Het MT-03 Topic deel Vieah! *insert zwarte zijn sneller grap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren en Dames(?), vandaag was mijn eerste keer!! op een MT-03.
Omdat mijn eigen motor (een speed triple) bij de dealer staat voor een kleine elektrische issue, mocht ik op de MT van Kees.
Over de eerste meters kan ik niet zoveel zeggen, omdat er niet zoveel over te zeggen is. Ik rij er zo op weg. Het valt wel op dat de motor heel licht koppelt en schakelt, boterzacht. De zitpositie is anders dan ik gewend ben. Normaal zit ik niet zo bovenop het stuur. Ik ga zoals het (denk ik) hoort tegen de tank zitten.
Maar na de eerste paar rotonden krijg ik een smile die bijna niet in de helm past.... wat stuurt deze motor lekker! Heel vertrouwd, alsof ik er al een jaar een heb.
Het stuk over de snelweg van Ewijk naar Cuijk is iets minder plezant hoewel niet vervelend. Er staat nogal wat wind en elke vlaag heeft invloed op het motortoerental. Dit is het enige moment op de dag dat het aantal pk's zich wreekt.
Daarna hebben wij ongeveer 200 km polderwegen gecruised over de Maas-Peel-route. De route is geen aanrader. De scenery is aardig maar er zijn erg weinig bochten en veel bejaardenvolvo's. Geen bochten!, wat vervelend nou. Bij 3 of 4 chicanes scheur ik wel moeiteloos een rijtje supersports voorbij, hehe.
Op de dijk tussen Grave en Appeltern wordt het beter, hier voel ik dat de motor hiervoor gemaakt is! De reactie van de motor in lange bochten of op de oneffenheden..het klopt gewoon. De laatste supersport is na 2 bochten definief gelost waardoor ik voor het eerst ook het motorgeluid goed kan horen. Wat een heerlijk mechanisch geluid is het. En wat stuurt die fiets goed (maar dat had ik al gezegd geloof ik). Alleen een flink stuk hangen met mijn bovenlichaam is voldoende om de motor helemaal plat te gooien. En als het iets teveel is, beweeg ik een klein stukje terug, geen centje pijn. Yamaha heeft hier echt puik werk geleverd, een echt heel mooi stuk techniek is het. Sommigen zullen hem misschien wat extreem vinden door de 1-0-gasrespons of het bokken onder 2.000 toeren, maar een beetje vent......
Kees had nieuwe banden, daar zijn de schaamranden wel vanaf. En de slijtdingesen onder de steps zijn ook ingewijd. Thank You!!

Ik hoop dat jullie op Zandvoort een ronde vrij mogen rijden. Kick some ss butt :P
 
:( Damn, eindelijk de steppies en de schaamrandjes eraf geschuurd, weet iedereen dat iemand anders dat heeft gedaan.... :X :$

Kijk, zo zie je wat iemand met een Speed Triple van een MT-03 vind, en die dingen sturen ook retestrak.

Is het al 17 april? :]
 
:( Damn, eindelijk de steppies en de schaamrandjes eraf geschuurd, weet iedereen dat iemand anders dat heeft gedaan.... :X :$

Kijk, zo zie je wat iemand met een Speed Triple van een MT-03 vind, en die dingen sturen ook retestrak.

Is het al 17 april? :]
Nou, na de 17e zijn jouw banden-met-vellen echt wel grotere trofeeën geworden *D
 
17 april...?

*kijkt op whiteboard*

Hmm, ik heb wel iets op 17-9 "Zandvont?"
Maar eerst nog 10-4 "walobi"
 
Zag daarnet een Mt-03 bij de 2e haven van scheveningen staan tegen over de GAMMA. volgens mij met leo vince uitlaten. Iemand van hier?
 
jaja hij is gespoten in de kleur zijdeglans zwart en ook de plastic kapjes
morgen in mekaar zetten en als het lukt ook ff wat piccie plaatsen
 
Ik lees net in Motor Magazine nr. 6 dat onze zo geadoreerde MT-03 is ontworpen door de in Canada wonende designer Michael Uhlarik.

Dat zal de meesten onder ons (net als mij tot ik dat artikel las) niets zeggen, maar niet geheel toevallig is dat dezelfde man die ook de M1 van Rossi heeft ontworpen (en de TRZ50).

Zou het daarom zijn dat we ons Rossi's voelen op een opgevoerde brommert...

@ Jordy: Ik vind dat dit heugelijke feit wel in de openingspost met wetenswaardigheden over de MT-03 mag worden opgenomen. Misschien dat we dan eindelijk eens serieus genomen worden. (Alhoewel... willen wij wel serieus genomen worden..., misschien die 10% heaumeau in ons wel...) })
 
Laatst bewerkt:
Ohja, gisteren gespot in Scheveningen, een wit exemplaar, rijder met crosshelm en bril en ook nog een passagier.

Ik lees net in Motor Magazine nr. 6 dat onze zo geadoreerde MT-03 is ontworpen door de in Canada wonende designer Michael Uhlarik.

Dat zal de meesten onder ons (net als mij tot ik dat artikel las) niets zeggen, maar niet geheel toevallig is dat dezelfde man die ook de M1 van Rossi heeft ontworpen (en de TRZ50).

Zou het daarom zijn dat we ons Rossi's voelen op een opgevoerde brommert...

@ Jordy: Ik vind dat dit heugelijke feit wel in de openingspost met wetenswaardigheden over de MT-03 mag worden opgenomen. Misschien dat we dan eindelijk eens serieus genomen worden. (Alhoewel... willen wij wel serieus genomen worden..., misschien die 10% heaumeau in ons wel...) })

Aha... de Méén van Rossi... en wat voor kleur heeft die?!?!

Precies, blauw is de enige echte MT-kleur!
 
Het heeft een reden dat hij met een blauwe rijdt.... hierdoor zit er nog enig competitief element in het hele ritje!

Als het een zwarte was zou die iedereen op een aantal ronde zetten.
 
:D goed gespeeld ;)

Trouwens, ligt het aan mij, of hoort die 12mm stelmoer strak te zitten (niet met je vinger kunnen draaien) waarmee je de ketting stelt?

Zo eens even langs bij waar ik de beurt heb laten uitvoeren B|
 
Laatst bewerkt:
De beste man kijkt naar m'n achterband waar die plekjes van de ketting zitten "Dat moet absoluut niet kunnen".

Lang verhaal kort: wiellagers vervangen. En 't stuurt nu ook nog beter :D

Dus, komt jouw MT ook in de buurt van de 20.000, in de gaten houden dusch.

Toch jammer dat ik VRO-2 laatst gedaan heb met dus versleten lagers... verklaart wellicht ook waarom m'n stepjes niet geschraapt hebben (ipv de kou).

Ah kijk 16nm... dat lukt niet met m'n pink denk ik ;) Thx.
 
Laatst bewerkt:
Foto-DAERHMUS-D.jpg


Foto-NK8LTUVQ-D.jpg


is met de telefoon gemaakt
 
@steveman:
Wiellagers.....huh/Heb ik iets gemist....?Hoe zit dat?
Was ff tijdje weg voor "zaakjes en zo"maar me MT dingetje is al 21k voorbij....
Met inmiddels meer als 16k met me dunlopje achter...Kijk zo gaat dat.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind hem gaaf geworden! vind persoonlijk die GPR uitlaatjes mooier dan die gianelli. Die Gianelli hangt er een beetje te ver onder vind ik.

Ben trouwens langs de dealer geweest en weet hoe hij begrenst is. er zit een extra gaskabbeltje aan die hem tegenhoud (aan de linker kant van je gas schijf zeg maar) ik zie hem op het plaatje wat Rupke had gemaakt van zijn begrenser ook zitten. (het linker tonnetje waar die kabel aan vast zit die dan naar links boven gaat... bovenste stuk losdraaien(sleutel 10 als ik het goed heb) en het tonnetje naar je toehalen daarna.. en je kan hem er zo uithalen. handig voor de 25kWers die op het curcuit willen knallen
 
@steveman:
Wiellagers.....huh/Heb ik iets gemist....?Hoe zit dat?
Was ff tijdje weg voor "zaakjes en zo"maar me MT dingetje is al 21k voorbij....
Met inmiddels meer als 16k met me dunlopje achter...Kijk zo gaat dat.

Geen reden tot paniek, maar zodra je dit soort plekjes op je achterband ziet, gemaakt door de ketting, kunnen je wiellagers wel eens versleten zijn.

ad12sn.jpg


't Stuurgedrag wordt dan (zeer geleidelijk, had het niet eens echt in de gaten) ook minder.




Mooi stuur Rupke!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan