Het MT-07 Tracer topic - deel I

Wat jammer dat de Tracer toch niet de fiets is die je in gedachten had. Fijn dat de MT-07 je wél goed bevalt, hopelijk kan je een leuke deal sluiten met de dealer.
 
Dealer werkt heel erg goed mee. Omdat ik toch ook nog twijfel over de MT-07 en 09 staan ze beide a.s. vrijdag voor mij klaar om mee te gaan rijden. Dealer gaf ook duidelijk aan dat ik me geen zorgen hoef te maken over de (in)ruil van de Tracer. Zoals hij zelf zei: "die ben ik in een dag weer kwijt." Alleen de levering van de 07 of 09 kan wel enige tijd gaan duren. Wordt in ieder geval de Tech Black uitvoering
 
Veel succes met de keuze. Beide goed. Ik heb ze zelf ook beide gereden. Ik vond de mt07 wat te krap en klein voor mij maar het blok geweldig. De mt09 was helemaal top. Maar uiteindelijk bij de tracer uitgekomen. Blok van de twee cilinder met voor mij n hele fijne houding met zo min mogelijk elektronica. Maar ben ook nog zoekende naar 'n betere ruit. En betere vering. Ervaar ook teveel turbulentie. Maar dat zal wel op te lossen zijn.
 
Mijn slijtbout is afgebroken (tegen de houten tuinpoort). Iemand nog een rechts stepje over?

20220511_182105.jpg
 
Vandaag proef gereden op de MT-09. De MT-07 niet eens geprobeerd. Was meteen verkocht.Wat een heerlijke machine. Voorzichtig begonnen in mode 4 maar al snel naar mode 2. Nooit eerder gereden met een quickshifter maar wat een genot. En het allerbelangrijkste.........geen turbulentie maar gewoon wind :) Nu komst het beste gedeelte van dit verhaal..........De dealer neemt de Tracer gewoon terug zonder dat ik er wat op verlies. Wat een service :} Moet alleen wel even wachten want w.s. wordt het pas Augustus, maar dat vind ik geen enkel probleem.
 
O ja dan heb ik nog in de verkoop. Origineel zadel. Scherm van een Tracer GT en een Windscherm Yamaha Tracer 7 vanaf 2020 Puig touring 57 cm hoog (nieuw). Hoeft niet weg voor de hoofdprijs. Stuur maar een PB
 
Laatst bewerkt:
Vandaag 116km gereden. Maar wat moeten al die motorrijders op de weg! :} Talloze groepjes kwam ik tegen. En opvallend ook veel pensionado's op de fiets met elektrische ondersteuning ver van huis, maar wel met lunchpakket langs de kant van de weg. Oh wacht even, ik ben ook één van die renteniers... :]
Ik had al een tijdje m'n twijfels over de vitaliteit van m'n accu. Ja, een paar uur aan de Optimate 4 en dan natuurlijk vlot starten. Nu maar eens een paar weken zonder 'zuurstof' van de Optimate. Dat werd toch behoorlijk moeizaam. Vanmiddag na de Tracer 700 deels (de radiateur bevat nog vele gesneuvelden) te hebben ontdaan (natte theedoeken en daarna microvezeldoekje er overheen) van de nodige roadkill, een verse gel accu besteld.
 
Ok... voor mij kogel door de kerk vandaag... Mijn ultiem vette Duke 790 ingeruild op een mooie Tracer 7 GT...

De duke was gaaf, lawaaiig (titanium akrapovic zonder kat), een mega hooligan bike die echt een risico is voor je rijbewijs. Een maand geleden woonde ik nog 3 km van mijn werk af en toen was de motor puur om ff een rondje te knallen.

Nu met een reisafstand van ruim een uur enkele reis heb ik of geen tijd om motor te rijden of ik moet van mijn woon/werk een leuke rit maken. En daar bleek de Tracer echt super voor.

Vorige week wezen proefrijden, wat een leuke speelse en fijn sturende motor. Het gaat allemaal een heel stuk minder hard als op de KTM maar het voelt niet minder leuk. Ook nog een Tracer 9 geprobeerd maar ik vond deze leuker. Licht, eenvoudig, speels, enigzins comfortabel (na een paar nakeds ben je wat gewend), kortom alles wat je nodig hebt...

Voordeel... deze zomer lekker een paar korte vakantie ritjes europa in en uberhaupt wat meer op de motor zitten.
 
Hey allen, lange tijd niks van me laten horen, erg druk met mijn nieuwe baan en vele klussen thuis. Zoals ik al eerder aangaf, nieuwe baan, dus nu op 5 km van mijn huis, motor pakken /omkleden is daar de moeite niet voor... gelukkig doe ik nog regelmatig ritjes naar de sport etc op de tracer.... maar na pas een keer een plezier ritje (om proef te rijden samen met een ex-collega op een energica motor (ja ja electrisch...) Energica Motorcycles - Nederland , heeft mijn accu plots geen zin meer, er zit al een nieuwe in van motobat, maar wat snel zeg... een yuasa zat er in, daar heb ik eigenlijk goede ervaringen mee uit het verleden, maar vind dit best snel (accu doorgemeten en liep gewoon leeg tijdens meten.....). Nu was het weer starten en lopen, hopelijk houd deze het wat beter uit, want ik vind niks zo irritant dan vol in motorkledij te staan en dan niet te kunnen gaan rijden (is nu 2 keer gebeurt afgelopen 2 weken)....

ps ik leg de accu standaard aan mijn saito druppellader... dus dat is het niet.

Ik had overigens nieuwe voetpedalen besteld via ome Ali, maar na een maand werd de bestelling vanuit hun geannuleerd... nog geen nieuwe besteld omdat ik al 3 maand wacht op andere pakketjes van ome ali, die nu zogenaamd in het land zijn, maar mij nog niet hebben bereikt.

En even terugkomend op die electrische motor, als je je over de stilte heen kan zetten van de motor en juist het gejank bij het rijden, dan is dit: Energica Ego, Ego+ en Ego+ RS echt een briljant apparaat.... wat rijd dit vetrouwd, op geluid na, leek dit eigenlijk erg veel op mijn sp1, maar met als voordeel (ja dit vond ik zo waar een voordeel) dat je niet hoeft te schakelen en heerlijk afremt op de motor...

Tja de prijs, geen optie voor mij, rijbewijs... die hou je niet lang met dat apparaat, maar de toekomst brengt toch ook leuke dingen op motorgebied.
 
Kan iemand van jullie, die een standaard setup heeft, eens de speling tussen de grond en de katalysator opmeten en dat in het forum plaatsen? Dus hoeveel cm zit er tussen kat en grond... omdat ik maar het gevoel blijf hebben dat daar iets niet klopt of aan gedaan is bij mijn Tracer en ik weet nog steeds niet hoe of wat.....
 
Vandaag 116km gereden. Maar wat moeten al die motorrijders op de weg! :} Talloze groepjes kwam ik tegen. En opvallend ook veel pensionado's op de fiets met elektrische ondersteuning ver van huis, maar wel met lunchpakket langs de kant van de weg. Oh wacht even, ik ben ook één van die renteniers... :]
Ik had al een tijdje m'n twijfels over de vitaliteit van m'n accu. Ja, een paar uur aan de Optimate 4 en dan natuurlijk vlot starten. Nu maar eens een paar weken zonder 'zuurstof' van de Optimate. Dat werd toch behoorlijk moeizaam. Vanmiddag na de Tracer 700 deels (de radiateur bevat nog vele gesneuvelden) te hebben ontdaan (natte theedoeken en daarna microvezeldoekje er overheen) van de nodige roadkill, een verse gel accu besteld.
Welke accu heb jij besteld? Ik heb nu sinds eergisteren deze erin: MBTX9U, MBTX-9U
 
Kan iemand van jullie, die een standaard setup heeft, eens de speling tussen de grond en de katalysator opmeten en dat in het forum plaatsen? Dus hoeveel cm zit er tussen kat en grond... omdat ik maar het gevoel blijf hebben dat daar iets niet klopt of aan gedaan is bij mijn Tracer en ik weet nog steeds niet hoe of wat.....
Kan je niet de zadel hoogte meten?
Die zou 835 moeten zijn met een standaard zadel. (met comfort seat misschien een fractie hoger, maar zal niet bijster veel schelen denk ik.
 
...
En even terugkomend op die electrische motor, als je je over de stilte heen kan zetten van de motor en juist het gejank bij het rijden, dan is dit: Energica Ego, Ego+ en Ego+ RS echt een briljant apparaat....
De stilte kan ik wel mee leven maar de prijs is wel een dingetje....
En een topkoffer, ivm laptop vervoer, staat er niet echt mooi op, maar dat is wel op te lossen denk ik
 
Welke accu heb jij besteld? Ik heb nu sinds eergisteren deze erin: MBTX9U, MBTX-9U
LandPort gel-accu bij 123accu.nl. Zit er net in, daarom geen ervaring hoe "uitbundig" de startmotor wordt rondgeslingerd en hoe lang de accu vitaal blijft. In mijn FJR1300A had ik wel goede ervaringen met een LandPort accu. Anderen zeggen waardeloos, maar weer anderen zijn teleurgesteld in Yuasa. Over Mobatt lees ik best wel goede berichten. Maar heb je misschien een stroomverbruiker terwijl je contact afstaat? Ik heb de voeding van mijn TomTom over het contactslot lopen en niet rechtstreeks op de accu.
 
hoi allemaal :W afgelopen weekend heb ik een bergtraining gedaan in de Eifel! De afgelopen twee jaar heb ik niet veel kunnen rijden, dus moest er even inkomen, maar wat is het daar toch mooi en heerlijk rijden! Ik heb wel weer genoten van het rijden op mijn Tracertje.
Hij had bij terugkomst wel een raar rateltje bij het stationair lopen, dus heb 'm toch maar even weggebracht. Krijgt hij meteen weer een onderhoudsbeurt.
Ik heb trouwens twee weken geleden een proefrit gereden op de Triumph Tiger sport 660... lekkere motor hoor, maar de rit was te kort en het verkeer te druk om een goed oordeel te vellen en zeker te weten of ik mijn Tracer ervoor zou willen inruilen, want daar ben ik ik nog niet over uit.
Ik ga de Triumph wel een dagje huren heb ik bedacht, om dan ook wat meer de verschillen te kunnen ervaren.
Maar eerst staat er met Pinksteren nog lekker een paar dagen Ardennen op de planning!
 
hoi allemaal :W afgelopen weekend heb ik een bergtraining gedaan in de Eifel! De afgelopen twee jaar heb ik niet veel kunnen rijden, dus moest er even inkomen, maar wat is het daar toch mooi en heerlijk rijden! Ik heb wel weer genoten van het rijden op mijn Tracertje.
Hij had bij terugkomst wel een raar rateltje bij het stationair lopen, dus heb 'm toch maar even weggebracht. Krijgt hij meteen weer een onderhoudsbeurt.
Ik heb trouwens twee weken geleden een proefrit gereden op de Triumph Tiger sport 660... lekkere motor hoor, maar de rit was te kort en het verkeer te druk om een goed oordeel te vellen en zeker te weten of ik mijn Tracer ervoor zou willen inruilen, want daar ben ik ik nog niet over uit.
Ik ga de Triumph wel een dagje huren heb ik bedacht, om dan ook wat meer de verschillen te kunnen ervaren.
Maar eerst staat er met Pinksteren nog lekker een paar dagen Ardennen op de planning!
Benieuwd naar jevergelijkstestje met de T! 8-)
 
Vandaag 10K beurt gedaan bij Van der Kuinder in Hilversum. €168. Voorste ABS sensor zit vast van de corrosie. Volgens monteur kan het geen kwaad maar als de sensor kapot gaat kost het vervangen wat meer tijd zei hij.
 
Vandaag 10K beurt gedaan bij Van der Kuinder in Hilversum. €168. Voorste ABS sensor zit vast van de corrosie. Volgens monteur kan het geen kwaad maar als de sensor kapot gaat kost het vervangen wat meer tijd zei hi

knip... En dan controleer ik bij elke motor die ik heb gekocht: zijn de ABS-sensoren los te halen.
Zonder aandacht hiervoor, loop je het risico dat ze vast rotten in het aluminium oog. Achter kreeg ik vlot los. Goed gereinigd en met siliconenvet weer gemonteerd. Maar voor! Wat zat dat kreng vast. Veel kruipolie gebruikt en met een houtje het RVS-voetplaatje heen en weer getikt. Na anderhalf uur kwam de sensor uit z'n aluminium behuizing/oog in de voorvorkpoot.
Pfff, nu eerst een biertje en morgen het oog/gat wat zuiver maken. Ik denk dat ik een boortje omwikkel met staalwol en wat olie en dan in de boormachine om het gat weer glad te polijsten.
Heb je hier wat aan Julius? Nog ter aanvulling. Ik gebruikte een hardhouten verf roerhoutje en hamer. Maar eerst om de sensorbevestingsplaatje goed inspuiten met kruipolie en een paar uur laten inwerken, als het kan ook vanaf binnenkant vorkpoot. Wel alles (o.a. remschijf) afdekken. Boutje losdraaien en dan het verf roerhoutje onderaan het voetplaatje t.h.v. boutgaatje plaatsen en V O O R Z I C H T I G met de hamer op de andere kant van het verf roerhoutje tikken geven. Niets forceren. Komt er beweging in, dan weer kruipolie spuiten, laten inwerken en dan de andere kant op tikken. Heen en weer dus. Als je er beweging in krijgt, gaat het op een gegeven moment soepel.
 
Laatst bewerkt:
Tijdje geleden dat ik hier gepost heb, ondertussen zijn we wat verder met de MT-07 Tracer 2017;
DNA sportfilter en cover geplaatst, terwijl er al een katvrije uitlaat op zat, daarom bij Erwin Druijff ECU laten afstellen;
Resultaat is circa 10% winst koppel in toerengebied tussen 4000-7000 toeren, en dat merk je!
 
Heb je hier wat aan Julius? Nog ter aanvulling. Ik gebruikte een hardhouten verf roerhoutje en hamer. Maar eerst om de sensorbevestingsplaatje goed inspuiten met kruipolie en een paar uur laten inwerken, als het kan ook vanaf binnenkant vorkpoot. Wel alles (o.a. remschijf) afdekken. Boutje losdraaien en dan het verf roerhoutje onderaan het voetplaatje t.h.v. boutgaatje plaatsen en V O O R Z I C H T I G met de hamer op de andere kant van het verf roerhoutje tikken geven. Niets forceren. Komt er beweging in, dan weer kruipolie spuiten, laten inwerken en dan de andere kant op tikken. Heen en weer dus. Als je er beweging in krijgt, gaat het op een gegeven moment soepel.
Thx. Ik ga er verder niet aan rommelen. Volgend jaar waarschijnlijk een nieuwe motor dus laat het verder aan de garage waar ik hem destijds ga inruilen.
 
Julius, hoe langer er mee gewacht wordt, des te groter de kans dat de sensor helemaal vastrot. Ik adviseer je kruipolie te spuiten en na een nachtje proberen of er beweging in zit. Zo niet, dan is het te laat en wordt het een kostbaar gevalletje voor wie dan ook. Maar hoe oud is jouw Tracer? Gebruik je ook de hogedrukspuit bij de wasstraat?
 
Kan je niet de zadel hoogte meten?
Die zou 835 moeten zijn met een standaard zadel. (met comfort seat misschien een fractie hoger, maar zal niet bijster veel schelen denk ik.
Dat is een goeie, dat ga ik vandaag even doen... Ik ben benieuwd... kom ik er eindelijk achter of het nou echt verlaagd is, of dat de Tracer gewoon erg laag is t.o.v. mijn verwachting.
 
De stilte kan ik wel mee leven maar de prijs is wel een dingetje....
En een topkoffer, ivm laptop vervoer, staat er niet echt mooi op, maar dat is wel op te lossen denk ik
Ja vanwege de prijs voor mij ook geen optie al... dat kosten nu onze 2 auto's en de Tracer bij elkaar nog langs niet eens... koffer/vervoeropties zijn altijd aan te passen natuurlijk ;-)
Tankrange is ook wel een dingetje op vakantie...
Ja die blijft wat gissen vind ik... ze zeggen theoretisch 400+ km.... maar in praktijk komt het meer neer op +/- 150 km verwacht ik... nu was het met de vtr al meestal lastig, daar kon ik tussen de 190-300km op halen (ja een behoorlijk verschil afhankelijk van hoe zwaar je rechterhand is ).
De Tracer heb ik nog nooit een goede meting mee kunnen doen vanwege de benzinemeter die je zo voor de gek houd en ervoor zorgt dat ik ruim op tijd tank, maar volgens mij hoor ik hier vaak rond de 300 km zeggen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan