Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het merk Harley Davidson

Als je harley wilt rijden en toch een beetje wilt sturen,
moet je een dyna (voorheen fxr voor de oldtimerliefhebbers) of sportster hebben.
 
Ik heb snel effe een plaatje van internet afgetrokken,zag harley en legde de link.
Maare indian nog beter ,wat burt munro ermee gedaan heeft

Psies, als ik de poen had, zou ik liever een Indian als een Harley hebben eigenlijk
 
Ja, je kan ze niet vergelijken met een SS. Is gewoon een hele andere motor. Het fijne van het koppel bij HD is, dat het meteen beschikbaar is en daardoor bij hele lage toeren lekker te rijden is. Super relaxed zeg maar. Het koppel en vermogen bij een SS ligt veel hoger in de toeren en is meer op sportieve prestaties gericht.

Een HD nodigt uit tot relaxed rijden en een SS tot sportief rijden. Het is maar net wat je wil.
 
Als je ze wil vergelijken dan moet je ze vergelijken met motoren uit hetzelfde segment zoals, de Yamaha Midnight Star, Suzuki Intruder, Honda Shadow, Triumph Speedmaster etc.
 
Als je ze wil vergelijken dan moet je ze vergelijken met motoren uit hetzelfde segment zoals, de Yamaha Midnight Star, Suzuki Intruder, Honda Shadow, Triumph Speedmaster etc.
Kan je het ook niet echt mee vergelijken. Harley is Harley. Daarbij hebben ze ook verschillende modellen.
 

Eerder te beperkt

Ik moest aan dat filmpje van heiko denken....

Iedereen kan winnen op een supersport.
Maar als het je het lukt om een SS eruit te rijden op een HD, dan heb je pas echt lol

Heb op naked, chopper (ja ik weet het het zijn geen choppers,maar ik noem ze nu eenmaal zo), tuono, crossers, brommers,alround gereden. Alle motoren hebben zo hun fun faktor...
 

Ach,ragge deden ze in de USA al voor de oorlog.Gewoon op een 750cc Harley flathead met voetkoppeling en stuurschakeling.Das best spannend zonder remmen.En ook best moeilijk.
Denk dat de adrenaline dan wel rondgaat:

En ik denk dat als ik mijn 33 jaar oude FLH met Showa vork en zwabberende voor en achterv ering met 120 door een bocht stuur met remmen die eigenlijk niet echt remmen ...dat dat best een kick geeft.
Als ik dan met 180 op de SS van mijn broer naar een bocht stuur waarvan ik weet dat de remmen het zeer goed doen dan is dat eigenlijk een beetje saai.Om de limiet met zo'n ding op te zoeken moet je veel harder.Met mijn ouwe barrel is 120 kmu op een landweg de limiet.Kicks voor niks.
 
Laatst bewerkt:
Om even terug te komen over de kwaliteit van HD...
Ik heb de volgende minpunten gevonden en dat voor een fiets van 2012....
-zachte verf/lak, je kijkt de krasjes erin..
-op de niet "zicht" plekken overal lasspetters (onder de tank, frame etc)
-dunne chroomlaag op diverse onderdelen

Dus ik laat diverse chroom onderdelen in kleur spuiten. Ook de spatborden laat ik opnieuw spuiten.
 
Ook daar zullen de boekhouders waarschijnlijk onderhand de dienst uitmaken, net zoals bij alle Amerikaanse bedrijven. Aandeelhouderswaarde is wat telt tegenwoordig, en niet het leveren van producten waar je trots op kunt zijn.
 

Voor hetgeen het maar kost kun je ook niet teveel verwachten he, kwaliteit moet je betalen en dat vind je niet bij een budgetmerk