Het MT-07 Tracer topic - deel I

Die prijzen verschillen nogal .... het dubbele ongeveer...

Ik vind 350 ook wel erg veel in verhouding.... filter en wat olie etc. mag niet meer dan een paar tientjes kosten... en het werk is ook niet echt veel qua uren zou ik zeggen....
 
@julius... Ik heb op motor.nl de video bekeken. Zeer positief eerste indrukken. Overigens de TransAlp komt er ook aan met dit motorblok. Maar ik heb niet het plan 'naar de winkel te rennen'.
Maar het onderstreept wel mijn opvatting dat Yamaha niet comfortabel achterover kan blijven leunen.
 
De mijne staat pekel-vrij geparkeerd, wachtend dat het snel weer vorst-vrij mag worden (wel voorzien van nieuwe olie en een volle tank E5 met stabilisator).
 
Ook mijn brommer weggezet met verse olie + filter en tot z'n strot afgetankt met BP Ultimate 98 (tank ik sowieso altijd). Maar als het in januari knap weer is, met droog wegdek waarvan de pekel is weggespoeld, dan pak ik hem voor een ritje.
 
Ok, thats it... zoveel pekel op de weg.

Blue gaat ook nog een keer gesopt en gekorrosionsschutzt worden. Ze heeft net de beurt achter de rug en ze zal daarna afgetankt aan de druppellader de winterstalling in gaan. 's Jammer want vanwege het mooie weer was het best mooi om een tochtje te rijden.

In de hoop het roestmonster weg te houden....

Op naar een mooi 2023
 
Het was een natte week. Dit heb ik allemaal opgepikt onderweg. Allemaal zout...

IMG_20221224_143526.jpg
 
Ok, thats it... zoveel pekel op de weg.

Blue gaat ook nog een keer gesopt en gekorrosionsschutzt worden. Ze heeft net de beurt achter de rug en ze zal daarna afgetankt aan de druppellader de winterstalling in gaan. 's Jammer want vanwege het mooie weer was het best mooi om een tochtje te rijden.

In de hoop het roestmonster weg te houden....

Welke roest?
Ding roest nagenoeg niet, ook niet als je 7 jaar door de pekel rijdt en 'm maar 2x per jaar wast.
meest roestgevoelig zijn de stangen van de spiegels.
 
Klopt, stangetjes van de spiegels zijn roestgevoelig en dat verdient aandacht. Blue heeft een originele set valbeugels van Yamaha. Deze ging na een enkele winter waarbij ook veel schutz gespayd is, al roesten. Deze set valbeugels is onder garantie vervangen en tot nog toe gevrijwaard.
Helaas lijkt de achterschokbreker nu wat roestvorming te tonen maar daar is het tot nu toe bij gebleven.
 
Hier ook winterslaap... afgelopen periode stond in het teken van een nieuw koekblik... daarnaast een fysiek ongemak, hopelijk snel weer eens met regelmaat op de motor, maar dat heb ik even niet gedaan... sowieso niet veel de deur uit geweest.
 
Tja, gisteren ook verlangend in het zonnetje naar de hoes van Blue staan staren. Helaas geen tijd en de incidentele rit naar werk gaat tegenwoordig per e-bike. Die ziet er vre-se-lijk vies uit en dat weerhoud mij nu ook een beetje om Blue weer de wegen op te sturen.

Voor nu staat ze geheel winterhard onder een hoes aan de lader...

IMG_3919.jpeg

IMG_3922.jpeg
 
Hallo heren en dames? ;-)

Ik zit al een aardig tijdje op mf en nu zit ik er aan te denken om een MT07 Tracer te gaan kopen. Uiteraard heb ik veel vragen dus begin ik er even met twee.

Hoe bevalt de tracer op langere ritten? Vermoeidheid zithouding enz?

Is er al iemand die iets aan dat verschrikkelijklelijke achterlicht heeft gedaan?

Morgen ga ik een paar motorzaken af om de Tracer eens goed te bekijken8-)
Ik hou jullie op de hoogte.

Grtzz Look.
 
Dag Look,

Het enige advies is: ga proefrijden..

Ik mag nu bijna vijf jaar op Blue rijden, dat is zo ongeveer de GT uitvoering met hoge ruit, harde koffers en een comfortzadel en lange ritten gaan prima. Met 1,84 meter een prima zithouding en met mijn Schuberth helm een meer dan goede windbescherming.

Aandachtspunten zijn:
- niet iedereen waardeert de ruit (klein of tour) omdat er af en toe turbulenties zijn icm lengte/houding/helm
- Duo rijden kan, maar daar is de Tracer7 wat klein voor.
- Duo rijden mét belading (zij- en topkoffer) is beperkt door het maximale laadgewicht. Daar kom je met z'n tweeën en bagage snel aan.
- Geen middenbok

Persoonlijk ben ik nog er blij met Blue, voornamelijk vanwege de eenvoud. Niks instelbaar met een prima basis qua vering etc en er kan nagenoeg niets kapot. Het motorblok is het grootste pluspunt en is momenteel de benchmark voor de kleine middenklasse.

Succes met proefrijden
 
Hallo heren en dames? ;-)

Ik zit al een aardig tijdje op mf en nu zit ik er aan te denken om een MT07 Tracer te gaan kopen. Uiteraard heb ik veel vragen dus begin ik er even met twee.

Hoe bevalt de tracer op langere ritten? Vermoeidheid zithouding enz?

Is er al iemand die iets aan dat verschrikkelijklelijke achterlicht heeft gedaan?

Morgen ga ik een paar motorzaken af om de Tracer eens goed te bekijken8-)
Ik hou jullie op de hoogte.

Grtzz Look.
Hoi Look,

Tja, een aantal vragen zijn natuurlijk heel persoonlijk.... en verschillend hoe iemand daarop antwoord.

Zo heb ik geen verschrikkelijk lelijk achterlicht gezien op de Tracer.....

Bevalt het op langere ritten... tja, echt heel lange ritten heb ik nog niet gemaakt (langste was een half dagje sturen met pauzes erbij in)... dus misschien eens 100-150 km enkele rit... dat beviel prima, maar hiervoor zat ik op een VTR SP 1 en daar had ik zo'n ritje ook geen enkel probleem dus... Gevoel aan de kont verschilt nogal per persoon, zo vind de een het comfort zadel (deze heb ik) heerlijk en de ander juist niet. Echter ik heb alleen maar ervaring met het comfort zadel.... Ik vind het prima en krijg niet echt last van mijn kont, althans niet snel, maar er zullen vast comfortabelere zadels/motoren zijn...

Ik vind de Tracer vooral heel wendbaar, makkelijk te rijden, comfortabel genoeg voor woon-werk. Makkelijk door alle koffers etc. een prima motor, lekker geluidje, genoeg power voor in NL
 
Hey Look, ja meningen zijn echt subjectief. Ik vind het comfort gehalte voldoende, zelfs op een normaal zadel. Ik ben 184cm. Pluspunt is het lage verbruik en sportieve karakter. Ik rij een 2021 model. Als je in deze categorie kijkt zijn er eigenlijk maar twee echt interessante motoren. De Tracer7 en de Tiger 660.
 
Inderdaad een goeie tip: proefrijden... ik ben 1.90, ervaar wel veel meer turbulentie dan op mijn SP-1, vind dit ook zeker niet plezierig, maar ben er nu aan gewend en er is een en ander aan te wijzigen, maar ik heb nog niet een happy setup gevonden. Dit ondervond ik overigens niet tijdens mijn proefrit, maar pas na langere tijd rijden...

Zelf had ik wat moeite met hoe laag de motor is... maar dat blijkt door een verlaging set te komen van Hyperpro, waar ik nu een nieuwe achterschokdemper voor heb gevonden, maar nog moet monteren.... dus geen ervaring mee nog.
 
Ik ben benieuwd of er vandaag wat moois voor je tussen zat?

Zelf ben ik nog steeds erg tevreden over mijn tracey. Afgelopen zomer zijn we door zuid Noorwegen heen gereden en elke dag veel kilometers gereden en dit ging prima. Geen vermoeidheid en geen zere kont bij het afstappen ;)
Het enige wat ik heb veranderd is het ruitje, ik rijd voornamelijk woon-werk verkeer over de A9 en dan is een goede windbescherming zonder turbulentie wel fijn :Y
Verder voelt de motor veilig aan en erg wendbaar, altijd handig met de files van tegenwoordig.
 
Bedankt voor alle reacties. Het klopt allemaal. De proefrit ga ik zeker maken. Ik was vandaag bij RB motoren, die hadden alleen een nieuwe staan. De demo om proef te rijden moest nog binnen komen. Ik kon hem dus wel even goed bekijken en er op zitten. En ik moet zeggen dat in het echt het achterlicht wel mee valt. Ook de nieuwe uitlaat is in het echt mooier als op de foto. Van de nieuwe top Kuip werd ik helemaal enthousiast. Dus het gaat wordt vervolgd worden. Ik ga eerst mijn KTM-etje terug origineel maken en verkopen. Of ik moet hem goed kunnen inruilen.
Hoe dan ook die Tracer zie ik er nog wel komen.

Grtzz Look.
 
Terug
Bovenaan Onderaan