Ik ben niet zo'n fan van het follow up systeem.. komt omdat ik 2x iemand vlak voor mijn wiel zich onderuit geremd heeft.. 1x kan dropkick zich ook nog wel herinneren (was namelijk ook voor zijn neus)die personen zagen namelijk iets te laat de wegwijzer en daardoor ging het mis. Het waren beide keren wel onervaren rijders moet ik er wel bij zeggen.
Ook denk ik net zoals Ted dat je minder makkelijk kan stil staan buiten NL, fietspaden kennen ze vaak niet!!
Hier nog eentje die hier geen fan van is, gewoon baksteen rijden en klaar.
Denk dat de snellere achteraan moeten, en de langzamere vooraan. De achterste kunnen met gemak alle gaten dichtrijden die vallen met stoplichten etc. Als niemand harder rijd dan dat hij zelf wil/kan hou je de zaak zo netjes bij elkaar en komt het tempo normaal te liggen zodat er geen klachten komen dat het allemaal te snel gaat
Maar da's mijn bescheiden mening
Vergeet dat baksteen rijden maar in Luxemburg, veel te gevaarlijk (je hebt alle ruimte nodig om de (onoverzichtelijke) bochten te nemen en op tijd uit te kunnen wijken voor tegemoetkomend verkeer.
Gewoon lintrijden dus, voldoende afstand, eigen tempo (we wachten op iedereen),
inderdaad de snellere achteraan en diegene die nog geen bergjes gewend zijn vooraan.
Ik wil gewoon iedereen weer veilig thuis hebben
Ja afgelopen zaterdag werkte het prima. Viel mij nog op dat baksteenrijden gewoon bij iedereen bekend is.Ohja zekers, in Lux gaat dat idd niet werken, maar zat met mijn gedachten nog bij afgelopen weekend, al die kaarsrechte banen.
Ja afgelopen zaterdag werkte het prima. Viel mij nog op dat baksteenrijden gewoon bij iedereen bekend is.
Wat ik van Lux gezien heb toen we bij Scammie waren, gaat dat baksteenrijden daar
niet goed
Nog nooit in Lux gereden maar dat is een goed teken, betekend veel bochten
Bij mij volgende week zaterdag
Je hebt idd wel wat te zeuren, de oplosing is zo simpel...
Dit is een gedeelte uit datzelfde verhaal.morgguh
@Fred: Is dat hetzelfde verhaal als op de VFROC site? Anders mag je het nog wel ff opsturen
check
Reken dan maar op 20 afzeggingen.. . . camera neem ik ook mee dat weekend, kunnen we alvast leuke foto's knallen van wat iedereen te wachten staat
Valt mee dat er na de foto's van afgelopen zaterdag nog geen afmeldingen zijnReken dan maar op 20 afzeggingen.
Ga ik toch voor de eerste eet optiesJoris, ik heb je schema even wat realistischer gemaakt: grotere afstanden (gelijkblijvende tijd), méér koffie, en Sonja Bakker safe voedsel
5e deel 13,1km +/- 2 mins rijden -> 2x koffie met appelpuntworteltje
16e deel 16,2km +/- 9 mins rijden -> 2x koffie met lunch--> broodje komkommer
[pauze]
etc.
Joris, ik heb je schema even wat realistischer gemaakt: grotere afstanden (gelijkblijvende tijd), méér koffie, en Sonja Bakker safe voedsel
1e deel 13,3km +/- 2 mins rijden -> 2x koffie
2e deel 14,4km +/- 3 mins rijden -> 2x koffie
3e deel 12,7km +/- 1 mins rijden -> 2x koffie
4e deel 16,2km +/- 8 mins rijden -> 2x koffie
5e deel 13,1km +/- 2 mins rijden -> 2x koffie metappelpuntworteltje
6e deel 14,9km +/- 3 mins rijden -> 2x koffie
7e deel 12,8km +/- 1 mins rijden -> 2x koffie
8e deel 16,3km +/- 9 mins rijden -> 2x koffie
9e deel 13,4km +/- 2 mins rijden -> 2x koffie
10e deel 14,6km +/- 4 mins rijden -> 2x koffie
11e deel 12,1km +/- 2 mins rijden -> 2x koffie
12e deel 16,6km +/- 7 mins rijden -> 2x koffie
13e deel 13,9km +/- 2 mins rijden -> 2x koffie
14e deel 14,1km +/- 3 mins rijden -> 2x koffie
15e deel 12,7km +/- 1 mins rijden -> 2x koffie
16e deel 16,2km +/- 9 mins rijden -> 2x koffie met lunch --> broodje komkommer
[pauze]
17e deel 14,9km +/- 3 mins rijden -> 2x koffie
18e deel 12,8km +/- 1 mins rijden -> 2x koffie
19e deel 16,3km +/- 9 mins rijden -> 2x koffie
20e deel 13,4km +/- 2 mins rijden -> 2x koffie
21e deel 14,6km +/- 4 mins rijden -> 2x koffie
22e deel 12,1km +/- 2 mins rijden -> 2x koffie
23e deel 16,6km +/- 7 mins rijden -> 2x koffie
etc.
Reken dan maar op 20 afzeggingen.
Maar zonder dollen, het hele route gedoe moet in een paar simpele regeltjes te vatten zijn. Niemand gaat al die regels uit zijn hoofd leren en de meeste zijn gewoon "common sense".
- Haal de motor vóór je niet in, als je goed weet wie er vóór je hoort te zitten en wie er achter je hoort te zitten dan raken we niemand kwijt.
- Wacht op ieder punt waar twijfel mbt de te nemen afslag kan zijn tot de motorrijder achter je er ook is
En natúúrlijk dingens als "houd afstand", "laat je niet opjagen" (wie hard wil rijden is in het verkeerde wekend beland) en "rijd als het kan in baksteen" enzo.
Als er onverhoop calamiteiten zijn dan stoppen de motoren die volgen automatisch (want niet inhalen). De laatste motor neemt (via gsm) contact op met de eerste, die dan ook stopt. De motorrijders achter de voorrijder stoppen dan vanzelf ook waardoor er maximaal 2 groepjes ontstaan (bij de calamiteit en bij de voorrijder). Telefonisch kan dan besloten worden wat er gedaan moet worden.
Maar zonder dollen, het hele route gedoe moet in een paar simpele regeltjes te vatten zijn. Niemand gaat al die regels uit zijn hoofd leren en de meeste zijn gewoon "common sense".
- Haal de motor vóór je niet in, als je goed weet wie er vóór je hoort te zitten en wie er achter je hoort te zitten dan raken we niemand kwijt.
- Wacht op ieder punt waar twijfel mbt de te nemen afslag kan zijn tot de motorrijder achter je er ook is
En natúúrlijk dingens als "houd afstand", "laat je niet opjagen" (wie hard wil rijden is in het verkeerde wekend beland) en "rijd als het kan in baksteen" enzo.
Als er onverhoop calamiteiten zijn dan stoppen de motoren die volgen automatisch (want niet inhalen). De laatste motor neemt (via gsm) contact op met de eerste, die dan ook stopt. De motorrijders achter de voorrijder stoppen dan vanzelf ook waardoor er maximaal 2 groepjes ontstaan (bij de calamiteit en bij de voorrijder). Telefonisch kan dan besloten worden wat er gedaan moet worden.
Maar zonder dollen, het hele route gedoe moet in een paar simpele regeltjes te vatten zijn. Niemand gaat al die regels uit zijn hoofd leren en de meeste zijn gewoon "common sense".
- Haal de motor vóór je niet in, als je goed weet wie er vóór je hoort te zitten en wie er achter je hoort te zitten dan raken we niemand kwijt.
- Wacht op ieder punt waar twijfel mbt de te nemen afslag kan zijn tot de motorrijder achter je er ook is
En natúúrlijk dingen als "houd afstand", "laat je niet opjagen" (wie hard wil rijden is in het verkeerde weekend beland) en "rijd als het kan in baksteen" enzo.
Als er onverhoop calamiteiten zijn dan stoppen de motoren die volgen automatisch (want niet inhalen). De laatste motor neemt (via gsm) contact op met de eerste, die dan ook stopt. De motorrijders achter de voorrijder stoppen dan vanzelf ook waardoor er maximaal 2 groepjes ontstaan (bij de calamiteit en bij de voorrijder). Telefonisch kan dan besloten worden wat er gedaan moet worden.
Misschien dat ik voor die week nog een PMS op mijn fiets heb zitten (wil die gaan gebruiken in Stelvio), dat communiceert veel makkelijker.
Denk dat iedereen die lijst van Fred gewoon moet doornemen en voor de rest zijn 'common sense' moet gebruiken, dan komt het allemaal goed
Btw, hoeveel koffie zit je nu inmiddels? Ikke 2 hier..