Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
terug van vakantie -O-

2 weken 32-40 graden gehad, veel bier, veel eten, geen verkeersregels, doen wat je wilt zonder dat iemand ervan omkijkt. Icm beetje uitslapen, jungletochten en tussen de piranhas zwemmen best te doen. Wil weer terug :Y
Nog 2 flessen marienburg rum meegenomen van 90% :)
Puur bijna niet te doen..mixje is lekker 8-)
Lees ik hier het verhaal van een toekomstige Suri swa? :+
lekker met de RG door de jungle raggen :] *O*
af en toe ff naar de Antillen wippen kan je ook nog gaan dragracen swa :Y
 
Laatst bewerkt:
Lees ik hier het verhaal van een toekomstige Suri swa? :+
lekker met de RG door de jungle raggen :] *O*
af en toe ff naar de Antillen wippen kan je ook nog gaan dragracen swa :Y


Met de motor daar rijden is niet echt aan te bevelen. Slechte wegen en je top kan vrijwel nooit hoger liggen dan 150. Echt oppassen voor mensen die zomaar oversteken. Voorrang bestaat er niet. Je doet maar gewoon wat. Links en rechts inhalen is normaal.
En ben diverse x-en boa constrictors tegengekomen op de snelweg die tot pulp gereden waren... Met de motor schrik je wel ff denk ik als zo een beest voor je de weg op "loopt".
Wel diverse motoren tegengekomen. Lange achterbruggen uiteraard maar ook gewone R6jes ed cbr-rr bv. Zonder pak uiteraard....das te warm :P
 
Iemand hier toevallig nog een GT voorvork/vorkpoot of binnenpoot staan? 33mm diameter?

Ik was vandaag bezig het balhoofdlager van m'n GT380 te vervangen en kwam erachter dat van 1 binnenpoot het chroom minder was, de reserve binnenpoten die ik had liggen waren helaas niet veel beter :N
 
dat schoot me inderdaad ook te binnen :)

net een reactie terug van een bedrijfje hier in de buurt, 80euro per poot.
Is dat een beetje een schappelijke prijs?
 
dat schoot me inderdaad ook te binnen :)

net een reactie terug van een bedrijfje hier in de buurt, 80euro per poot.
Is dat een beetje een schappelijke prijs?

Is dat hardchroom of gewoon chroom?,gewoon chroom is af te raden dat
slijt weg na een tijdje.
 
dit is hardchroom, voor voorvorkpoten de enige juiste optie lijkt me.
De poten zitten wel in rubbers maar evengoed.

Ik denk overgens dat het design van de gt380 poten wat ondermaats is (33mm) of het ontwerp voor wat wringen op de poot zorgt.

een cm of 4 boven de keerring is het chroom er gewoon afgesleten/afgesprongen, de gebruikte reserve poten die ik heb liggen vertonen dezelfde sporen.
 
Tja na zoveel jaren is dat niet te voorkomen,met een verse laag hardchroom kunnen ze wel
weer een hele tijd mee.
 
wellicht dat het door de schijfrem komt, het probleem is nu alleen rechts waar de klauw zit. De andere 3 poten die ik heb liggen, daarvan zijn er 2 ook rechter poten en die hebben het ook op dezelfde plek
 
Potver..d8 doe ff mn bak erin vanmidddag...wil ie kut schakelen naar 1 en als ie in vrij staat...en ik draai aan de ingaande as...dan draait de uitgaande mee..en dus de ketting ook.
Moet dus wat verkeerd gedaan hebben.
Ook bij het aandraaien van de casetteplaat op het carter kwam ik erachter dat de uitgaande as vrij zwaar draait?
Opgebouwd zoals handboek en lance gamma zegt.
Lees ik op het rgv forum dat je die thrust washer moet weglaten tussen 1 gear en het lager in de plaat :( :(
lekker handig weer dat niemand dat verteld.
Maar hij moet dus ergens naar toe...maar weet niet waar?

Bij het aandraaien (kruislings en met 11 nm aan het einde) hoorde ik ook een licht tik. Net alsof iets op zn plek schiet. Hoop niet dat ik 1 van de aangrijpnokken van de tandwielen genekt heb of een lager gesloopt heb??

rg500_transmission_lance_gamma_15.jpg
 
wellicht dat het door de schijfrem komt, het probleem is nu alleen rechts waar de klauw zit. De andere 3 poten die ik heb liggen, daarvan zijn er 2 ook rechter poten en die hebben het ook op dezelfde plek

Dat kan door een enkele schijf kan tijdens het remmen de vork torderen en
zo komt er meer druk op 1 poot te staan.
 
Potver..d8 doe ff mn bak erin vanmidddag...wil ie kut schakelen naar 1 en als ie in vrij staat...en ik draai aan de ingaande as...dan draait de uitgaande mee..en dus de ketting ook.
Moet dus wat verkeerd gedaan hebben.
Ook bij het aandraaien van de casetteplaat op het carter kwam ik erachter dat de uitgaande as vrij zwaar draait?
Opgebouwd zoals handboek en lance gamma zegt.
Lees ik op het rgv forum dat je die thrust washer moet weglaten tussen 1 gear en het lager in de plaat :( :(
lekker handig weer dat niemand dat verteld.
Maar hij moet dus ergens naar toe...maar weet niet waar?

Bij het aandraaien (kruislings en met 11 nm aan het einde) hoorde ik ook een licht tik. Net alsof iets op zn plek schiet. Hoop niet dat ik 1 van de aangrijpnokken van de tandwielen genekt heb of een lager gesloopt heb??



[afbeelding]

Fijn he dat aftermarket spul,er is altijd wel wat met die zooi,als ik voor al de uren die ik heb staan prutsen omdat die zooi weer eens niet goed paste een euro had gekregen
dan had ik nu ook in Suriname aan een zwembad gezeten :Y ,het ene drama is nog niet opgelost of het volgende
dient zich al aan :r ,aan de andere kant blijf je zo wel lekker bezig :+
 
Laatst bewerkt:
Ja begin het blok al aaridg uit mn hoofd te kennen qua Nm en opbouw/uitbouw :+
Naja....iig een tekening gehad waarop staat waar de ring moet.
Ik snap het gewoon niet. Als ze dit gewoon bij nova gedaan hadden hoefde je alleen die ring weg te laten die origineel tussen de 1e gear zit en het lager en hoppa...de bak erin frotten. Nee..je moet de as neerleggen, ring eraf halen, 1e versnelling uitgaande as eraf halen (glijdt er zo af ivm naaldlager nu), dan de ring plaatsen en dan de versnelling weer.
het tandwiel moet tegen het lager aanliggen zonder de ring dus. Die zit nu tussen de wielen in. Nogmaals....dat het zo moet snap ik. Zo is de constructie. Maar dat had wel even gezegd mogen worden :(


"Just click on the picture and you will see it all. Then look at item 20 coloured red and see where it goes and no Nova don't fit the washer you need to, so take the gear off and fit the washer then fit the gear again, job done. "

Nova-Tranny.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik alles uit mekaar gehaald net. Zit er wel 1 ring achter het tandwiel. Had dus nu een ring, tandwiel, ring zitten. Logisch dat ie zao kut deed.
De boel zit gewoon opgesloten tussen de lagers in :(
Geen speling en hoppa...kut schakelen en niet vrij komen.
helaas wel de nova ring die achter het wiel zat beschadigd. Met aaandraaien zijn er schraapsporen ontstaan. Nova maar gemaild of ze een niwue kunnen opsturen of de originele van suzuki te gebruiken welke niet meer tussen het wiel en het lager hoeft. Zelfde maat tenslotte...maar ook net zo hard??

HPIM1539.jpg


HPIM1541.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat kan door een enkele schijf kan tijdens het remmen de vork torderen en
zo komt er meer druk op 1 poot te staan.

Ik denk dat dit ook aan het handje is gezien de sporen op de vork.
Ben benieuwd hoe de nieuwe chroomlaag zich gaat houden, gister de vorkpoot even afgegeven, met een week of 1,5 is die klaar :)
 
Ik denk dat dit ook aan het handje is gezien de sporen op de vork.
Ben benieuwd hoe de nieuwe chroomlaag zich gaat houden, gister de vorkpoot even afgegeven, met een week of 1,5 is die klaar :)

Als dat goed gedaan word dan blijft dat wel lang goed,je zou nog kunnen
overwegen een dubbele schijf te monteren,ben je gelijk van het probleem af.
 
ik alles uit mekaar gehaald net. Zit er wel 1 ring achter het tandwiel. Had dus nu een ring, tandwiel, ring zitten. Logisch dat ie zao kut deed.
De boel zit gewoon opgesloten tussen de lagers in :(
Geen speling en hoppa...kut schakelen en niet vrij komen.
helaas wel de nova ring die achter het wiel zat beschadigd. Met aaandraaien zijn er schraapsporen ontstaan. Nova maar gemaild of ze een niwue kunnen opsturen of de originele van suzuki te gebruiken welke niet meer tussen het wiel en het lager hoeft. Zelfde maat tenslotte...maar ook net zo hard??

[afbeelding]

[afbeelding]

Maak je om de hardheid maar niet druk,die zal wel goed zijn.
 
Hi Sebastiaan,

thank you for your email.

Firstly do not worry about the bearing, it is designed with clearance and to float under the output gear so this is completely normal.

The washer we supply is a Genuine Suzuki Washer which we purchase from Suzuki, it is the standard part so will be the same as the washer you have. Any difference is just due to the tolerances of Suzuki's manufacture. Our gearbox is now supplied ready fit and the gearbox is supplied with the washer inside the 1st gear not outside. This is how it should be fitted and only that washer supplied should be fitted. Do not fit the second one outside the gearbox.

So if you fit the gearbox like our assembly drawing shows does it change gear correctly?

Regards

Sean Whittaker
General Manager
Nova Racing Transmissions Ltd



oftewel..morgen er weer in donderen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan