Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
zoo en bij het systematisch opschonen van mijn HD kwam ik ineens wat foto's tegen van mij en mijn hawk.

als ik me niet vergis is dit de allereerste MF NTV/HAwk meeting geweest over de veluwe.

GroteFoto-GLEO6H3N.jpg



tja en deze spreekt voorzich een heerlijk dramatisch weekend in duitsland geweest, we vonden het zonde om het bier achter te laten. helaas 3 ongevallen dat weekend waarvan 1 met dodelijke afloop dat bier is van na het dodelijke ongeval
GroteFoto-LAEUT4DH.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo, een gekke vraag misschien. is de latere ntv een verbetering tov de revere's? ik zag een revere (89) te koop staan met ongeveer 60000 op de teller. of maakt het niet uit?
 
Een NTV is wat goedkoper gemaakt.
Revere heeft wat meer vermogen, door emissie-eisen is het vermogen tot twee keer toe iets gedaald bij NTV's. Een Revere zou ook wat mooier lopen, maar ik heb zelf geen ervaring met Reveres.

Dan heeft een NTV niet standaard een middenbok, maar die kan er wel opzitten.

Reveres hebben vastgeboute stuureinden, een NTV een normaal stuur, wat een voordeel kan zijn als je er wat anders op wilt zetten. Kan natuurlijk met een Revere ook wel, maar dat vereist wat aanpassingen. Zekeringkassie moet dan ook wat verplaatst worden, want die zit in het stuur weggewerkt.

Geloof dat er bij de Revere ook wat meer af te stellen is aan de vering, maar dat weet ik niet zeker. Afwerking van de Revere is over het algemeen iets beter.

Reveres zijn in prachtig paars metallic geleverd en NTV´s in oogstrelend blitz nightvision groen. ;)

Maakt allemaal niet zo heel veel uit geloof ik, gaat vooral om de staat van de betreffende brommer wat mij betreft.

Maar misschien hebben anderen meer nuttige info.
 
Een NTV is wat goedkoper gemaakt.
Revere heeft wat meer vermogen, door emissie-eisen is het vermogen tot twee keer toe iets gedaald bij NTV's. Een Revere zou ook wat mooier lopen, maar ik heb zelf geen ervaring met Reveres.

Dan heeft een NTV niet standaard een middenbok, maar die kan er wel opzitten.

Reveres hebben vastgeboute stuureinden, een NTV een normaal stuur, wat een voordeel kan zijn als je er wat anders op wilt zetten. Kan natuurlijk met een Revere ook wel, maar dat vereist wat aanpassingen. Zekeringkassie moet dan ook wat verplaatst worden, want die zit in het stuur weggewerkt.

Geloof dat er bij de Revere ook wat meer af te stellen is aan de vering, maar dat weet ik niet zeker. Afwerking van de Revere is over het algemeen iets beter.

Reveres zijn in prachtig paars metallic geleverd en NTV´s in oogstrelend blitz nightvision groen. ;)

Maakt allemaal niet zo heel veel uit geloof ik, gaat vooral om de staat van de betreffende brommer wat mij betreft.

Maar misschien hebben anderen meer nuttige info.

voor de gebruiker heb je zo de belangrijkste punten wel opgenoemd :Y

een puntje om op te letten; de 87-88 Revere had olieleidingen buiten het blok, ter herkennen aan chromen buisjes die langs je cilinders lopen. Omdat deze wel eens problemen gaven, zijn ze vanaf 89 vervangen door olieleidingen in het blok. Het komt bijna niet voor, maar wellicht toch iets om op te letten.
 
Moet even het ei kwijt. Heb als pekel/oefen fiets een NTV Revere staan van '96.(gekocht ergens aan begin 2010)
Vrouwlief zou hier gebruik van gaan maken na halen rijbewijs, maar dat is even stilgezet.
Achteraf de NTV met iets teveel enthousiasme gekocht:
Betaald € 1200,- (3 maanden garantie) CA. 50k op de teller, toch wel wat gebreken waar ik gewoon niet naar heb gekeken:
-koplampglas zit met plakband vast, beter een nieuwe koplamp plaatsen
-deuken in tank(door stuuruitslag)
-Voorvorkkeerringen zijn verrot, op 1 kant zit duidelijk olie.
-Voorste cilinder, vanaf rechterbovenkant lijkt ie te zweten, lekke koppakking?
-behuizing tellerpartij kapot, kmwijzer jengelt,en kunststof behuzing slot kapot
-Behoorlijk wat roest aanwezig, dit moet echt aangepakt worden, anders rot ie echt weg.

Aantal dingen zijn optisch, maar wil em toch wel in redelijke staat hebben en technisch natuurlijk top.
Loopt wel goed naar mijn idee, maar wat voor schade kan een lekke koppakking aanrichten?
Ben wel handig, maar zit een beetje met tijd en ruimte. Ga nu waarschijnlijk een partytent aanschaffen en in de tuin neer zetten om in ieder geval de voorvork aan te kunnen pakken, want verwacht niet dat dit zonder tegenslag in 1 dag gaat lukken.

Als iemand nog suggesties heeft hoor ik ze graag.
 
ik zou bij henk S nog wat ophalen maar de keren dat ik gebeld heb nam ie niet op en daar tussen heb ik nog geen tijd gehad.

overigens heb ik voordat ik de aanbieding van henk kreeg een stukje tape over de scheurtjes geplakt om te kijken hoeveel verschil dat maakt en dat maakt absoluut een wereld van verschil hij houdt niet meer in maar meteen lekker op het gas.
Ik kwam er gister achter dat de hawk 1 lek rubber heb,
Hij was niet goed synchroon testellen.

Hij gaat binnenkort tekoop dus moet hij wel vervangen worden.
Hij ligt nu deels uitelkaar even wat opknappen: frame polijsten, andere velgen met banden, olie+filter, bougies en dat soort dingen.
 
nou, dank je wel! dit vindt ik al heel wat! hmm ik denk dat ik een proefrit ga maken. bedankt.
 
zou je kunnen stellen dat de de eerdere NTV 650 typen beter zijn dan de latere?

Nee, niet echt, er zit nagenoeg geen verschil in.

Om even duidelijk te maken waarom de Revere (in Nederland) nagenoeg niet verschilt van de NTV: type nummer is bij beide RC33 en de officiele naam van de Revere is dan ook:
NTV 650 Revere.
Ze hebben alleen het woordje revere weg gelaten bij de 'nieuwere' generatie.

Dit geldt dus niet voor de UK uitvoeringen...daar was de revere écht anders...er zat namelijk maar een 600cc blok in.

Zelf vind ik de revere iets mooier, ik vind het wel wat hebben die stuurhelftjes. En standaard waren ze ook uitgevoerd in metalic, iets wat (zo ver ik weet) niet zo was bij de NTV. Maar ie is overgespoten maakt het niets uit natuurlijk
 
Nee, niet echt, er zit nagenoeg geen verschil in.

Om even duidelijk te maken waarom de Revere (in Nederland) nagenoeg niet verschilt van de NTV: type nummer is bij beide RC33 en de officiele naam van de Revere is dan ook:
NTV 650 Revere.
Ze hebben alleen het woordje revere weg gelaten bij de 'nieuwere' generatie.

Dit geldt dus niet voor de UK uitvoeringen...daar was de revere écht anders...er zat namelijk maar een 600cc blok in.

Zelf vind ik de revere iets mooier, ik vind het wel wat hebben die stuurhelftjes. En standaard waren ze ook uitgevoerd in metalic, iets wat (zo ver ik weet) niet zo was bij de NTV. Maar ie is overgespoten maakt het niets uit natuurlijk

Beetje de NTV dissen he? ;) Maar ondertussen nooit meer op de motor komen :z

We moeten anders maar een foto samen (laten) maken 8-)

De NTV in het zwart (niet metallic inderdaad) is echt heel netjes, ik heb hem bijvoorbeeld ook met bok, en het stuur is zeker handig dat je het kan verstellen als je wil. NTV is gewoon wat simpeler als je naar het stuur kijkt.
 
Moet even het ei kwijt. Heb als pekel/oefen fiets een NTV Revere staan van '96.(gekocht ergens aan begin 2010)
Vrouwlief zou hier gebruik van gaan maken na halen rijbewijs, maar dat is even stilgezet.
Achteraf de NTV met iets teveel enthousiasme gekocht:
te veel enthousiasme voor een NTV? dat kan toch niet? ;) :+
Betaald €1200,- (3 maanden garantie) CA. 50k op de teller, toch wel wat gebreken waar ik gewoon niet naar heb gekeken:
-koplampglas zit met plakband vast, beter een nieuwe koplamp plaatsen
Die is vast wel voor een aardige prijs te vinden of te vervangen voor iets anders.
-deuken in tank(door stuuruitslag)
Dat hoort, het is het bewijs dat het een echt NTV is en geen chinese kopie ;)
(Bijna alle leden op het engelse forum hebben zo'n deuk in de tank....vraag maar niet waarom)
-Voorvorkkeerringen zijn verrot, op 1 kant zit duidelijk olie.
Makkelijk zelf te doen op een dagje
-Voorste cilinder, vanaf rechterbovenkant lijkt ie te zweten, lekke koppakking?
Als je mazzel hebt is het alleen de klepdekselpakking, deze is relatief makkelijke te vervangen.
-behuizing tellerpartij kapot, kmwijzer jengelt,en kunststof behuzing slot kapot
Kilometerkabel kan soms een beetje blijven hangen....als je wil kun je ven op de site van gvs kijken: Stoere tassen van used2b daar wil je mee gezien worden

En welk slot is er stuk, het contactslot?
-Behoorlijk wat roest aanwezig, dit moet echt aangepakt worden, anders rot ie echt weg.

Aantal dingen zijn optisch, maar wil em toch wel in redelijke staat hebben en technisch natuurlijk top.
Loopt wel goed naar mijn idee, maar wat voor schade kan een lekke koppakking aanrichten?
Veel, tenminste, als je er mee door blijft rijden. Mijn auto heb ik de motor van opgeblazen hierdoor (te heet geworden....zuigers/cilinders zaten daarna los)
Maar dat wil niet meteen zeggen dat dat ook gebeurt, als je het snel genoeg vervangt of het gaatje is niet te groot zul je er weinig van merken.
Ben wel handig, maar zit een beetje met tijd en ruimte. Ga nu waarschijnlijk een partytent aanschaffen en in de tuin neer zetten om in ieder geval de voorvork aan te kunnen pakken, want verwacht niet dat dit zonder tegenslag in 1 dag gaat lukken.

Als iemand nog suggesties heeft hoor ik ze graag.
Voorvork is mij in 1 dag gelukt.....net aan :)
En ik had het daarvoor nog nooit gedaan.
 
Beetje de NTV dissen he? ;) Maar ondertussen nooit meer op de motor komen :z

We moeten anders maar een foto samen (laten) maken 8-)

De NTV in het zwart (niet metallic inderdaad) is echt heel netjes, ik heb hem bijvoorbeeld ook met bok, en het stuur is zeker handig dat je het kan verstellen als je wil. NTV is gewoon wat simpeler als je naar het stuur kijkt.

Pssst....m'n V-Strom staat gewoon naast je NTV hoor :P
M'n Revere staat zielig te zijn in de schuur omdat het benzine pompje het opgegeven heeft ;(
 
te veel enthousiasme voor een NTV? dat kan toch niet? ;) :+Die is vast wel voor een aardige prijs te vinden of te vervangen voor iets anders.Dat hoort, het is het bewijs dat het een echt NTV is en geen chinese kopie ;)
(Bijna alle leden op het engelse forum hebben zo'n deuk in de tank....vraag maar niet waarom)Makkelijk zelf te doen op een dagjeAls je mazzel hebt is het alleen de klepdekselpakking, deze is relatief makkelijke te vervangen.Kilometerkabel kan soms een beetje blijven hangen....als je wil kun je ven op de site van gvs kijken: Stoere tassen van used2b daar wil je mee gezien worden

En welk slot is er stuk, het contactslot?Veel, tenminste, als je er mee door blijft rijden. Mijn auto heb ik de motor van opgeblazen hierdoor (te heet geworden....zuigers/cilinders zaten daarna los)
Maar dat wil niet meteen zeggen dat dat ook gebeurt, als je het snel genoeg vervangt of het gaatje is niet te groot zul je er weinig van merken.Voorvork is mij in 1 dag gelukt.....net aan :)
En ik had het daarvoor nog nooit gedaan.

hij denkt bij zweten aan de koppakking, maar zoals je zelf hierboven zegt, is het waarschijnlijk gewoon de klepdekselpakking :Y klusje van 1,5 uur (van dicht via open naar weer dicht)...

voorvork reviseren kan in 3 uurtjes klaar zijn, van een volledig opgebouwde NTV tot een volledig heropgebouwde NTV :Y mits je wel tevoren de olie, keerringen en koperen washers klaar hebt liggen :Y
 
Hallo, een gekke vraag misschien. is de latere ntv een verbetering tov de revere's? ik zag een revere (89) te koop staan met ongeveer 60000 op de teller. of maakt het niet uit?

de eerste NTV Revere Nederlands model was plm. 60 pk
'92 terug naar plm. 57 pk
'95 wegens milieueisen teruggang naar plm. 52 pk (heeft o.a. een langere uitlaatdemper, ze zijn ook stiller)

Mijn NTV is van '94 maar geen dip bij bepaald toerental oid.
Trekt prima bij alle toerentallen v.a. 1500 tpm
Alleen choken bij de koude start en pakt meteen bij het wegrijden met de choke dicht goed op.

Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar een model van vóór '95.
 
de eerste NTV Revere Nederlands model was plm. 60 pk
'92 terug naar plm. 57 pk
'95 wegens milieueisen teruggang naar plm. 52 pk (heeft o.a. een langere uitlaatdemper, ze zijn ook stiller)

Mijn NTV is van '94 maar geen dip bij bepaald toerental oid.
Trekt prima bij alle toerentallen v.a. 1500 tpm
Alleen choken bij de koude start en pakt meteen bij het wegrijden met de choke dicht goed op.

Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar een model van vóór '95.

totdat ze doorroesten O-)
 
Ingereden! *O*

Na een kleine 5000 km in mijn bezit zijn er (op een uitzondering na) geen hartverscheurende schakelknallen meer maar is het schakelgeluid teruggebracht tot normale klikjes en klakjes.
Moet m.i. toch aan het stilstaan bij de vorige eigenaar hebben gelegen.
Toen ik hem kreeg zat er nieuwe volsynthetische olie in.
Na 1000 km heb ik deze vervangen voor halfsyntheet, met een extra spoelbeurtje om de oude olie helemaal kwijt te raken.
 
Een NTV is wat goedkoper gemaakt.
Revere heeft wat meer vermogen, door emissie-eisen is het vermogen tot twee keer toe iets gedaald bij NTV's. Een Revere zou ook wat mooier lopen, maar ik heb zelf geen ervaring met Reveres.

Dan heeft een NTV niet standaard een middenbok, maar die kan er wel opzitten.

Reveres hebben vastgeboute stuureinden, een NTV een normaal stuur, wat een voordeel kan zijn als je er wat anders op wilt zetten. Kan natuurlijk met een Revere ook wel, maar dat vereist wat aanpassingen. Zekeringkassie moet dan ook wat verplaatst worden, want die zit in het stuur weggewerkt.

Geloof dat er bij de Revere ook wat meer af te stellen is aan de vering, maar dat weet ik niet zeker. Afwerking van de Revere is over het algemeen iets beter.

Reveres zijn in prachtig paars metallic geleverd en NTV´s in oogstrelend blitz nightvision groen. ;)

Maakt allemaal niet zo heel veel uit geloof ik, gaat vooral om de staat van de betreffende brommer wat mij betreft.

Maar misschien hebben anderen meer nuttige info.
ok bedankt voor de info, ik wil zowieso de bougies en olie vervangen(rem,blok en voorvork).
en even proberen te achterhalen wat het startprobleem is, volgens de huidige eigenaar zou het de startmotor zijn.......eerst maar eens beginnen met verse peut en pitten, en kijken of de startmotor wel rond gaat....... :)
 
Nee, niet echt, er zit nagenoeg geen verschil in.

Om even duidelijk te maken waarom de Revere (in Nederland) nagenoeg niet verschilt van de NTV: type nummer is bij beide RC33 en de officiele naam van de Revere is dan ook:
NTV 650 Revere.
Ze hebben alleen het woordje revere weg gelaten bij de 'nieuwere' generatie.

Dit geldt dus niet voor de UK uitvoeringen...daar was de revere écht anders...er zat namelijk maar een 600cc blok in.

Zelf vind ik de revere iets mooier, ik vind het wel wat hebben die stuurhelftjes. En standaard waren ze ook uitgevoerd in metalic, iets wat (zo ver ik weet) niet zo was bij de NTV. Maar ie is overgespoten maakt het niets uit natuurlijk

He, beetje respect voor de importblokjes he! Wij hebben een ierse importfiets gehad (op die motor aangereden en was total loss, maar blok hangt nu in nieuw frame) en dat is ook een 600cc blok. Echter, er blijkt een kleinere carberateur op te zitten die hem vrij traag maakt. Beetje 25kw gevoel. Ik heb er ook een grotere carb op gehangen en dan blijken die blokjes juist weer als een bezetene te draaien! Ik wil hem nog eens op een vermogensbank zetten, maar aan de trekkracht en topsnelheid te voelen denk ik niet dat ie onder doet voor een 650. De toerenteller gaat door tot door het rood en hij blijft dan in zijn 5 nog doortrekken. Op de km-teller gaat hij door tot verder dan 200. En daar heeft ie niet eens zoveel tijd voor nodig. Duss....... :P
 
zoo en bij het systematisch opschonen van mijn HD kwam ik ineens wat foto's tegen van mij en mijn hawk.

als ik me niet vergis is dit de allereerste MF NTV/HAwk meeting geweest over de veluwe.

[afbeelding]


tja en deze spreekt voorzich een heerlijk dramatisch weekend in duitsland geweest, we vonden het zonde om het bier achter te laten. helaas 3 ongevallen dat weekend waarvan 1 met dodelijke afloop dat bier is van na het dodelijke ongeval
[afbeelding]

Dat mannetje in het blauwe jassie met 2 strepen, dat ben ik !
Duidelijk in mijn jonge jaren 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan