Het SRAD 600-750 topic #22: Duck ass with horsepower !

Status
Niet open voor verdere reacties.
De SRAD staat er tegenwoordig maar stilletjes en hij is ook al schoon :P .Denk eerlijk gezegd niet dat hij dit jaar nog de weg opgaat :N

Neem nu de K4 mee :9
 
full



Srad mag voor 1450 weg....
 
Laatst bewerkt:
Heren, dames,

Allereerst Julien en vrouwtje gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding. Mag dit wolkje jullie veel plezier brengen. Hopelijk gaat alles als verwacht (weinig slaap, huilen, poepluiers, etc).

Nu heb ik, zoals jullie weten, dit jaar een Srad aangeschaft. Echter kom ik een klein probleempje tegen. Laatst zag ik wat vloeistof aan de linkerzijde van mijn motor lopen, net onder de tank. Het ik de tank losgehaald en gelift, tref ik het volgende aan:

Hier druppelt het.
full

full

Zweten moet kunnen, maar is dit niet te veel?
full

full


Alles is ook een beetje vochtig en plakkerig. Hopelijk hebben jullie een idee wat het is. Het is in ieder geval zeker dat ie donderdag naar Bolman gaat. Nokaskettingspanner spannen en dit probleem bekijken. Met jullie hulp hoop ik niet iets op de mouw gespeld te krijgen.
Alvast bedankt. :}
 
Laatst bewerkt:
Serene rust hier ;)


Tja :z

Ik weet niets af van een carburateur versie :P

Die benzine want dat is wat je ziet kan door veel factoren komen ;) Of je inlet rubberklem (men) zitten te los en lekken vanwege droogtescheurtjes. Of je carburateur pakkingen zijn lek?

Als die inletrubbers lek te los zitten dat kan je checken door te kijken.Of je start je motor en spuit er remmenreiniger op.Dat spuit je per inlet of allemaal even en gaat je motor daarna een hoger toerental lopen dan weet je dat het lekt bij de rubbers of klemmen te los.

Of je iets mist daarbij die schroefjes dat moet je zelf even nakijken in de documentatie *D


En je blok nu eerst netjes schoonmaken doekje WD 40 uren lang :+ dan zie je wat het probleem kan zijn? Als dat er is?
 
Laatst bewerkt:
*O* hahaha, bedankt Willem. Geeft me weer stof om na te denken/kijken.


Geen dank kerel gewoon eerst even de schroefjes van die klemmen wat vastzetten.En daarna de boel netjes oppoetsen/schoonmaken met WD 40 dat kost tijd maar het oog wil ook wat }) .Niet al te lomp vastzetten vast is vast. ;)

En dan eens alles een tijdje aankijken.
 
Het is olie uit je airbox .komt uit de carterontluchting .

Dat kleine slangetje zit dan vol en op de zijstandaard loopt het langs de linker inlaat eruit.


Bedoelde je dit slangetje wat vol water zit ? Dat dan hierdoor wat jij denkt het gehele blok dan vettig uitslaat ?

2zhglxj.jpg
 
Ja bij mij stond dat slangetje dan vol zeg maar , en wanneer de motor op de zijbok staat sijpelt het langs je inlaat rubber langs de carb naar beneden .

Maar dan olie geen water .
 
Als je de airbox open haalt zal je het vanzelf zien .



Ik ken dat slangetje maak het mijne elk jaar schoon.Mijn SRAD een injectie model had weinig tot geen last van olie in de airbox wat wel een goed teken is er normale overdruk in het carter ontstaat.

Maar als je keek naar zijn motor dan zat er bij elk inlet -rubber een vunzige olie residu.ZOu dat echt allemaal uit zijn air-box komen?

Het kan heel goed wat jij beschreef had daar zelf niet zo bij stil gestaan ;) Ik dacht zelf meer aan benzine wat uitdampt in een olie achtige slijk :?
 
Laatst bewerkt:
Ja ik denk het wel , mijne gooide best wat olie omhoog maakte bijna elke rit dat buisje leeg .

Ik kwam erachter wat het was , doordat er een olie druppel langs de zijkant liep.
 
Ja ik denk het wel , mijne gooide best wat olie omhoog maakte bijna elke rit dat buisje leeg .

Ik kwam erachter wat het was , doordat er een olie druppel langs de zijkant liep.


Dan gooit je SRAD veel olie de lucht in ;) als je dat buisje elke rit moet legen.

Zal bij de mijne van de week ook weer eens kijken wegens griepje nu even geen zin in -O-
 
Heb de motor na gelopen compressie was bovengemiddeld .

Leakdown gedaan was ook laag . Het heeft meer te maken met de constructie van de carterontluchting denk ik
 
Heb de motor na gelopen compressie was bovengemiddeld .

Leakdown gedaan was ook laag . Het heeft meer te maken met de constructie van de carterontluchting denk ik



Zou er verschil kunnen zijn met een injectie SRAD en de carb versie ? Jammer dat ik nu niet fit ben anders haalde ik de boel even los.Moet van de week toch de SRAD alvast gaan opbokken dan maak ik wel even een _O- olie foto hoe alles bij mij eruit ziet na 3000km. ;) Heb deze zomer het meeste gereden op de K4 vandaar :P
 
Mooi man, het speculeren van de mannen met kennis hier. Jullie zaten er niet ver naast. Vrijdag laat nog ff de bike opgehaald bij Bolman. Sprak ik zaterdag de monteur. Bleek dat mijn luchtfilterhuis vol met motorolie zat ipv brandstof. Foutje collega. Volgen de monteur gebeurt dit wanneer je te veel motorolie vult (boven max). Hierdoor zat de luchtfilter volgezogen met motorolie en het restant sijpelde de box uit.

De box heeft ie schoongemaakt, net als een deel van de motor, zodat er geen olie meer zat. Luchtfilter vervangen en een lekkende ring van de handmatige nokaskettingspanner vervangen (lekte ook) en gespannen. Vervolgens mochten ze nem ook een kleine beurt geven.

Zondag uitgebreid gecontroleerd, ff testgereden en vervolgens na controle. Geen lekkage te zien, ook niet in het luchtfilterhuis. Komende weekenden met het weer van zondag en ik kan nog even door testen.

Kreeg wel de note mee dat ik komend seizoen beide banden moet vervangen. Het kan nog even.

Allen nogmaals hartelijk dank voor jullie hulp en meedenken. :} En binnenkort zal ik zeker de motoren volledig reinigen. Ze hebben het beide verdiend. :Y
 
Oh ja, ik ben opzoek naar de juiste forte voor mijn motor. [Edit:] Gevonden, moto power 2 gebruiken voor de winterstalling.

Hoe weet ik zeker of mijn Srad injectie of carbs heeft? Volgens wikipedia heb ik carbs, want pas per 2001 is de injectie voor de 600 ingevoerd en voor de 750 al vanaf 1996/98. Alleen wil ik dit zeker weten. Ideeen?

[Edit:] info niet meer nodig voor de juiste forte, maar nog wel interresant om te weten.
 
Laatst bewerkt:
Het is olie uit je airbox .komt uit de carterontluchting .

Dat kleine slangetje zit dan vol en op de zijstandaard loopt het langs de linker inlaat eruit.
:^ eerste wat ik dacht ja, olie uit je box, maar dan zit er dus wel veel olie in je box. kijk er effe naar er zit een doppie op je box die je los ken trekken (hou er iets onder als er zo veel olie in zit hebbie wel een koffie bekertje vol.

Tip gooi je blok nie te vol met olie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan