Mag ik hieruit concluderen dat de specificaties op een fles olie niet altijd 100% te vertrouwen zijn?
En / of Valvoline niet altijd 100% te vertrouwen is?
En hoe is dat bij andere merken???
Ik heb dan ook supergold sunshine kwaliteit van Captain oil gekozen!Specs zijn wel te vertrouwen. Beetje gerespecteerd merk denkt wel 3x na om specs te vermelden die men niet waar kan maken.
Helaas dat is niets voor mij. Sunshine is voor mooi weer rijders. Anti roest, anti condens.Ik heb dan ook supergold sunshine kwaliteit van Captain oil gekozen!
Ik weet zeker dat het etiket klopt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Blijkbaar heeft Valvoline zich vergist met de JASO MA vermelding op de 5W40 olie.
Nu staat het er niet meer op!!!
Op de site van Valvoline gekeken.
Bij PI van All-Climate 5w40
(plaatjes invoegen lukt me niet)
Als de baten niet opwegen tegen de kosten.. Zie ook Castrol..Ik vind dit een raar verhaal
Vandaag naar Valvoline gebeld voor opheldering.
Men zei dat de formulering van de All-Climate 5W40 nooit is veranderd.
Het vermelden van een specificatie kost geld.
De JASO-MA2 wordt nu niet meer vermeld om kosten te besparen.
Blijft nog steeds geschikt voor motoren met natte plaat koppeling, zo werd mij verzekerd.
Er zit een kern van waarheid omdat het schoftig veel geld kost om een API donut of JASO logo te mogen voeren op je verpakkingen.
Neemt niet weg dat het feitelijk niet gekeurd is door een geaccrediteerde instantie.
Ja meneer de agent, ik heb inderdaad geen APK keuringsbewijs, maar ik heb echt zelf mijn auto op alle punten gecontroleerd op basis van de wet- en regelgeving hieromtrent. En hij is echt in orde hoor
Zal ik dan een bekeuring krijgen....wat denken jullie?
Het vergelijk gaat niet op omdat APK wettelijk geregeld is.Er zit een kern van waarheid omdat het schoftig veel geld kost om een API donut of JASO logo te mogen voeren op je verpakkingen.
Neemt niet weg dat het feitelijk niet gekeurd is door een geaccrediteerde instantie.
Ja meneer de agent, ik heb inderdaad geen APK keuringsbewijs, maar ik heb echt zelf mijn auto op alle punten gecontroleerd op basis van de wet- en regelgeving hieromtrent. En hij is echt in orde hoor
Zal ik dan een bekeuring krijgen....wat denken jullie?
Ik had bijna een jubileum met Action olie te pakken, alleen ben ik recent op Valvoline overgestapt door die ene euro per liter.Blijft nog steeds geschikt voor motoren met natte plaat koppeling, zo werd mij verzekerd.
Brandstof besparing is tegenwoordig een hot item, dus het staat eigenlijk op 90% van de auto olie.Krijg toch steeds meer het idee dat we door de oliemakers een beetje voor de gek gehouden worden met hun commerciele prietpraat en bangmakerij.
Mij lijkt dat het "slippende-koppeling-probleem" enkel speelt bij hele dunne auto-olie zoals 5w30, 0w30, 0w20 e.d.
En als er "energy-concerving" o.i.d. op staat.
Maar je komt er inderdaad niet achter hoe het precies zit.
Het blijft allemaal heel geheim.
Daarom laten we ons waarschijnlijk meeslepen door de commercie en bangmakerij.
Intussen maken de olie-boeren gigantische winsten en lachen ons uit.
Krijg toch steeds meer het idee dat we door de oliemakers een beetje voor de gek gehouden worden met hun commerciele prietpraat en bangmakerij.
Mij lijkt dat het "slippende-koppeling-probleem" enkel speelt bij hele dunne auto-olie zoals 5w30, 0w30, 0w20 e.d.
En als er "energy-concerving" o.i.d. op staat.
Maar je komt er inderdaad niet achter hoe het precies zit.
Het blijft allemaal heel geheim.
Daarom laten we ons waarschijnlijk meeslepen door de commercie en bangmakerij.
Intussen maken de olie-boeren gigantische winsten en lachen ons uit.
Allemaal leuke theorie maar ik heb nog geen praktijk gezien. Feit blijft dat degenen hier die Action olie in hun fatsoenlijk onderhouden motor gebruikt hebben nooit enig probleem hebben ervaren.Gelukkig wordt je niet gehinderd aan enige kennis van zaken, daarom kan je makkelijk roepen dat je het gevoel krijgt dat het bang makerij is.
Verdiep je eerst een beetje in tribologie, misschien snap je dan ook waarom er zoveel verschillemde soorten smeermiddelen zijn en waarom niet 1 smeerolie die voor alles geschikt is.
Vergelijk dan meteen ook een motorblok van een auto en die van een motorfiets.
Dan kom je opmerkelijke verschillen tegen waar je na een beetje doordenken mogelijk zelf kan bedenken dat er verschil zit tussen motorolie voor auto,s en motorfietsen. En onderling zijn er ook weer veel verschillende soorten. En laat de mogelijk slippende koppeling maar even voor wat het is, maar de motorolie moet ook fatsoenlijk de versnellingsbak smeren, en de schakelwalsen en vorken, en de druk tussen de tandwielen in de bak die de olie doet kraken.
Was het maar zo eenvoudig, gelukkig hebben we daar een geloof voor uitgevonden.
En als iets steeds goed gaat houd niet direct in dat het ook goed is en goed zal blijven gaan.
Allemaal leuke theorie maar ik heb nog geen praktijk gezien. Feit blijft dat degenen hier die Action olie in hun fatsoenlijk onderhouden motor gebruikt hebben nooit enig probleem hebben ervaren.
Klopt niet er is zeker 1 persoon geweest die een slippen koppeling Door die meuk kreeg.Allemaal leuke theorie maar ik heb nog geen praktijk gezien. Feit blijft dat degenen hier die Action olie in hun fatsoenlijk onderhouden motor gebruikt hebben nooit enig probleem hebben ervaren.
Informeer jezelf nou eerst eens voordat je zit te raaskallen.Krijg toch steeds meer het idee dat we door de oliemakers een beetje voor de gek gehouden worden met hun commerciele prietpraat en bangmakerij.
Mij lijkt dat het "slippende-koppeling-probleem" enkel speelt bij hele dunne auto-olie zoals 5w30, 0w30, 0w20 e.d.
En als er "energy-concerving" o.i.d. op staat.
Maar je komt er inderdaad niet achter hoe het precies zit.
Het blijft allemaal heel geheim.
Daarom laten we ons waarschijnlijk meeslepen door de commercie en bangmakerij.
Intussen maken de olie-boeren gigantische winsten en lachen ons uit.
Dat er betere olieën voor mijn blok zijn dan Action-olie, dat geloof ik wel. Maar kraken? Bij die lage temperaturen? Ik ben geen chemicus, dus mij hoor je niet beweren dat het niet kan. Maar met een rondje Google krijg ik geen bewijzen gevonden dat het wél kan.en de druk tussen de tandwielen in de bak die de olie doet kraken.
Het 'kraken' van olie is een bekend fenomeen. Die lage temperaturen???Dat er betere olieën voor mijn blok zijn dan Action-olie, dat geloof ik wel. Maar kraken? Bij die lage temperaturen? Ik ben geen chemicus, dus mij hoor je niet beweren dat het niet kan. Maar met een rondje Google krijg ik geen bewijzen gevonden dat het wél kan.
Link? Ik weet alleen van mensen die de olie de schuld gaven van hun versleten koppeling. De laatste kreeg een slippende koppeling van Motul.Klopt niet er is zeker 1 persoon geweest die een slippen koppeling Door die meuk kreeg.
Allemaal leuke theorie maar ik heb nog geen praktijk gezien. Feit blijft dat degenen hier die Action olie in hun fatsoenlijk onderhouden motor gebruikt hebben nooit enig probleem hebben ervaren.
Ummm niet geheel.. nokkenas xjr 1300 ingevreten..daarvoor altijd motul 5100 ingezeten.
Ding liep als een zonnetje! na die action meuk dus stuk gelopen!