Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros topic deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Defi IS een ervaren ombouwer :Y en nee hij praat geen poep.

alles is mogelijk, maar dat zal een rigoreuze ombouw worden van je wiel, er zijn namelijk geen andere wielen met dezelfde cardanklok als het NTV wiel.

je zal dus het hart van het NTV wiel moeten gebruiken, en die samenlassen met een wiel naar keuze.

als je het zelf niet kan, reken op een hoop centen hiervoor :X als iemand het al voor je wilt doen
 
Laatst bewerkt:
Met een hawk is dit wel te doen toch? Ik las iets van nokken verwijderen op het montagepunt van de hawk zodat er een vfr wiel in kan. Leek me handig omdat een vfr wiel wat meer gangbare bandenmaten heeft, en zijn gewoon erg mooie wielen natuurlijk :) Maar ben wel erg te spreken over het lichte stuurkarakter van de hawk :) Maar met een oude maxis achterband en een BT54 (56?) voorband heb ik niet heel veel vertrouwen in de grip :)
 
Stiekum hoop ik er wel een beetje op dat je poep praat
Wacht nog op antwoord van de ervaren ombouwers kom mensen denk is mee ben vast niet de enige die het wil weten

Het is vast en zeker passend te maken! maar niet simpel. Je moet een nieuwe spindel maken die op je as gaat. Ik heb zo geen detail foto's van de spindel die ik gemaakt heb voor mijn hawk. Ik gebruik daar de boutgaten van het VFR wiel en de wiel moer van de hawk.

Op de spindel zitten imbusbouten die in het VFR wiel vallen en met de centrale moer draai je het wiel weer vast tegen de spindel. Dat is gelijk aan die van een hawk/ ntv.

Ik heb de boutgaten van het VFR wiel moeten uitdraaien zodat de kopjes van de inbusbouten er inpassen, de centergat van het VFR wiel moeten aanpassen en een mooie RVS bus gemaakt die er in past. Met de hawk moer trek je gewoon het wiel vast. Als laatste het VFR wiel moeten vlakfrezen zodat hij zo ver mogelijk in het midden zit.

Geen kleine aanpassingen dus, maar dan zit het nu dus wel stevig en erg mooi. Moet dus ook te maken zijn voor een NTV. Of de uitlijning dan een beetje klopt durf ik niet te zeggen. De brug is volgens mij niet zo mooi gevormd als een hawk brug.

Als een NTV wiel minder diep is kun je dit oplossen door een dikkere spindel te maken. Of je hiermee geen extreme bealsting van lagers zal krijgen e.d. kan ik zo ook niet zeggen.

Maar in het geval van speciaalbouw is er maar een regel:

waar veel geld is zijn mogelijkheden en geen grenzen :P _O- :Y
 
Laatst bewerkt:
Stiekum hoop ik er wel een beetje op dat je poep praat
Wacht nog op antwoord van de ervaren ombouwers kom mensen denk is mee ben vast niet de enige die het wil weten

Dan praat je, zoals hierboven aangegeven, helaas even iets te ongezouten tegen een van de meest ervaren NTV/Hawk-ombouwers van Nederland. Zonder nadenken beledig je nu iemand die je uit eigen ervaring aan het antwoord helpt, zij het met enige aarzeling, en hoewel dit het internet is mag (/moet) je daar altijd over na blijven denken :X
 
Defi IS een ervaren ombouwer :Y en nee hij praat geen poep.

alles is mogelijk, maar dat zal een rigoreuze ombouw worden van je wiel, er zijn namelijk geen andere wielen met dezelfde cardanklok als het NTV wiel.

je zal dus het hart van het NTV wiel moeten gebruiken, en die samenlassen met een wiel naar keuze.

als je het zelf niet kan, reken op een hoop centen hiervoor :X als iemand het al voor je wilt doen


In Duitsland kun je velgen laten verbreden! Dan kun je van het originele NTV wiel (4,25 inch) een 5,5 inch laten maken. Zie veel bi jdie extreme bikes waar ze een 260 band op willen maken. Gaan ze voor een 8 inch velg o.i.d.

Ik zou nooit een naaf in een velg lassen! Centreren is erg moeilijk en de angst dat het ooit mis gaat :X :X met 170 km/h -O-
 
In Duitsland kun je velgen laten verbreden! Dan kun je van het originele NTV wiel (4,25 inch) een 5,5 inch laten maken. Zie veel bi jdie extreme bikes waar ze een 260 band op willen maken. Gaan ze voor een 8 inch velg o.i.d.

Ik zou nooit een naaf in een velg lassen! Centreren is erg moeilijk en de angst dat het ooit mis gaat :X :X met 170 km/h -O-

Oftewel op topsnelheid :') :+
 
Jongens, laten we even niet overdrijven he!

Ik voel me aangesproken, maar ben niet de meest ervaren NTV/Hawk ombouwer hoor.

Ik heb één Hawk en één NTV omgebouwd. Daarbij heb ik steeds de originele achtervelgen gebruikt omdat ik de kosten niet vind opwegen tegen het resultaat. Die kosten krijg ik er bij verkoop niet meer uit.

Het probleem bij de NTV is dat de brug dikker is (vanwege de cardan die er door loopt).

Ik ben wel benieuwd hoe de mannen die de Hawk velgen hebben omgebouwd naar VFR uitgekomen zijn met de uitlijning.
Volgens mij komt het midden van de velg uit de middellijn te staan wanneer je de velg naar rechts opschuift. De ruimte tussen de brug en de band blijft gelijk.

Of hebben jullie de brug ook aangepast? Dus opgeschoven naar links (met dezelfde correctie als de halve verbreding van de velg?)

Dus: bijvoorbeeld. Velg wordt 20mm breder. afstand band tot velg blijft gelijk. Bij gelijke offset van de velg wordt een pasring van 20mm geplaatst. --> achterbrug moet 10mm naar links worden verplaatst.
 
als ik het destijds goed gemeten heb, blijft het hart van het wiel in lijn met het pasvlak van het wiel bij een VFR wiel, net als het Hawk wiel :Y je hoeft dus niet op te schuiven bij plaatsen van een VFR wiel
 
als ik het destijds goed gemeten heb, blijft het hart van het wiel in lijn met het pasvlak van het wiel bij een VFR wiel, net als het Hawk wiel :Y je hoeft dus niet op te schuiven bij plaatsen van een VFR wiel

Dan hebben we met het Hawk achterwiel dus mazzel dat de offset al relatief gelijk is aan dat van de VFR wielen. Bij de NTV is dat in ieder geval anders. Heb al eens die 2 wielen naast elkaar gezet. Niet uitwisselbaar :N
 
Jongens, laten we even niet overdrijven he!

Ik voel me aangesproken, maar ben niet de meest ervaren NTV/Hawk ombouwer hoor.

Ik heb één Hawk en één NTV omgebouwd. Daarbij heb ik steeds de originele achtervelgen gebruikt omdat ik de kosten niet vind opwegen tegen het resultaat. Die kosten krijg ik er bij verkoop niet meer uit.

Het probleem bij de NTV is dat de brug dikker is (vanwege de cardan die er door loopt).

Ik ben wel benieuwd hoe de mannen die de Hawk velgen hebben omgebouwd naar VFR uitgekomen zijn met de uitlijning.
Volgens mij komt het midden van de velg uit de middellijn te staan wanneer je de velg naar rechts opschuift. De ruimte tussen de brug en de band blijft gelijk.

Of hebben jullie de brug ook aangepast? Dus opgeschoven naar links (met dezelfde correctie als de halve verbreding van de velg?)

Dus: bijvoorbeeld. Velg wordt 20mm breder. afstand band tot velg blijft gelijk. Bij gelijke offset van de velg wordt een pasring van 20mm geplaatst. --> achterbrug moet 10mm naar links worden verplaatst.

Okay, my bad :X ik dacht dat het er meer waren. Desalniettemin weet je veel over de NTV en Hawk, en is het beschamend als je er dan gevraagd wordt naar 'echte kenners', terwijl je je strepen al verdiend hebt.
 
Hallo allen,

Hoewel mijn zadel van de Revere onbeschadigd is zou ik hem toch graag zwart hebben.
Iemand van jullie tips van hoe en waar ik hem kan laten overtrekken?
Wat is de eenvoudigste manier om het gegoten stuur te vervangen door een superbikeachtig stuur (niet te plat). Ik heb al wel in dit forum vernomen dat ik dan het zekeringenkastje zal moeten verplaatsen, maar dat zal het probleem niet zijn.
Voorvorkkeeringen zouden volgens vorige eigenaar vervangen zijn, maar lekken nog steeds. Zichtbare deel van de binnenpoten is onbeschadigd, zou hij ze verkeerd om gemonteerd kunnen hebben? Anyway, ik haal ze binnenkort wel eens uit elkaar want er mogen ook wel wat strakkere veren in met mijn 0,1ton+ :o
In ieder geval deze winter mooi wat te prutsen tussen het rijden door! :]
 
Hallo allen,

Hoewel mijn zadel van de Revere onbeschadigd is zou ik hem toch graag zwart hebben.
Iemand van jullie tips van hoe en waar ik hem kan laten overtrekken?
Wat is de eenvoudigste manier om het gegoten stuur te vervangen door een superbikeachtig stuur (niet te plat). Ik heb al wel in dit forum vernomen dat ik dan het zekeringenkastje zal moeten verplaatsen, maar dat zal het probleem niet zijn.
Voorvorkkeeringen zouden volgens vorige eigenaar vervangen zijn, maar lekken nog steeds. Zichtbare deel van de binnenpoten is onbeschadigd, zou hij ze verkeerd om gemonteerd kunnen hebben? Anyway, ik haal ze binnenkort wel eens uit elkaar want er mogen ook wel wat strakkere veren in met mijn 0,1ton+ :o
In ieder geval deze winter mooi wat te prutsen tussen het rijden door! :]

Gewoon opsturen naar Viking Seats (www.vikingseats.nl) of naar Zadelmakerij Moers in Zoetermeer, die doen het beide netjes en goed, voor een reeël bedrag.
Je kunt de kroonplatenkit van je Revere vervangen door een set van de NTV650, dan is je probleem opgelost. Je moet alleen wel even het zekeringkastje verplaatsen, want die zit bij jou in de kroonplaat verwerkt.

Als ze nog steeds lekken kan het zijn dat je vork teveel versleten is of dat er ergens toch een putje of braampje op zit. Even zorgvuldig inspecteren, dan weet je meer. Verkeerd om gemonteerd zitten kan, maar dat zou wel extreem stupide zijn :P misschien zijn ze lekgetrokken over roest hoger op de voorvork of anderszins beschadigd tijdens de montage. Nog eens vervangen, dan weet je meer :Y
 
Laatst bewerkt:
Gewoon opsturen naar Viking Seats (www.vikingseats.nl) of naar Zadelmakerij Moers in Zoetermeer, die doen het beide netjes en goed, voor een reeël bedrag.
Je kunt de kroonplatenkit van je Revere vervangen door een set van de NTV650, dan is je probleem opgelost. Je moet alleen wel even het zekeringkastje verplaatsen, want die zit bij jou in de kroonplaat verwerkt.

Als ze nog steeds lekken kan het zijn dat je vork teveel versleten is of dat er ergens toch een putje of braampje op zit. Even zorgvuldig inspecteren, dan weet je meer. Verkeerd om gemonteerd zitten kan, maar dat zou wel extreem stupide zijn :P misschien zijn ze lekgetrokken over roest hoger op de voorvork of anderszins beschadigd tijdens de montage. Nog eens vervangen, dan weet je meer :Y

Bedankt voor je tips. Heb inmiddels een mailtje gestuurd naar Vikingseats.
Hoger op de vorkpoten zitten inderdaad wel wat hele kleine roestpuntjes, daar kunnen ze inderdaad over kapot getrokken zijn. Dat wordt dus polijsten.
Kan elke kroonplaat van een NTV erop (bouwjaar)? Moet toch te vinden zijn.
 
Bedankt voor je tips. Heb inmiddels een mailtje gestuurd naar Vikingseats.
Hoger op de vorkpoten zitten inderdaad wel wat hele kleine roestpuntjes, daar kunnen ze inderdaad over kapot getrokken zijn. Dat wordt dus polijsten.
Kan elke kroonplaat van een NTV erop (bouwjaar)? Moet toch te vinden zijn.
De kroonplaten beginnen schaarser te worden. Zoeken op mp levert nog wel eens een plaat op. Eventueel kun je losse risers op een vfr. Vtr. Cbr. Cb1 blackbird kroonplaat monteren. Of de plaat van een deauville
 
Dan praat je, zoals hierboven aangegeven, helaas even iets te ongezouten tegen een van de meest ervaren NTV/Hawk-ombouwers van Nederland. Zonder nadenken beledig je nu iemand die je uit eigen ervaring aan het antwoord helpt, zij het met enige aarzeling, en hoewel dit het internet is mag (/moet) je daar altijd over na blijven denken :X

Mijn welgemeende excuses aan defi was niet mijn bedoeling om hem te beledigen had ht misschien andere ervaren ombouwers moeten noemen. Maar zoals je zelf ook al op merkte zat er enige aarzeling in zijn antwoord en hoopte ik stiekum op een ander anwoord wat er ondertussen van andere ombouwers ook gekomen is.

Ik hoop dat je niet dat ik je al teveel beledigd heb defi ik wil misschien nog een beroep op je doen voor mijn uilaat
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je tips. Heb inmiddels een mailtje gestuurd naar Vikingseats.
Hoger op de vorkpoten zitten inderdaad wel wat hele kleine roestpuntjes, daar kunnen ze inderdaad over kapot getrokken zijn. Dat wordt dus polijsten.
Kan elke kroonplaat van een NTV erop (bouwjaar)? Moet toch te vinden zijn.

http://www.motorsloop.com/index.php?main_page=product_info&cPath=73_74_471&products_id=35355

http://www.motorsloop.com/index.php?main_page=product_info&cPath=73_74_539&products_id=14360

Hier vind je een kroonplaat en wellicht ook vervangende poten voor het overtrekken vannje zadel kun je even contact opnemen met Hawkgt, ook een forumlid heeft voor mij reeds twee zadels opnieuw overtrokken en doet dit zeer proffesioneel
 
Laatst bewerkt:
nog even een plaatje van de nieuwe aanwinst :)


wie weet kent iemand hier hem al?

to do lijst:
Nieuwe spiegels
Nieuwe olie en filter
nieuwe bougies
nieuwe knippers
ronde koplamp
 
Laatst bewerkt:
hahaha ja ik zag al een uitdaging :) Maar dat pijpje uit de toolkit moet daar wel raad mee weten toch?

Hij loopt redelijk rijk (verbruik 1:16 dusver) dus misschien nog even een beetje spelen met de afstelling
 
http://www.motorsloop.com/index.php?main_page=product_info&cPath=73_74_471&products_id=35355

http://www.motorsloop.com/index.php?main_page=product_info&cPath=73_74_539&products_id=14360

Hier vind je een kroonplaat en wellicht ook vervangende poten voor het overtrekken vannje zadel kun je even contact opnemen met Hawkgt, ook een forumlid heeft voor mij reeds twee zadels opnieuw overtrokken en doet dit zeer proffesioneel

Mis ik bij de eerste foto de beugels (klemmen) om het stuur vast te zetten?
Is het gewoon 1 op 1 omwisselen met wat ik er nu op heb zitten of moet ik nog meer aanpassingen doen. Het zekeringenkastje verplaatsen is mij bekend.
Ik zal Hawkgt benaderen voor het zadel.
Bedankt Boxerluder. :Y
 
Mijn welgemeende excuses aan defi was niet mijn bedoeling om hem te beledigen had ht misschien andere ervaren ombouwers moeten noemen. Maar zoals je zelf ook al op merkte zat er enige aarzeling in zijn antwoord en hoopte ik stiekum op een ander anwoord wat er ondertussen van andere ombouwers ook gekomen is.

Ik hoop dat je niet dat ik je al teveel beledigd heb defi ik wil misschien nog een beroep op je doen voor mijn uilaat

Zoals ik al zei. Beginnersfoutjes moeten we vergeven!

Geen probleem dus.. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan