De oude Versys ruil ik inderdaad in.. Zelf heb ik de technische skills niet om dit soort problemen te tackelen. Als de dealer samen met de Nederlandse importeur, Kawasaki Europe en de lui uit Thailand er niet uitkomt.. waarom ik als leek dan wel. Er rijden in Azie vele 100 duizenden van dit soort fietsen rond en toch was er bij Kawasaki nog geen enkel geval bekend met vergelijkbare symptomen! De aansluitingen van
@GRRG waren na een paar minuten al gevonden en deze waren niet de boosdoener helaas.
En de Versys is voor mij niet zomaar een hobbyfiets die ik weken kan missen. Het is mijn enige middel voor vervoer. Noodgedwongen reis ik de afgelopen weken met de benenwagen, de (trap)fiets, het OV, of moet ik andere onhandige oplossingen bedenken. Ik beschik helaas niet over een garage met een mooie heftafel waar ik op mijn dooie gemak de motor eens uit kan stallen om alles door te meten. Dit moet dan op mijn knieën buiten op straat gaan gebeuren.
Ik zit nu al een aantal weken met een groot vervoersprobleem en wil weer mobiel zijn. Zeker gezien de kilometers die ik jaarlijks rijd is de keuze voor een nieuwe fiets in de garantie gewoon de veiligste optie.. Neemt natuurlijk niet weg dat ik er ontzettend de K in heb. Het gaat om een fiets van nog geen 3 jaar oud, en om hem dan op deze manier zo af te schrijven is op geen enkele manier acceptabel.