Geen motorverhaal en ook al in de jaren 90 van de vorige eeuw. Maar goed, in ieder geval een sleutelblunder van iemand anders
Een vriend van me had op z'n Puch Maxi z'n verzekeringsplaatje vastgezet met houtschroeven. Dat ging goed tot hij een keer met iemand achterop door een wat diepere kuil reed, allebei de schroeven vol in z'n achterband sloegen en hij opeens met een platte band stilstond. Natuurlijk verder van huis dan handig was. Nu was die brommer verder eén grote sleutelblunder maar dit was met afstand de meest zichtbare.
Meest hoorbare sleutelblunder van dezelfde jongen was de snelle uitlaat die toch niet helemaal goed was vastgezet en eronderuit viel. Vriend z'n eerste reactie was te stoppen en de uitlaat met beide handen vast te pakken en een kreet te slaken die ik nooit meer zal vergeten. Schijnt nog best heet te worden zo'n uitlaatUitlaat de bosjes in getrapt en op de terugweg toch maar weer meegenomen.
Moest er dan maar niet in Engels op staan, velen noemen hier linkse schroefdraad al "Engelse draad"Sh*t, na een paar pagina's lullen over hoe slecht Franse auto's zijn gaat het nu over biervoorkeuren...
Ff in het kort: ik vind Hertog Jan weinig aan.
Vandaag een collega een astap kapot zien draaien met een luchtsleutel.
Was linkse draad...
En maar door raggen met dat ding, brandertje dr ff op en knallen!
Terwijl het toch met grote letters op de moer staat : Watch out, Lefthand Thread.
Moest er dan maar niet in Engels op staan, velen noemen hier linkse schroefdraad al "Engelse draad"
Waren het Nederlandstalige pijlen?Collega zet een doseerpompje in elkaar.
Hij doet het niet, krijg hem niet ontlucht.
Ik ga ff kijken, zitten de pers en zuig kleppen precies verkeerd om.
En er staan zelfs pijlen op de klepjes.
Dat weet ik nou net niet.Waren het Nederlandstalige pijlen?
Zit dat nokje waar het tonnetje nu in zit vast aan het de rest? Of er aan vast geschroefd oid? Het ziet er uit alsof het idd een begrenzer is.
Wat zei je?Het is gewoon 1 massieve gashuisklep bediening (is dit de juiste naam?) met 2 mogelijkheden om je gaskabel op te doen.
Dit was dus de begrensde methode.
Dat gaat alleen op als je ook het bijpassende beugeltje monteert wat daar een stukje links van zit, waar je gaskabel op vastgehouden word.Het is gewoon 1 massieve gashuisklep bediening (is dit de juiste naam?) met 2 mogelijkheden om je gaskabel op te doen.
Dit was dus de begrensde methode.
Wat zei je?
" Zet de kleppen maar weer terug op vol vermogen aub"
Moet je volgende keer ook zeggen als je moet afrekenen” heb niet zoveel tijd, komt wel een keer”Niet met precies die woorden, maar dat was ongeveer de strekking.
Hij had niet veel tijd, dus ben zelf maar gaan kijken en het was binnen 10 min opgelost.
heb het ook gezien!Zo kreeg ik mijn motor terug na een kleppenstel beurtje.
"Hij is wel wat tam, aldus de monteur"
Wie o wie ziet het?
Bekijk bijlage 1420079
En heeft iemand enig idee waarom deze optie erop zit? 25kw ofzo?
Moet je volgende keer ook zeggen als je moet afrekenen” heb niet zoveel tijd, komt wel een keer”
Wat een kut reactie van zo’n monteur.
Ik zat mij af te vragen waar de 'duw' staaldraad was.