Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen probleem, daar zijn we voor.

@Savagepielk en Tankard: dat was ik ook niet van plan. Ik wil de Hawk onderhouden met degelijk materiaal, ik ga er geen houtje touwtje ding van maken als ik het ff kan voorkomen. Kan iemand me nou wel een definitief antwoord geven over het gebruik van een kabel voor een AT op een Hawk? ik neem aan dat de aansluitingen hetzelfde zijn, kan ik problemen krijgen met de lengte van de kabel oid?

Volgens mij moet het wat betreft aansluitingen passen. Als je al "problemen" krijgt zal het zijn dat ze iets langer zijn omdat een AT een breder stuur heeft. Maar dat is alleen maar mooi als je er een superbikestuur op wilt maken. Geef dat dan even aan. Dan weten wij ook meteen dat dat dus de oplossing is voor de gaskabel issue! :P
 
Volgens mij zijn de aansluitingen van een oudere shadow, AT en transalp hetzelfde als van de NTV en Hawk.
Zijn alleen de lengtes anders.
Op mijn NTV zat een langere kabel, let wel even op met je routing. Je zit met je koplamp, dus zorgen voor ruime bochten.
verder levert het geen problemen op.
 
Ik kom er net achter dat Roukama gewoon alles netjes op de website gesorteerd heeft voor de Hawk, dus ik hoef niet moeilijk te gaan doen met uitzoeken welke kabels ik nodig heb.


Volgens mij moet het wat betreft aansluitingen passen. Als je al "problemen" krijgt zal het zijn dat ze iets langer zijn omdat een AT een breder stuur heeft. Maar dat is alleen maar mooi als je er een superbikestuur op wilt maken. Geef dat dan even aan. Dan weten wij ook meteen dat dat dus de oplossing is voor de gaskabel issue! :P

Wat voor gaskabel issue? Ik ben namelijk wel van plan om een superbike stuurtje te gaan monteren, maar eigenlijk stond dat nog niet hoog op m'n prioriteitenlijstje. Als dit wel uitmaakt voor de gas/koppelingskabels dan heb ik natuurlijk een goed excuus om gelijk een stuurtje te bestellen bij Roukama.
 
Ik kom er net achter dat Roukama gewoon alles netjes op de website gesorteerd heeft voor de Hawk, dus ik hoef niet moeilijk te gaan doen met uitzoeken welke kabels ik nodig heb.Wat voor gaskabel issue? Ik ben namelijk wel van plan om een superbike stuurtje te gaan monteren, maar eigenlijk stond dat nog niet hoog op m'n prioriteitenlijstje. Als dit wel uitmaakt voor de gas/koppelingskabels dan heb ik natuurlijk een goed excuus om gelijk een stuurtje te bestellen bij Roukama.

Het is een beetje afhankelijk welk stuur je gaat nemen, maar een flink breed superbikestuur zal betekenen dat de kabels onder spanning komen te staan. Je zult in ieder geval alles even los kunnen halen en opnieuw aanleggen. Ik heb toen meteen een snelgashendel gehaald bij Madracing en een enkele, langere kabel. Nadeel was alleen dat ik de gasunit van de honda niet kon gebruiken. Heb ik weer opgelost door een dodemansknop van een yamaha (of nieuwere types motoren waarbij gashendel altijd los zit) te gebruiken.
Volgens mij is de koppelingskabel lang genoeg.
 
Ik kom er net achter dat Roukama gewoon alles netjes op de website gesorteerd heeft voor de Hawk, dus ik hoef niet moeilijk te gaan doen met uitzoeken welke kabels ik nodig heb.Wat voor gaskabel issue? Ik ben namelijk wel van plan om een superbike stuurtje te gaan monteren, maar eigenlijk stond dat nog niet hoog op m'n prioriteitenlijstje. Als dit wel uitmaakt voor de gas/koppelingskabels dan heb ik natuurlijk een goed excuus om gelijk een stuurtje te bestellen bij Roukama.
12766191.jpg


monster stuurtje gaat nog net.
 
gister het uitlaatje van Barbarita bij savage op gehaalt en dat stemde mij toch wel erg positief.
Hij ziet er beter uit als de hawkpijp die ik onder de rooie had.
Van de week eens even gaan poetsen om te kijken of de staalworm niet te hard heeft gegeten en prutsen om de voorste bocht op de juiste plek te houden ( klemring is voor een kwart weg gerot, dus hangt redelijk los ). dan kan ik de pot eronder schroeven en luisteren hoe hij klinkt.
Bij een redelijk nivo doe ik er lekker niets aan.

savage, bedankt was erg leuk en gezellig om je G&G spullen te mogen zien, kijk al uit naar de pijpjes voor de Hawk, NTV en Daeuville die jij en Defi gaan maken.
Barbarita, bedankt voor het mooie pijpje.
 
gister het uitlaatje van Barbarita bij savage op gehaalt en dat stemde mij toch wel erg positief.
Hij ziet er beter uit als de hawkpijp die ik onder de rooie had.
Van de week eens even gaan poetsen om te kijken of de staalworm niet te hard heeft gegeten en prutsen om de voorste bocht op de juiste plek te houden ( klemring is voor een kwart weg gerot, dus hangt redelijk los ). dan kan ik de pot eronder schroeven en luisteren hoe hij klinkt.
Bij een redelijk nivo doe ik er lekker niets aan.

savage, bedankt was erg leuk en gezellig om je G&G spullen te mogen zien, kijk al uit naar de pijpjes voor de Hawk, NTV en Daeuville die jij en Defi gaan maken.
Barbarita, bedankt voor het mooie pijpje.

graag gedaan, vond het ook gezellig :Y

de Deauv is vandaag langs de RDW geweest, binnenkort de papieren in huis en dan gaan we eens aan de slag voor de uitlaten. Erg chill, veel zin in. Ik ga ook eens kijken of er een tuning-pakket van te maken is, met bijv. sproeiers en luchtfilter erbij, eens kijken of dat haalbaar is...
 
Morgen m'n groene ntv ophalen :Y eindelijk.
kan ik gaan sleutelen om m'n garmin bedrading erop te maken en m'n windscherm.
Het uitlaatje van Defi moet nog heel even wachten voor die eronder mag.
Het torretje moet eerst even uitgelaten worden in originele toestand.
4 jaar lang slapen zal haar geen goed gedaan hebben, mar alles is nu weer schoon en fris.
moet haar alleen nog even wakker gaan schudden :+ .
En het moet rap warmer worden, want ik stond vandaag buiten om wat aan de rooie te gaan doen, maar voor ik iets beet had waren m'n handen al diepvries. Dus die staat nog steeds uitlaatloos onder de hoes ;( .
 
De snelweg was vanmiddag pas diepvries. Ik heb serieus overwogen om mijn motor aan de kant te zetten, maar elke keer had ik dan weer een stuk waar het minder glad was. Een paar fly-overs waren serieus eng, ik was ongelooflijk blij dat ik thuis was vandaag!!
 
Over gladheid gesproken. Ik herinner mij dat iemand hier een tijdje terug naar valbeugels zocht voor nen havik.
Stuitte net toevallig op dit setje bij Roukema.

Misschien dat 't wat is als er niet al iets anders is gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Knap van sommigen, die de winter door blijven rijden! Bikkels! :] Ik heb het jaren gedaan, maar geniet momenteel van de luxe van 4 wielen! O-)

Ik heb de afgelopen maanden ook niet stilgezeten. Na mijn schuiver vorig jaar, was de achterkap aardig total-loss en heb ik een andere besteld bij motoforza.de . Lijkt niet veel werk, maar ben toch aardig bezig geweest om de kap goed passend te krijgen. Daarbij ben ik bijna een maand bezig geweest om het originele zadel te verbouwen en heb 'm daarna opnieuw laten bekleden.

Al met al, wil ik de Hawk een beetje een café-racer-look geven. Er komen nog stuureindspiegels op en harmonica beschermhoezen voor de voorpoten.





Van het weekend maar proberen om de achterkap spuitklaar te maken en dan volgende week naar de spuiter. En dan maar hopen op mooi weer! :]
 
Laatst bewerkt:
Dat wordt wel weer wat marcelolav. (nu ik het typ lees ik er pas twee namen in, i.p.v. een russische film). Ben benieuwd wat ie in kleur doet.


Heeft iemand hier ervaring met Michelin PR2 aan de voorkant?

Heb nu pilot activ v/a en ben vooral tevreden over de levensduur. Op droog wegdek verder ook geen klachten, maar op nat (en koud) asphalt vind ik 'm niet altijd even vertrouwenwekkend.
Daarom heb ik voor de achterkant een PR2 besteld, die zou het beter moeten doen.
Maar aan de voorkant is ie er niet in de juiste maat. Wel in 120/70 17. En nu vraag ik me af of dat het stuurgedrag (evt. ernstig) aantast.
Hij gaat er in ieder geval op de teller nóg harder mee...
 
Pilot Road1 is (of was, weet niet of ie nog geleverd word) er wel in 110, die band doet het ook perfect, slijt ook praktisch niet, en goede grip in de regen
 
Dankjewel voor de tip!

Maar... PR1 is inderdaad niet overal meer leverbaar.
En volgens de maattabel van Michelin (en mijn herinnering) zijn die er ook niet in de juiste maat.

Blijft over: PR2 110/70-17 of PR2 120/70-17

Of voor de activ behouden... :-(

Daarom de vraag of iemand ervaring heeft met een afwijkende maat voor.
 
Mensen! Paniek! ;)

even copypaste van mn gezocht adv. elders;

Ik moet vanaf volgende week in de binnenstad van Utrecht zijn voor mijn studie, en zal dus met mijn trouwe motortje daarheen moeten.
Na de winter overleefd te hebben heeft toch mijn voorremklauw een soort blindedarm ontsteking/aambei; de stofring komt naar buiten langs de zuiger omdat er een stukje aluminium ontbreekt.

Omdat ik mezelf nog te jong vind om dood te gaan ben ik dus asap op zoek naar een andere voorremklauw die wel goed is.

Wie heeft er eentje voor me liggen tegen een schappelijke prijs?
Het gaat om een Revere, dus hij is van 89 maar dat maakt niet zoveel uit omdat er volgens mij geen verschil zit in de klauwen.

aub mailen :) ben helaas tegenwoordig niet meer zoveel actief op MF.

kan iemand me uit de brand helpen? :)
 
de remklauw voor verschilt wel degelijk per jaartal. in ieder geval na '90 zijn ze met de CBR mee gegaan.
Dus daar moet je wel op letten.
Je kan in principe gewoon een linker CBRklauw kopen, die is hetzelfde als van de ntv.

even terug komend op de banden.
Ik heb afgelopen seizoen gereden met een pilot active voor en een PR2 achter, dit is me zeer goed bevallen ook onder slechte omstandigheden.
Ik heb deze combi dus nu ook weer onder m'n "nieuwe" zitten.

Heeft er trouwens nog iemand interesse in een originele Hawkdemper?
Er zit nog wat gaatje in, maar de grootste gaten zijn weer dicht.
Binnenwerk is uit de einddemper, maar zit wel een mooi eindplaatje op( eigenbouw ).
Zit een beschaafd geluid in, dus niet overdreven hard.
Ik heb hem over en anders verdwijnt hij in de oudijzer bak op m'n werk.
Zit momenteel een stripje aan om hem pas te krijgen op een gewone NTV.

Vandaag ook m'n "nieuwe" NTV op gehaald, is wel even wennen hoor.
koppeling nog even afstellen ( vind hem iets te laat aangrijpen ) en gauw m'n windscherm er weer op zetten.
Hij reageerd totaal anders dat m'n rooie, is zo lui als het maar zijn kan.
Maar daar zullen we wel snel verandering in maken als het wat beter weer wordt.
Eerst de rooie weer streetlegal maken, want met alleen de bochten vind oom agent me niet echt aardig ( de buurt ook niet trouwens ).
 
de remklauw voor verschilt wel degelijk per jaartal. in ieder geval na '90 zijn ze met de CBR mee gegaan.
Dus daar moet je wel op letten.
Je kan in principe gewoon een linker CBRklauw kopen, die is hetzelfde als van de ntv.

wow dat wist ik niet!
als het goed is heb ik binnenkort een 89'er thuis dus dan is er niets aan de hand.
Ik dacht dat op mijn vorige ntv (95'er) dezelfde zat maar dat zullen wel minieme verschillen zijn of ik heb een slecht geheugen.

Het is in ieder geval al geregeld met een klauw dus we zullen zien :)
 
wow dat wist ik niet!
als het goed is heb ik binnenkort een 89'er thuis dus dan is er niets aan de hand.
Ik dacht dat op mijn vorige ntv (95'er) dezelfde zat maar dat zullen wel minieme verschillen zijn of ik heb een slecht geheugen.

Het is in ieder geval al geregeld met een klauw dus we zullen zien :)
:X Ik lees net dit topic en log in om je te melden dat ik nog een klauw heb liggen... Eenmaal ingelogd lees ik je bericht.

Er zit wel een afgebroken nippel in maar voor nood kan je ontluchten via de banjo (of zo'n banjo met ontluchtingsnippel erop monteren). Maar je hebt er dus al één.
 
zijn er hier mensen die wellicht interesse hebben in een brembo adapter voor hun Hawk/NTV? :9 misshien dat ik een aantal setjes laat maken, mochten er hier nog mensen interesse hebben, laat ik wat linker exemplaren meer maken.
ze passen iig (dat is de bedoeling) op een VFR, met daaraan een 40mm brembo klauw

full


nou vond ik natuurlijk dit ding op de duitse ebay nadat ik de mijne helemaal getekend had, dus beetje zonde van het werk :+

full
 
Moooi Pret :Y .

Voor de NTV vind ik dat wat overdone, ik wil tzt wel twee van die vierzuigers op mijn Moto Guzzi. Maar daar zal die ankerplaat wel weer niet op passen ;)
 
zijn er hier mensen die wellicht interesse hebben in een brembo adapter voor hun Hawk/NTV? :9 misshien dat ik een aantal setjes laat maken, mochten er hier nog mensen interesse hebben, laat ik wat linker exemplaren meer maken.
ze passen iig (dat is de bedoeling) op een VFR, met daaraan een 40mm brembo klauw

[afbeelding]

nou vond ik natuurlijk dit ding op de duitse ebay nadat ik de mijne helemaal getekend had, dus beetje zonde van het werk :+

[afbeelding]

wat moet het gaan kosten? Ik heb nog een VFR staan waarvan de voorkant beschikbaar komt :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan