Het speciale 2 takt VS 4 Takt topic

gerrit1957

Heerlijk wonen in Spanje.
7 jan 2010
23.225
3.535
Hondón de las Nieves (España)
Om gezellig te babbelen over 2 takt en 4 takt systemen heb ik dit topic geopend want als we het doen in een topic van bijvoorbeeld Rossi , Stoner of een Motgp topic dan loop je het risico dat je 14 dagen vakanyie krijg dus vandaar .

Modbreak: Gekat, persoonlijke aanvallen en overmatig off-topic geleuter wordt vanaf nu bestraft met een ban van 2 weken. Discussieren mag, maar hou het netjes.


Het verschil.

http://www.scoutnet.nl/~kd/files/2-takt_4-takt.pdf

Werking van een 2 takt.


Werking van een 4 takt.

 
Laatst bewerkt:
maar t ging niet over 4 tegen 2 takt, dat geouwehoer ben ik wel beu.
ging over roterend tegen membraan
 
Er is een technieksectie op dit forum. Dit topis hier dus niet op zijn plaats.
 
nou ja, das niet helemaal waar, want als er bedoeld wordt het verschil tussen 4T en 2T in de racerij is het topic wel op zijn plaats.

ik denk dat voor beide wat te zeggen is. 4takt is natuurlijk veel interessanter voor de constructeurs, het gros van de straatmotoren is 4takt dus waarom in de hoogste klasse van de racerij niet ook?

daarbij was zaterdag morgen op de camping in assen wakker worden van het gesnerp van de 125cc warm up ook wel weer lekker.
 
nou ja, das niet helemaal waar, want als er bedoeld wordt het verschil tussen 4T en 2T in de racerij is het topic wel op zijn plaats.

ik denk dat voor beide wat te zeggen is. 4takt is natuurlijk veel interessanter voor de constructeurs, het gros van de straatmotoren is 4takt dus waarom in de hoogste klasse van de racerij niet ook?

daarbij was zaterdag morgen op de camping in assen wakker worden van het gesnerp van de 125cc warm up ook wel weer lekker.
het gros van de straatmotoren heeft veel meer weg van de WSBK.
een echte racer is 2takt, 4takt is een compromis.
 
:^


Ik hou van 2-takten, maar ja..er is nou eenmaal besloten dat we weer allemaal met 4-takten moeten rijden..want ja, het milieu hè :/
Als ik het voor het zeggen had werd er vanaf de Spaanse GP weer met 2tact gereden in al de 3 klassen! :]
 
Als ik het voor het zeggen had werd er vanaf de Spaanse GP weer met 2tact gereden in al de 3 klassen! :]
ik denk dat dorna er schijt aan heeft, de FIM zou de organisatie na zo veel jaar aan een andere organisator moet geven als er verandering in de juiste richting moet komen.
 
Ik weet het zonet nog niet of 4 takt schoner is , daar zijn de meningen zwaar over verdeeld.
Ik denk zelf dat 2 takt schoner is , maarja wie ben ik.
Welke van de 2 schoner is is eigenlijk niet eens belangrijk, de 2-takt heeft een slecht imago als het op het milieu aankomt en dat telt helaas.

Wat pas écht vervuilend is zijn de elektro aangedreven voertuigen, maar deze staan vreemd genoeg weer bekend als zeer schoon!
 
~
Welke van de 2 schoner is is eigenlijk niet eens belangrijk, de 2-takt heeft een slecht imago als het op het milieu aankomt en dat telt helaas.

Wat pas écht vervuilend is zijn de elektro aangedreven voertuigen, maar deze staan vreemd genoeg weer bekend als zeer schoon![/quote]

Wat betreft het berijden ervan istie schoner , maar het opladen en afvoeren van de accu's.
 
Welke van de 2 schoner is is eigenlijk niet eens belangrijk, de 2-takt heeft een slecht imago als het op het milieu aankomt en dat telt helaas.

Wat pas écht vervuilend is zijn de elektro aangedreven voertuigen, maar deze staan vreemd genoeg weer bekend als zeer schoon!

Fout, de elektro aangedreven voertuigen zijn brandschoon.

De stroom waarmee ze worden opgeladen helaas niet. Als iedereen zijn auto zou kunnen opladen met een (eigen) windmolen of zonnepanelen was het een prima idee. De werkelijkheid is helaas anders.
 
Ja tijdens het rijden is het natuurlijk schoner, maar voordat je ermee kunt rijden moet je eerst de energie in de accu stoppen, welke overigens stoffen bevat die zeer slecht voor het milieu zijn. :P
 
Fout, de elektro aangedreven voertuigen zijn brandschoon.

De stroom waarmee ze worden opgeladen helaas niet. Als iedereen zijn auto zou kunnen opladen met een (eigen) windmolen of zonnepanelen was het een prima idee. De werkelijkheid is helaas anders.

Vorig jaar was ik vanaf de GP van Aragon via het Baskenland teruggereden en dan de weg naar Zarragossa heb je kilometers lang zonnepanelen en hebben daar getankt en werd ook aangegeven voor groene oplaadstations in diversen dorpen in de omgeving , maarja daar heb je ook iets meer zon.
 
Wat mij betreft hangen we bij de TT wat spandoeken neer om dat twostroke gesnerp terug te krijgen, al weet ik niet of de Dorna politie daar tegen kan :P

De Rooie Stier Broekies rijden dit jaar nog 2-takt, dus nog wel 2-takt in Assen dit jaar. *O*

(En als het Deroe een beetje meezit nog het Wilhelmus ook) :z
 
Als ik het voor het zeggen had werd er vanaf de Spaanse GP weer met 2tact gereden in al de 3 klassen! :]

Wat maar drie klassen ? met onmiddelijke ingang 50 c.c. , 125 , 250 , 500 en de zijspannen weer invoeren . Met de huidige entree prijzen mag men wel iets bieden. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja tijdens het rijden is het natuurlijk schoner, maar voordat je ermee kunt rijden moet je eerst de energie in de accu stoppen, welke overigens stoffen bevat die zeer slecht voor het milieu zijn. :P

Zolang ze nog geen betaalbare , milieu vriendelijke , lichte (volume) , accu`s of iets dergelijks hebben ontwikkeld , is het een groene scherts beweging.
 
Wat maar drie klassen ? met onmiddelijke ingang 50 c.c. , 125 , 250 , 500 en de zijspannen weer invoeren . Met de huidige entree prijzen mag men wel iets bieden. ;)

full


Maar eigenlijk vergeet je de 80 en de 350 cc. :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan