het sleutelblunders van anderen topic

Bericht nummer 2673 is geselecteerd als beste antwoord.

MrProper

MF veteraan
9 mrt 2008
6.050
413
Nou gewoon, de handmatige kettingspanner laten voor wat het is. Af en toe moet ie losgedraaid worden zodat de veer de geleideplaat weer tegen de ketting drukt. Daarna weer vast draaien.

als je een barbaar bent doe je dat niet en ziet het er er zo uit.

overigens is het een kwestie van nieuwe ketting en geleideplaten. Die bout kan ik laten voor wat het is (volgens de CX Puristen heeft 99% van de CX / GL blokken dit verschijnsel)

maar dat las ik achteraf. Mijn primaire reactie was iets met scheldwoorden.
B08A4604-3567-4D45-B506-AEB7FE74C08F.jpeg
 

MrProper

MF veteraan
9 mrt 2008
6.050
413
Aan de onderkant lag een soort aluminium achtige mosterd. De rest zit in het oliefilter of het gaasje van de oliepomp.

of tussen mn drijfstanglagers.
 
  • Wow
Waarderingen: sanscorp

DrsRob

MF veteraan
Donateur
14 dec 2002
6.757
28
58
Leiderdorp
Facebook
link
Toch niet zo gek, een automatische spanner....
De automatische spanners hadden hun eigen problemen. Bij demontage kon je ze maar beter vervangen. Bij de minste beschadiging bleef de blokkeerkogel hangen.

Voor die mechanische spanners bestond trouwens een modificatie-kit.
 

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
5.333
1.041
Zeeuws Vlaanderen
De automatische spanners hadden hun eigen problemen. Bij demontage kon je ze maar beter vervangen. Bij de minste beschadiging bleef de blokkeerkogel hangen.

Voor die mechanische spanners bestond trouwens een modificatie-kit.

Altijd vervangen, dit niet doen heb me een goed motorblok gekost .
Was toen iets van 40 gulden (??)
Dat het blok bij de eerste start totaal aan schroot draaide was heel duur leergeld
( hydraulische spanner )..

Bleek ... achteraf .. een bekend probleem te zijn als je hem er uit had gehaald ...
( ford dohc blok ... ja .. zo'n snelle .. ) ..
** ben d'r zowat nog ziek van ;p **
 

scorp

MF veteraan
30 okt 2008
4.281
158
kempen belgië
Waarschijnlijk installatiemonteur met een tienerdochter. Doorgang vrijwel dicht zetten zodat ie niet failliet gaat op de water- en gasrekening.
Ik hoop dat je dat zegt met een kwinkslag?
Want hier wordt niets afgeknepen,
De teflon tape zit nutteloos om de bajonet aan de buitenzijde,
Komt evenveel water uit.
 

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
5.333
1.041
Zeeuws Vlaanderen
Ah ben net zo erg , werk als "pro" in de vuilnis ..
Iets met super milieu bewust en alles sorteren.. dat geneuzel ...

En jij denk dat ik thuis maar ook iets sorteer ?

** nope **


( ja , ok.. koper en schroot .. omdat het opbrengt .. )
 
  • Like
Waarderingen: Wrakhout en Martell

Miglowie

MF veteraan
21 mei 2016
2.777
2.864
43
Vollenhove
Ah ben net zo erg , werk als "pro" in de vuilnis ..
Iets met super milieu bewust en alles sorteren.. dat geneuzel ...

En jij denk dat ik thuis maar ook iets sorteer ?

** nope **


( ja , ok.. koper en schroot .. omdat het opbrengt .. )
Ik sorteer alles. Papier, gft en de rest is op 1 vuilniszakje per jaar na plastic, blik of metalen drankverpakking. Dat vraagt soms om een wat ruimere interpretatie, maar hey, restafval kost een vermogen, de rest is gratis.
 

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
5.333
1.041
Zeeuws Vlaanderen
Hier maakt het niet uit, je betaald all-in
( of je nu 10 of 1000 kilo t jaar hebt )

Och, en zodra het uit de kraak pers is ( op papier en groenafval na ) , donderen ze het toch weer bij elkaar.
( omdat de ovens anders niet branden )...
 

E.G.J.

Wees vruchtbaar en word talrijk !!
Donateur
2 sep 2004
19.668
4.815
Grosswolderfeld Germany
Facebook
link
"ik snap er niks van. Er komt blauwe rook uit de uitlaat als ik gas terug neem"

82198815_1311351225728965_134543432549924864_n.jpg 82428881_321156428777040_83900021463842816_n.jpg



De slang (die tussen de carterontluchting en de turbo zit) was in de loop der jaren zacht geworden en knijpt dan samen. Een helder licht heeft daarom in de slang met een doorlaat van 15 mm, een busje met een doorlaat van 7 mm gedrukt. Het hielp zelfs bij de nieuwe eigenaar nog een tijdje.....

Bij toerental verhoging zuigt de turbo de slang dicht. Motordruk bouwt op. Toerental naar beneden, slang weer "open", motordruk met olie blaast in de turbo. Rook!!
 
  • Like
  • Haha
Waarderingen: Red Force en scorp

MrProper

MF veteraan
9 mrt 2008
6.050
413
Heerlijk. Wat een beunhazerij.

Ik heb gisteren de kleppen gesteld van mijn GL500 / CX500 blok. Ik heb deze in november van zwolle naar huis in den helder gereden.

Inlaatspeling stond op 0.28mm, moet zijn 0.08. Heb nog ontspannen 130 gereden, weinig gemerkt. Uitlaat klep stond nog ruimer :+