRX staat wel heel schuin, waar de ruit van een allroad bijna rechtop staat. Dat scheelt wellicht ook. Ik heb ook geen moeite met wind, wel met herrie.

Als je na een rit last hebt van een fluittoon van kan je dat geen luxeprobleem meer noemen. Is gewoon slecht voor je gehoor. Moet je rap iets aan doen!
 
Op de website van Madstad staan de verschillende formaten welke leverbaar zijn. Vraag anders ook eens om advies bij hun. adhv het type motor en je lengte kunnen ze wel bepalen wat het beste voor je is.
Daar begon deze discussie mee. :P
De pagina die ik linkte heeft een tabel. Specifiek voor versys x300 en lengtes van de bestuurder. :Y
 
Mja het lage ruitje van de ZRX staat wel heel schuin, waar de ruit van een allroad bijna rechtop staat. Dat scheelt wellicht ook. Ik heb ook geen moeite met wind, wel met herrie.

Als je na een rit last hebt van een fluittoon van kan je dat geen luxeprobleem meer noemen. Is gewoon slecht voor je gehoor. Moet je rap iets aan doen!
tja dat kan , ik heb bijna nooit doppen oid in ,nergens last van
 
Dat is wel een dingetje ja , :X maar ik heb al wat aan protectie geprobeerd ,ik voel me er niet prettig bij
 
Ik heb wel eens begrepen dat zo'n spoilertje best wel wat kan doen. Zelf nooit geprobeerd want ik vond dremelen veel leuker. :+
Maar dan kan je wel de stoom met het spoilertje een bepaalde richting op sturen. Misschien iets om te proberen?
 
Zit er al op.
20190723_122221.jpg
20190723_222043.jpg
 
Zit er al op.
Is niet eens een heel kleintje.
Op m'n cbf heb ik ook een extra hoog schermpje met nog een flipup er op. En ruitje in hoogste stand.
De stand van de flipup maakt erg veel verschil. En lang niet altijd zo hoog mogelijk dat het beste werkt.
Ik neem aan dat je al uitgebreid met de stand ervan hebt gespeeld?

Ik zit trouwens naar die foto te kijken. Met wat plaatjes en stangetje is die madstad ophanging best na te doen met het standaard ruitje. Dan kan die een heel eind hoger en meteen wat schuiner, of zelfs instelbaar. 🤔
 
Is niet eens een heel kleintje...
...De stand van de flipup maakt erg veel verschil. En lang niet altijd zo hoog mogelijk dat het beste werkt...
...Ik neem aan dat je al uitgebreid met de stand ervan hebt gespeeld?

Ja. Dit geeft de minste windturbulentie rond mijn helm. Is idd niet de hoogste stand.

Ik zit trouwens naar die foto te kijken. Met wat plaatjes en stangetje is die madstad ophanging best na te doen met het standaard ruitje. Dan kan die een heel eind hoger en meteen wat schuiner, of zelfs instelbaar. 🤔

Ja dat is helemaal niet zo'n gek idee. Ik heb ook nog wel een universeel ruitje liggen dat zich daar wel voor leent..

Ik moet erbij zeggen dat het zich voornamelijk op de snelweg >120 km/h voordoet. Ik zou natuurlijk ook wat langzamer kunnen gaan rijden :)
Over 6 dagen gaat de maximum snelheid naar 100 km/h... Het zou me niet verbazen als ik er daarna plotseling minder last van heb ;)
 
Kreeg een mailtje van de dealer dat de Versys-X binnen is. Accessoires moeten nog worden gemonteerd en eind Maart begin April brengen ze hem. Door een tijdelijk medisch probleem aan mijn voeten kan ik hem zelf (waarschijnlijk) niet zelf ophalen.

De aankomende dagen kunnen mij niet snel genoeg gaan, maar dat snappen jullie natuurlijk ook wel... ;)


Mijn Versys in de krat (1).jpg
Mijn Versys in de krat (2).jpg
Mijn Versys in de krat (3).jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan