Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Komende winter staat de 40k beurt op de planning bij mij. Ik ga hem zelf doen, zal mijn ervaringen naderhand hier delen.40k beurt voor 1000 euro valt nog mee. Zeker als er kleppen geregeld zijn, arbeidsintensief beurtje, nokkenassen en kettingen moeten los.
Ik herken dit helemaal niet, ik heb een XT1200 uit 2020. Blok hoort mooi 'rond' te lopen, bij de XT1200 is dat wel wat 'agrarisch', maar toerental in rust moet mooi gelijk blijven. Ook bij gas geven hoort de motor goed op te pakken en door te trekken. Tour stand is erg tam, ik heb hem altijd in sport staan (weet niet meer hoe tour voelt) en rij altijd in die stand, ook in de regen. Mijn ervaring is dat de Xt1200 vlot doortrekt vanaf lage toeren.Lang niet meer op het forum geweest en inmiddels al lang geen Suzuki blauw meer. Ik heb deze week proefgereden met een Super Tenere van de 2de generatie. Bij het wegrijden, dacht ik dat de motor inhield of zelfs terugviel in toeren (2de versnelling, Tour mode). Maar zo'n beetje bij elke verkeerslicht sloeg de motor mij af. Nu rij ik tegenwoordig DCT en in het verleden 4 en 3 cilinders, maar met bijna 24 jaar ervaring had ik dit niet verwacht. De motor trok ook echt nog minder dan mijn Honda met 700cc en 52 pk. In de sportstand ging het wel wat beter. Maar niet overtuigend. Volgens het bedrijf kwestie van wennen. Maar nu las ik over problemen met de bobines en eventueel bougies. Zijn dit dan de gevolgen? Snel(ler) afslaan bij wegrijden, toerental wisselt bij stationair lopen (of is dit een eigenschap van de S10), en het gevoel te hebben dat het blok vermogen mist en niet mooi doorstoomt? Graag verneem ik wat reacties. Ik ben namelijk nog steeds geinteresseerd. De S10 zou een mooie Total Cost of Ownership moeten hebben wat mij wel goed uit zou komen met bijna 20.000 km woonwerk per jaar.
# | datum | km stand | Omschrijving | kosten |
1 | 31-3-2020 | 1059 | 1.000 km Beurt | 177 |
2 | 28-11-2020 | 9050 | Osram H7 LED koplampen en T10 W5W LED stadslampen | 100 |
3 | 26-12-2020 | 9300 | Linksysteem, achterbruglagers en spiebanen cardan gesmeerd, en spaken gespannen | 0 |
4 | 27-2-2021 | 9751 | 10.000 km Beurt 3,1 motorolie Procycle 10W40 deelsyntheet 200 ml cardanolie MOTUL 80W90 GL5 2x pakkingring 14X18X1,5 mm 2x pakkingring 12X16X1,5 mm | 35 |
5 | 14-3-2021 | 9850 | Terugroepactie Yamaha remschakelaar | 0 |
6 | 30-4-2021 | 11125 | Nieuwe banden Bridgestone T31 Voor: 110/80 ZR19 (59W), Achter: 150/70 ZR17 (69W) Remmen voor en achter gereinigd | 250 |
7 | 8-7-2021 | 15232 | Spaken gespannen | 0 |
8 | 6-12-2021 | 19285 | 20.000 km Beurt 3,4 motorolie Procycle 10W40 deelsyntheet (€20) Oliefilter (€10) 200 ml cardanolie MOTUL 80W90 GL5 (€2) 2x pakkingring 14X18X1,5 mm 2x pakkingring 12X16X1,5 mm Bobines en bougies gecontroleerd Synchroon gesteld Balhoofd gesmeerd Spaken gespannen Remmen schoongemaakt | 32 |
9 | 17-5-2022 | 21200 | Nieuwe banden Bridgestone T31 Voor: 110/80 ZR19 (59W), Achter: 150/70 ZR17 (69W) | 267 |
10 | 10-2-2023 | 26580 | 30.000 km Beurt 3,1 motorolie Louis 10W40 deelsyntheet(€25) 200 ml cardanolie MOTUL 80W90 GL5 (€2) 1 liter DOT4 remvloeistof (€10) 2 liter Motul Motocool Expert -37C (€24) 1 liter Motul Fork Oil Expert 5W-light (€12) Speed-bleeders ipv normale ontluchtingsnippels (€35) YTZ14S-BS Varta AGM 11Ah Motor accu, 230A, 12V (€68) Yamaha One Shot Fuel System Cleaner (€10) 2x pakkingring 14X18X1,5 mm 2x pakkingring 12X16X1,5 mm 1x pakkingring 6x12x1 mm Remmen voor en achter gereinigd, remvloeistof vervangen Linksysteem, achterbruglagers en spiebanen gesmeerd Spaken gespannen Koelvloeistof vervangen, koppelingsvloeistof vervangen Balhoofdlager moment gecontroleerd Synchroon gesteld, accu vervangen Vorkolie vervangen | 186 |
11 | 19-8-2023 | 32485 | Nieuwe banden Bridgestone T31 Voor: 110/80 ZR19 (59W), Achter: 150/70 ZR17 (69W) Spaken gespannen | 287 |
dat had de mijne ook, ze zijn af fabriek ook echt arm afgesteld, ik heb hem zelf gesynchroniseerd en even lekker lopen spelen met de verboden schroef van Yamaha en ik ken hem niet meer terug.Lang niet meer op het forum geweest en inmiddels al lang geen Suzuki blauw meer. Ik heb deze week proefgereden met een Super Tenere van de 2de generatie. Bij het wegrijden, dacht ik dat de motor inhield of zelfs terugviel in toeren (2de versnelling, Tour mode). Maar zo'n beetje bij elke verkeerslicht sloeg de motor mij af. Nu rij ik tegenwoordig DCT en in het verleden 4 en 3 cilinders, maar met bijna 24 jaar ervaring had ik dit niet verwacht. De motor trok ook echt nog minder dan mijn Honda met 700cc en 52 pk. In de sportstand ging het wel wat beter. Maar niet overtuigend. Volgens het bedrijf kwestie van wennen. Maar nu las ik over problemen met de bobines en eventueel bougies. Zijn dit dan de gevolgen? Snel(ler) afslaan bij wegrijden, toerental wisselt bij stationair lopen (of is dit een eigenschap van de S10), en het gevoel te hebben dat het blok vermogen mist en niet mooi doorstoomt? Graag verneem ik wat reacties. Ik ben namelijk nog steeds geinteresseerd. De S10 zou een mooie Total Cost of Ownership moeten hebben wat mij wel goed uit zou komen met bijna 20.000 km woonwerk per jaar.
Dan zou de binnenmaat wel eens de 15mm kunnen zijn die ik zoek, dank je wel, ik ga een setje bestellen bij GoedhartRoadrad.
de veren op mijn XT zijn buitenmaat 18mm, draaddikte 2 mm.
Ja ik kan rekenen maar de 15mm heeft voldoende speling dus zou 14mm misschien ook wel passen, maar als ze niet passen mogen ze retour dus ik loop geen risico behalve een ritje naar Bodegraven, daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat Yamaha verschillende spuitgietmallen gebruikt voor steps die er identiek uit zien maar goed ik ga duimen…. Nogmaals dank!Lijkt mij niet correct. als je van de 18mm buitenmaat 2 x 2 mm draaddikte afhaalt zit je op 14mm binnenmaat.
nou, de veren zijn binnen en de binnendiameter is geen punt alleen heeft de veer 1 extra winding waardoor hij 1mm te "breed" is zeg maar.. dus we gaan ff hobbyen met ruimte op de voetsteun maken, nogmaals dank voor de genomen moeite.!Lijkt mij niet correct. als je van de 18mm buitenmaat 2 x 2 mm draaddikte afhaalt zit je op 14mm binnenmaat.
thanks maar volgens mij heb ik die ook besteld... en voor de zekerheid beide zijden ... maar het komt goed.905082005100 Veer, Torsie Spoel-onderdeel Yamaha - MSP
Nr 28 ..... wellicht kun je hier nog df spieken.