Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Darthwin,

Ik geloof best dat je een ongeluk gehad hebt, maar door je voorvork?
Dat is wat te kort door de bocht (in jouw geval letterlijk........sorry inkoppertje)

Je remweg heeft (in de praktijk) niks met gewicht te maken.
Met of zonder bijrijder rem ik met 6 verschillende motoren binnen 10 meter van 50km/u naar stop.
VMax-GS1100- Tiger- EN6R- VFR800 en een F650 dus de soort motor maakt ook weinig uit.

Met stalen remleidingen en dubbele schijven is het wel oppassen dat hij harder grijpt en dat er minder slag van de hendel is. Maar een weekje wennen en je hebt het. Maar tijdens dat eerste weekje durf ik nog niet maximaal de Nordschleiffe te nemen. Dat ben ik met je eens.

Een andere achterveer is misschien wel nodig, morgen de bus nog eens 3 mm slijpen en volgende week proefrit. Dan kan ik het je vertellen.
 
Klinkt wel goed: supersportmotoren eruit remmen op de circuitdag...

Maareh, Welke voorvorken zijn makkelijk in een Hawk te hangen? Ik hoor mensen over de fireblade, vtr1000, cbr 600 (f2, f3) Moet je de vering/demping dan ook niet aanpassen omdat ze voor veel zwaardere motoren zijn gemaakt?
upsd-voorvork lijkt me mooier, zou die van bijv een zxr 400 ook passen?

Graag jullie ervaring.
Ik heb de voorpartij (poten en velg met dubbele schijven) van een VFR750 erin, de vorkpoten passen zonder problemen en hij remt als een tiet met die dubbele schijven.
Ik hoop dat ik deze winter toekom aan de achterkant, het vfr achterwiel staat al een tijdje op zolder te glimmen, net als een aangepaste cbr shock waarvan ik erg benieuwd ben naar de werking.

large
 
Ik heb de voorpartij (poten en velg met dubbele schijven) van een VFR750 erin, de vorkpoten passen zonder problemen en hij remt als een tiet met die dubbele schijven.
Ik hoop dat ik deze winter toekom aan de achterkant, het vfr achterwiel staat al een tijdje op zolder te glimmen, net als een aangepaste cbr shock waarvan ik erg benieuwd ben naar de werking.

[afbeelding]



Hoe zit t met de km teller aandrijving?
 
CBR929 of 954 pakken, of eerste model 1000RR voor radiale klauwen, passen er zo in :Y 2e model 1000RR heeft een kortere vork, gaat ie teveel op ze neus staan

is de afstand van die poten gelijk ? past dat zo in de originele kroonplaten van een NTV?

ik kreeg laatst een vfr 750 in onderdelen aangeboden daar zal ik toch nog eens achteraan.
 
voor de USD poten zal je zowiezo de gehele kroonplaten over moeten zetten :Y niet alleeen de poten :N VFR-CBR600 (alles 41mm) kan je alleen de poten overzetten :Y let wel op de vorklengte ivm wel of geen superbike stuur
 
Hoe zit t met de km teller aandrijving?
Die vervalt, ik heb nu een fietsteller.
Tzt wil ik de cockpit vervangen voor een nette digitale unit, het liefst een motoscope mini oid, lekker minimalistisch. Maar kost een hoop centjes, en voorlopig werkt het zo ook, ik rij toch op de toeren, kilometerteller is niet echt noodzakelijk.
 
Laatst bewerkt:
@Darthwin,

Ik geloof best dat je een ongeluk gehad hebt, maar door je voorvork?
Dat is wat te kort door de bocht (in jouw geval letterlijk........sorry inkoppertje)

Je remweg heeft (in de praktijk) niks met gewicht te maken.
Met of zonder bijrijder rem ik met 6 verschillende motoren binnen 10 meter van 50km/u naar stop.
VMax-GS1100- Tiger- EN6R- VFR800 en een F650 dus de soort motor maakt ook weinig uit.


Met stalen remleidingen en dubbele schijven is het wel oppassen dat hij harder grijpt en dat er minder slag van de hendel is. Maar een weekje wennen en je hebt het. Maar tijdens dat eerste weekje durf ik nog niet maximaal de Nordschleiffe te nemen. Dat ben ik met je eens.

Een andere achterveer is misschien wel nodig, morgen de bus nog eens 3 mm slijpen en volgende week proefrit. Dan kan ik het je vertellen.

50/3,6=13.9 m/s

die 10 meter leg je dus gemiddeld af in 10/(13,9/2)= 1.25 seconde
als je in 1,25 seconde die 13,9 m/s weg wilt remmen moet je dus met met 13,9/1,25=-11,12 m/s² vertragen = 1.13 G GEMIDDELD REMMEN

max = 0.9 G

Remweg - Wikipedia

oftewel, lul niet zo slap man :') _O- :W
 
Laatst bewerkt:
Eerst kijken dan oordelen pretter.

Ik reed 50km/u en je remweg neemt in het kwadraat toe naarmate je harder rijdt.
Met 50km/u rem je (zonder reactietijd mee te nemen) in 10 meter tot stilstand.
Gewoon 2 strepen op de weg zetten en je komt er ook achter.
 
voor de USD poten zal je zowiezo de gehele kroonplaten over moeten zetten :Y niet alleeen de poten :N VFR-CBR600 (alles 41mm) kan je alleen de poten overzetten :Y let wel op de vorklengte ivm wel of geen superbike stuur

fijn om te weten,

ik heb al eens de kroonplaten van een vt500 aangepast, maar dat is zo'n hels karwei dat ik het niet nogmaals zal doen...
had toen gelukkig wel de beschikking over een pers maar de pen die in de onderste kroonplaat zit zit erop geklemt samen met een soort dikke klemring hoe ze dat voorelkaar hebben gekergen bij honda .. :X

maar je kunt vast ook gewoon de lagerschalen vervangen is de pen van een fireblade dan weer te kort/lang?
 
Eerst kijken dan oordelen pretter.

Ik reed 50km/u en je remweg neemt in het kwadraat toe naarmate je harder rijdt.
Met 50km/u rem je (zonder reactietijd mee te nemen) in 10 meter tot stilstand.
Gewoon 2 strepen op de weg zetten en je komt er ook achter.

de berekening die je ziet komt uit de dynamica vandaan, wat jij beweert is gewoon onmogelijk :')

maar ik wil wel een andere berekening toepassen hoor.

50/3,6=13,9 m/s

13,9²/ (2x9=max remvertraging)=10.7 meter

kom je dus alleen aan onder de ideale omstandigheden, en dan nog ga je er met bijna een meter overheen.

maar dan nog denk ik dat DarthTwin zelf beter voelt wat er fout ging, dan iemand die nog nooit op zijn motor heeft gereden
 
Wat jij oppert is een maximale remvertraging gesteld in een theortische formule. De maximale remvertraging is echter geen theoretische waarde, maar een praktijk getal wat afhankelijk is van praktijk ondervonden waarden.

Je berekening klopt volledig, maar doordat de maximale vertraging meer kan zijn dan het door jou gestelde praktijk getal, kun je in de praktijk een betere score halen dan volgens die specifieke theoretische formule.

Waar ik je gelijk in geef is dat het niet exact 10 meter is, maar iets meer.
Het zat bij mij tussen de 10-11 meter (spreektaal 10 meter). En ik ben elke keer weer verbaasd dat me dat op elke motor lukt en dat het met bijrijder niet meer remweg wordt. Dat had ik wel verwacht. Op de Max nog wel spannende momenten gehad wanneer m'n voorwiel blokkeerde, maar op een rechte weg is dat nog te corrigeren. Maar dat wordt geen hobby.
Een ander gelijk heb je met dat het ideaal is, van de 10 keer lukt het me misschien 3 keer.

En dan zijn we weer terug bij 't begin.
Onder ideale omstandigheden werkt alles.
Maar alleen door een andere setup val je niet van je fiets.

Heb je het wel eens in de praktijk geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
In het deksel zit inderdaad een klein scheurtje precies om het gat van de bout. Nauwelijks zichtbaar, maar daar komt de olie uit.
Ja, en dan kan je pakkingen blijven vernieuwen maar dat heeft dus geen zin.

Ik zal dus op zoek moeten naar een nieuw deksel.

Je beschrijft het goed, al hoeft niet per se het hele oppervlak bedekt te zijn, de pasta wordt vanzelf verspreid als de boel vastgeschroefd wordt. Wel even speciale aandacht voor de 'dunne' verbindingen (bij de gaten voor de bouten).

O ja, onze pakking was blauw. Geen idee of dat iets betekent qua samenstelling of zo. Iemand die dat wel weet?

Edit: net even nagekeken, Siliconenpakking dus!

succes met de klus!

Henk
 
In het deksel zit inderdaad een klein scheurtje precies om het gat van de bout. Nauwelijks zichtbaar, maar daar komt de olie uit.
Ja, en dan kan je pakkingen blijven vernieuwen maar dat heeft dus geen zin.

Ik zal dus op zoek moeten naar een nieuw deksel.



Waarschijnlijk geen momentsleuteltje gebruikt
 
@Darthwin,

Ik geloof best dat je een ongeluk gehad hebt, maar door je voorvork?
Dat is wat te kort door de bocht (in jouw geval letterlijk........sorry inkoppertje)

Je remweg heeft (in de praktijk) niks met gewicht te maken.
Met of zonder bijrijder rem ik met 6 verschillende motoren binnen 10 meter van 50km/u naar stop.
VMax-GS1100- Tiger- EN6R- VFR800 en een F650 dus de soort motor maakt ook weinig uit.

Met stalen remleidingen en dubbele schijven is het wel oppassen dat hij harder grijpt en dat er minder slag van de hendel is. Maar een weekje wennen en je hebt het. Maar tijdens dat eerste weekje durf ik nog niet maximaal de Nordschleiffe te nemen. Dat ben ik met je eens.

Een andere achterveer is misschien wel nodig, morgen de bus nog eens 3 mm slijpen en volgende week proefrit. Dan kan ik het je vertellen.

Niet door de voorvork. Maar door de sterkte van de remmen. Ik was de standaart klauw gewent. En de 8 zuigers die er op kwamen na de ombouw hadden dusdanig veel kracht dat je dit niet volledig kan benutten. Niet voldoende voorwieldruk door te laag gewicht is 100% mogelijk. Probeer met een chopper maar eens de voorrem volledig te gebruiken. Blokerend voorwiel is geen grapje.
 
Ik heb geen momentsleutel, maar ik draai het vadt en ga dan niet nog even een stukje verder.
Maar hoe kan je nou met een boutje zo'n deksel kapot draaien. Is dat mogelijk?



Aluminium is een zacht materiaal wat gauw scheurt, ik zou een momentsleuteltje aanschaffen, als je regelmatig sleutelt ideaal.
Wat voor de een handvast is is voor een ander muurvast.
 
Heb je toevallig een overzicht met welke types dit onderling uitwisselen geen probleem is?

CBR900 fireblade past iig op de Hawk. Die kon ik 1 op 1 overzetten. Dat is de vork waar het 16 inch wiel in hoort.

Alles dat vorkpootmaat 41mm heeft past in de originele T/ stukken. Dus CB1, Hawk, NTV, Deauville, vfr, maar ook suzuki gsx600f blijkt zelfde diameter. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan