Het SRAD 600-750 topic #22: Duck ass with horsepower !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar ben ik dus ook wel een beetje bang voor :YJa die is erg mooi :9 Zouden die jongere Ducati's minder problemen hebben met hun blok ?

vanaf de 999 zijn er met het blok niet veel problemen meer.
zeker de 1X98 zijn bij goed onderhoud betrouwbare motoren. onderhoudsintervallen zijn zelfs groter als bij een blade.
 
Foto van tijdens mijn korte ritje vanavond

6GY3iAH.jpg
 
Ziet er goed uit Catch!




Heren, ik twijfel tussen de Metzeler sportec M7 RR en de Continental SportAttack 2.. Iemand ervaring met 1 van beide?
Of iemand die me het verschil kan vertellen tussen deze twee?


Ik ga denk ook voor een 190/55 ipv de 190/50 die ik nu heb.
Overstap naar een 180 is natuurlijk ook een optie maar ik ga het eerst is met een 190/55 bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Vervang dan gewoon ook dat setje in je rempomp hij zal hierdoor ook veel fijner aanvoelen.En wat je zelf ook al schreef..............het is al 20 jaar oud })

Vermoedelijk creëert je (je maat) zelf tijdens het knijpen/remmen lucht in het systeem.Puur omdat die rubbers te oud hierdoor te hard geworden zijn .

Man man man man...
Vandaag hier bij mij de boel ontlucht met het compressor vacuum geval.
Kwam idd het nodig uit..

maar wat een bende zeg.. haha!. die remcilinder, het buitenste rubbertje wat zichtbaar is bij de remhendel is helemaal aan gort. weinig van over.. uiteraard was de revisie set destijds niet besteld onder het mom van mwahh.. t zal wel wel goed zijn. Remklauwen; ik denk op een stuk of 3 zuigers stak de stofring half omhoog tussen de zuiger en de klauw en bij 1 zag ik m uberhaupt niet zitten.. dus de opdracht aan hem; volgende keer (of wanneer het zaakje naar de klote gaat) even revisie set voor de remcilinder alsmede de klauwen bestellen...

Maar; het is een heullll stuk beter dan wat het was en meneer was tevreden.. :]
 
Laatst bewerkt:
Man man man man...
Vandaag hier bij mij de boel ontlucht met het compressor vacuum geval.
Kwam idd het nodig uit..

maar wat een bende zeg.. haha!. die remcilinder, het buitenste rubbertje wat zichtbaar is bij de remhendel is helemaal aan gort. weinig van over.. uiteraard was de revisie set destijds niet besteld onder het mom van mwahh.. t zal wel wel goed zijn. Remklauwen; ik denk op een stuk of 3 zuigers stak de stofring half omhoog tussen de zuiger en de klauw en bij 1 zag ik m uberhaupt niet zitten.. dus de opdracht aan hem; volgende keer (of wanneer het zaakje naar de klote gaat) even revisie set voor de remcilinder alsmede de klauwen bestellen...

Maar; het is een heullll stuk beter dan wat het was en meneer was tevreden.. :]

Blij het te vernemen dat het opgelost is :Y

Mijn rempomp die begon ook al uren te krijgen dat heb met oude motoren als wat de SRAD is. :Y

Tja.......remklauwen en SRAD is vragen om problemen.Had de mijne de vorige keer ook helemaal los gehaald en schoon gemaakt. :Y Wel de oude rubber teruggezet ;)

Volgende keer wissel ik ze wel om voor nieuwe.
 
Circuitdag 2 The Experience - Motor, bochten en circuittrainingen Assen. :]


Busje volgeladen met goede moed op weg het weer betrok die middag tot wel even een kort donker nachtje.Precies boven Assen toen ik er net gearriveerd was een donkere wolk met een stevig windje.Gelukkig stond ik achter de bus mijn motor was net bezig om mijn motor los te halen.Gauw deurtje dicht ingestapt en reed hem met de neus in de wind zodat ik zeker niet om zou waaien. ;)
.
Die avond hebben we gezellig gekletst bij de BBQ heerlijk vlees gegeten aan paar biertjes :9 op niet teveel je wilt geen koppijn hebben de dag erop. :P

De nacht :z was koud in het busje het was flink afgekoeld plus had ik de koelkast naast mij staan.De volgende morgen alles snel regelen naar de WC ,wassen tanden poetsen snel wat eten jezelf inschrijven het pak aantrekken en theorie lessen volgen.Daarna ga je rijden.

Het was iets anders ingedeeld als wat racecracks deed.Je kon vaak niet altijd doorrijden je moest vaak de snellere rijders voorbij laten.Het viel mij op dat er veel snelle rijders waren of ik ben te traag dat kan natuurlijk ook. :+

Na sessie 1 en weer bij 2 vroeg de instructeur aan mij of dat ik echt niet naar een snellere groep wilde?Wilde dat niet we reden toen rondetijden van 2:47 wat voor mij wel traag was maar ik kon nu mooi oefenen had alle tijd hiervoor.Leuk je bochten aansnijden remmen tot in de bocht dan het gas erop netjes de kop naast de spiegel.

Gelukkig reed ik nog een 2:30 O-) en was de snelste in de groep }) :P .Een bekende van eerdere circuitdagen zei tijdens de briefing, je hebt de oudste motor Willem je bent het oudste en je bent het snelste. 8-)

Gister gingen alle bochten lekker sneed de Haarbocht mooi aan overstekend naar Madijk door naar Ossenbroeken en Strubben alles ging goed en sneller als de vorige keer.
Akkersloot en Meeuwen meer moet ik sneller doen we reden nu toch al best daar een behoorlijk tempo vond ik maar het kan sneller.

Na sessie 3 wilde ik op een bepaald moment bijna het zijruitje van mijn bus inslaan :( .Wilde mijn auto sleutels pakken om te bellen en...huh waar zijn mijn sleutels nu gebleven?
Helemaal in paniek want ja Assen Eindhoven is best ver het was een huur bus ik weet echt geen enkel telefoonnummer uit m'n kop.

We hadden na elke sessie een briefing en theorielessen en die waren goed dus die wilde ik niet missen.Vlak daarna begonnen de sessies alweer.Had dus weinig tijd om iets te regelen met die sleutel keer laten omroepen op Assen alles 10 keer afgelopen waar ik geweest was.
Mijn jas waar de sleutels inzaten 25 x binnenste buiten gekeerd _O- het laatste wat je wilt is dat de sleutels later alsnog vind. :+ Laatruimte in de bus ook 5 x doorzocht ook snel in de tassen gekeken waar nope de sleutel konden daar nooit liggen ze zaten immers in de jas.
Dacht die liggen op het circuit.

Afijn ik moest mijn vierde sessie rijden had weinig zin om eerlijk te zijn.Mezelf opgepept en toegesprokenhet is je eigen fout domme/stomme oetlul :( :X :+ wie neemt er nu zijn sleutels mee de baan op.Deze sessie ging perfect we reden 7 seconden sneller ik blij *O* .

Kom ik met de motor aangereden terug bij de bus komt Roy (een ZAC racer waarmee ik samen was) naar mij toe lachend en zwaaiend met de sleutel in zijn hand :? .Kon hem wel zoenen :$ :j :+ hield mezelf toen wel in.Hoe kom jij daaraan vroeg ik, nou ik weet hoe goed mijn vader kan zoeken was zijn antwoord _O- :P .Hij bedoelde eigenlijk te zeggen,jullie ouwe mannen zoeken kijken maar half. :+ 8-) O-) Roy had ze gevonden in mijn etenswaren tas?Vermoedelijk was op dat moment de rits open van mijn jas die heb ik neer gesmeten in de bus waarbij de sleutel eruit gevlogen is precies in de tas belande wat je normaal niet zou lukken. :X

Daarna reden we sessie 5 de snelste tot toen toe en dat was eigenlijk de enige sessie waarbij er geen geel en olievlag en valpartijen waren.Er waren er best wel en aantal onderuit gegaan.

Eigenlijk zou sessie 5 vrij rijden zijn vermoedelijk heeft de organisatie besloten om dit nu maar niet te doen wat goed is.Veiligheid gaat voorop de mensen waren moe we hebben
al weken lang veel warmte gekend men slaapt dan minder.Er waren teveel snelle rijders dan ga je ongelukken krijgen vond het een goed besluit van de 2theexperience.

Heb wel wat moeten wennen aan de SRAD je merkt dat soms zijn gewicht tegen je ingaat maar op de snelle stukken man wat ligt dat ding dan zo stabiel.De remmen zijn nu perfect hij remt als een zot nu.Zou zelf wel in mijn nopjes ermee zijn als deze SRAD voortaan mijn circuit motor zou moeten zijn. :Y

Heb weinig tijd gehad om foto's te nemen het gezoek naar die sleutel en de vele theorielessen gooide roet in het eten.

Zo had ik de motor vastgebonden met een ketting en twee extra poortogen op de bodem geschroefd waarmee ik de motor wel in de vering kon trekken.

full

full


Mijn bedje had ook vloerbedekking in de bus gelegd O-)

full


En wat rubber. :9

full

full
 
Ziet er goed uit Catch!




Heren, ik twijfel tussen de Metzeler sportec M7 RR en de Continental SportAttack 2.. Iemand ervaring met 1 van beide?
Of iemand die me het verschil kan vertellen tussen deze twee?


Ik ga denk ook voor een 190/55 ipv de 190/50 die ik nu heb.
Overstap naar een 180 is natuurlijk ook een optie maar ik ga het eerst is met een 190/55 bekijken.




Geen 180 band op een 6j velg gooien dan wordt hij veel te plat.De 190/55 ipv de 190/50 die je dan nu hebt is dan een betere keuze :Y

Ik zelf ben erg weg van de S20 Bridgestone
 
Blij het te vernemen dat het opgelost is :Y

Mijn rempomp die begon ook al uren te krijgen dat heb met oude motoren als wat de SRAD is. :Y

Tja.......remklauwen en SRAD is vragen om problemen.Had de mijne de vorige keer ook helemaal los gehaald en schoon gemaakt. :Y Wel de oude rubber teruggezet ;)

Volgende keer wissel ik ze wel om voor nieuwe.
Ja had net ff de partnummers opgezocht voor m.. want hij moet het wel echt gaan vervangen.
Leuk dat nu de lucht eruit is, wat dus gewoon het probleem was, maar die seals enzo dat is geen doen natuurlijk. Als ie dat zo laat dan ehh sja.. ? haha :) Hij is nogal makkelijk zeg maar.

Wellicht handig voor hier in dit SRAD topic;
Master Cylinder rebuild kit: 59600-45860
Front brake calipers seal kit: 59300-33881 (1 remklauw, dus 2x bestellen)

OF als alternatief van de fabrikant TourMax (ipv origineel OEM)
Master Cylinder rebuild kit: MSB-302
Front brake calipers seal kit: BCF-320

scheelt ruim 70 euro.
Kan vast nog goedkoper maar het moet wel fatoenlijk spul blijven..

:W
 
Ik ben trouwens benieuwd naar je bevindingen over de rempomp met nieuwe blokken en na je track day!


Whouzz, hij remt als een dolle stier die afremt als hij een tochtige koe ruikt :+ Man oh man wat een remplezier was me dat op Assen.

Zelfs zoveel beter als wat de K4 remt :Y Zo mooi doseerbaar . Ik vermoed wel dat de BREMBO RSC het nog veel beter en ook mooier zal doen remmen.Bijna elke racer rijdt ermee en da's niet voor niets zo natuurlijk.

Als een goedkopere upgrade voor een SRAD via die Italiaanse verkoper is Braking een goed keuze.

Mijn oude remblokken waren vermoedelijk verglaast en toch remde hij vrij aardig met de pomp.Maar nu met die nieuwere HH blokken 10 x beter.

Wat betekend dat mijn rempompje zijn beste tijd ook wel gehad heeft plus dat een 19mm rempomp een extra stop power geeft.
 
Ziet er goed uit Catch!




Heren, ik twijfel tussen de Metzeler sportec M7 RR en de Continental SportAttack 2.. Iemand ervaring met 1 van beide?
Of iemand die me het verschil kan vertellen tussen deze twee?


Ik ga denk ook voor een 190/55 ipv de 190/50 die ik nu heb.
Overstap naar een 180 is natuurlijk ook een optie maar ik ga het eerst is met een 190/55 bekijken.



Heb op de rsv nu Metzeler liggen om te proberen maar vind het een super band.. Veel beter dan de pilot powers.. Sneller warm, veel grip
 
Heren, ik twijfel tussen de Metzeler sportec M7 RR en de Continental SportAttack 2.. Iemand ervaring met 1 van beide?
Of iemand die me het verschil kan vertellen tussen deze twee?

Gister de M7 laten omleggen. Nu testen. Vandaag gelijk op de motor naar werk gegaan. Vanmiddag een BBQ waar ik ff op de motor langs kan. Dan is de 'silicone' laag er ook gelijk grotendeels uitgezweet.

Mijn ervaringen zullen later volgen!
 
Hey boys hoe is het hier?

Zal ff bijlezen haha. Cant wait.. Vrijdag naar winterberg met de motor, 4 daagjes!
 
Gister de M7 laten omleggen. Nu testen. Vandaag gelijk op de motor naar werk gegaan. Vanmiddag een BBQ waar ik ff op de motor langs kan. Dan is de 'silicone' laag er ook gelijk grotendeels uitgezweet.

Mijn ervaringen zullen later volgen!


Ben benieuwd Whouzz....... als het zo doorgaat ( ik moet wachten tot de GSXR K4 klaar is) is mijn SRAD ook weer zo aan nieuwe banden toe haha _O-

Maar ja........... ik blijf lekker trouw de S20 ook al slijten die al terwijl je ernaar kijkt :+ _O-
 
Hey boys hoe is het hier?
klote :+
Zal ff bijlezen haha. Cant wait.. Vrijdag naar winterberg met de motor, 4 daagjes!


Veul plezier in Winterberg..... je moet ook eens richting Noord Sauerland rijden. :9 Wel uitkijken ze controleren er best veel tegenwoordig en je ziet ze haast niet.Totdat er zo'n dikke Duitse agent de weg opspringt ;) En de staan (bijna) altijd bij de einde 50/70km borden }) in die lullige dorpjes met max 6 huizen.
 
Heeft Dirtroller zijn motor ( op de camping) alweer in elkaar gekregen Whouzz :+

Ik heb hem vanavond geholpen hem thuis weer uit de bus te halen en in elkaar te zetten.
Hij had aantal mooie ritten gereden in de alpen!

Ging best makkelijk met ze busje eigenlijk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan