Evy
MF'er
Wat jammer dat de Tracer toch niet de fiets is die je in gedachten had. Fijn dat de MT-07 je wél goed bevalt, hopelijk kan je een leuke deal sluiten met de dealer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Welke accu heb jij besteld? Ik heb nu sinds eergisteren deze erin: MBTX9U, MBTX-9UVandaag 116km gereden. Maar wat moeten al die motorrijders op de weg! Talloze groepjes kwam ik tegen. En opvallend ook veel pensionado's op de fiets met elektrische ondersteuning ver van huis, maar wel met lunchpakket langs de kant van de weg. Oh wacht even, ik ben ook één van die renteniers...
Ik had al een tijdje m'n twijfels over de vitaliteit van m'n accu. Ja, een paar uur aan de Optimate 4 en dan natuurlijk vlot starten. Nu maar eens een paar weken zonder 'zuurstof' van de Optimate. Dat werd toch behoorlijk moeizaam. Vanmiddag na de Tracer 700 deels (de radiateur bevat nog vele gesneuvelden) te hebben ontdaan (natte theedoeken en daarna microvezeldoekje er overheen) van de nodige roadkill, een verse gel accu besteld.
Kan je niet de zadel hoogte meten?Kan iemand van jullie, die een standaard setup heeft, eens de speling tussen de grond en de katalysator opmeten en dat in het forum plaatsen? Dus hoeveel cm zit er tussen kat en grond... omdat ik maar het gevoel blijf hebben dat daar iets niet klopt of aan gedaan is bij mijn Tracer en ik weet nog steeds niet hoe of wat.....
De stilte kan ik wel mee leven maar de prijs is wel een dingetje.......
En even terugkomend op die electrische motor, als je je over de stilte heen kan zetten van de motor en juist het gejank bij het rijden, dan is dit: Energica Ego, Ego+ en Ego+ RS echt een briljant apparaat....
Tankrange is ook wel een dingetje op vakantie...De stilte kan ik wel mee leven maar de prijs is wel een dingetje....
En een topkoffer, ivm laptop vervoer, staat er niet echt mooi op, maar dat is wel op te lossen denk ik
LandPort gel-accu bij 123accu.nl. Zit er net in, daarom geen ervaring hoe "uitbundig" de startmotor wordt rondgeslingerd en hoe lang de accu vitaal blijft. In mijn FJR1300A had ik wel goede ervaringen met een LandPort accu. Anderen zeggen waardeloos, maar weer anderen zijn teleurgesteld in Yuasa. Over Mobatt lees ik best wel goede berichten. Maar heb je misschien een stroomverbruiker terwijl je contact afstaat? Ik heb de voeding van mijn TomTom over het contactslot lopen en niet rechtstreeks op de accu.Welke accu heb jij besteld? Ik heb nu sinds eergisteren deze erin: MBTX9U, MBTX-9U
Benieuwd naar jevergelijkstestje met de T!hoi allemaal afgelopen weekend heb ik een bergtraining gedaan in de Eifel! De afgelopen twee jaar heb ik niet veel kunnen rijden, dus moest er even inkomen, maar wat is het daar toch mooi en heerlijk rijden! Ik heb wel weer genoten van het rijden op mijn Tracertje.
Hij had bij terugkomst wel een raar rateltje bij het stationair lopen, dus heb 'm toch maar even weggebracht. Krijgt hij meteen weer een onderhoudsbeurt.
Ik heb trouwens twee weken geleden een proefrit gereden op de Triumph Tiger sport 660... lekkere motor hoor, maar de rit was te kort en het verkeer te druk om een goed oordeel te vellen en zeker te weten of ik mijn Tracer ervoor zou willen inruilen, want daar ben ik ik nog niet over uit.
Ik ga de Triumph wel een dagje huren heb ik bedacht, om dan ook wat meer de verschillen te kunnen ervaren.
Maar eerst staat er met Pinksteren nog lekker een paar dagen Ardennen op de planning!
Vandaag 10K beurt gedaan bij Van der Kuinder in Hilversum. €168. Voorste ABS sensor zit vast van de corrosie. Volgens monteur kan het geen kwaad maar als de sensor kapot gaat kost het vervangen wat meer tijd zei hi
Heb je hier wat aan Julius? Nog ter aanvulling. Ik gebruikte een hardhouten verf roerhoutje en hamer. Maar eerst om de sensorbevestingsplaatje goed inspuiten met kruipolie en een paar uur laten inwerken, als het kan ook vanaf binnenkant vorkpoot. Wel alles (o.a. remschijf) afdekken. Boutje losdraaien en dan het verf roerhoutje onderaan het voetplaatje t.h.v. boutgaatje plaatsen en V O O R Z I C H T I G met de hamer op de andere kant van het verf roerhoutje tikken geven. Niets forceren. Komt er beweging in, dan weer kruipolie spuiten, laten inwerken en dan de andere kant op tikken. Heen en weer dus. Als je er beweging in krijgt, gaat het op een gegeven moment soepel.knip... En dan controleer ik bij elke motor die ik heb gekocht: zijn de ABS-sensoren los te halen.
Zonder aandacht hiervoor, loop je het risico dat ze vast rotten in het aluminium oog. Achter kreeg ik vlot los. Goed gereinigd en met siliconenvet weer gemonteerd. Maar voor! Wat zat dat kreng vast. Veel kruipolie gebruikt en met een houtje het RVS-voetplaatje heen en weer getikt. Na anderhalf uur kwam de sensor uit z'n aluminium behuizing/oog in de voorvorkpoot.
Pfff, nu eerst een biertje en morgen het oog/gat wat zuiver maken. Ik denk dat ik een boortje omwikkel met staalwol en wat olie en dan in de boormachine om het gat weer glad te polijsten.
Thx. Ik ga er verder niet aan rommelen. Volgend jaar waarschijnlijk een nieuwe motor dus laat het verder aan de garage waar ik hem destijds ga inruilen.Heb je hier wat aan Julius? Nog ter aanvulling. Ik gebruikte een hardhouten verf roerhoutje en hamer. Maar eerst om de sensorbevestingsplaatje goed inspuiten met kruipolie en een paar uur laten inwerken, als het kan ook vanaf binnenkant vorkpoot. Wel alles (o.a. remschijf) afdekken. Boutje losdraaien en dan het verf roerhoutje onderaan het voetplaatje t.h.v. boutgaatje plaatsen en V O O R Z I C H T I G met de hamer op de andere kant van het verf roerhoutje tikken geven. Niets forceren. Komt er beweging in, dan weer kruipolie spuiten, laten inwerken en dan de andere kant op tikken. Heen en weer dus. Als je er beweging in krijgt, gaat het op een gegeven moment soepel.
Dat is een goeie, dat ga ik vandaag even doen... Ik ben benieuwd... kom ik er eindelijk achter of het nou echt verlaagd is, of dat de Tracer gewoon erg laag is t.o.v. mijn verwachting.Kan je niet de zadel hoogte meten?
Die zou 835 moeten zijn met een standaard zadel. (met comfort seat misschien een fractie hoger, maar zal niet bijster veel schelen denk ik.
Ja vanwege de prijs voor mij ook geen optie al... dat kosten nu onze 2 auto's en de Tracer bij elkaar nog langs niet eens... koffer/vervoeropties zijn altijd aan te passen natuurlijk ;-)De stilte kan ik wel mee leven maar de prijs is wel een dingetje....
En een topkoffer, ivm laptop vervoer, staat er niet echt mooi op, maar dat is wel op te lossen denk ik
Ja die blijft wat gissen vind ik... ze zeggen theoretisch 400+ km.... maar in praktijk komt het meer neer op +/- 150 km verwacht ik... nu was het met de vtr al meestal lastig, daar kon ik tussen de 190-300km op halen (ja een behoorlijk verschil afhankelijk van hoe zwaar je rechterhand is ).Tankrange is ook wel een dingetje op vakantie...