Het merk Harley Davidson

Stel je mag maar een motor kopen en die moet je dan de komende jaren gaan gebruiken voor je ritten, vakantie, commuting, etc...
Zou het dan een HD worden?
 
Dan heb je het over vervoermiddelen..
Een HD is een oermotor, zoals een motor bedoeld was.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je het over vervoermiddelen..
Een HD is een oermotor, zoals een motor bedoeld was.

Vrij vertaalt naar wat nu dus een naked is :Y ,en geen chopper of grote toerbuffel :N

Dus matige remmen, veel cc's en met weinig vermogen,luchtgekoeld ,matige wegligging :?
Met het huidige verkeer,hou ik het liever bij mijn moderne triumph en suzuki scootah :P
 
Laatst bewerkt:
Dit concept snap ik : in 1919
Maar in het licht gezien van de meeste merkfans,hiero,zouden we nu ook allemaal in een geupgrade versie van een T-ford moeten rijden :? ,want dat heeft "klasse"?

full
 
Vrij vertaald, motoren die niet erg verfijnd, maar ongepolijst en rauw zijn.
Iets wat ervaart als een belevenis, waarbij adrenaline of gebruiksgemak minder toe doen.


Vrij vertaalt naar wat nu dus een naked is :Y ,en geen chopper of grote toerbuffel

Dus matige remmen, veel cc's en met weinig vermogen,luchtgekoeld ,matige wegligging :?
Met het huidige verkeer,hou ik het liever bij mijn moderne triumph en suzuki scootah :P
 
Vrij vertaald, motoren die niet erg verfijnd, maar ongepolijst en rauw zijn.
Iets wat ervaart als een belevenis, waarbij adrenaline of gebruiksgemak minder toe doen.

En da's dus subjectief,ik heb een een supersport en adrenaline ervaar ik als een belevenis,op de weg,maar meer nog op het circuit :P

Ik rijdt nu een week op een motorscootah(loopt best rauw O-) 1 cilinder 400 cc),en die tovert weer een heel andere smile op mijn smoel,lekker pruttelen :] ik doop deze officieel om naar "frikandel 2"(frikandel 1 is net ingerolen)
 
Laatst bewerkt:
Lees 'iets wat ervaart als een belevenis, waarbij adrenaline of gebruiksgemak minder toe doen'
Adrenaline is niet iets wat puur alleen aan motoren is voorbehouden.
Dat kun je in een Ferrari cabrio, jetski of 2t kart ook..daar is niks unieks aan eigenlijk.
Ik vraag me af of je wel kan oordelen over Harley's of V-twins als je zoiets nooit echt gereden hebt.
In feite geef je zelf al aan dat je lekker pruttelen met een rauwe 400cc motorscooter leuk vindt, en puur alleen adrenaline geen drijfveer is, dus is het vreemd om van je te horen dat een Harley voor jou niks is.
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft niet boos te worden :)

Ik interpreteer het woord belevenis gewoon anders als jou :Y ,
Bijvoorbeeld ,ik rag graag over circuits :9 en dat vind ik een belevenis.
Voor het rauwe en ongepolijste van een harley hoef je er niet eens op te rijden,start hem luister en kijk er na.en je bent al een end.
En nee ik heb er nog niet op gereden,heb er ook niet de behoefte aan :) (V-twin zat :Y ducati 748,loopt mij te rauw _O- ,3 cilinders is the bomb :9 )

Kun jij dan meepraten over met een stuiterend achterwiel op een bocht aan te komen,en deze ernaast hangend deze te nemen?

Waaqrschijnlijk niet,want daar heb jij geen behoefte aan :) ,dus ieder zijn ding.

Iedere ervaring (belevenis) is subjectief,ik als een mongool raggen,jij toerend over de weg,prima toch.
Ik stel gewoon heel andere eisen aan een motor.
 
Laatst bewerkt:
Lees 'iets wat ervaart als een belevenis, waarbij adrenaline of gebruiksgemak minder toe doen'
Adrenaline is niet iets wat puur alleen aan motoren is voorbehouden.
Dat kun je in een Ferrari cabrio, jetski of 2t kart ook..daar is niks unieks aan eigenlijk.
Ik vraag me af of je wel kan oordelen over Harley's of V-twins als je zoiets nooit echt gereden hebt.
In feite geef je zelf al aan dat je lekker pruttelen met een rauwe 400cc motorscooter leuk vindt, en puur alleen adrenaline geen drijfveer is, dus is het vreemd om van je te horen dat een Harley voor jou niks is.

Da's dan weer voor het gebruikers gemak(de enorme kofferbak,hoog windscherm,handvatverwarming :P ),ik houd van meerdere aspecten van 2 wielers
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou ik boos zijn.
Ik ben wel bekend met adrenaline, misschien nog iets meer dan jij.
Motocross als tiener.
Zandvoort met m'n supersport in de 90's.
Tegenwoordig op een 2 takt enduro en soms op m'n Vulcan.
Beleven kun je op verschillende manieren, je moet er alleen voor open staan.


Je hoeft niet boos te worden :)

Ik interpreteer het woord belevenis gewoon anders als jou :Y ,
Bijvoorbeeld ,ik rag graag over circuits :9 en dat vind ik een belevenis.
Voor het rauwe en ongepolijste van een harley hoef je er niet eens op te rijden,start hem luister en kijk er na.en je bent al een end.
En nee ik heb er nog niet op gereden,heb er ook niet de behoefte aan :) (V-twin zat :Y ducati 748,loopt mij te rauw _O- ,3 cilinders is the bomb :9 )

Kun jij dan meepraten over met een stuiterend achterwiel op een bocht aan te komen,en deze ernaast hangend deze te nemen?

Waaqrschijnlijk niet,want daar heb jij geen behoefte aan :) ,dus ieder zijn ding.

Iedere ervaring (belevenis) is subjectief,ik als een mongool raggen,jij toerend over de weg,prima toch.
Ik stel gewoon heel andere eisen aan een motor.
 
Vrij vertaalt naar wat nu dus een naked is :Y ,en geen chopper of grote toerbuffel :N

Dus matige remmen, veel cc's en met weinig vermogen,luchtgekoeld ,matige wegligging :?
Met het huidige verkeer,hou ik het liever bij mijn moderne triumph en suzuki scootah :P
Remmen zijn tegenwoordig een stuk beter en vaak uitgevoerd met brembo remmen. Veel cc's ja. Weinig vermogen? wat is weinig? Heeft een hoog koppel. Matige wegligging? als je ermee wil gaan racen ja. Anders geen enkel probleem. luchtgekoeld is een probleem?

Daarbij, motor rijden doen de meesten voor hun plezier en dat doe je dan op de motor die jou het meeste plezier geeft. Voor de één is dit een HD voor de ander een Triumph en voor weer een ander een Ducati etc.

Die indianen verhalen over achterhaalde techniek zijn zelf achterhaald. HD heeft gewoon moderne techniek in een nostalgisch jasje. Ja zelfs injectie en ABS. :+
 
Ik blijf het een mooi merk vinden maar dat is natuurlijk ook smaak gebonden. Ik hou nu eenmaal van dat soort motoren en dat was als klein jongetje al het geval. Dan blijft HD toch HET merk in dat segment.

Als je meer van sport motoren houd of allroad dan doet het merk je veel minder natuurlijk, dat heb ik andersom net zo. Ik vind zo'n SS leuk om te zien maar ik zou er zelf geen kopen. Ieder z'n meug.

Ik vind het wel jammer dat Buell destijds opgehouden is want ook dat vond ik een mooi merk. Ander segment maar wel op een eigenwijze manier. :)
 
Dit concept snap ik : in 1919
Maar in het licht gezien van de meeste merkfans,hiero,zouden we nu ook allemaal in een geupgrade versie van een T-ford moeten rijden :? ,want dat heeft "klasse"?

[afbeelding]

Het gaat hier over Harley-Davidson, je plaatje heet ook 'Oude Harley.jpg', maar het is een Indian _O- _O- :')
 
Dan heb je het over vervoermiddelen..
Een HD is een oermotor, zoals een motor bedoeld was.


Nee ik heb het over gewoon motorrijden, inclusief rijplezier, maar ook goede rijeigenschappen, betrouwbaarheid, een motor waar je ook me in de regen kunt rijden, etc..

Ik beschouw mijn motor niet als vervoermiddel, al rij ik er elke dag mee naar mijn werk, dat vind ik simpelweg veel prettiger als met de auto of trein.

Het zou natuurlijk nog leuker zijn indien we de hele gargae vol zouden kunnen zetten met allerlei type motoren om ze dan te gebruiken naar omstandigheden en/of waar je zin in hebt.
Maar helaas is dat maar heel weinig mensen weggelegd. Ik rij nu dik 40 jaar motor en heb van alles gehad en heb nu nog maar 2 motoren. Een Capo Nord voor "bijna" alles en een Husky 310 enduro fiets voor echt offroad werk. Ik rij de Capo Nord terwijl ik het persoonlijk een lelijke motor vindt, maar dat zie jezelf niet als je op de motor zit. :W Dat zien alleen de mede weggeberuikers en wat die er van vinden interesseert me sowieso niet.

En ja, ik heb ook ooit op een HD gereden en vond het maar helemaal niks. Het bekende rijtje van "het stuurt niet, ergonomisch klopt er weinig van.....etc. Kijk als ik voor een "oermotor" dan ook nog eens 2 keer zo veel moet betalen dan ga ik liever gelijk een echte "classic" rijden. Niet een opgesmukt aangepast ontwerp uit de 30'er jaren voor veel te veel...en dan hoofdzakelijk om gezien te worden....
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf het een mooi merk vinden maar dat is natuurlijk ook smaak gebonden. Ik hou nu eenmaal van dat soort motoren en dat was als klein jongetje al het geval. Dan blijft HD toch HET merk in dat segment.

Als je meer van sport motoren houd of allroad dan doet het merk je veel minder natuurlijk, dat heb ik andersom net zo. Ik vind zo'n SS leuk om te zien maar ik zou er zelf geen kopen. Ieder z'n meug.

Ik vind het wel jammer dat Buell destijds opgehouden is want ook dat vond ik een mooi merk. Ander segment maar wel op een eigenwijze manier. :)


Ik ben meer van het chopper idee,
En dan de echte eigenbouw.
Daar hoeft voor mij niet per se een harleyblok in te zitten.

Dat doe ik dan ook niet zo zeer voor het rijden,
Maar ik heb een motorfiets om er lekker aan te kunnen klussen en
mijn eigen creativiteit op te kunnen uiten.
Ja, dan kom je al snel op een harley uit........
 
En ja, ik heb ook ooit op een HD gereden en vond het maar helemaal niks. Het bekende rijtje van "het stuurt niet, ergonomisch klopt er weinig van.....etc. Kijk als ik voor een "oermotor" dan ook nog eens 2 keer zo veel moet betalen dan ga ik liever gelijk een echte "classic" rijden. Niet een opgesmukt aangepast ontwerp uit de 30'er jaren voor veel te veel...en dan hoofdzakelijk om gezien te worden....
En uit welk jaar was die motor?
 
Remmen zijn tegenwoordig een stuk beter en vaak uitgevoerd met brembo remmen. Veel cc's ja. Weinig vermogen? wat is weinig? Heeft een hoog koppel. Matige wegligging? als je ermee wil gaan racen ja. Anders geen enkel probleem. luchtgekoeld is een probleem?

Daarbij, motor rijden doen de meesten voor hun plezier en dat doe je dan op de motor die jou het meeste plezier geeft. Voor de één is dit een HD voor de ander een Triumph en voor weer een ander een Ducati etc.

Die indianen verhalen over achterhaalde techniek zijn zelf achterhaald. HD heeft gewoon moderne techniek in een nostalgisch jasje. Ja zelfs injectie en ABS. :+

Waarschijnlijk koppel ik hd teveel aan supersports :$ ,ja dan pakken de eigenschappen nogal anders uit :) .(ja ook het zo geroemde hoge koppel,de doorsnee jap 1000 cc: 110 Nm,een ducati 1200cc zelf een kleine 130 Nm)
Ik ben waarschijnlijk teveel verwend :P
 
Het gaat hier over Harley-Davidson, je plaatje heet ook 'Oude Harley.jpg', maar het is een Indian _O- _O- :')

Ik heb snel effe een plaatje van internet afgetrokken,zag harley en legde de link.
Maare indian nog beter :} ,wat burt munro ermee gedaan heeft :P
 
Laatst bewerkt:
En uit welk jaar was die motor?

Met een softail Fat Boy 1340 uit eind jaren 90 heb ik wel ervaring, zeer traag, slechte remmen en geen goede wegligging waren de bevindingen.
Zonder twijfel zullen de nieuwe 1690cc modellen sneller zijn en beter remmen, maar daar heb ik nog niet mee gereden.
De nieuwe Sportsters 1200 lijken mij het beste compromis vermogen/wegligging te geven, voor het oog van een ander zou ik evenwel voor een dikke softail gaan. 8-)
 
Wil je toch een beetje kunnen sturen en niet zo'n log ding onder je kont hebben, neem dan de Dyna Fat Bob.
1690cc aan power, dubbele remmen voor en lekker wendbaar. Door zijn lage zwaartepunt weinig last van het gewicht.
Vanaf de Softail gaat het wat lomper en meer voor rechtuit rijden (toeren). Ook helemaal niet verkeerd overigens!
Als je Harley wilt en kunt rijden, moet je het motorrijden wat anders benaderen dan een willekeurig merk. Daardoor zijn er hele volksstammen gek op dit merk. Het is niet alleen het motorrijden maar ook het wereldje en de saamhorigheid er omheen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan