Ola,
Zal me even voorstellen, Mario uit het zuiden van Noord-Holland. Rijdt sinds een jaar op een S10 uit 2011, is een importfiets uit de UK dus even het stuur aan de de enige juiste kant moeten zetten.
Hiervoor FJR, Diversions en nog wat Duits spul bereden. (altijd met plezier)
Afgelopen jaar 23k aan km weggevreten, eerst de oude Metzelers Tourance opgereden en nu al ruim 3k op de pr5 trail. Merendeel asfalt, woon-werkverkeer en hier en daar een tripje.
Ondertussen ook tegen het bekende euvel van de bobines gelopen en verholpen. Uiteindelijk zelf gedaan (wphb en Jouwbuis zijn zeer behulpzaam)
Rare snavel eraf gehaald en iemand anders mee verblijdt, andere hendeltjes gemonteerd en lampjes onder de koplamp geplaatst.
40+K is eind juni aan de beurt, is mijn monteur ook weer terug van vakantie. Tot die tijd pak ik dingen aan die ik zelf ken/durf. (scheelt weer in de kosten)
Bijgaand wat pica's 1ste winkelschoon, 2de is 1 van de 4 bobines, zeker niet de meest gare maar zorgde voor wat storing, 3de zoals de fiets er nu bij staat, 4 en 5 de nieuwe hendeltjes
Verlanglijstje: remapping van de ECU, cruisecontrol (denk de travelroad), led-plinkers, fenderextender en kleinere zijkoffers (past nu een winkelwagen in en dat weet m'n lieve vrouw ook)
Zo dat was m even voor nu. Lees op meerdere forums mee, vond het wel zo netjes om mijzelf hier ook voor te stellen.
Vragen stel ze,
groetjes
Mario
Mooie XT, in het blauw vind ik altijd erg mooi.
LED knipperlicht overweeg ik ook nog, de standaard dingen zijn niet de mooiste.
ECU ben ik nog niet uit, mijne doet het prima zoals ie nu is, maar bij Carmo schijnt er toch eea verbeterd te kunnen worden, maar daar hangt wel een prijskaartje aan.
Hoe zit het met dat bobine verhaal? Mijne heeft er bijna 80.000 km opzitten en voor zover ik weet zijn ze nooit vervangen. Welke storing ontstaat er dan, alleen slecht lopen of zelfs uitvallen?
Vraagje, wat vinden jullie van de remvertraging?
........................................
Vind de remvertraging wat aan de lage kant.
Is wel pas mijn 1e +200kg motorfiets. Misschien heeft het daarmee te maken.
@Salami Zodra ik de ECU gedaan hebt zal ik het wel posten. @Bochtenbilly, ik vind de vertraging ruim voldoende. Dat wat @DrivinUCrazy noemt is redelijk normaal te noemen. Echt goed remmen in een kunst an sich en is m.i. motor en rijder afhankelijk. Ikzelf neem (bij aanschaf andere fiets)C even de tijd op een lege weg om de grens van deze combinatie op te zoeken (binnen de wettelijke grenzen dat wel)
Ondertussen kwam gisteren de pakketbezorger langs met iets wat ik ooit besteld had. (was het alweer vergeten) vandaag gelijk gemonteerd. Staat wel geinig al zeg ik het zelf.
Gelijk maar de koelvloeistof vervangen, van Yamablue naar Ducatiered, gewoon omdat het lekker vloekt.
Valblokjes voor een valbeugel
Is voor een BMW GS 1200.@Bochtenbilly .Welke montagesteun voor de Tomtom heb je op de S10?
Is voor een BMW GS 1200.
Bij MLM parts kun je vaak een PDF openen van betreffende product.
Deze paste ook op mijn dwarsstang.
Ik rijd met een kort windscherm wat ik nog verder ingekort heb. Op deze manier zie ik mijn tellerunit perfect en steekt de navigatie slechts 2 cm boven het scherm uit.
Dit is ook een MRA.Ik heb exact een zelfde opstelling, met het verschil dat de vorige eigenaar die dwarsstang zelf geknutseld heeft. Ook ik heb er een laag ruitje van MRA op zitten en die wel 4cm ingekort in een schone luchtstroom te zitten.