Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

Goedendag,
Ben nieuw op dit Forum en heb een vraag. heeft iemand ervaring met het vervangen van de lamp van de koplamp. Moet dan de hele body worden gedemonteerd ?
Kan hierover niets vinden.
 
Geen ervaring mee, maar volgens mij kun je er wel bij vanaf het stuur.. Ik zal vanmiddag even kijken voor je.
 
Nou.. met het stuur in maximale stuuruitslag naar rechts, zou je er op de tast bij kunnen...
Ik ben maar zo vrij geweest het boeltje te laten zitten. Ik denk dat het in die positie ook wel zou kunnen lukken maar dat kun je beter niet in het donker, langs de snelweg proberen..
Maar het lukt dus.. met tijd.. geduld.. en een beetje geluk..
 
Bedankt voor het kijken. zie inderdaad een soort rubber ring zitten maar geen beweging in te krijgen. En kom er ook erg slecht bij. Laat het maar zoals het is en rijd wel langs Motoport voor het vervangen van de lamp.
 
Kan er inderdaad bar slecht bij zo te zien. Toch denk ik dat het met een beetje priegelen wel te doen is zonder kappen te verwijderen.

Mezelf ff lekker moe gemaakt vanavond. :t
img_20200427_201708692_hdr-jpg.1492953
 
Welke bandenspanning houden jullie eigenlijk aan met de af-fabriek gemonteerde banden? Ik heb ze nog niet gecheckt maar de waarde in het boekje lijkt me wat laag. 200kPa (=2 bar) voor en 225kPa achter. Ben 2,5 voor 2,9 achter gewend, maarja, da's dan wel met tubeless op andere motorfietsen.
 
Ik rijd met 2.5 voor en 2.8 achter.
En laat er soms wat uit als het warm is, of als ik verwacht pittig te gaan rijden, 2.3 voor en 2.6 achter. (Heb een compressor)
 
Onder het mom dat de producent mogelijk enige voorkennis heeft, hou ik me aan de psi-tjes van het boekje. Tot nu toe geen gekke dingen gemerkt mbt de banden.
 
Heb er net voor het weekend een continental trail attack achter op laten leggen. Voelt gelijk lekker vertrouwd aan. Ook bij nat, heb ik vanmorgen gemerkt :)
 
Gaat die goed samen met de originele voorband?

Ik heb gisteren een offerte laten maken voor 2 Metzeler Tourance banden, voor en achter gemonteerd op losse velgen.

Komt op zo'n 240 euro. Als ik ze los bestel kosten ze ongeveer 150.. wat koste jouw bandje ongeveer? En heb je zelf de montage gedaan?
 
Ik heb tourance op de fun ,maar ben er niet echt tevreden mee,op de weg redelijk😥,zandpaden gaan ze alle kanten op.ik zou er ze er iig niet weer op gooien .
 
Ik heb nog een extra set originele banden met weinig kilometers van de versys 300 liggen. Die heb ik via het forum overgenomen. Deze wilde ik eigenlijk als reserve set bewaren voor als ik nog eens wat meer offroad zou gaan proberen dan ik nu doe. Ik rijd echt 98% op de weg.

Ik ben best tevreden over de kwaliteit van de originele banden als het gaat om de rijeigenschappen op de weg, in alle omstandigheden eigenlijk. Ik denk dat ik mijn eigen achterband, die netjes rond afslijt , nog 2000 km op ga rijden en daarna de tweede achterband er op slinger voor dit seizoen.

Dan paar ik volgend seizoen de tweede voorband met een nieuwe achterband in de hoop dat die goed combineert. Mocht dat niet zo zijn kan ik er altijd nog een voorband bij kopen.

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik er uit ben ;)
 
Komt op zo'n 240 euro. Als ik ze los bestel kosten ze ongeveer 150..
90 euro montage, op losse velgen??
Mis je dan niet een post (binnenbanden?)

Als ik met m'n motortje naar Super Blackbird z'n toko in Purmereutel rijd en hem de velgen van de motor laat halen én terug laat plaatsen met nieuw rubber dan ben ik nog niet eens 90 euro kwijt (vorige keer 55 euro).
 
Ja dat was mijn reactie ook. Tot nu toe altijd prima ervaring gehad daar hoor en ik gun de man ook wat maar met zo'n groot verschil kies ik toch even voor mijn eigen portemonnee. En de keuze wordt makkelijker aangezien ik al banden heb natuurlijk..

Binnenbanden ga ik niet wisselen bij de eerste sets banden. Ik mik er wat talkpoeder overheen en frommel ze wel weer terug.
 
Even 2 vraagjes:

Ik zag eergisteren in Papendrecht rond 15 uur nog een Versys-X met 2 personen er op rijden, even nieuwsgierig of het iemand van hier was!

En verder: ik ben 1.93m lang, en overweeg het standaardruitje te vervangen door de Givi D4121ST, om iets meer wind van m'n lichaam te halen. Iemand ervaring met dat ruitje toevallig? Vraag me namelijk wel af of ik dan niet juist turbulentie rond m'n helm ga krijgen, waar ik nu totaal geen last van heb.

Ik heb er trouwens inmiddels 1250 km op zitten met de Versys-X, en ik zie mezelf niet snel meer terug gaan naar een zwaarder motor. Wordt nog steeds met de dag blijer van dat ding! Ook het zadel heb ik trouwens totaal geen moeite meer mee. Paar weken wennen en daarna was het prima.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook wel zo'n d4121 st willen. De wervelingen zijn met origineel ruitje te erg rondom mijn hoofd. Met het aliexpress opzetruitje gaat het al wat beter maar eigenlijk moet het nóg hoger..
Ben 1.85 trouwens
 
Gaat die goed samen met de originele voorband?

Ik heb gisteren een offerte laten maken voor 2 Metzeler Tourance banden, voor en achter gemonteerd op losse velgen.

Komt op zo'n 240 euro. Als ik ze los bestel kosten ze ongeveer 150.. wat koste jouw bandje ongeveer? En heb je zelf de montage gedaan?
Gaat goed met de originele voorband. Wel ben ik een voorstander van bandjes van hetzelfde type en merk voor en achter. (zit misschien tussen de oren).
Kosten met er op leggen erbij waren 123 euro.
 
35.000 km:

De warme delen van het motorblok beginnen ondertussen aardig verkleurd te raken. Met name de koelwater leiding aan de linkerzijde en het stuk bij de zuigers tussen de kop en het carter. De zwarte lak wordt daar ondanks het liefdevolle poetsen erg dof. De camera van mijn telefoon is gebarsten dus het is niet heel goed zichtbaar..
IMG_20200504_113423__01__01.jpg

IMG_20200504_113445__01__01.jpg

Qua verbruik gister trouwens een nieuw hoogtepunt bereikt! Gemiddeld ben ik 30,7 kilometer ver gekomen op 1 liter benzine. Het tanklampje ging pas na 450 km knipperen. Bij (erg) rustig touren is de Versys dus behoorlijk zuinig. Dat, plus een tandwiel van 15 aan de voorzijde.
 
Ghehe, ik merkte gisteren het omgekeerde bij 150+ op de snelweg. Range ging harder achteruit dan dat er kilometers voorbij vlogen. :+
Niet verbazingwekkend overigens, en nog steeds een acceptabel verbruik.
 
35.000 km:

De warme delen van het motorblok beginnen ondertussen aardig verkleurd te raken. Met name de koelwater leiding aan de linkerzijde en het stuk bij de zuigers tussen de kop en het carter. De zwarte lak wordt daar ondanks het liefdevolle poetsen erg dof. De camera van mijn telefoon is gebarsten dus het is niet heel goed zichtbaar..
Bekijk bijlage 1496034
Bekijk bijlage 1496036
Qua verbruik gister trouwens een nieuw hoogtepunt bereikt! Gemiddeld ben ik 30,7 kilometer ver gekomen op 1 liter benzine. Het tanklampje ging pas na 450 km knipperen. Bij (erg) rustig touren is de Versys dus behoorlijk zuinig. Dat, plus een tandwiel van 15 aan de voorzijde.
Hmm, wellicht het blokje na het poetsen nog ff in de glanswax zetten😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan