Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

K60 is redelijk vergelijkbaar, maar gewoon overal net wat beter.

Madame had dr zo de pest in met die band dat we m met 5mm er op dr af getrokken hebben en mee gegeven hebben met een andere motor...
 
Mitas terra force P staat er op.
Vond ik redelijk passen bij m'n krijgbandje aan de voorkant.

Daar komt dus een redelijk vers origineel bandje op.
Ik las redelijke goeie reviews. Prijs leuk. En opties nog enigszins in de buurt van de voorband.

Volgende setje waarschijnlijk een stukje grover. En waarschijnlijk ook tweede helft dit jaar al.
Haha, opties... :+

ik bedoelde optisch. *D
 
Komende zaterdag krijg ik de Anakee Adventures eronder. Altijd fijn nieuwe banden, maar wat is het duur geworden zeg. Soms in het belachelijke aan toe. Voor een setje Dunlop trailmax missions kon je bijna €500 neerleggen. Voorraad en levertijden waren ook een ding.
 
Ik meende 128. Al hanteren ze bij Kawa zelf 68.000 kNm.
Tering wat zit dat ding vast |(
Mooi hoe je met google snel informatie terug vindt, ....

in dit topic. :Y

Een reactie eerder mooi tabelletje met nog meer momentjes. *D

Wij kregen (zoon en ik) ook die moer niet los met twee man sterk. In ieder geval niet op een manier die ik betrouwbaar vond.

Nu dus in het bezit van een elektrische slagmoersleutel. Ding is 4kg aan voornamelijk koper in de motor. Was dus in m'n uppie in twee tellen klaar met die moer. :Y

Die stuureinden had ik er destijds vast ook vlot mee los gekregen. :X
 
Zojuist heb ik de bar weights/ends van het stuur gekregen, weet iemand hoe ik de schroef los krijg?
Deze moet ik vervangen met de schroef die bij de hand kappen geleverd zat maar er is geen beweging in te krijgen! :P
 
Ja dat is precies wat ik bedoel!,morgen kan ik wel een plaatje schieten.
Zo ziet dat eruit. Plaatje heb ik denk ik al eerder gepost. Aan jet stuur bij mijn de mee geleverde doppen voor mijn handkappen.

Dat klemmetje onder m'n wijsvinger is bedoeld om het niet te laten mee draaien in het stuur. Maar verbuigt nogal snel
Nu het er uit is geschoven als geheel, kun je volgens mij het gewicht gedeelte met evt plaatjes hout vast zetten in een bankschroef.
Die 'schroef' wat je zegt is toch een inbus boutje? Met passend bitje kun je er dan een redelijk grote ratel op zetten en dan moet het zonder veel geweld los kunnen.

20220105_215611.jpg
 
Dankjewel!, ik heb de linkerzijde losgekregen en met handkap weer kunnen monteren. Toen maar besloten om even te wachten met de andere en meteen handvat verwarmers te bestellen.. hoef ik het niet nog eens los te maken :)
 
20220313_000752.jpg
Sinds een maandje heb ik ook een versys x300. Hiervoor een bmw g310gs, maar die is om allerlei technische malheur teruggenomen.

Wat een feest zeg. Eigenlijk alles bevalt mij beter, behalve het ruitje, wat een kabaal. Ik heb dit forum doorgelezen en neig naar de oplossing van @HighKing , de zaag erin. Met het opklapruitje in deze rare stand heb ik het minste kabaal. Maar kom ik iets omhoog, dan zit ik in schone wind. ...

Motor komt uit 2018, 2019 1e kentkenafgifte en heeft al weer 18.000km gereden.

De kofferbeugels zaten er al op, net als de middenbok, akrapovic uitlaat en de handkappen.

Ik lees graag mee met wat jullie allemaal schrijven!

Gr uit leusden,
Martijn
 
Welkom Martijn,

Voor je het originele scherm gaat verzagen. Koop er 1 bij Aliexpress,
die zijn een stuk goedkoper.
Persoonlijk vind ik de givi koffers gestroomlijnder mooier staan als je links/rechts wisseld. Verder heb je een mooie complete motor gekocht.👍
 
Welkom Martijn,

Voor je het originele scherm gaat verzagen. Koop er 1 bij Aliexpress,
die zijn een stuk goedkoper.
Persoonlijk vind ik de givi koffers gestroomlijnder mooier staan als je links/rechts wisseld. Verder heb je een mooie complete motor gekocht.👍
Dank je wel!

Ja, die koffers wisselen, ik ben er nog niet uit.... haha. Ik zal eens zoeken bij alie idd, geen idee wat een ruit bij kawasaki zelf kost.

Gr martijn
 
Dank je wel!

Ja, die koffers wisselen, ik ben er nog niet uit.... haha. Ik zal eens zoeken bij alie idd, geen idee wat een ruit bij kawasaki zelf kost.

Gr martijn
Een originele kost geloof ik €125.
Bij Ali zijn ze veel goedkoper maar ook langer en anders van vorm en 1 mm dunner.
Heb het zelfde probleem maar alleen met mijn systeemhelm. Met mijn jethelm is het weg. Ik heb er nog wel een zogenaamde routeplanner frame bij gemonteerd.

Gr Timo
 
Originele kost leuk op de 200 dacht ik. Je laat t uit je hoofd die te verzagen, dan breng je m maar hier heen :9

Die originele ruitjes zijn wel van Nokia 3310 plastic gemaakt. Je moet ze met 120 in de vangrail gooien voordat de eerste barstjes dr in komen.
 
Ja gewoon een Ali ding kopen voor een paar tientjes en daar de zaag in zetten. Zijn van veel mindere kwaliteit maar dat maakt niet zoveel uit als je hem korter maakt dan origineel.

Is het ook niet zo erg als het toch niet bevalt. Dan kun je de originele gewoon weer terugzetten.

Er is ook een kort scherm te koop trouwens, staat ergens in dit topic en link naar (post van @Timo1964)
 
Originele kost leuk op de 200 dacht ik. Je laat t uit je hoofd die te verzagen, dan breng je m maar hier heen :9

Die originele ruitjes zijn wel van Nokia 3310 plastic gemaakt. Je moet ze met 120 in de vangrail gooien voordat de eerste barstjes dr in komen.
Rondje Zweden met een spoilertje er op en windkracht 7 zorgt er voor dat erbij mijne allemaal barstjes in zitten.🥴
 
Ja gewoon een Ali ding kopen voor een paar tientjes en daar de zaag in zetten. Zijn van veel mindere kwaliteit maar dat maakt niet zoveel uit als je hem korter maakt dan origineel.

Is het ook niet zo erg als het toch niet bevalt. Dan kun je de originele gewoon weer terugzetten.

Er is ook een kort scherm te koop trouwens, staat ergens in dit topic en link naar (post van @Timo1964)
Ga ik even naar zoeken, weet het zelf niet meer. Mijn originele heeft stress scheurtjes. Wil dus een originele kopen en de oude verslijpen.
 
Zal misschien komen omdat hij zo flexibel is? Daar komt natuurlijk ook de impactbestendigheid vandaan.
De stress barstjes zitten precies bij 2 van de ophangpunten van de spoiler. (Boutjes niet te vast gedraaid)Denk zelf kracht x arm door de harde wind tegen, bij 120 km/u. Tweedehands moeilijk te vinden de originele.
 
Terug
Bovenaan Onderaan