Het MT-07 Tracer topic - deel I

Grappig om veel geld uit te geven aan een helm die je misschien ooit een keer echt nodig hebt (i.e. bij een flinke crash), maar te bezuinigen op goede gehoorbescherming terwijl je zeker weet dat je gehoor bij een snelle/lange rit schade oploopt door windgeruis.
Ik heb goede gehoorbescherming, in de vorm van doppen, maar die doe ik niet voor elke rit in... ps... mijn oren zijn al sinds mijn jeugd beschadigd, overdadig veel oorontstekingen gehad, omgevingsdoofheid aan over gehouden, ga ik een langere rit doen, dan gaan de doppen in, korte ritjes niet, maar dan ervaar ik het ook niet als nodig.

ps. Ik heb juist besloten de Tracer respijt te geven en het minimaal een jaar te proberen... mocht ik er dan nog hetzelfde over denken, dan ga ik naar wat anders kijken. De fiets rijd heerlijk, geluid is redelijk, turbulentie wat minder, maar dat probeer ik toch op te lossen (ik hoor wel van meer sport/tourfietsen deze klachten, dus garantie dat ik dit niet op een andere motor ervaar heb ik niet.

Verder heeft het alles wat ik zoek qua comfort en beleving, so I give it a try, op een andere fiets stappen kan altijd nog.
 
Hé Julius, op 21 mei jl. berichtte je over een vastzittende ABS-sensor. Dat is zo'n drie weken geleden. Dan heeft de kruipolie wel z'n werk kunnen doen. :}
Heb je de sensor nog los kunnen krijgen? Ben benieuwd...
 
IK heb wel kruipolie gehaald maar ben er nog niet aan begonnen. Tweede kind maand geleden geboren dus druk hier. Ben nog wel van plan er iets aan te doen.
 
Je kan de preload nog iets opschroeven, maar dat gaat ook geen gigantisch verschil maken.
Al staat hij wel vrij laag bij jou. Gezien je lengte en gewicht kan daar best een tandje bij vermoed ik.
Voor het geval je geen idee hebt: ik heb het dan over die gekartelde ring bovenop de veer. Als je die zittend aan de kant waar de foto is gemaakt naar je toe draait gaat de veervoorspanning (preload) omhoog. Hierdoor zakt de motor iets minder ver in als je erop gaat zitten.Bekijk bijlage 1763920
Als het een beetje meezit zit er een haaksleutel in het gereedschapsetje onder het zadel waarmee je die ring kan verdraaien.
Dit gaat het makkelijkst als je de motor op de middenbok zet, zodat de veer zo min mogelijk wordt ingedrukt.
ik heb hem nu helemaal opgedraaid overigens... maar ik merk niet echt veel verschil persoonlijk....

Wat ik meer merk (in vertrouwen vooral) is dat ik de middenbok er onder vandaan heb gehaald, dat scheelt wat ruimte in krapte (vooral gekante) bochten, geen 1 keer meer de grond geraakt sindsdien.
 
knip... Wat ik meer merk (in vertrouwen vooral) is dat ik de middenbok er onder vandaan heb gehaald, dat scheelt wat ruimte in krapte (vooral gekante) bochten, geen 1 keer meer de grond geraakt sindsdien.
Ik rij regelmatig over de Westfriese zeedijk met vele zogenaamde wielen. Heerlijk zwieren en afdraaien over lange doorlopers en dat gaat behoorlijk schuin. Daar waar ik voorheen met de FJR weleens met de stepjes aan de grond kwam, is dat met de Tracer nog niet gelukt, ook al heb ik een middenbok van ConStands gemonteerd en ben ik geen vedergewicht (!). Daarom vermoed ik dat jouw Tracer best wel verlaagd is.
 
Ik rij regelmatig over de Westfriese zeedijk met vele zogenaamde wielen. Heerlijk zwieren en afdraaien over lange doorlopers en dat gaat behoorlijk schuin. Daar waar ik voorheen met de FJR weleens met de stepjes aan de grond kwam, is dat met de Tracer nog niet gelukt, ook al heb ik een middenbok van ConStands gemonteerd en ben ik geen vedergewicht (!). Daarom vermoed ik dat jouw Tracer best wel verlaagd is.
Ja ondertussen weten we dat er een verlagingsset van hyperpro op ligt, de middenbok was het enige samen met veel te lange nokken onder de voetsteunen die de grond raakten gelukkig niet in elke bocht, maar vaak op bepaalde rotondes etc (en daar liggen er nogal wat van in NL... )...omdat die soms ook nog lichtelijk gekant zijn, de voetsteunen vond ik niet zo erg, die nokjes er eerst af gehaald en nu kortere nokjes er onder, maar daar zit nog beweging in natuurlijk... maar die middenbok, die heeft geen speling en dat heeft er in elk geval 1 keer voor gezorgd dat ik bijna plat zou gaan. Nu is die er ook af, dus geen probleem meer. Afgelopen week veel gereden en geen enkel probleem meer ervaren.

Gelijk ook weer een positiever gevoel over de Tracer, is verder natuurlijk ook een supermakkelijke fiets om te rijden.
 
knip... Gelijk ook weer een positiever gevoel over de Tracer, is verder natuurlijk ook een supermakkelijke fiets om te rijden.
Absoluut! Ik had eigenlijk moeten zeggen 'best wel veel verlaagd'. Gelukkig dat je een modus hebt gevonden om er mee om te gaan en het plezier terugkomt.
 
Vrijdag eerste 'test' gehad met de tracer icm hyperpro vering. Schitterende motor blijft 't. Deze gaat nog n tijdje blijven. Heeft er iemand ervaring met de lagere sportruit van puig. Ik heb zelf last van turbulentie op de snelweg. Ik zie veel hogere ruiten voorbij komen . Maar ben persoonlijk wel benieuwd naar 'n lage ruit oplossing. Ik vind wind niet erg maar turbulentie is wel vervelend.
 
Maar ben persoonlijk wel benieuwd naar 'n lage ruit oplossing. Ik vind wind niet erg maar turbulentie is wel vervelend.
Is geen eenduidig advies over te geven, is vaak voor ieder persoon verschillend. Afhankelijk van zithouding, helm, lengte. Je zou eens bij MDI in Ravenstein kunnen proberen. Je kan daar proefrijden met verschillende lengtes alvorens te kopen. Op mijn vorige Diversion 900 heb ik een langere schuifpui gemonteerd, ik vond het een verademing. Turbulentie verkloot het rijplezier enorm. Op mijn huidige FJR heb ik ook best wel een schuifpui, bevalt goed. Met 130/uur kan ik gewoon met open geklapte helm rijden, geen last. Uit de wind is toch wel erg fijn. Je kan ook zo'n opzetruitje proberen, doorgaans enorm effectief. Maar ik vind ze erg lelijk.
 
Ik heb de Ermax sport. Veel wind, geen turbulentie. Vond het niet fijn voor woonwerk (55km snelweg).

Zit nu een MRA Vario tour op. Rijdt beter op de snelweg maar helaas wel lichte turbulentie. Ik ben 184 cm.
 
Blue heeft de originele tourruit, deze op de bijna laagste stand. In combinatie met een Schuberth helm is dat prima.
bij regen waait het vizier nog net schoon, klein beetje turbulentie maar ook bij hogere snelheden niet hinderlijk. Lengte bestuurder ca 185 cm
 
Michel, wat bedoel je met 'originele tourruit'? Is dat het standaard ruitje of een (hogere) toerruit zoals Yamaha die levert voor de Tracer 700?
 
Dat is de hogere, en vooral bredere ruit die als optie te koop is
zit veel van die tubulentie dan in het smalle gedeelte ook van de voorruit? Ik heb gisteravond zo een ruitje gemonteerd. ik hoop dit vanavond te kunnen testen. Laatste tijd reed ik in elk geval met de ruit in de laagste stand zo had ik het minste last (lengte 1.90cm)
1655881533126.png
 
Over ruitjes gesproken, heeft er iemand nog een origineel ruitje liggen waar hij of zij vanaf wil?

*ben ondertussen al voorzien 👍🏻
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen hier wat verder met er mijn fiets van maken, en ik denk dat ik op een mogelijke Quickshifter in de toekomst na, ook zeer tevreden ben..
Van voor naar achter:
Brembo Sinter remblokken
Voorvorkmodificatie met progressieve veren, zwaardere olie en instelbare veervoorspanning
Givi korte zwarte kuipruit
Korte zwarte instelbare rem -en koppelingshendel
R6 gashendel
CCI uitlaat zonder katalysator
DNA filter met snorkelverwijderaar
Custom ECU flash van Druijff Racing
YSS schokbreker
Tandwiel 45 achter
CCI korte kentekenplaathouder
CCI lopende led knipperlichten (ook voor)
En
Ik heb alles zelf gemonteerd, alleen de flash is werk van derden.
Daarmee heb ik de investering aardig binnen te perken weten te houden.

Vragen of jouw mods delen? Leuk! Wellicht een keer meet & ride?
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen hier wat verder met er mijn fiets van maken, en ik denk dat ik op een mogelijke Quickshifter in de toekomst na, ook zeer tevreden ben..
Van voor naar achter:
Brembo Sinter remblokken
Voorvorkmodificatie met progressieve veren, zwaardere olie en instelbare veervoorspanning
Korte zwarte instelbare rem -en koppelingshendel
R6 gashendel
CCI uitlaat zonder katalysator
DNA filter met snorkelverwijderaar
Custom ECU flash van Druijff Racing
YSS schokbreker
Tandwiel 45 achter
CCI korte kentekenplaathouder
CCI lopende led knipperlichten (ook voor)

Ik heb alles zelf gemonteerd, alleen de flash is werk van derden.
Daarmee heb ik de investering aardig binnen te perken weten te houden.

Vragen of jouw mods delen? Leuk! Wellicht een keer meet & ride?
Dus jij hebt alle originele achtervering ook nog, of heb je die niet vervangen?

Aangezien ik dus een hyperpro set blijk te hebben (verlaging)... die ik er persoonlijk liever af wil hebben... maar mijn budget is wel enigzins op momenteel voor de motor, dus rijd ik hier nog mee door nu...

Bevalt de R6 gashendel? Dat is een mod die ik eventueel nog graag wil, vind de slag nu veel te lang voor gasgeven.
En wat haalt je ECU flash uit? Meer vermogen, loopt hij beter over het geheel? Tell us.

Mijn mods zijn vooral van praktische aard omdat het meer een daily driver is, waar ik af en toe een plezier rit op maak. Die van mij is al bij mij afgeleverd met: yamaha handvatverwarming, comfort zadel, crashbeugel + valdoppen, zijkoffers. Optisch zit dit er nog op (al toen ik hem kocht):
Voor-Yamaha-Tracer-7GT-7-Gt-TRACER7-Gt-Tracer-7-2022-Accessoires-Radiator-Guard-Koelvloeistoft...jpg
Nieuwe-Motorfiets-Accessoires-Radiator-Beschermhoes-Grill-Guard-Grille-Protector-Voor-Yamaha-M...jpg


Zelf heb ik alleen toegevoegd nog:

Topkoffer givi (kleinere model), led verstralers + beugels (die had ik er al bij), stroomvoorziening voor) en sinds gister een iets groter standaard voetje (zie hieronder) + ruit verhoging (zie paar berichten terug) en verder heb ik dus de middenbok verwijdert.

Voor-Yamaha-Tracer-700-Gt-2015-2020-Tracer-7-Gt-2021-2022-Tracer700GT-Motorfiets-Onderdelen-Ki...jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan