het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.340
5.692
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Zo...zijn we nu klaar met geneuzel ?

Als mensen langs elkaar kletsen is het geen verplichting het uit te laten lopen op onzinnige letterneukerij en elkaars wel of niet waarheid te benoemen.

Het mooist zou zijn als iedereen dezelfde technische kennis zou hebben, maar zeker in dit deel van het forum komen ook mensen die minder handig zijn, past ook bij de topictitel ;)

Iedereen kan iedere dag iets bijleren, geef elkaar daar ook de kans voor.
En op iedere speldeprik reageren alsof je vermoord word helpt ook niet op een forum.

En zoals Zot al zei: ON-TOPIC !!!
 
Overal het zelfde op elk forum of topic ontaard weer in zoiets ...... mensen zeggen van alles achter de toetsen bord en de interpretatie .is niet gemakkelijk van uit je beeld scherm.

ik zeg next
 
Overal het zelfde op elk forum of topic ontaard weer in zoiets ...... mensen zeggen van alles achter de toetsen bord en de interpretatie .is niet gemakkelijk van uit je beeld scherm.

ik zeg next
Echter vertelt hij in dit geval over een aantal "feiten" welke helemaal niet mogelijk zijn.

Blunders... Op mij vorige week hadden we grote filter frames welke geaard dienden te worden (atex) dmv een kabel vastmaken aan het frame en een geaard object. Deze kabel kwam vast met een m6. Het vermelden waard, alles moest in RVS 316 dus heel sterk was het al niet.
Ik haalde het spul voor het eerst uit elkaar en het ging niet helemaal soepel. Maar ach, tis maar m6 dus doordraaien met die dingen. Een dag later alles weer monteren en donders, ik kreeg de moer er niet op... Even van dichtbij bekijken en :o:o:o|(:(-O-
Het schroefdraad (draadeindje aan frame vast) was half verdwenen en wat er nog zat was bijna 2 x zo lang...
Dus ik vraag een ervaren collega, we waren allen operator overigens, hoe komt dit zo ver?
Oh, die werden altijd aangedraaid met de waterpomptang, en dan goed vast.
Ik begreep ineens waarom een paar weken daarvoor al het gereedschap was vervangen en er een soort van mini waterpomp tangetje, met een normale ging alles stuk.
 
Echter vertelt hij in dit geval over een aantal "feiten" welke helemaal niet mogelijk zijn.

Blunders... Op mij vorige week hadden we grote filter frames welke geaard dienden te worden (atex) dmv een kabel vastmaken aan het frame en een geaard object. Deze kabel kwam vast met een m6. Het vermelden waard, alles moest in RVS 316 dus heel sterk was het al niet.
Ik haalde het spul voor het eerst uit elkaar en het ging niet helemaal soepel. Maar ach, tis maar m6 dus doordraaien met die dingen. Een dag later alles weer monteren en donders, ik kreeg de moer er niet op... Even van dichtbij bekijken en :o:o:o|(:(-O-
Het schroefdraad (draadeindje aan frame vast) was half verdwenen en wat er nog zat was bijna 2 x zo lang...
Dus ik vraag een ervaren collega, we waren allen operator overigens, hoe komt dit zo ver?
Oh, die werden altijd aangedraaid met de waterpomptang, en dan goed vast.
Ik begreep ineens waarom een paar weken daarvoor al het gereedschap was vervangen en er een soort van mini waterpomp tangetje, met een normale ging alles stuk.
hahahahaha beetje van het type, als het met een hamer niet past pak je een grotere?

Puur uit interesse, welke atex klasse praten we hierover? Ik werk voornamelijk met Ex-i en Ex-d maar aarden om ATEX veilig te maken ken ik niet..?
 
hahahahaha beetje van het type, als het met een hamer niet past pak je een grotere?

Puur uit interesse, welke atex klasse praten we hierover? Ik werk voornamelijk met Ex-i en Ex-d maar aarden om ATEX veilig te maken ken ik niet..?

Ik denk dat het dit is, wij hebben ook een klant waar alles en z'n moeder geaard is;)

Statische elektriciteit is een fenomeen dat bijna iedereen weleens in de vorm van een hinderlijke schok aan den lijve heeft ondervonden. Potentiaalverschillen door elektrostatische oplading kunnen vonkoverslag tot gevolg hebben. Als een vonk eenmaal overslaat, kunnen hele besturingssystemen van complexe productieprocessen ontregeld worden en kan deze vonk zelfs de oorzaak zijn van een brand of explosie.
 
hahahahaha beetje van het type, als het met een hamer niet past pak je een grotere?

Puur uit interesse, welke atex klasse praten we hierover? Ik werk voornamelijk met Ex-i en Ex-d maar aarden om ATEX veilig te maken ken ik niet..?
Statische elektriciteit kan zich opbouwen bij de filters, de aarding voert dit af zodat er geen vonken kunnen overspringen.
 
hahahahaha beetje van het type, als het met een hamer niet past pak je een grotere?

Puur uit interesse, welke atex klasse praten we hierover? Ik werk voornamelijk met Ex-i en Ex-d maar aarden om ATEX veilig te maken ken ik niet..?
Uhh, gewoon atex :+
Het filter zat na een week vol met heel fijn poeder, er werd granulaat gedroogd in die machine.
De hele zone is atex vanwege stofexplosie gevaar en inderdaad alles werd geaard. Werd het vat leeg gestort dan werd dit vat ook geaard, anders was het of een vonk of de operator een klap wanneer een vat weer verwijderd moest worden.
 
Ik denk dat het dit is, wij hebben ook een klant waar alles en z'n moeder geaard is;)

Statische elektriciteit is een fenomeen dat bijna iedereen weleens in de vorm van een hinderlijke schok aan den lijve heeft ondervonden. Potentiaalverschillen door elektrostatische oplading kunnen vonkoverslag tot gevolg hebben. Als een vonk eenmaal overslaat, kunnen hele besturingssystemen van complexe productieprocessen ontregeld worden en kan deze vonk zelfs de oorzaak zijn van een brand of explosie.
Statische elektriciteit kan zich opbouwen bij de filters, de aarding voert dit af zodat er geen vonken kunnen overspringen.
Uhh, gewoon atex :+
Het filter zat na een week vol met heel fijn poeder, er werd granulaat gedroogd in die machine.
De hele zone is atex vanwege stofexplosie gevaar en inderdaad alles werd geaard. Werd het vat leeg gestort dan werd dit vat ook geaard, anders was het of een vonk of de operator een klap wanneer een vat weer verwijderd moest worden.

Aah oke, duidelijk. Het betreft dus ATEX voor niet gevoede componenten. Die had ik even niet zien aankomen. :+
Ik werk zelf met meet en regelinstrumentatie, zodoende dat al onze instrumenten ATEX dienen te zijn (indien van toepassing) omdat deze gevoed worden.
Ex-i te lage spanning en polen te ver uit elkaar om intern vonk overslag te kunnen hebben, Ex-d behuizing die dusdanig gemaakt is dat de vonk nooit buiten het instrument komt... enz enz..
 
@JDsigns en @Monkey

als er daar iemand geblundert heeft horen we het wel. ON TOPIC

Ja baas.... :+ sorry..

On topic idd, collega besteld voor een fabriek 150 stuks temperatuur opnemers met 150 stuks losse omvormers.
Bij binnenkomst werdt hem gevraagd of de omvormers geen ATEX moest zijn waarop hij aangaf dat een temperatuurmeting een weerstand signaal is en dus ATEX niet van toepassing is.... het feit dat de omvormer vervolgens van ohm signaal 4-20mA maakt was hij gemakshalve even vergeten....

Moraal van het verhaal....
Ik heb nog een paar omvormers over voor NIET ATEX, mag weg voor weinig.
 
Sleutelblunder kan ik het niet eens noemen. 'Nieuwe' banden onder een motor die deze zomer is aangeschaft waarvan bij de voorband bewust de dot code is verwijderd...
Ook was de accu slecht maar zonder zuur doet die het sowieso niet zo best....
20191026_161056.jpg
20191026_161102.jpg
 
Sleutelblunder kan ik het niet eens noemen. 'Nieuwe' banden onder een motor die deze zomer is aangeschaft waarvan bij de voorband bewust de dot code is verwijderd...
Ook was de accu slecht maar zonder zuur doet die het sowieso niet zo best....
Bij een handelaar gekocht of bij een particulier?
Ik kan mij niet voorstellen dat een handelaar zo iets stoms zou doen, dit kost hem zijn naam.....
 
Bij een handelaar gekocht of bij een particulier?
Ik kan mij niet voorstellen dat een handelaar zo iets stoms zou doen, dit kost hem zijn naam.....


Bij een particulier dus. Ik kon me ook al niet voorstellen dat een handelaar zoiets bewust doet. ( en ik ben hier nogal wat gewend uit de regio...)
Blijft een streek zoiets, en niet alleen dit. Ik kom zo al 5 punten tegen die echt niet kunnen en zeker niet 'per ongeluk' of 'toevallig' ontstaan zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan