Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het nieuwe W650 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Jongens,

Het is zondag en regenachtig , en aangezien dat ik niet aan het verbouwen ben of van di beroemde Franse rommelmarkten aan het afstruinen heb ik wat plaatselijke motortijdschriften gekocht om het te lezen.

We hebben het vaker erover gehad, hoe het zonden is dat zo een mooi classic motor concept als onze W650 / W800 nooit door de Kawasaki serieus is genomen zoals andere bekende gevallen die ermee rijk zijn geworden

Maar blijkbaar hebben ze nu aansluiting gevonden met die trend retro, met de nieuwe Z900RS grijpend naar de meest beroemde motor in Kawasaki geschiedenis.
Als je ziet hoeveel modellen uit eigen huis al komen, en hoeveel van die custom bouwers zich al op gestort hebben is waarschijnlijk het van een W900 /W1000 toch maar een

Ik wens jullie maar een fijne zondag toe

Kawasaki Z900RS: Nu al de eerste customs! | MaxxMoto

 
Ik opteer voor de Z900 RD ik vind dat toch het mooiste , uitlaten naar het aantal cilinders
 
OK dat wilde ik horen. Bedankt Ed.
Groet Jan
 
Ik heb een keer via marktplaats een set originele uitlaten gekocht van een W650 uit 2005 of 2006. Later realiseerde ik mij pas dat deze uitlaten waarschijnlijk voorzien zijn van een katalysator. Wat ga ik hier van merken als ik ze op een W650 uit 2002 monteer? Vermogenverlies, of is dat minimaal? En zal ik mijn motor anders moeten afstellen met deze uitlaten? Ik neem aan dat ik de katalysator niet kan verwijderen?
 
Dank je! Dit bevestigt dat ik het 2e model heb, dus W650 met katalysator. En dat je er niet bij kunt. Ik zie op de tekening dat de kat. wel klein is. Gaat dit vermogen schelen of is dit minimaal?
 
Ik weet dat het eerste model het meest gevraagd en gezocht is in Duitsland.
De vraagprijs ligt beduidend hoger dan de versie met Kat.
Ik ga er dus vanuit dat de Kat nadelig is voor het vermogen.
Hoeveel en of je de carburateurs moet afstellen weet ik niet.
Op het Duitse W 650 Forum is onder techniek wel veel te vinden.
 
Misschien heeft iemand hier nog interesse in?
Een Puig mini tourruit "plus".
Vorige week gekocht en gemonteerd en weer gedemonteerd.
Vond hem niet mooi!
Kostte 45,- met verzenden mag weg voor 35,- incl. de verzendkosten.
Bon en doos zijn er bij natuurlijk.
 
Nee dank je? Ik vindt hem ook spuug lelijk.
Groet Jan
 
De Hyperpro voorveren zitten erin, samen met verse SAE15 olie (zat bij de verenset in).
Ik moet zeggen dat het een groot verschil is ten opzichte van de originele veren!
De motor duikt veel minder bij het remmen en stuurt directer. Ik heb er slechts een kort stukje mee gereden (het regent !) maar denk dat dit met recht een upgrade voor de W is.

Iemand ervaring met andere veren onder de originele schokdempers toevallig?
Hyperpro biedt ook achterveren aan - als dit net zo'n verschil maakt als voor, ben ik om.
 
Laatst bewerkt:
Lever je nu niet veel veercomfort in en is deze modificatie alleen grens verleggend? Ik ben met je eens dat de standaard veren niet echt geschikt zijn voor circuit gebruik maar voor een rondje door de polder is geen probleem.
Groet Jan
 
Met mijn vrouw achterop is de vering onderbemeten.
Slaat ook door dan. Vandaar deze modificatie. Racen met de W doen we niet an.
Pas op Pieter dat je vrouw dit niet leest want dan maar ik begrijp je. Bij Nol Bikker staat een W650 waar ze mee op het circuit hebben gereden, leuk ding.
Groet Jan
 
Niet verkeerd bedoelt hoor, mijn vrouw is lang en slank!
Maar de standaard vering slaat bij duogebruik regelmatig door. Vandaar de mods.
De W650 is niet de meest ideale motor voor duo gebruik. Ik heb tijdens mijn jeugd jaren zodanige stunts met de motor uitgehaald dat mijn vrouw voor geen geld meer achterop kruipt dus ik rijd altijd solo.
Groet Jan
 
Wie is er in geïnteresseerd. Voor 5.000,= BP ben je de gelukkige. Staat bij Hitchcocks motor cycles. Bikes
Verder nog een interessante link Links
Groet Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb achter Hagon schokbrekers het dichte model klassiek engels dus.
Best goed maar die metalen bussen schrapen tegen de veren aan waardoor ik op een soort piepende ossenkar zit. Onderweg hoor ik het gelukkig niet,
 
Ik heb achter Hagon schokbrekers het dichte model klassiek engels dus.
Best goed maar die metalen bussen schrapen tegen de veren aan waardoor ik op een soort piepende ossenkar zit. Onderweg hoor ik het gelukkig niet,
En zijn die Hagon's dan merkbaar beter dan de originele Peter?
Groet Jan
 
Ik heb de open versie van Hagon en ik vind het wel een verbetering t.o.v de standaard vering vooral het bochten gedrag is een stukje stabieler
 
Status
Niet open voor verdere reacties.