Het MT-07 Tracer topic - deel I

Ik heb vandaag de verhoogde ruit van Puig goed kunnen testen. Ik ben 1.83m met een wat langer bovenlichaam. De laagste stand werkt voor mij het best: het minste herrie en het neemt behoorlijk wat rijwinddruk van mijn bovenlichaam weg. Ik ga niet verder op zoek naar meer comfort.
 
Trouwens vandaag een flinke servicebeurt samen met een goede vriend uitgevoerd:
- nieuwe Dunlop RS3 type SP voorband
- 2x haakse ventielen
- 2x bougie
- verse motorolie + filter
- remvloeistof ververst
- nieuw luchtfilter geplaatst
- 2x subframepje middenbok aangebout (de rest doe ik thuis)
Uiteindelijk H&W zo'n 250km gereden, meestal iets boven de MAX-snelheid in NL ----> verbruik ruim 1 : 26.
 
Goed om te lezen dat het puig ruitje zo goed werkte. Weet je toevallig hoeveel cm hoger deze is dan de originele ruit?

En je motor kan er weer helemaal tegenaan zo te lezen :t en zuinig verbruik zeg! Ik moet nog even ontdekken hoeveel kilometer ik op 1 tank kan rijden, het laatste blokje knippert al rond de 280-300km en dan kan er nog 3 liter in:+
 
Goed om te lezen dat het puig ruitje zo goed werkte. Weet je toevallig hoeveel cm hoger deze is dan de originele ruit?

En je motor kan er weer helemaal tegenaan zo te lezen :t en zuinig verbruik zeg! Ik moet nog even ontdekken hoeveel kilometer ik op 1 tank kan rijden, het laatste blokje knippert al rond de 280-300km en dan kan er nog 3 liter in:+
Evy, als ik het niet vergeet, zal ik strax het originele ruitje over de verhoogde Puig ruit leggen met de vier bevestigingsboutjes als uitgangspositie. Wat bereik op basis van de tankinhoud (17L) betreft, hou ik veiligheidshalve 300km aan om vervolgens zonder "pijn in de buik" naar de eerstvolgende tankgelegenheid op zoek te gaan. Als je met navigatie rijdt, kun je dat waarschijnlijk makkelijk zichtbaar maken. I.i.g. laat mijn TomTomRider 550 dat makkelijk zien.

UPDATE: mijn Puig kuipruit is 15cm hoger, aan de bovenkant elke kant 2cm breder en t.h.v. tussen onderste en bovenste schroefbevestiging iedere kant 5cm breder t.o.v. het standaard kuipruitje.
 
Zo de ConStands middenbok zit er nu ook onder. Besteld bij Motea in DLD voor €129 incl. verzendkosten. Ik moet zeggen een zeer goede passing draaipunt middenbok / aangeboute subframepjes.
Zonder een goede tang voor trekveren is het altijd weer een gefrunnik om de trekveer te plaatsen. Ik doe dat door een strop te maken van elektradraad en dan een houten bezemsteel door het achterwiel te steken en die als hefboom te gebruiken.
Oh ja, ik moet het zwarte paardje weer eens wassen. Gisteren onderweg wat regen gehad.
Nog op m'n to-do-list:
- de voorspatbordverlenger (fenda extenda) bevestigen
- de stuureinden incl. gashendel "cruise-control" pas maken voor M8
- Loobman kettingsmeersysteem
- de SafetyLights koplampmodule aansluiten
Ik ben wat kleuraccenten aan het aanbrengen te weten nu al rode bobbins en rode haakse ventielen. Nog te doen de rode stuureinden en wat verder mooie verstelbare rem- en koppelingshendel.
 

Bijlagen

  • middenbok 01 - RE_DS.jpg
    middenbok 01 - RE_DS.jpg
    230,2 KB · Weergaven: 17
  • middenbok 02 - LI_DS.jpg
    middenbok 02 - LI_DS.jpg
    137,2 KB · Weergaven: 20
  • middenbok 03 - ingeklapt_DS.jpg
    middenbok 03 - ingeklapt_DS.jpg
    303,1 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Oude kleerhanger even goed buigen en daarna samen met een tang.

Ik wil Oxford handvatverwarming op m'n Tracer 7 installeren. Bevestigingsplaat heb ik vandaag aangepast (gebogen, geboord en afgeslepen) zodat hij mooi op het stuur komt. Die wordt ook nog zwart gespoten. Heb volgens mij alle onderdelen binnen alleen ik vraag me af welke stekker ik nodig heb. Ik heb wel Sumitomo 3 pins liggen maar weet niet of dat de goede zijn. Wil hem niet rechtstreeks op de accu aansluiten. Ik heb wel eens ergens gelezen dat er 2 10amp accessoire connectoren onder de kappen zitten. Heb de kappen er nog niet af gehad. Ik heb al een 12v usb erop zitten.

Weet iemand hier iets van die connectoren?

IMG_20211031_113357.jpg


IMG_20211031_120558.jpg
 
Oude kleerhanger even goed buigen en daarna samen met een tang.

Ik wil Oxford handvatverwarming op m'n Tracer 7 installeren. Bevestigingsplaat heb ik vandaag aangepast (gebogen, geboord en afgeslepen) zodat hij mooi op het stuur komt. Die wordt ook nog zwart gespoten. Heb volgens mij alle onderdelen binnen alleen ik vraag me af welke stekker ik nodig heb. Ik heb wel Sumitomo 3 pins liggen maar weet niet of dat de goede zijn. Wil hem niet rechtstreeks op de accu aansluiten. Ik heb wel eens ergens gelezen dat er 2 10amp accessoire connectoren onder de kappen zitten. Heb de kappen er nog niet af gehad. Ik heb al een 12v usb erop zitten.

Weet iemand hier iets van die connectoren?

Bekijk bijlage 1691278

Bekijk bijlage 1691279
IMG-20211026-WA0004~2.jpeg


Weet niet of het goed te zien is, maar die witte connector op de foto moet je hebben.
Zit met een afdekdop erop tegen het frame met tape en of tyraps.
 
Vlgs. mij kun je de Oxford HVW gerust rechtsreeks op de accu aansluiten. Als je vergeet de HVW uit te zetten, schakelt de HVW vanzelf uit als de accuspanning beneden een bepaalde drempelwaarde komt. Dat is ingebouwde veiligheid van het systeem. M.a.w. bij een vergeten uitzetten van de Oxford HVW wordt je accu echt niet leeggetrokken.
 
Ik zal zeker m’n ervaringen hier delen in dit topic :Y Wat ik nu ervaar met het originele ruitje (hoogste stand) is dat er best wel veel kracht op m’n helm en schouders komt te staan. Als het dan ook nog hard waait, tegenwind en 130km dan heb ik het idee dat m’n helm eraf vliegt8)7 Ik ben trouwens 1,77 meter met normale verhoudingen romp/benen :)

De uitlaatsystemen vind ik ook erg prijzig. En volgens mij moet ook het gehele systeem vervangen worden en kan je niet alleen een slip-on uitlaat erop doen? Het kalme geluid heeft wel weer voordelen voor de buren ‘s ochtends vroeg ;) Elk nadeel heeft dus weer een voordeel.
Mooi, ben erg benieuwd.... ik snap nog steeds niet zo goed hoe de wind zo aanwezig kan zijn op deze motor... op de VTR had ik nooit echt zo'n last van de rijwind, op deze motor vind ik het soms extreem aanwezig... vooral qua lawaai eigenlijk... ik ervaar niet andere klachten... dus dopjes kunnen ook veel oplossen, maar dat voelt als de brand achteraf blussen, terwijl je ook hadden kunnen voorkomen dat de brand ontstaat.
 
Mooi, ben erg benieuwd.... ik snap nog steeds niet zo goed hoe de wind zo aanwezig kan zijn op deze motor... op de VTR had ik nooit echt zo'n last van de rijwind, op deze motor vind ik het soms extreem aanwezig... vooral qua lawaai eigenlijk... ik ervaar niet andere klachten... dus dopjes kunnen ook veel oplossen, maar dat voelt als de brand achteraf blussen, terwijl je ook hadden kunnen voorkomen dat de brand ontstaat.
Het lijkt me dat je op een VTR een behoorlijk sportieve houding aanneemt terwijl je op de Tracer 700 erg rechtop zit. Zie afbeeldingen o.b.v. van mijn lichaamskenmerken. Trouwens op deze website kun je jouw eigen zitpositie laten tonen op allerlei motorfietsen: Motorcycle Ergonomics
 

Bijlagen

  • VTR1000 ergonomics.jpg
    VTR1000 ergonomics.jpg
    65,4 KB · Weergaven: 6
  • Tracer 700 ergonomics.png
    Tracer 700 ergonomics.png
    52,3 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit. Hoe en waar zit de controller? En waar is je trip knopje gebleven?

Hoe haal ik die linker kap eraf? Die bovenste bout kom ik niet bij. Die onder de tank-kap zit. Ik kan wel bij de connector, die is inmiddels los maar t zou allemaal wat makkelijker gaan als die hele kap eraf ligt. Iemand met een Tracer 700 2020 of Tracer 7 die mij verder kan helpen?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit. Hoe en waar zit de controller? En waar is je trip knopje gebleven?

Hoe haal ik die linker kap eraf? Die bovenste bout kom ik niet bij. Die onder de tank-kap zit. Ik kan wel bij de connector, die is inmiddels los maar t zou allemaal wat makkelijker gaan als die hele kap eraf ligt. Iemand met een Tracer 700 2020 of Tracer 7 die mij verder kan helpen?
De bediening zit in het handvat zelf, dus geen losse controller.

Zoals Henk al aangeeft, de trip knop zit helaas nog niet op het stuur bij de eerste generatie Tracer, die zit op het dashboard zelf.

Die zijkap op het 2021 model weet ik niet. Van de eerste generatie staan er genoeg filmpjes op YouTube, maar van het nieuwe model is het lastig te vinden.
 
Ziet er wel opgeruimd uit met die build in controls.

Ik kon op internet inderdaad niets vinden. Op zich moet het ook wel lukken zonder volledige demontage maar het maakt het wel makkelijker.
 
Het lijkt me dat je op een VTR een behoorlijk sportieve houding aanneemt terwijl je op de Tracer 700 erg rechtop zit. Zie afbeeldingen o.b.v. van mijn lichaamskenmerken. Trouwens op deze website kun je jouw eigen zitpositie laten tonen op allerlei motorfietsen: Motorcycle Ergonomics
Ik heb het ook geprobeerd... vreemde houdingen, ik lijk wel een reus op die motoren.... 1 nuance, er staat alleen een vtr1000f in, die had ik niet, maar een vtr sp1, echter die hebben ze niet in de DB, ik kreeg een mooi plaatje met beide motoren door elkaar heen... vergeleken... echter ik zit echt niet zo kaarsrecht op de Tracer, volgens mij staat mijn relatief gebogen rug dat niet eens toe....
1635926520346.png
 
Vandaag Daytona handvatverwarming geïnstalleerd op de Tracer
Bekijk bijlage 1691445
Die zijn ook mooi, ik had deze er al op zitten toen ik de motor kreeg, gisteren weer dankbaar gebruikt:
1635926813216.png

Alleen denk ik dat het toch tijd word om winterhandschoenen (I don't like them, mis gevoel) aan te gaan doen, want mijn gasduim was verkleumd aan het einde van de rit... ik rijd nu nog met zomerhandschoentjes, alleen een dun lapje leer.
Kwam er ook achter dat mijn jas niet waterdicht is... ik dacht altijd van wel, maar ik was bij mijn schouder zeikenat na mijn woon-werk rit gisteravond...
 
als je in de kou rijdt (zoals vandaag, 3 graden) dan zijn elektrische handschoenen en een elektrische (onder-)jas het enigste wat echt goed en lekker werkt.
 
Ik heb het ook geprobeerd... vreemde houdingen, ik lijk wel een reus op die motoren.... 1 nuance, er staat alleen een vtr1000f in, die had ik niet, maar een vtr sp1, echter die hebben ze niet in de DB, ik kreeg een mooi plaatje met beide motoren door elkaar heen... vergeleken... echter ik zit echt niet zo kaarsrecht op de Tracer, volgens mij staat mijn relatief gebogen rug dat niet eens toe....
Bekijk bijlage 1691913
Bij sportsbikes staat de rc51
Screenshot_20211103_092301_com.android.chrome.jpg
 
als je in de kou rijdt (zoals vandaag, 3 graden) dan zijn elektrische handschoenen en een elektrische (onder-)jas het enigste wat echt goed en lekker werkt.
Zo dat is weer een stap verder.... op zich vind ik mijn motorjas en broek prima werken (op de natte plekken na, maar het ging ook wel erg tekeer toen ik naar huis reed).

Enige wat me verder nog tegenviel is dat bij gaan zitten de motorbroek toch wel aardig omhoog komt nog, en ik niet meer met laarzen maar met van die halfhoge schoenen rijd, dus mijn spijkerbroek onder de motorbroek was ook kletsnat aan de onderkant.

Nu was dit maar een half-uurtje op de motor, misschien nog iets korter zelfs..

Moet ook wel zeggen dat ik mijn bovenlichaam echt niet snel koud krijg, eerder reed ik zelfs met mijn leren motorpak tijdens de herfst/winter, al kreeg ik het uiteindelijk op de flexibele stukken wel koud en waren het plezier ritjes, dus dan stop je gewoon en drink je wat warms als je koud hebt gekregen, dat is toch anders.

Ik zal me toch eens focussen dan op die verwarmde mogelijkheden, misschien is het handigs. Zelf denk ik aan betere handkappen erop maken dan er standaard op zitten, ik denk dat dit ook veel kan schelen. Ik heb daarnaast nog een regenoverall die had ik ook aan kunnen doen, maar dat vergeet ik vaak en dan ben ik al nat... en doe ik het niet meer.
 
Goedeavond allen,
Ik ga mijn Tracer 700 Icon grey, september 2020, met dus nog fabrieksgarantie, verkopen. Liefst aan iemand op het forum. 4700km maar wordt nog gereden. 2 weken geleden jaarbeurt bij vd Kuinder gehad!

Extra's onder andere:
radiator cover
Tankpads en side pads road to Fuji
Verhoogd scherm
Daytona hvv
Evt met zadeltassenset van SW motech Blaze

Als er iemand vragen heeft of interesse hoor ik het natuurlijk graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan