Het MT-03 Topic deel VI: Komen en gáán

Status
Niet open voor verdere reacties.
Komt goed, foto's volgens nog. Net weer 5 min staan kijken. Hij is nog helemaal netjes/standaard als het ware. Zoveel dingen die ik wil aanpassen/veranderen echt een heerlijk hobby project! Iets wat ik nodig was voor mijzelf :)
 
KTM
1150787_155225008008472_1890904079_n.jpg


Combo foto met MT
560063_155225044675135_822891101_n.jpg


Nu op naar de KTM dealer olie, filers e.d. halen *D
 
Dik hoor. KTM is toch een gaaf merk!
Mooie foto ook, face to face met zijn voorganger.
 
Heb de lucht-in uitlaat-zooi verwijderd en een afdekplaatje gemaakt voor het ontstane gat.
full


Ploffen in de uitlaat is nu helemaal weg :+
 
Die ploffen waren juist vet! Toch?

Dat zeg je goed ja,waren!Ploffen is zoooo 2012..... *D

Ik denk erover om de gearing wat langer te maken,maar vraag me af waar de MT z,n snelheid opneemt. :?
ik zie met geen mogelijkheid een sensor oid zitten.Met contact aan op de bok meet ie iig al wel de snelheid.
Hoe zit dit?
 
Sensor op de uitgaande as vd versnellingsbak (waar dus je voortandwiel op zit)

Als toevoeging: Wanneer je de gear verandert zul je dus elektronisch die Sensor moeten 'foppen' om zo de juiste snelheid weer in beeld te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik van stilstand weg rijd, hoor ik meestal een ferme "KLAK". Ik heb geprobeerd te achterhalen wat dat nu precies is. Nu heb ik het vermoeden dat het mijn ketting is die 'in slaat'. Daarmee bedoel ik dat deze op het punt komt om het tandwiel in de rondte te slingeren om weg te rijden.

Is dat normaal? Of laat ik de koppeling te abrupt opkomen? Of is er het één en ander versleten?
 
De befaamde klak heb ik 34.000 zorgeloze kms gehoord. Hoort bij het beestje :Y
 
Ik reed eerst met voor een tandje minder. Beviel niet echt. Rij nu met achter twee tandjes minder wat veel meer rust op hogere snelheid oplevert. Funfactor is er wel door gedaald.

Teller geeft nu exact hetzelfde of 1 km/u minder aan als de GPS.
 
Laatst bewerkt:
Ik reed eerst met voor een tandje minder. Beviel niet echt. Rij nu met achter twee tandjes minder wat veel meer rust op hogere snelheid oplevert. Funfactor is er wel door gedaald.

Teller geeft nu exact hetzelfde of 1 km/u minder aan als de GPS.

Dat is ongeveer waar ik aan zat te denken.Ik heb het gevoel dat het blok het wel aankan,maar daar ik kom ik nog wel achter.
Wel fijn dat de snelheidsweergave dan nog klopt *D

Anders raak je nog aan een speedohealer of zoiets :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan