> Het RD500 Project! Deel 2

Zo gisteren weer bezig geweest met mijn bike. Ik zag oma al voorbij komen dus het, was ook wel tijd...

Alle carbs weer uitelkaar gehaald en schoon gemaakt. Eindelijk loopt ie goed op vier cilinders. Nu nog fine-tunen, dat gaat volgend weekend gebeuren.

building%20a%20bike188.jpg


Daarna heb ik nog enkele kleine dingen die moeten gebeuren en dan is ie er klaar voor (nu ik nog...)

building%20a%20bike189.jpg


Volgende week waarschijnlijk een filmpje, mits ik hem kapot laat lopen...haha

Gr. Bas :]
 
Erg mooie motor!! Knap werk!

Is het blok nog origineel, of is het getuned/opgevoerd?
Zo ja, op hoeveel pk zit je nu?

tnx. De motor is verre van orgineel, maar er zijn nu nog geen vermogens gegevens bekent. Nu is het eerst van belang dat je motor helemaal goed loopt.

Gr Bas :]
 
Valt er wel een beetje fatsoenlijk mee te rijden??
Heb een aantal malen op een Suzuki RG250 gereden, ik was verbaasd over het vermogen van zo'n motor, en het alles of niets qua vermogen...
Zo'n 500 zal wel een heel stuk heftiger zijn! Valt dat een beetje onder controle te houden als het vermogen er ineens op komt??
 
Valt er wel een beetje fatsoenlijk mee te rijden??
Heb een aantal malen op een Suzuki RG250 gereden, ik was verbaasd over het vermogen van zo'n motor, en het alles of niets qua vermogen...
Zo'n 500 zal wel een heel stuk heftiger zijn! Valt dat een beetje onder controle te houden als het vermogen er ineens op komt??


Ik zou nu écht niet op zo'n RD of RG 500 voluit durven gaan (ik rij een relaxte GSX-R 750).
Dat tweetakt rijden vereist wel wat aanpassen en wennen. De powerband is heel kort inderdaad: of er gebeurd niks, of je rijdt een kanonskogel. Wel goed voor de adrenalinejunk.
 
Valt er wel een beetje fatsoenlijk mee te rijden??
Heb een aantal malen op een Suzuki RG250 gereden, ik was verbaasd over het vermogen van zo'n motor, en het alles of niets qua vermogen...
Zo'n 500 zal wel een heel stuk heftiger zijn! Valt dat een beetje onder controle te houden als het vermogen er ineens op komt??

t vermogen van een standaard RD500 is 78pk op de krukas. +- 70 op t wiel.
dus dat valt wel mee.
als je boven de 80 op t wiel heb word t leuker, alleen zit je nog een beetje met t gewicht.
een standaard rd500 weegt 200+kg, ook niet echt optimaal.
daarom ben ik wel benieuwd naar de pk gewicht verhouding van dit project.
 
t vermogen van een standaard RD500 is 78pk op de krukas. +- 70 op t wiel.
dus dat valt wel mee.
als je boven de 80 op t wiel heb word t leuker, alleen zit je nog een beetje met t gewicht.
een standaard rd500 weegt 200+kg, ook niet echt optimaal.
daarom ben ik wel benieuwd naar de pk gewicht verhouding van dit project.

Ik ook, ik ben al lang blij al ie een keer goed rijdt....

Op veel toeren doet ie het goed,zodra de toeren zakken slaat ie af?
 
Laatst bewerkt:
Heb je al eens bij Gert v/d Bosch geïnformeerd, die had ook grote problemen met de originele carbs maar dat is volgens mij opgelost, heeft ook Fedor uitlaten dus lijkt wel op elkaar wat dat betreft.
 
Heb je al eens bij Gert v/d Bosch geïnformeerd, die had ook grote problemen met de originele carbs maar dat is volgens mij opgelost, heeft ook Fedor uitlaten dus lijkt wel op elkaar wat dat betreft.

Ja die heb ik al gesproken maar hij werkt niet hetzelfde op mijn fiets. Maar goed ik kijk er het weekend wel naar.

Dingen die ik nog wil doen:

- nieuwe schakelstang maken
- nieuwe achterveer bout plaatsen
- dogbone mooier afslijpen
- noodstop aansluiten
- achterrem vullen
- thermostaat verwijderen
- accu klem maken
- kettinggeleider maken.

En dan moet ie echt klaar zijn.

Gr. Bas :]
 
:Y En er is heel goed normaal mee te rijden.

......als je vaker met een hoogtoerige tweetakt hebt gereden.

Probleem is niet het vermogen maar het aan/uit effect van die dingen. Ik heb zelf ook wel eens op zwaardere offroads tweetaks gereden (CR van honda ofzo?), dat zijn ook van die monsters.

Dat aan/uit effect is tegelijk een stuk van de charme van het 2-tak rijden (vind ik), maar het vereist wat oefening. Daarom is het ook zo mooi dat er nog mensen zijn die zich met dit soort projecten bezig houden: ze bouwen een prachtige fiets met een nette PK/KG verhouding maar belangrijker: een fiets met een onvergelijkbaar motorkarakter. Dit soort fietsen met dit karakter zijn niet (meer) te koop.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou nu écht niet op zo'n RD of RG 500 voluit durven gaan (ik rij een relaxte GSX-R 750).
Dat tweetakt rijden vereist wel wat aanpassen en wennen. De powerband is heel kort inderdaad: of er gebeurd niks, of je rijdt een kanonskogel. Wel goed voor de adrenalinejunk.

Hier zijn de standaard specs te vinden: 1985 Yamaha RD 500 LC

Das bij 9500rpm, de mijne doet 11.000rpm.

Gr. Bas :]
 
Laatst bewerkt:
ja dit krijg je er dan van }) en daar hadden de groten der aarde soms ook ff ''last'' van :+


hee Anand ! is je ''brommer'' al binnen ........ *O*
 
Laatst bewerkt:
alsie maar niet op de ''verkeerde '' boot staat ( ik bedoel zo eentje die op zn kop drijft :?

hij zou aankomende donderdag verscheept worden, maar dat zou zomaar eens een weekie uitgesteld kunnen worden denk ik.
hij staat ook iets van 500km van t epicentrum verwijderd en de haven waar die verscheept word iets van 400km, dus hij is er ie iedergeval nog wel.
 
Laatst bewerkt:
hij zou aankomende donderdag verscheept worden, maar dat zou zomaar eens een weekie uitgesteld kunnen worden denk ik.
hij staat ook iets van 500km van t epicentrum verwijderd en de haven waar die verscheept word iets van 400km, dus hij is er ie iedergeval nog wel.

pfffiiiuuuuuwwww ! :] on topic again ! :W
 
......als je vaker met een hoogtoerige tweetakt hebt gereden.

Probleem is niet het vermogen maar het aan/uit effect van die dingen. Ik heb zelf ook wel eens op zwaardere offroads tweetaks gereden (CR van honda ofzo?), dat zijn ook van die monsters.

Dat aan/uit effect is tegelijk een stuk van de charme van het 2-tak rijden (vind ik), maar het vereist wat oefening. Daarom is het ook zo mooi dat er nog mensen zijn die zich met dit soort projecten bezig houden: ze bouwen een prachtige fiets met een nette PK/KG verhouding maar belangrijker: een fiets met een onvergelijkbaar motorkarakter. Dit soort fietsen met dit karakter zijn niet (meer) te koop.


Valt mee hoor zo aan/uit is een straat RD of RG niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan