Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het MF Motorweekend editie voorjaar 2007 - deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hier nog eentje die hier geen fan van is, gewoon baksteen rijden en klaar.

Denk dat de snellere achteraan moeten, en de langzamere vooraan. De achterste kunnen met gemak alle gaten dichtrijden die vallen met stoplichten etc. Als niemand harder rijd dan dat hij zelf wil/kan hou je de zaak zo netjes bij elkaar en komt het tempo normaal te liggen zodat er geen klachten komen dat het allemaal te snel gaat

Maar da's mijn bescheiden mening
 

Vergeet dat baksteen rijden maar in Luxemburg, veel te gevaarlijk (je hebt alle ruimte nodig om de (onoverzichtelijke) bochten te nemen en op tijd uit te kunnen wijken voor tegemoetkomend verkeer.

Gewoon lintrijden dus, voldoende afstand, eigen tempo (we wachten op iedereen),
inderdaad de snellere achteraan en diegene die nog geen bergjes gewend zijn vooraan.

Ik wil gewoon iedereen weer veilig thuis hebben
 

Ohja zekers, in Lux gaat dat idd niet werken, maar zat met mijn gedachten nog bij afgelopen weekend, al die kaarsrechte banen.
 
Ohja zekers, in Lux gaat dat idd niet werken, maar zat met mijn gedachten nog bij afgelopen weekend, al die kaarsrechte banen.
Ja afgelopen zaterdag werkte het prima. Viel mij nog op dat baksteenrijden gewoon bij iedereen bekend is.
Wat ik van Lux gezien heb toen we bij Scammie waren, gaat dat baksteenrijden daar
niet goed
 
Ja afgelopen zaterdag werkte het prima. Viel mij nog op dat baksteenrijden gewoon bij iedereen bekend is.
Wat ik van Lux gezien heb toen we bij Scammie waren, gaat dat baksteenrijden daar
niet goed

Nog nooit in Lux gereden maar dat is een goed teken, betekend veel bochten
 

Prima

Ik neem de hele handel (tent, slaapzak, matras etc.) volgend weekend al mee en zet die tent ook dat weekend al op, scheelt weer een hoop toestanden in het echte MF weekend

Chicken en camera neem ik ook mee dat weekend, kunnen we alvast leuke foto's knallen van wat iedereen te wachten staat
 
Joris, ik heb je schema even wat realistischer gemaakt: grotere afstanden (gelijkblijvende tijd), méér koffie, en Sonja Bakker safe voedsel

1e deel 13,3km +/- 2 mins rijden -> 2x koffie
2e deel 14,4km +/- 3 mins rijden -> 2x koffie
3e deel 12,7km +/- 1 mins rijden -> 2x koffie
4e deel 16,2km +/- 8 mins rijden -> 2x koffie
5e deel 13,1km +/- 2 mins rijden -> 2x koffie met appelpunt worteltje
6e deel 14,9km +/- 3 mins rijden -> 2x koffie
7e deel 12,8km +/- 1 mins rijden -> 2x koffie
8e deel 16,3km +/- 9 mins rijden -> 2x koffie
9e deel 13,4km +/- 2 mins rijden -> 2x koffie
10e deel 14,6km +/- 4 mins rijden -> 2x koffie
11e deel 12,1km +/- 2 mins rijden -> 2x koffie
12e deel 16,6km +/- 7 mins rijden -> 2x koffie
13e deel 13,9km +/- 2 mins rijden -> 2x koffie
14e deel 14,1km +/- 3 mins rijden -> 2x koffie
15e deel 12,7km +/- 1 mins rijden -> 2x koffie
16e deel 16,2km +/- 9 mins rijden -> 2x koffie met lunch --> broodje komkommer
[pauze]
17e deel 14,9km +/- 3 mins rijden -> 2x koffie
18e deel 12,8km +/- 1 mins rijden -> 2x koffie
19e deel 16,3km +/- 9 mins rijden -> 2x koffie
20e deel 13,4km +/- 2 mins rijden -> 2x koffie
21e deel 14,6km +/- 4 mins rijden -> 2x koffie
22e deel 12,1km +/- 2 mins rijden -> 2x koffie
23e deel 16,6km +/- 7 mins rijden -> 2x koffie
etc.
 
Ga ik toch voor de eerste eet opties
Kan nog wat blikjes Red Bull meenemen, stuiter je zo door elke bocht heen
 

 
Maar zonder dollen, het hele route gedoe moet in een paar simpele regeltjes te vatten zijn. Niemand gaat al die regels uit zijn hoofd leren en de meeste zijn gewoon "common sense".

  • Haal de motor vóór je niet in, als je goed weet wie er vóór je hoort te zitten en wie er achter je hoort te zitten dan raken we niemand kwijt.
  • Wacht op ieder punt waar twijfel mbt de te nemen afslag kan zijn tot de motorrijder achter je er ook is

En natúúrlijk dingen als "houd afstand", "laat je niet opjagen" (wie hard wil rijden is in het verkeerde weekend beland) en "rijd als het kan in baksteen" enzo.

Als er onverhoop calamiteiten zijn dan stoppen de motoren die volgen automatisch (want niet inhalen). De laatste motor neemt (via gsm) contact op met de eerste, die dan ook stopt. De motorrijders achter de voorrijder stoppen dan vanzelf ook waardoor er maximaal 2 groepjes ontstaan (bij de calamiteit en bij de voorrijder). Telefonisch kan dan besloten worden wat er gedaan moet worden.
 
Laatst bewerkt:

kijk, daar heb ik wat aan
ben tenslotte toch een van de minder ervaren rijders met een nog redelijk vreemde motor onder mijn gat

dankje king
 

Lijkt me goed.
 

Misschien dat ik voor die week nog een PMR op mijn fiets heb zitten (wil die gaan gebruiken in Stelvio), dat communiceert veel makkelijker.

Denk dat iedereen die lijst van Fred gewoon moet doornemen en voor de rest zijn 'common sense' moet gebruiken, dan komt het allemaal goed

Btw, hoeveel koffie zit je nu inmiddels? Ikke 2 hier..
 


PMS? Word een gezellig weekend


Qua koffie, ik ben om 7:30 begonnen en zit nu pas op m'n vierde mok (passen twee automaat kopjes in) hoor, ben te druk om steeds te halen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.