Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen!

Ik ben nog steeds verder aan het prutsen aan mn ntv,tje maar loop nu tegen het volgende probleem aan.

Wanneer ik de motor gestart heb, koppeling inknijp, en daarna in zn versnelling zet valt hij uit.
(net of bv de koppeling niet ver genoeg ingetrokken staat. )

Ik heb de koppelingkabel zo gesteld dat ik de hem echt maximaal kan ontkoppelen.
(dus het is niet zo dat ie niet ver genoeg ontkoppelt)

De motor heeft overgens een tijdje stilgestaan voordat ik ermee ben begonnen.


Hoop dat het zo een beetje duidelijk omschreven is.

Iemand bekend met dit probleem?

Grts Rob
 
Laatst bewerkt:
Koppelingskabel moet je niet te strak stellen, hoor. Moet aan de hendel een paar mm speling hebben.
Lijkt me eerlijk gezegd ook niet dat het daaraan ligt.

Waarschijnlijker is wat mij betreft dat de sensor van de zijstandaard liegt. Als ie denkt dat de jiffy uitstaat slaat de motor af zodra je een versnelling inlegt. Precies wat er bij jou nu gebeurt.
 
Koppelingskabel moet je niet te strak stellen, hoor. Moet aan de hendel een paar mm speling hebben.
Lijkt me eerlijk gezegd ook niet dat het daaraan ligt.

Waarschijnlijker is wat mij betreft dat de sensor van de zijstandaard liegt. Als ie denkt dat de jiffy uitstaat slaat de motor af zodra je een versnelling inlegt. Precies wat er bij jou nu gebeurt.


Hey Morrits,

Dat was het eerste wat me te binnen schoot om te proberen vandaar dat ik m strakker had gezet.

Maar het is niet de schakelaar hoor, want hij bokt echt uit.
Net of je je koppeling te lomp laat opkomen.
 
Metertje dat niet uitslaat bij filerijden :? Mijn fan slaat geregeld aan als de naald vlak voor rood staat. Ook in de stad. En bij vlot rijden wil die ook wel tot halverwege kruipen.

Ik heb vandaag nog eens goed gekeken, en na 10 km file rijden en een stuk stapvoets waar het echt niet anders kon door afgesloten rijbanen, kwam mijn kvs meter precies tot de helft. Ik rij met erg goede oordoppen dus ik weet niet of de fan aangeslagen is, ik merk dat eigenlijk nooit. Vinden jullie het nog steeds raar? Anders moet ik dat toch eens gaan navragen.
 
Zolang het metertje werkt en de fan ook (shortcut maken of gewoon motor een poos stationair laten lopen) zou ik me er niet te druk om maken. Het is ook maar een klein prutmetertje.

Koppeling klnkt meer serieus. Kan je wel wegrijden met iets meer gas erop?

@ Hawkeriet, respect man :Y Volgens mij leer je op een Hawk veel beter circuitrijden dan op één of ander kanon. Straks op de VTR rij je ze allemaal voorbij :W

O ja, het probleem met de plotseling "hangende choke" is opgelost. Was van het weekend vergeten na de syncjob stationair terug te draaien :P |(
 
Hey Morrits,

Dat was het eerste wat me te binnen schoot om te proberen vandaar dat ik m strakker had gezet.

Maar het is niet de schakelaar hoor, want hij bokt echt uit.
Net of je je koppeling te lomp laat opkomen.

Hmmm... dat is jammer.

Maar dan komt de koppeling dus toch niet lekker vrij.
Hoe heb je geconstateerd dat ie dat wel deed?

Is er olie ververst na het lange stilstaan? Misschien dat de koppeling een beetje plakt?
Maar dan neem ik aan dat het inschakelen van de versnelling ook niet al te soepel verloopt.

Is de motor wel aan te lopen in een versnelling?
 
Ik zal idd morgen eens proberen om weg te rijden met wat gas erop.

Als ik hem met motor uit, in z,n versnelling zet en de koppeling inknijp, ontkoppelt ie volgens mij wel goed. (en loop ik er dus zo mee weg)

Ik neem aan dat je dat bedoel morrits?

Olie is nog niet ververst (ga ik uiteraard wel doen...)
Maar kan dit dan de koppeling beinvloeden?
en als ik de olie dan ververvang,
dan is de koppeling nog steeds "vies" van de oude olie lijkt me?

Ik rij er op dit moment ook nog niet mee,
(kan ook nog niet, nog geen verlichting enz...)

hoe kan een koppeling dan "plakken" en wat doe ik daaraan?

Schakelen gaat idd behoorlijk hakerig...

Iedereen bedankt voor de snelle reacties iig tot nu toe! *O*
 
Zou de temperatuur-opnemer door de jaren heen minder gevoelig kunnen worden?
Haynes spreekt over een temperatuurgevoelige weerstand.
Ik heb geen verstand van elektronica, maar weet wel dat ook elektronica slijt.
Wie weet hier meer van?
 
Als ie lang stil heeft gestaan met gebruikte olie, kan die wat zijn gaan aankoeken hier en daar en dat kan erin resulteren dat de platen niet lekker vrijkomen, een beetje blijven plakken.
Met verse olie erin lost een deel van de prut wel weer op en zou het beter kunnen worden.

Maar er kan natuurlijk ook meer mis zijn, beetje lastig om te oordelen vanaf afstand.
En daarbij moet gezegd dat ik geen expert ben en alleen uit ervaring met eigen brommertjes en een paar motoren kan spreken.

Verversen van de olie kan in ieder geval geen kwaad. :)
 
Das waar uiteraard.

ik was zoiezo van plan om er wat van die motorflush doorheen te gooien,
(die ze bij roukema verkopen...) dat lijkt me ook geen verkeerd plan.

Ik verwacht alleen niet dat ik daar het koppelingsprobleem mee op ga lossen...
maar mischien helpt het net dat beetje..
 
Hoi Cook,

Ik ben zeker geen expert op dit gebied, maar heb je geprobeerd om de motor op de bok te starten en dan in versnelling te zetten. Dan kan je wellicht zien of er verschil is in de draaisnelheid van je achterwiel met en zonder koppeling (en of deze dus "plakt"). Mischien dat er ook wel het eea los komt door deze gewoon een tijdje zo op de bok te laten lopen (misschien af en toe koppeling inknijpen zodat evt. troep wordt weggeschuurd).

Wederom ik ben geen techneut (jammer genoeg), dus hopelijk kunnen de echte experts op dit forum je vertellen of dit een nuttige actie is.
 
Hoi Cook,

Ik ben zeker geen expert op dit gebied, maar heb je geprobeerd om de motor op de bok te starten en dan in versnelling te zetten. Dan kan je wellicht zien of er verschil is in de draaisnelheid van je achterwiel met en zonder koppeling (en of deze dus "plakt"). Mischien dat er ook wel het eea los komt door deze gewoon een tijdje zo op de bok te laten lopen (misschien af en toe koppeling inknijpen zodat evt. troep wordt weggeschuurd).

Wederom ik ben geen techneut (jammer genoeg), dus hopelijk kunnen de echte experts op dit forum je vertellen of dit een nuttige actie is.


Ha die Iznogood!,

Ik heb er geen middenbok op zitten, maar ik kan hem wel ff op een soort bokje neerzetten oid.

Ga ik ook wel ff proberen!

bedankt voor de tip!
 
Hee forummers,

Heb een NT/NTV vraag, maar zal me eerst ff netjes voorstellen: de naam is Ruben, heb een Monster S2R1000 en 5 kleine Honda viertakjes (Monkey, Dax, ZB...) en overweeg een NTV met die ideale cardan als fiets voor de periode met de R in de maand :)

Mijn vraag nu: Ik vind tank en zitje van een Hawk een stuk mooier, is het veel hakken en zagen om dat passend te krijgen op een Revere? Tank is redelijk p&p heb ik begrepen (toch?), maar hoe zit het met het zitje? :)

Tips voor de beste banden voor deze tijd van het jaar specifiek voor deze fiets zijn overigens ook welkom!

Bedankt alvast!
 
Hee forummers,

Heb een NT/NTV vraag, maar zal me eerst ff netjes voorstellen: de naam is Ruben, heb een Monster S2R1000 en 5 kleine Honda viertakjes (Monkey, Dax, ZB...) en overweeg een NTV met die ideale cardan als fiets voor de periode met de R in de maand :)

Mijn vraag nu: Ik vind tank en zitje van een Hawk een stuk mooier, is het veel hakken en zagen om dat passend te krijgen op een Revere? Tank is redelijk p&p heb ik begrepen (toch?), maar hoe zit het met het zitje? :)

Tips voor de beste banden voor deze tijd van het jaar specifiek voor deze fiets zijn overigens ook welkom!

Bedankt alvast!

Grappig,
Meestal is juist ombouw van een Hawk naar NTV tank gewenst in verband met de inhoud. Als je een subframe met zitje van een Hawk kan scoren en de bijbehorende kappen en tank, moet het te doen zijn. Subframe van de NTV aanpassen lijkt me minder eenvoudig. Ik denk dat je dan toch beter voor een Hawk kunt kijken en de kettingaandrijving voor lief moet nemen.
Wat ook nog optie is, om een NTV met monsterkontje te maken. Dat is wel te doen. Daar zijn er wel een paar van in omloop.


full
 
Thx voor de snelle reacties! :-) Monsterkontje heb ik al op mijn Monster, vind het Hawk kontje juist zo strak op dit fietsje! Maar Hawk subframe is iig wel p&p op NTV dus?

En wat is er precies lastig aan een Hawk tank op een NTV? Zit er iets in de weg?
 
Thx voor de snelle reacties! :-) Monsterkontje heb ik al op mijn Monster, vind het Hawk kontje juist zo strak op dit fietsje! Maar Hawk subframe is iig wel p&p op NTV dus?

En wat is er precies lastig aan een Hawk tank op een NTV? Zit er iets in de weg?

niets is zomaar plug and play :N
Het hawk kontje ziet er leuk uit, maar het plastic werk is een DRAMA dus ik kan het je niet aanraden om met een hawk kontje aan de gang te gaan. sad but true, honda heeft toendertijd niet goed nagedacht over het Hawk kontje.
Ik zou iets gelijkvormigs zoeken, misschien een oud Speed Triple kontje?
 
Hallo iedereen!

Ik ben nog steeds verder aan het prutsen aan mn ntv,tje maar loop nu tegen het volgende probleem aan.

Wanneer ik de motor gestart heb, koppeling inknijp, en daarna in zn versnelling zet valt hij uit.
(net of bv de koppeling niet ver genoeg ingetrokken staat. )

Ik heb de koppelingkabel zo gesteld dat ik de hem echt maximaal kan ontkoppelen.
(dus het is niet zo dat ie niet ver genoeg ontkoppelt)

De motor heeft overgens een tijdje stilgestaan voordat ik ermee ben begonnen.


Hoop dat het zo een beetje duidelijk omschreven is.

Iemand bekend met dit probleem?

Grts Rob



@ Pretpiloot/Defiduc a.k.a de experts ;) :W

Hebben jullie mischien enig id?
 
Wat is er een drama aan de hawk kont?

Als je een complete kont heb dus ook subframe , lijkt het mij niet moeilijk.
Maar waarom een ntv ombouwen en niet gelijk een hawk kopen?
De ketting?

De tank is ongeveer 5cm korter dus past hij niet op de bevestigingsplek.
Maar waarom naar een kleine 12l tank gaan als je 19l heb
 
Laatst bewerkt:
Wat is er een drama aan de hawk kont?

Als je een complete kont heb dus ook subframe , lijkt het mij niet moeilijk.
Maar waarom een ntv ombouwen en niet gelijk een hawk kopen?
De ketting?

De tank is ongeveer 5cm korter dus past hij niet op de bevestigingsplek.
Maar waarom naar een kleine 12l tank gaan als je 19l heb

het plastic werk :') na verloop van tijd breken de lipjes en de indrukkers af en daarna begint je hele kont te scheuren.
het is gewoon troep (jij kan het weten want jij heb de resten van mijn hawk kont gekregen om er eentje op te lappen ;) )

full
 
@ Pretpiloot/Defiduc a.k.a de experts ;) :W

Hebben jullie mischien enig id?

geen idee eerlijk gezegd, loopt ie zowiezo wel helemaal lekker? ik zou anders even kijken of ie wel goed op 2 cilinders loopt, anders moet je ff je bougies nakijken, en je vlotterbakjes ff goed schoonmaken enz.

probeer het volgende eens: zet de motor in zijn versnelling, knijp de koppeling in, en probeer hem lopend te duwen.
als je achterwiel blijft slippen zijn je platen verkleefd, dat moet je eerst oplossen :Y dat kan je doen door hem een beetje gang te geven, koppeling inknijpen en erop gaan zitten en hem in ze 2 zetten, of zelfs naar ze 3 proberen te komen
liefst klusje met 3 man ;) eentje zitten en 2 duwen

van afstand kan ik er altijd weinig chocola van bakken eerlijk gezegd, dus voor de rest weet ik t ook niet qua elektronica enzo
 
Laatst bewerkt:
Wat je ook nog kan proberen is om de motor met het voorwiel tegen de muur te zetten, motor te starten en dan met flink gas in de 2e versnelling zetten met de koppeling in. Als hij echt vast staat zal hij ook weer uit bokken. Als hij verkleeft is zal hij dan in ieder geval los komen. Dan weet je meteen dat het tijd wordt om de koppeling eens uit elkaar te halen. Is overigens zo gedaan. Helemaal makkelijk als je toch al olie gaat vervangen.

Als blijkt dat hij wel even blijft draaien en niet bokt maar wel uitslaat, verdenk ik toch je jiffyswitch.
 
Thx voor de snelle reacties! :-) Monsterkontje heb ik al op mijn Monster, vind het Hawk kontje juist zo strak op dit fietsje! Maar Hawk subframe is iig wel p&p op NTV dus?

En wat is er precies lastig aan een Hawk tank op een NTV? Zit er iets in de weg?

zoals je op de foto van Pret kunt zien zit het subframe van een Hawk met 4 punten vastgebout op het frame. Bij de NTV zit het subframe vastgelast aan het frame. Je zult dus aansluitpunten moeten lassen voor het Hawk subframe.

Hawk kontje en zadel heb ik eventueel al voor je. Met een beetje mazzel ook een tank. Ik heb toch nog 3 NTV tanken liggen voor de Hawk.

Owja, verschil tussen NTV en Hawk tank is naast de inhoud ook in ieder geval de voorste aansluiting. Die van de NTV wordt vastgemaakt op het frame en die van de Hawk schuif je er in.
 
het plastic werk :') na verloop van tijd breken de lipjes en de indrukkers af en daarna begint je hele kont te scheuren.
het is gewoon troep (jij kan het weten want jij heb de resten van mijn hawk kont gekregen om er eentje op te lappen ;) )

[afbeelding]

mijn bros kont was 20jaar oud en nog helemaal heel.
jou deel heb ik nog liggen op zolder, die is reserve ;)

de hawk van mijn vriendin heeft nieuwe banden nodig.
iemand een goedkoop adres voor banden, ze rijd er toch bijna nooit mee dus het type band is niet zo belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan