Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is dat toch met NTV bezitters en jullie tanks? elke 2ehands tank die ik tegenkom heeft zo'n deukje van de stuuruitslag, of schuifschade. Kan d'r nou niet eens iemand gewoon een vastloper krijgen oid? -O-. Ik heb trouwens een snelle zoekactie uitgevoerd, maar ik kan geen info vinden over de NTV-tank-op-een-hawk tankmod. Moet er erg veel veranderd worden, in combinatie met een monster seat, (Defiduc?)?
 
Wat is dat toch met NTV bezitters en jullie tanks? elke 2ehands tank die ik tegenkom heeft zo'n deukje van de stuuruitslag, of schuifschade. Kan d'r nou niet eens iemand gewoon een vastloper krijgen oid? -O-. Ik heb trouwens een snelle zoekactie uitgevoerd, maar ik kan geen info vinden over de NTV-tank-op-een-hawk tankmod. Moet er erg veel veranderd worden, in combinatie met een monster seat, (Defiduc?)?

Nee, niet erg veel. Alleen de voorste aansluiting moet worden afgeslepen en een nieuw beugeltje aan gelast. Verder moet je ff aan de achterkant een stripje maken zodat de aansluiting naar achteren wordt verplaatst. De NTV tank is langer dan die van de Hawk.

Eigenlijk is het juist beter dat je een schadetank zou nemen voor een ombouw, want er moet toch aan geslepen en gelast worden. Dan kun je hem daarna meteen netjes laten maken en spuiten. Een goede tank zal meteen een stuk duurder zijn. Schadetank heb je al rond 50 euries.
 
Eerst een ander frame zoeken, dat laten stralen en coaten en dan alles overbouwen. Meteen een mooie gelegenheid om alles eens grondig schoon te maken en lagers te vervangen. Het uit elkaar halen van een NTV is zo gedaan. Heb er laatst een in een uur uit elkaar gehaald. Dus als je nog een frame nodig hebt?

Je mag degene die ik over heb hebben.

Thanks voor het aanbod!! Ik zal er even over nadenken of ik daar de tijd voor kan vinden. Uit elkaar zal me vast wel lukken in een uurtje of 2, maar dan weer in elkaar... :? ik ken mezelf ;)

Wat kost het ongeveer om je frame te laten stralen en coaten?
 
Nee, niet erg veel. Alleen de voorste aansluiting moet worden afgeslepen en een nieuw beugeltje aan gelast. Verder moet je ff aan de achterkant een stripje maken zodat de aansluiting naar achteren wordt verplaatst. De NTV tank is langer dan die van de Hawk.

Eigenlijk is het juist beter dat je een schadetank zou nemen voor een ombouw, want er moet toch aan geslepen en gelast worden. Dan kun je hem daarna meteen netjes laten maken en spuiten. Een goede tank zal meteen een stuk duurder zijn. Schadetank heb je al rond 50 euries.
mmm, true.. Heb je foto's van de schade?
 
Revere 1989, stil en degelijk heeft mijn voorkeur.

Als je dan ook niet te veel eisen stelt aan de looks, heb ik nog wel een dikke aluminium demper voor je. Die is gegarandeerd stil! en degelijk in ieder geval. Zal niet rotten. En in combinatie met een RVS collector gaat ie langer dan de rest van je motor mee ;)
 
mmm, true.. Heb je foto's van de schade?

er zitten wat kleine deukjes in maar ook aan de zijkant een redelijik flinke van de schuiver. Is wel makkelijk te vullen eventueel.
full
 
Thanks voor het aanbod!! Ik zal er even over nadenken of ik daar de tijd voor kan vinden. Uit elkaar zal me vast wel lukken in een uurtje of 2, maar dan weer in elkaar... :? ik ken mezelf ;)

Wat kost het ongeveer om je frame te laten stralen en coaten?

Als het alleen een frame is zal het ongeveer 100 euro zijn?
 
Thanks voor het aanbod!! Ik zal er even over nadenken of ik daar de tijd voor kan vinden. Uit elkaar zal me vast wel lukken in een uurtje of 2, maar dan weer in elkaar... :? ik ken mezelf ;)

Wat kost het ongeveer om je frame te laten stralen en coaten?

Dan ziet het er trouwens zo uit.


full
 
Nee, ik heb niet veel eisen. Alleen moeten de (Krauser K2) zijkoffers er nogwel op kunnen. Wat is de prijs van de demper? En heb je ook een collector te koop? Zo niet misschien weet je hoe ik daar aan kan komen.

[afbeelding]

Voor de prijs moet je maar ff via mail contact opnemen.
Zolang de koffers boven de passagiersteun blijven is het geen enkel probleem. De demper blijft onder de stepjes.

Collector maak ik pas op de demper. Gaat dus om Plug and Play ;)
 
In mijn zoektocht naar een ander frame ben ik tegen een leuke Hawk aangelopen! Je merkt wel dat ie wat lichter is! }) Hele fijne en mooie motorfiets! vandaag gehaald :]

Wie van jullie op het forum weet welke onderdelen er tussen de NTV/REVERE en Hawk uit te wisselen zijn? Scheelt mij weer een hoop gezoek.

Ik zag bv. dat bij het koppelingsdeksel bij de Hawk een olieleiding aangesloten zit. Is dit aan de binnenkant een gat; m.a.w. kan ik een NTV kopp. deksel ombouwen voor een Hawk?

Met de tijd kan een aantal goede onderdelen van mijn NTV aanbieden.
 
Laatst bewerkt:
In mijn zoektocht naar een ander frame ben ik tegen een leuke Hawk aangelopen! Je merkt wel dat ie wat lichter is! }) Hele fijne en mooie motorfiets! vandaag gehaald :]

Wie van jullie op het forum weet welke onderdelen er tussen de NTV/REVERE en Hawk uit te wisselen zijn? Scheelt mij weer een hoop gezoek.

Ik zag bv. dat bij het koppelingsdeksel bij de Hawk een olieleiding aangesloten zit. Is dit aan de binnenkant een gat; m.a.w. kan ik een NTV kopp. deksel ombouwen voor een Hawk?

Met de tijd kan een aantal goede onderdelen van mijn NTV aanbieden.

tussen de Hawk en NTV is eigelijk BAR weinig uit te wisselen, afgezien van zaken als voorvork (dan wel met de bijbehorende kroonplaat ivm lengte van de vorkpoten!), koplamp, cilinders, koppen, deksels, elektronica.

voor de rest is het frame anders, ondercarter, aandrijving etc

wel kan je de NTV tank aanpassen voor het hawk frame, maar meerdere tanken passen op de Hawk, zoals een monster bv ook.

koppelingsdeksel weet ik neit, dynamo deksel past naar mijn weten iig NIET, vanwege het cardan
 
tussen de Hawk en NTV is eigelijk BAR weinig uit te wisselen, afgezien van zaken als voorvork (dan wel met de bijbehorende kroonplaat ivm lengte van de vorkpoten!), koplamp, cilinders, koppen, deksels, elektronica.

voor de rest is het frame anders, ondercarter, aandrijving etc

wel kan je de NTV tank aanpassen voor het hawk frame, maar meerdere tanken passen op de Hawk, zoals een monster bv ook.

koppelingsdeksel weet ik neit, dynamo deksel past naar mijn weten iig NIET, vanwege het cardan


Thanks! Weet jij toevallig ook of de carburateurs van een Hawk hetzelfde zijn als van een NTV? Het luchtfilterhuis zag er hetzelfde uit nl...

Vandaag de voorvork incl. bovenste kroonplaat overgezet naar de hawk, incl. klokkenhuis en koplamp ect.... Het is nu net een NTV met een lekker kontje! _O-
 
Thanks! Weet jij toevallig ook of de carburateurs van een Hawk hetzelfde zijn als van een NTV? Het luchtfilterhuis zag er hetzelfde uit nl...

Vandaag de voorvork incl. bovenste kroonplaat overgezet naar de hawk, incl. klokkenhuis en koplamp ect.... Het is nu net een NTV met een lekker kontje! _O-

carburateurs zouden hetzelfde kunnen zijn, luchtfilterhuis is 99% anders op de NTV, omdat die meer ruimte onder de tank heeft, maar zeker weten doe ik het niet.
 
voelt er trouwens iemand zich geroepen om het stokje van Topic starter over te nemen voor het volgende Hawk/NTV topic? we zijn bijna aan de limiet van het topic gekomen ;) tijd voor deel 8 (ik heb niet echt veel tijd om handen om het topic te beheren, ivm nieuwe opleiding)
 
voelt er trouwens iemand zich geroepen om het stokje van Topic starter over te nemen voor het volgende Hawk/NTV topic? we zijn bijna aan de limiet van het topic gekomen ;) tijd voor deel 8 (ik heb niet echt veel tijd om handen om het topic te beheren, ivm nieuwe opleiding)

Ik pruts zo wel even een nieuw topic in elkaar :)
Misschien een idee om de lijst met NTV eigenaren een beetje op te schonen? (niet meteen hoor...ook ik moet af en toe nog werk doen van m'n baas...)

En voila: Deeltje 8 alweer!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan