Motor bij de dealer voor nieuwe balhoofdlagers.
Krijg ik een belletje dat een van mijn voorremblokjes staal-op-staal remt en dus volledig versleten is. Of ze de rem mogen reviseren, want die moet vast zitten, en de blokken mogen vervangen.
ehmmm, nee, ik geloof er geen barst van, heb de rem nog geen 1000km ervoor zelf in handen gehad.
Goed, de dealer laat mij tekenen voor het afhalen van een niet-rijklaar voertuig, en vertelt me dat een setje origineel Brembo blokjes 140€ kost.
Ik rijd naar huis, met da auto naar de Louis, koop een setje origineel Brembo blokjes voor 80€ en haal de rem los. Alle zuigers gangbaar, en het dunste remblokje 2x zo dik als de verslijtmarkering.
Dankjewel, daar hoef ik dus ook niet meer naar toe.
Motor bij de dealer voor nieuwe balhoofdlagers.
Krijg ik een belletje dat een van mijn voorremblokjes staal-op-staal remt en dus volledig versleten is. Of ze de rem mogen reviseren, want die moet vast zitten, en de blokken mogen vervangen.
ehmmm, nee, ik geloof er geen barst van, heb de rem nog geen 1000km ervoor zelf in handen gehad.
Goed, de dealer laat mij tekenen voor het afhalen van een niet-rijklaar voertuig, en vertelt me dat een setje origineel Brembo blokjes 140€ kost.
Ik rijd naar huis, met da auto naar de Louis, koop een setje origineel Brembo blokjes voor 80€ en haal de rem los. Alle zuigers gangbaar, en het dunste remblokje 2x zo dik als de verslijtmarkering.
Dankjewel, daar hoef ik dus ook niet meer naar toe.
als je een achterband op je voorvelg monteert, moet dat tegen de draairichting in. Heeft met afwatering te maken. Een achterband voert het water recht naar achter af, een voorband naar de zijkant. Een omgedraaide achterband voert het water ook af naar de zijkant.
Dat klopt maar dat zegt helemaal niks. Een ander merk of type is weer andersom.He, lachebekje, kijk even naar het verschil in profiel voorband en achterband. Als je de achterband tegen de richting laat draaien, is het profiel gelijk aan een voorband
Bekijk bijlage 1329487
Dat klopt maar dat zegt helemaal niks. Een ander merk of type is weer andersom.
De band wordt andersom gemonteerd omdat de krachten op de gordel dan andersom zijn.
Met het profiel heeft het niks te maken.
Als je iets weet van motorbanden en hun werking, zoals in nat, dan weet je dat Zot en VDV gelijk hebben.Loop ff naar de garage en kijk bij je eigen motor. Je denkt toch niet dat een voorband zo ontworpen is dat alle afwatering naar achter gaat (in plaats van opzij) zodat de achterband een dubbele portie te verwerken krijgt!
Genoeg over dit onderwerp, op naar de volgende blunder!
Hoe kom je erbij dat het water naar achter zou gaan?Loop ff naar de garage en kijk bij je eigen motor. Je denkt toch niet dat een voorband zo ontworpen is dat alle afwatering naar achter gaat (in plaats van opzij) zodat de achterband een dubbele portie te verwerken krijgt! Let maar eens op als je eens in de regen rijdt: voor zie je het water naar de zijkant sproeien, achter recht naar achter.
Genoeg over dit onderwerp, op naar de volgende blunder!
Doe jezelf een lol, en ga eens kijken in welke richting het "afwateringsprofiel" waar jij het over hebt bij de meeste voorbanden zit.Loop ff naar de garage en kijk bij je eigen motor. Je denkt toch niet dat een voorband zo ontworpen is dat alle afwatering naar achter gaat (in plaats van opzij) zodat de achterband een dubbele portie te verwerken krijgt! Let maar eens op als je eens in de regen rijdt: voor zie je het water naar de zijkant sproeien, achter recht naar achter.
Genoeg over dit onderwerp, op naar de volgende blunder!
lijkt een harley, dus fabrieksfoutIemand weet het beter dan een beroeps-motorbandenspecialist en een beroeps-motormonteur. Welcome to the internet
On topic..
Bij deze is het de vraag of het een sleutelblunder is, ik denk een combinatie van factoren.
Is het dan wel veilig om met de achterrem te renmen?
Is het dan wel veilig om met de achterrem te renmen?
Die heeft er echt wat moois van gemaakt
Maar die zelfborgende moertjes gaan maar niet zo los!Die heeft er echt wat moois van gemaakt
En de accessoires werken enkel even tijdens het starten.Maar die zelfborgende moertjes gaan maar niet zo los!
Ja zo is elke lader ook een druppelladerEn de accessoires werken enkel even tijdens het starten.
Kan in het echt nog erger zijn: doet helemaal niks, als die donkere draden de massa zijn....Ja zo is elke lader ook een druppellader